![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Btw, ik "krijg puisten" van elke opdringerige religie. Zowel de islam als christendom. Dus moslim-fanatiekelingen moeten bij mij niet komen aankloppen. Maar ik ben ook niet zo simplistisch om de ene religie te verguizen tov de andere. Iedere religie is een brainwashing. Dat is zo bij fanatieke moslims, en dat is zo bij fanatieke katholieken. Not my cup of tea.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet jij er deze dagen fantastisch bijlopen...
![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar zoals ik reeds zei, ben ik ook allergisch voor fanatieke, rabiate katholieken , en in tegenstelling tot velen hier zie ik niet noodzakelijk een terrorist of fanatiekeling in elke Marokkaan of Turk.8)
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat mij in deze het meeste stoort is de berichtgeving van De Standaard
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ST14022001_037 De Standaard wijst de rellen toe aan hindoes? Waren er rellen door hindoes en moslims, of steekt hier iets achter? mvg Harald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee... gewoon van overreligieuze baardapen overal te wereld die genoeg hebben van democratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 16 februari 2006 om 01:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jazeker Nee... gewoon van overreligieuze baardapen overal te wereld die genoeg hebben van democratie. Citaat: Oorspronkelijk bericht door Jazeker op vakantie in Kasjmir Hey, baardaap, zoude gij ni beter president worden van da spul hier? Citaat: Oorspronkelijk bericht door Musharraf Elaba poes, dat is wel mijn vrouw hein! ___________ En Jazeker, hij lag plat van het lachen. Dat gebeurt niet vaak. Bedankt !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 16 februari 2006 om 01:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja, ik ga ook slapen. Moe maar niet sleepy. Maar morgen weer de wekker. Drama.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijvoorbeeld deel 2: Hoewel de islam eeuwenlang ontegensprekelijk deel uitmaakte van de Europese cultuur, en daar nu nog altijd al dan niet direct sporen heeft nagelaten, heeft ze de Verlichtingswaarden niet omhelst. Dat is de ondergang geworden van het Ottomaanse Rijk, en het uiteenvallen van het Ottomaanse Rijk, samen met het einde van Perzie, luidden mede aan dat die regio's ten prooi zouden vallen aan anti-Westerse gedachten.
Daar waar Europa en islam nog "hand in hand" gingen voor de Verlichting, met spanningen maar ook met betere relaties, is er een breekpunt gekomen toen de Westerse wereld de Verlichtingsidealen omhelsde. Daarmee verwijderde het zich niet enkel van islamo-Europese sferen, maar tevens van Oost-Europese. Sinds de val van de Berlijnse muur zal de Europese identiteit steeds meer onder druk komen te staan van dit groeiend conflict tussen overtuigingen in West -en Oost-Europa enerzijds, en "pseudo-christelijk Europa" en islamitisch Europa anderzijds. Want, en daar moet ook eens fiks aan gesleuteld worden, de West-Europese en Noord-Europese landen zijn het verst geseculariseerd (en in die zin het verst geciviliseerd). Oost-Europa, islamitisch Europa, de islamitische periferie, en ja, zelfs dat ander deel van "het Westen": de VSA en Latijns Amerika, zijn dat niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je formuleert het misschien heel mooi, maar mij lijkt het vooral de opmars van onze christelijke conservatieve waardebewegingen die jou storen. Tegen de moslim-zotten, hun moordenaars, hun gruwen en vooral het gevaar die ze betekenen ben je vrij stil. Laatst gewijzigd door Antoon : 16 februari 2006 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Veel geluk !
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder degelijk geschiedenisboek vind je bewijzen genoeg. Moet ik het misschien komen voorlezen ??
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het volgende dat ze ons gaan opdringen?! Thanksgiving? 4th of july?? Weg met al dat commercieel vaneltijn-, halloween- en kerstmangedoe! ![]() Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 18 februari 2006 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Opdringen" en "commercie" zijn twee handen op één buik. Eerst wordt het met grote trom opgedrongen, om er daarna geld uit te kunnen slaan. |
|
![]() |
![]() |