Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2006, 18:35   #21
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Vaak zijn de meest taalvaardigen, de grootste leeghoofden.....
Voorbeelden?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 11:26   #22
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Voorbeelden?
Marc Reynebeau...8)
Oud 19 februari 2006, 11:31   #23
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
U hebt idd een enorme taalvaardigheid...
Zou eigenlijk een correctie moeten aanbrengen, waarvan CHIPIE getuigt.... De uitzonderingen bevestigen de regel...
Oud 19 februari 2006, 11:33   #24
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Qua taalvaardigheid is er nog ééntje die ik jullie zeker niet wil onthouden.... GEMEENSCHAPSDIENSTENINKOMSTENVERZEKERING
Oud 19 februari 2006, 11:36   #25
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Qua taalvaardigheid is er nog ééntje die ik jullie zeker niet wil onthouden.... GEMEENSCHAPSDIENSTENINKOMSTENVERZEKERING
Weer een verzekering
Oud 19 februari 2006, 14:42   #26
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marc Reynebeau...8)
Een eikel misschien, maar dom zou ik hem niet noemen.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 14:54   #27
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Een eikel misschien, maar dom zou ik hem niet noemen.
laat ik het zo zeggen dat taalvaardigheid helemaal geen garantie is dat iemand autonoom kan denken. Er is ook nog een verschil tussen denken en nieuwe dingen bedenken. Met je verstand kan je zaken die anderen bedachten begrijpen. Maar om zelf iets nieuws te bedenken daar heb je in de eerste plaats fantasie voor nodig en vooral ook non conformisme. Dit non-conformisme is noodzakelijk. Mensen die conformistisch zijn die zullen nooit nieuwe ( denk) paden durven - kunnen betreden.

Wat de vierde wereld nodig heeft dat zijn non-conformisten die het lef hebben om al die vanzelfsprekende zaken in vraag te stellen, om loonslavernij in vraag te stellen, om het nut van technologie in vraag te stellen, om intelectualisme in vraag te stellen, om de normen en waarden van de eenzijdig materialistisch en op de rede gerichtte patriarchale maatschappij in vraag te stellen, om al degenen die voor ons met armoedebestrijding bezig waren hun theorieen en uitgangspunten radicaal in vraag te stellen. De absolute noodzaak hiertoe wordt bewezen uit het feit dat men ondanks meer dan 200 jaar mensenrechten er nog steeds niet in geslaagd is om zelfs in het rijke westen ( bakermat van de mensenrechten) de armoede uit te sluiten !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 februari 2006 om 14:57.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 14:59   #28
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: GEMEENSCHAPSDIENSTENINKOMSTENVERZEKERINGSYSTEEM

en

GEMEENSCHAPSDIENSTENINKOMSTENVERZEKERINGSYSTEEMTRE KKERS
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 15:11   #29
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Correctie: GEMEENSCHAPSDIENSTENINKOMSTENVERZEKERINGSYSTEEM

en

GEMEENSCHAPSDIENSTENINKOMSTENVERZEKERINGSYSTEEMTRE KKERS
GEMEENSCHAPSDIENSTENINKOMSTENVERZEKERINGSYSTEEMVER STREKKERS
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 08:21   #30

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik raak zelfs aan mijn rekeningen van de electriek nog niet aanuit pfff
Misschien eens in overweging nemen om een boekhouder in dienst te nemen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 08:51   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Je overdrijft, hoor duveltje382.
Ik vind dat duveltje weldegelijk een punt heeft.
Wanneer iemand het ambtelijk of juridisch vocabularium niet beheerst, dan verkeert hij telkenmale hij in contact komt met het apparaat, in een afhankelijke positie. Diegene die de taal het best beheerst heeft dan de bovenhand.
Wie het jargon niet beheerst, wordt dan ofwel gerold door het ambtelijk of juridisch apparaat, ofwel door een ander maatschappelijk segment dat teert op diezelfde onkunde (advokaten etc.)
Oud 14 juni 2007, 12:52   #32
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Firestone Ik denk dat je mij nu niet goed begrijpt, ik zal U wat voorbeelden geven. Die arme man of vrouw wil gaan solliciteren naar werk en moet een gesprek voeren met de bedrijfsleider, dan is taal toch wel heen belangrijk voor die man. Die arme man of vrouw wil in aanmerking komen voor een sociale woning een moet daarvoor heel wat papieren invullen, doe het maar met een arme taal, dan haken ze snel af hoor
In Nederland heeft men bij elke instantie een ''klantenservice'' of servicenummer. Zelfs iemand van een IQ van 80 kan uiteindelijk papieren invullen. Misschien dat je in België in het Frans wordt aangesproken dat het niet te begijpen is.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 14:22   #33
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
In Nederland heeft men bij elke instantie een ''klantenservice'' of servicenummer. Zelfs iemand van een IQ van 80 kan uiteindelijk papieren invullen. Misschien dat je in België in het Frans wordt aangesproken dat het niet te begijpen is.

Fijn idee mischien dat de politiek dan begrijpt dat ik kon lezen bij het solliciteren voor sociale woningen maar men niet beter vond mij NA dat ik de sleutel kreeg te weigeren.

Rede van mijn weigering :

ik zou NIET met andere cultuuren om kunnen . . . hahahaha
NA dat men fiets vriendelijke advocate even dienen dienst opbelde was en werd ik PLOTS wel toegelaten .

Een vriend had beloofd me toen te helpen wat hij 1 jaartje deed en me het er niet gemakkelijk op maakte .

Eindpunt : arbeid leveren 6/7 en in krot wonen en voedsel paketten en elken euro bijéén schrapen zodat ik weg uit de stad kan & blijf .
Misschien kort na men duizenste verhuis trekken naar het buitenland ik weet het niet .

Wat ik WEL weet is dat men niet luisteren kan naar gewoon mensen van het volk mensen kloot , en vervelend pest gezwegen over de doelgroepen die hoge boetes krijgen voel ik mij echt soms ini neo nazi land wonen pfff en begint serieus mijnen frak uit te hangen ( spreekwoordenlijk voor ik ben boos )

*** Sociale woningen en vakbonden zijn er niet voor de gewone belg ***
Enkel voor de niet belg en sossen enzow of rijkere politici gelijk die 1 van de groen die sociale verhuring kreeg pffff erg .

Laatst gewijzigd door duncan : 14 juni 2007 om 14:24.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 14:25   #34
duncan
Banneling

Standaard

Duncan - ZEER duur woord & ik kan da vertalen maar doen het even niet maar het maakt me wel gelukkig in zake mijn diversiteits gedrag

Laatst gewijzigd door duncan : 14 juni 2007 om 14:26.
Oud 14 juni 2007, 15:08   #35
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
Fijn idee mischien dat de politiek dan begrijpt dat ik kon lezen bij het solliciteren voor sociale woningen maar men niet beter vond mij NA dat ik de sleutel kreeg te weigeren.

Rede van mijn weigering :

ik zou NIET met andere cultuuren om kunnen . . . hahahaha
NA dat men fiets vriendelijke advocate even dienen dienst opbelde was en werd ik PLOTS wel toegelaten .

Een vriend had beloofd me toen te helpen wat hij 1 jaartje deed en me het er niet gemakkelijk op maakte .

Eindpunt : arbeid leveren 6/7 en in krot wonen en voedsel paketten en elken euro bijéén schrapen zodat ik weg uit de stad kan & blijf .
Misschien kort na men duizenste verhuis trekken naar het buitenland ik weet het niet .

Wat ik WEL weet is dat men niet luisteren kan naar gewoon mensen van het volk mensen kloot , en vervelend pest gezwegen over de doelgroepen die hoge boetes krijgen voel ik mij echt soms ini neo nazi land wonen pfff en begint serieus mijnen frak uit te hangen ( spreekwoordenlijk voor ik ben boos )

*** Sociale woningen en vakbonden zijn er niet voor de gewone belg ***
Enkel voor de niet belg en sossen enzow of rijkere politici gelijk die 1 van de groen die sociale verhuring kreeg pffff erg .

Zó lang werken en in een krot wonen? Ik heb het inderdaad gezien in België, de rand van Brussel en Antwerpen staan er niet echt zonnig bij.

Misschien dat je in Nederland meer succes hebt, maar dan moet je wel Hollanders kunnen tolereren.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 14 juni 2007 om 15:08.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 15:52   #36
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zó lang werken en in een krot wonen? Ik heb het inderdaad gezien in België, de rand van Brussel en Antwerpen staan er niet echt zonnig bij.

Misschien dat je in Nederland meer succes hebt, maar dan moet je wel Hollanders kunnen tolereren.

Jij mag invullen voor mij bij deze

Waarom kan ik beter met mensen om BUITEN Antwerpen ; Walen , ook hollanders ik zou het niet weten ....of misschien wel .

ZO lang werken lol om het NOG erger te maken mijn corrupte vakbonden waar ik bij WAS zetten op papier een activa loon / statuut dat is voor school verlaters en langdurige werkloze.

Daar wordt je pas gedemotiveert van dat er op papier staat den Duncan werkt 2 jaar en half terwijl dat het 12jaar MOET zijn .

Om de kroon op de taart of te romen komen ze me nu per email vragen om lid te zijn van hunnen neutralen vakbond lachwekkend .

Geloof me maar dat ik in Nederland het niet veel beter zou doen of je nu kinderverzorger bent opvoeder of poetsman maakt geen reet uit .

Het volk en consumptie gedrag spreekt me wel meer aan dan in dit land waar genees middelen, voeding enz....MEER kosten dan in uw land mr den hollander

Alsjemenouw ik had vroeger ooit eens een oelewapper van een nederlandse stief vader en ik leerde daar goed fout nederlands beheersen als belg moh hij kende wel moeite met het vlaams toen .

Het wordt hoog tijd dat men is stevig gaat nadenken over het belasten van armen tgo rijke die hun lasten niet betalen en vluchtige gedragingen hebben in zake veiligheid/verkeer en omgaan met anderen ongeacht het kleurtje.

hollanders zen cool ....sociaal in de omgang maar niet sociaal in gedrag zekers als ze in bepaalde ghetto's komen ...fijn houwe zo

ELKE cultuur kent voor & nadelen; kennis en verlies van kennis ........ .

Elke cult is per definitie mooi & prachtig uniek ...algoe anders ist helemaal saai hier leven op de aarde .
Oud 14 juni 2007, 15:56   #37
duncan
Banneling

Standaard

12 jaar & 5 panden waren een krot + 1 pand buiten Antwerpen te Ninove/ Gooik.

Hoop hoor ik je denken ...jaja zekers met die global warming die de rijken op onze kap gooien ...ik hoop ni meer zo veel hoor eender welk land .
Waarom denktge dat ik kost wat kost geen wijf wil of kinderen om dezelfde redenen zoals 15.000 andere Antwerpenaren waarvan een grote meerderheid in de sociale sector werkzaam zijn .

Goed dat ik me soms geviseert voel ...soms hé
Oud 14 juni 2007, 16:05   #38
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
hoe het precies zit weet ik ook nog niet maar je ruikt het gewoon aan die papieren dat ze je aan t oplichten zijn.
Zeker weten. Aan allen die dit lezen.
Ik ben DRIE keer opgelicht door DRIE verschillende klinieken.
Het ging in totaal oven een goede 300 Euro.
Ik ben met deze rekeningen en mijn argumenten steeds naar de juridische dienst van mijn ziekenkas gegaan en die hebben via hun advokaat steeds dat geld kunnen recupereren.
Mijn schoonmoeder kreeg, kort daarop, ook een rekening van de kliniek.
Wat bleek ? De helft van die rekening klopte niet en waren producten die ze niet eens gekregen had. Sterker nog : er stond een nachtverblijf op terwijl ze daar niet eens geslapen had.
Ook deze rekening ging naar de ziekenkas. Opnieuw deed die advokaat goed werk.
Moraal van het verhaal : klinieken maken rekeningen die dikwijls niet kloppen en blijkbaar is dat een gewoonte aan't worden.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 16:10   #39
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Zeker weten. Aan allen die dit lezen.
Ik ben DRIE keer opgelicht door DRIE verschillende klinieken.
Het ging in totaal oven een goede 300 Euro.
Ik ben met deze rekeningen en mijn argumenten steeds naar de juridische dienst van mijn ziekenkas gegaan en die hebben via hun advokaat steeds dat geld kunnen recupereren.
Mijn schoonmoeder kreeg, kort daarop, ook een rekening van de kliniek.
Wat bleek ? De helft van die rekening klopte niet en waren producten die ze niet eens gekregen had. Sterker nog : er stond een nachtverblijf op terwijl ze daar niet eens geslapen had.
Ook deze rekening ging naar de ziekenkas. Opnieuw deed die advokaat goed werk.
Moraal van het verhaal : klinieken maken rekeningen die dikwijls niet kloppen en blijkbaar is dat een gewoonte aan't worden.

Liever mé pijn doodgaan dan me klinisch te laten inslapen en achteraf men famillie de rekening geven die ZOGEZEGD al betaalt was jaja die ken ik .

Bij mij had ik een kleine openstaande rekening die ik direkt betaalde men zei dan neen u betaalde niet , de dag erop ben ik van bank verandert en nooit iets gehoort .

Een vriend had net HETZELFDE voor ik gaf hem de opdracht bewijs te zoeken en dan niet te betalen net zoals ik nu met men voormalige vakbond moet doen als belg ...recht
&
democratie hebben nooit bestaan .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be