![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat dit moeilijk te begrijpen is voor mensen die de rijke taal machtig zijn. Dus in de bestrijding tegen de armoede zouden ze zeker daar rekening mee moeten houden. En nu maar kappen op mijn taalgebruik hé, die is inderdaad arm(ervaringsdeskundige).
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 18 februari 2006 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() heel belangrijk wat je zegt duvelke
t is niet omdat iemand geen dure woorden kent dat ie geen visie kan hebben t is niet omdat iemand vulgair ( oorspronkelijke betekenis van dit woord is volks ) is dat ie daarom lomp is mensen die platvloers zijn worden heel vaak uitgesloten op allerlei manieren in de maatschappij het is niet wie er iets zegt dat van belang is en ook niet de manier waarop het gezegd wordt - het enige dat van belang is in het politieke debat dat is WAT er gezegd wordt Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 februari 2006 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je specifiek Duncan bedoelt, ik begrijp nauwelijks iets van wat hij schrijft, behalve dat vrouwen hem iets misdaan hebben. Ik heb alle begrip voor mensen die minder taalvaardig zijn, maar als men bijna niets begrijpt van wat iemand schrijft wegens de warrige taal, dan moet men niet over onbegrip zagen.
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Firestone Ik denk dat je mij nu niet goed begrijpt, ik zal U wat voorbeelden geven. Die arme man of vrouw wil gaan solliciteren naar werk en moet een gesprek voeren met de bedrijfsleider, dan is taal toch wel heen belangrijk voor die man. Die arme man of vrouw wil in aanmerking komen voor een sociale woning een moet daarvoor heel wat papieren invullen, doe het maar met een arme taal, dan haken ze snel af hoor
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
en wat duncan betreft in deze contekst - als poetsman moet die kunnen poetsen - welke taal ie daarbij spreekt of wat er hem al of niet ergert en of hij tieten heeft of niet is daarbij helemaal niet van belang.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 februari 2006 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel de papiermolen die de gewone man in de straat te verwerken krijgt zou in een eenvoudige en begrijpbare taal moeten kunnen verlopen hé. Neem gewoon de belastingbrief die men elk jaar moet invullen, voor mij is dat Chinees wat daar op staat, en ik ben zeker niet alleen . Wat Duncan betreft versta ik hem wel, hij wou hogerop geraken maar door dat hij niet mondig genoeg was hebben ze hem genekt(spreken van vooroordelen). Je moet niet goed kunnen schrijven of praten om als bejaardenverzorger mee te draaien
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 18 februari 2006 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() ik raak zelfs aan mijn rekeningen van de electriek nog niet aanuit pfff
Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 februari 2006 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (waarmee ik nie bedoel dat ge 'arm van taal' zijt).
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
maar verder ben ik wel een boekhoudkundig analfabeet hoor en mijn boekhoudkundige taal is ( gelukkig ) arm ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 februari 2006 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik denk nie dat dat echt 'hogerop komen' is. Niét dat kuisvrouwen en -mannen minderwaardig zijn, maar mijns inziens is dat nu niet echt een "hoge functie". Voor mij is het gewoon een kutjob die ik nooit wil doen, want ik h�*�*t kuisen. Ik ben dan ook heel erg content dat er mensen zijn die die job willen doen, ze zijn moediger dan ik ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisteren op de radio dat de meeste klachten gaan over energieleveranciers. Verkeerde facturatie enzo. Chapeau voor de mensen die het door hebben dat ze in 't zak worden gezet, ik zou het nie eens doorhebben ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() hoe het precies zit weet ik ook nog niet maar je ruikt het gewoon aan die papieren dat ze je aan t oplichten zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Maar taalvaardigheid kan zo mooi zijn! Spelen met zinsconstructies, woorden, gedachten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() zolang het een hobby is is er geen probleem natuurlijk. Niemand heeft er dan immers last van. Maar vanop het moment dat het een norm is dan wordt het een bron van dicrimnatie.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even Duncan zijn taal bekijken vandaag http://www.politicsinfo.net/forum/viewtopic.php?t=32889
![]() |
#17 |
|
![]() Misschien, maar zodra het omgekeerde de norm wordt is er sprake van verarming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Mensen die minder taalvaardig zijn wordt dan ook minder naar geluisterd. Helaas verwart men al te vaak taalvaardigheid met intelligentie. Dit forum getuigt dan ook van het tegendeel. Vaak zijn de meest taalvaardigen, de grootste leeghoofden.....
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |