![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij hebt da goe gezien, ikzelf heb geen bedrijf maar mocht ik er een hebben, dan zou ik er trouwens serieus over denken om in te schalen en al of bijna al mijn personeel buiten te gooien, geen vakbond, geen VDAB geen staat, geen CGKR ... Mijne nonkel heeft wel een klein familiebedrijfken, stelt 3 a 4 mensen te werk en leeft zelf goe van zijnen business, maar den dag da ze die beginnen pesten, dan duurt het geen 2 dagen, dan laat m desnoods alles de fles opgaan, (heeft een even slecht karakter als ikik ... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Bob : 21 februari 2006 om 08:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Evenzeer als het eens schande is dat allochtonen maar (zeer) mager presteren in hun studies. Die willen zeker niet studeren. Het probleem is wel wat ingewikkelder dan dat. Bepaalde allochtonengroepen hebben trouwens niet meer werklozen dan autochtonen (Indiers, Chinezen... en dan zwijgen we nog van de Polen).
Laatst gewijzigd door Bob : 21 februari 2006 om 08:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We begrijpen allemaal dat die naam wel ergens een probleem oplevert, maar hebt ge u al eens afgevraagd hoe dat komt. 1 We hebben allemaal wel naar school geweest, de generatie die met allochtonen, in de klas gezeten heeft, begint nu op posities te geraken waar ze "het voor het zeggen hebben". Als ge u dan terug indenkt, hoe het was op de schoolbanken of het uitgaansleven, dan moete eigenlijk al nie veel meer nadenken, het is zelf gewoon beter daar helemaal niet aan te denken, u zal misschien niet zeggen, dat is niet relevant, maar het is toch een bedenking die ge u maakt, de eerste indruk weet je wel ... 2 Dat is nu al de vijfde met nen rare naam die soliciteert, en die geen deftig CV kan opstellen, die geen deftig nederlands spreekt, geen engels kan, en die we moeten uitvragen naar de periodes in zijn CV die kant nog wal raken, opleidingen die niet afgemaakt zijn en op het einde zonder diploma... Ik steek mijnen tijd nie meer in die mannen. (hop en uwe vriend die Karim of Ali noemt moet al nie meer komen... ) 3 Bewijs van goed gedrag en zeden, ja u moet dat kunnen voorleggen, u kan geen bedrijf verplichten van iemand aan te nemen die dat niet kan voorleggen, u begrijpt ook wel dat uit het oog van veiligheid voor het bedrijf en zijn werknemers, het nogal lastig is om veroordeelde, dieven, of geweldplegers aan te nemen. Als ge de intentie hebt om allochtonen aan te nemen, en de derde die ge wilt aannemen, kan weer da papierke nie voorleggen, tja, dan wordt het ook weer lastig niet. (bij minderjarigen komt dat dan wel te vervallen bij 18 ) maar dan zijn er weer die lege vlekken in CV's ... weet u wel... (ik wil hier niet beweren dat alle alochtonen gangsters zijn, maar het is nu eenmaal wel bewezen dat hun vertegenwoordeging in gevangenissen allerhande relatief hoger is, (procentueel) dan autochtonen. ) 4 persoonlijke ervaringen met crimineel gedrag, ... Ja ik kan er echt niet aan doen, mijn ervaringen tot hiertoe met onze vreemde medemens, zijn nog nooit echt schitterend geweest, (buiten die 2 dan waar ik mee gewerkt heb of werk. ) eenen daarvan, was trouwens op het randje, (vals rijbewijs, zelf geen rijbewijs, onverzekerd voertuig, ... ) kom details niet waar. (Het maakt mij dus enorm vatbaar, om een CV met bepaalde namen, onmiddelijk te klaseren. ) maar dat is persoonlijk... 5 De collega's, ... ja als ik daar nen hele goeien hebt, die zegt van, als ge dien aanneemt trap ik het af, ... dan moete ook eens nadenken. 6 De klanten , ... idem, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Waarom heeft onze overheid vroeger dat CGKR niet opgericht met het instromen van bv Russen, Polen, Hongaren, Chilenen, Italianen, Vietnamezen.....Toch ook allemaal allochtonen. Ook van quota's, positieve discriminatie, werd niet gesproken, niet op school, niet op het werk.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, uit ervaring met een psychologe uit mijn directe omgeving die bij de RVA werkt, weet ik dat ook zij opdracht kreeg om bij voorkeur allochtonen te 'bedienen' als er werk beschikbaar komt. En dat is niet sinds gisteren....
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die zich pasten dan ook probleemloos aan en geraakten daardoor even probleemloos aan werk.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2006 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaat het om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet het centrum daar dan geen klacht tegen indienen? Of mogen autochtonen gediscrmineerd worden? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Het is idd wel erg als je als werkgever zelf geen vrijheid meer hebt om aan te nemen wie je wil aannemen.
Er zijn hier al argumenten genoeg vermeld die voor een werkgever de keuze om geen mensen met bepaalde eigenschappen aan te nemen verantwoorden. Als men echter toch werkgevers bepaalde mensen wil gaan opdringen kan dat niet anders dan heel slecht uitdraaien voor de werkgelegenheid in het algemeen. Velen zullen zich afvragen of het niet beter is de boeken toe te doen dan te blijven voortploeteren onder dwinglandij van de zogenoemd politiek correcten. Mss tijd dat deze politiek correcten zelf eens een bedrijfje starten, kunnen ze eens proberen hun hoofd boven water te houden met hun beschermelingen in dienstverband? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn werkgever heeft er al verschillnde in dienst gehad en telkens slecht afgelopen. De eerste weken gaat het gewoonlijk goed maar dan beginnen de problemen. Te laat of er niet door komen. Personeel dat er al jaren werkt beginnen commanderen alhoewel ze maar op gelijke voet staan en daar dus niet voor bevoegd zijn, met als gevolg dat er wrevel ontstaat. Veel meer ziekteverzuim dan de doorsnee werknemer. Om de haverklap vrije dagen vragen. Kortom, ze hebben moeite zich aan te passen aan de geploogdheden die van een werknemer vereist worden. Laatst gewijzigd door daiwa : 21 februari 2006 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
--> totaal in strijd met de beginselen van de democratische rechtsstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een zoveelste inquisitie van de multiculturele dictatuur. Na de veel te hoge loonkosten, gaat de staat (want dat is het CGKR in feite) zich nu ook al moeien met wie een werkgever met zijn geld in zijn bedrijf moet betalen.
En dan straks weer verbaasd zijn dat de economie het minder goed doet. En maar weer ogen trekken dat het VB stemmen wint. En weer constateren dat het multiculturele sprookje nog verder afgebrokkeld is dan al het geval was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat heet dan discriminatie en daar zijn wetten voor, of het je nu bevalt of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mij niet alleen. We zullen wel zien hoe goed ze hun doel bereiken, of hoe hard ze het doel zullen voorbijschieten dat de paarsen ermee in hun kop hadden. Gisteren in De Standdaard klonk het in alle geval al zo: Citaat:
![]() |