![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
is het de VLD geweest???? je weet weer iets van horen zeggen dat iemand iets wist dat hij gehoord had... dat een fractieleider door privédingen zijn functie niet kan, wil, hoeft of mag uitoefenen... daar weet jij niets van en ik ook niet... het ging er hier over of de taalextremismen en taal-onnozeliteiten hier iets mee te maken hadden... maar ja... kap er maar op de VLD als je dat meent te moeten doen... frustraties van onnozel allooi moeten nu eenmaal uitgewerkt worden... ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar een vervelende, de stekels komen recht, de lange tenen zwellen, want buiten wat geïrriteerd gewauwel, en bits gesnauw, krijg ik geen treffelijk antwoord. Je mag wat mij betreft best afstrijden dat de VLD met Daems ontslag niks te maken had. Maar dat durf je blijkbaar niet zwart op wit schrijven. Ik trek er dan ook mijn conclusies uit................
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 23 februari 2006 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Je zult tegenwoordig maar de echtgenote van een VLD-politicus zijn en van je man een telefoontje krijgen met de mededeling "dat het wat later zal worden"...
![]() [SIZE="1"](grapje gelezen op een ander forum)[/SIZE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF23022006_050
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() privee,niemand moet er zich mee moeien.
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mooi dat het nog kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Over de bestaansreden van deze wet spreek ik mij niet uit. Maar als men deze naar de geest - naar hedendaagse opvattingen vh huwelijk toe - interpreteert, had een van beiden ontslag moeten nemen ... uit de Kamer. Dura lex, sed lex.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 24 februari 2006 om 07:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is wel zo'n regeling wat gemeenteraden betreft.
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Natùùrlijk is er niks mis met een relatie tussen een Vlaming en een Franstalige. Liefde en politiek zijn twee verschillende dingen. Everytime, volgens mij ben jij ongelooflijk gebrainwashed door de anti-Vlaamse Franstalige pers �* la Le Soir en zie jij in alles "racistische Vlamingen". Walgelijk gewoon. Wanneer ga jij nu eens eindelijk naar Frankrijk verhuizen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Uw bericht straalt anders ook wel een fameuze dosis "Franstaligen-haat" uit. Ik las hier nog één van uw ideologische vriendjes die er fier op was dat er in Noord-België méér huwelijken zijn met Hollanders dan met Franstalige Belgen. Laatst gewijzigd door Hans1 : 24 februari 2006 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Jullie zijn er anders wel als de kippen bij om "de" Vlamingen op te stellen tegen "de" Franstaligen. Op dat soort nefaste veralgemeningen is heel jullie ideologie gesteund.
Vooral deze zin van Zeno stoort mij: "Everytime, volgens mij ben jij ongelooflijk gebrainwashed door de anti-Vlaamse Franstalige pers �* la Le Soir en zie jij in alles "racistische Vlamingen". Walgelijk gewoon. Wanneer ga jij nu eens eindelijk naar Frankrijk verhuizen? " "DE Franstalige pers is "anti-Vlaams" (bijv. Le Soir). Nee, ze is anti-flamingantisch (wat héél iets anders is). Bovendien is Le Soir de beste krant die we in België hebben. Heel objectief. En dan nog die vraag om te verhuizen. Net zoals de slogan "Walen go home". Kan het eigenlijk nog racistischer? Everytime spreekt heel goed Nederlands. Alleen zijn denken stoort de flaminganten hier en daarom moet hij maar verhuizen. De Vlaams-nationale ideeënpolitie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. Vooreerst: 'jullie'? Ik denk niet dat je mij, Zeno! en vele anderen ooit op dergelijke idiote veralgemeningen hebt kunnen betrappen. 2. Zeno! had het niet over 'de Franstalige pers', maar over 'de Franstalige pers �* la Le Soir', en dat is alvast geen veralgemening, maar een typering van een bepaald soort pers. Dat Le Soir de meest objectieve krant is, durf ik betwijfelen, maar ze is alvast belgicistisch en dat excuseert veel: de keren dat ik ze heb gelezen, heb ik me alvast gestoord over de soms erg tendentieuze berichtgeving over Vlaanderen: dat vele Walen of buitenlanders Vlaanderen als arrogant, egoïstisch of collectief racistisch beschouwen is alvast niet aan de objectieve pers daar te danken. Eén concreet voorbeeld: naar aanleiding van een opdracht in de Vlaamse 'Big Brother', waarin de kandidaten de 'Brabançonne' moesten leren, bestond de journalist het te schrijven dat het een 'horreur' was in Vlaanderen om dat te moeten doen. Objectief? Een andere Franstalige kwaliteitskrant - dewelke ben ik even kwijt - was doodernstig toen ze schreef dat de Vlamingen aan Voeren vasthielden, omdat het hun corridor was naar Duitsland, bij wie ze wel eens aansluiting zouden willen. Objectief? Noem me een muggenzifter, maar ik denk van niet. 3. Is Zeno! racistisch tegenover Everytime? Ik denk van niet, omdat Everytime zich zowel door een bijzonder vooringenomen houding tegenover Vlamingen heeft laten opmerken (genre: 'de' Vlamingen zijn tegen gemengde relaties), als door een eindeloos gemekker over zijn voorliefde voor Frankrijk en zijn nakende vertrek (sinds zoveel maanden / jaren) zuidwaarts. Is het racistisch om zo iemand dan op zijn nummer te zetten? Opnieuw: noem me een muggenzifter, maar ik denk van niet.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Ossaert, kijk eerst eens naar je eigen vooringenomenheid t.o.v. onze Franstalige landgenoten of die van Zeno en andere flaminganten, vóór je iemand hierover de les spelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan zelf maar één ding bedenken, en dat is dat ik twijfel aan de heilstaat België zoals die door de BUB gepropageerd wordt, maar ik vrees dat dat geen vooringenomenheid is, en dat u gewoon nog maar eens mensen op voorhand in een hokje stopt.
|
![]() |
![]() |