![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Vakidioten verdienen allemaal goed hun kost en helpen de maatschappij vooruit.
Langs de andere kant heb je een heleboel sujetten die geen knip voor de neus waard zijn, maar zich een hele Piet vinden omdat ze parasiteren en heel indrukwekkende woordjes bezigen. Zoals "Darwinisme" en zo. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door @lpha : 26 februari 2006 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dag in dag uit voor een klas vol kutkinderen staan die zoveel mogelijk enige zwakheid van jouw kant proberen te misbruiken... want zo waren we. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Wees gerust. Ik weet heus wel wat het is om les te geven. Er zijn nog periodes geweest dat ik drie klassen terzelfdertijd les heb gegeven en dat 36 uren per week en er alle toezichten bijnam (en dat in een school voor gedragsmoeilijken). Als hoofdopvoeder echter in een heel ander statuut dan de leerkrachten (zelfde opdracht, dubbel zoveel uren, maximum vier weken vakantie op een jaar). Het rare was wel dat het net diegenen waren die het minst deden, het hardst riepen dat het een zeer zwaar beroep was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Beginnen misschien met het absentiïsme eens onder de loupe te nemen. Afwezigheden van collega's is moordend voor de continuïteit van de opdrachten en daar zijn vooral de leerlingen het slachtoffer van. Is de werkdruk te hoog? Kan zijn maar moet die dan niet verlaagd worden door bijvoorbeeld deze werkdruk meer te spreiden en minder vakanties te voorzien? Daarmee gepaard kunnen er misschien minder grote klassen worden gecreërd? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef er maar eens een lap op... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...kaarten, wijntjes drinken, praatjes slaan...wat zijn we druk bezig alweer!
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zien jullie wel hoor!
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ik heb er nu de poes eens bij gehaald;ik vind dat dat piepen, van u al veel rustiger gebeurd,hoe zou dat toch komen?
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 26 februari 2006 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() is bij ons inbegrepen in de uurrooster
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Karma;1561704]
niet wat betreft beroepsgerichte vakken of lich. opv. /quote] Maar die van algemene vakken dan toch wel. Trouwens, de beroepsgerichte leraren moeten bijscholen (ook de leraren die algemene vakken geven trouwens) en de lichamelijke opvoeding - leerkrachten moeten hun conditie en sport vermogen op peil houden.. Leerkrachten verdienen naar mijn mening te weinig voor waar ze verantwoordelijk voor zijn.
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Duvelke;1561827]
Citaat:
Wat die bijscholing betreft gaat dit misschien op voor een aantal vakken maar doorgaans komt er van bijscholing niet veel in huis en gaan leerkrachten hier dikwijls zelfs tegen in het verzet. Verschillende leerkrachten houden er naast hun job van lesgeven trouwens een tweede job bij (daarom niet altijd fulltime). Hoeveel mensen met een andere job kunnen dat? Dat LO leerkrachten hun conditie en sport vermogen op peil dienen te houden zal wel zijn maar als ze het een beetje handig aanpakken calculeren ze dit gegeven in in hun eigen lessen (meedoen ipv aan de zijlijn staan kijken) Trouwens wat die bijscholing betreft, ook in andere jobs moet men vaak constant bijscholen. Persoonlijk volg ik reeds tien jaar avondschool om mijn kennis bij te schaven maar ik mag het wel doen in mijn vrije tijd (die ik veel minder heb dan leerkrachten) En nog iets, ook ik moet mijn fysieke conditie op peil houden (en eigenlijk zou iedereen dat beter doen) en ga daarvoor regelmatig naar de fitness, wel buiten de uren natuurlijk. Laatst gewijzigd door Karma : 27 februari 2006 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op deze link vindt u meer informatie over de prestatieregeling binnen het onderwijs: http://www.ovsg.be/Downloads/ACTUEEL...ieregeling.pdf |
|||
![]() |
![]() |