![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen (gezonde) mensen (van geest) vrij zijn in wapenbezit? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
8 | 29,63% |
Ja, onder strikte voorwaarden |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
De huidige wetgeving is goed (enkel jacht en professioneel) |
![]() ![]() ![]() |
9 | 33,33% |
Neen, de wet moet zelfs verstrengd worden. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,93% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat ik een wapen bezit, is geen bedreiging voor de vrijheid van een ander. Het feit dat ik met dat wapen iemand zou bedreigen, is dat wel - doch waar it je met de maatschappelijke volwassenheid als je er al a priori van uit gaat dat iedereen met een .22 een bedreiging is voor jouw individuele vrijheid? http://www.a-human-right.com/
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er zijn namelijk ook mensen aanwezig die niet rechtschapen zijn en niet gezond van geest. Onze maatschappij moet zich dan ook beschermen tegen deze ontspoorde individuen door wapens zo veel mogelijk te reserveren voor politie-en veiligheidsdiensten. Ik volg je voor een stuk in je verwerping van overheidsbetutteling die alleen maar verbied (dat is ook de reden waarom ik wapenbezit voor jacht en sport-redenen tolereer onder stricte voorwaarden), maar een naief geloof in de maturiteit en rechtschapenheid van de mens heeft al veel ellende veroorzaakt. De truc is om het evenwicht te zoeken tussen overheidsregulering en zelfbeschikking, zodanig dat de regulering niet verstikkend werkt. Volledige zelfbeschikking is in elk geval uit den boze want leidt tot totale anarchie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sssssssssst !!!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Iedereen is hier weer bezig over vuurwapens voor zelfverdediging.
Waarschijnlijk kan niemand van jullie met een vuurwapen overweg, laat staan dat jullie het zouden kunnen gebruiken in een situatie waar de adrenaline door heel je lijf giert, en er echt een gevaar voor je leven is. Vuurwapens als verweerwapen is voor de politie en niet voor de burger. Het zou we me trouwens verbazen dat jullie ooit in zo'n gevaarlijke situatie verzeilt geraken, dit lijkt mij eerder een bevestiging van dit ![]() Angsthazen De enige verweerwapens waar over kan gesproken worden zijn de LTL wapens, pepper spray, stun gun, tele matrak, .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik zou mij in ieder geval veiliger voelen als ik een wapen mocht dragen in onze toch steeds multikulturelere samenleving.
Laatst gewijzigd door PAJOT : 28 februari 2006 om 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oog om oog tand om tand,een kleine burgeroorlog ontketenen Schoenmaker blijf bij je leest,laat de politie dat werkje maar opknappen.
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn eigen bemerkingen, dat velen denken dat iedereen met een .22 een bedreiging zou zijn voor de individuele vrijheid, is natuurlijk een grote veralgemening, maar blijkbaar acht de grote meerderheid van de bevolking het gevaar (de nadelen dus) toch groter dan de voordelen. En dat is volgens mij niet geheel onterecht als je ziet wat er zoal mis kan gaan met een vuurwapen. De ervaring leert dat vuurwapens een maatschappij niet veel opleveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zelf kan ik redelijk makkelijk aan diverse soorten wapens geraken. Of ik dat ook zal doen is een andere vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |