![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() plagen,pesten,sterkte testen is voor mij een natuurlijk gegeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus als ouders hun kinderen in het oog houden om ervoor te zorgen dat ze zich gedragen, is dat voor u een belemmering van die kinderen hun vrijgeid?
Letterlijk gezien hebt u natuurlijk gelijk. Maar als we het opvoeden van kinderen gaan beschouwen als het belemmeren van hun vrijheid, dan zijn we naar mijn mening verkeerd bezig. Want als we die redenering consequent doortrekken dan mogen ouders hun kinderen niets meer verbieden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ouders aanraden hun kinderen preventief te controleren op mogelijk negatief gedrag (pesten - gepest worden) is een inbreuk op de vrijheid van dat kind; enkel als er een gegronde reden is mag dat geschonden worden (een klacht van derden of het kind zelf). Anders is het zoals binnenvallen in de kamer van je zoon als er een meisje zit om preventief op te treden tegen tienerzwangerschappen... ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 28 februari 2006 om 14:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit moeten we vermijden:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet daar zelf nie voor aan de macht komen de moment dat ik zo eenen ne kloot kan afdraaien heeft hij prijs. Wat het ook mag zijn, wat het hem of mij ook mag kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar lach ikik eens goe mee, ...
mijn moeder kon alleerst de pc nog nie aanzetten, laat staan zien waar ik mee bezig was. We hadden toen nog geen internet, nee 't was nog veel gevaarlijker langs ne kant, inbellen op BBS en, waar totaal geen controle heerste, downloaden wat ge maar wilde, alleen slow speed, De terrorist cookbook, stond al op mijne pc, nog voor er sprake was van internet. En als ge het telefoonnummer van iets kon bemachtigen waarvan ge wist dat er een modem achter stond, proberen binnenbellen en zien wat er gebeurde, ... Zelf BBS'en en RAS servers opzetten, Packet Radio enz... allemaal waar pa en ma op stonden te kijken zonder dat ze zelf maar het flauwste vermoeden hadden van met wat ge bezig waart. De pedofiele toestanden enz, ja, daar moete voor oppassen en identiteitsdiefstal en dat soort toestanden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest ik zelf kinderen hebben, zou die hun computergebruik trouwens drastisch beperkt worden tot een bepaalde leeftijd.
Gameboy en playstation toestanden X uur per dag of enkel in 't weekend, en als 't goe weer is, buiten spelen of zo, (gaat maar wa vriendjes pesten ![]() (en ik zou stiekem in de log's kijken, het is sterker dan mezelf, pure beroepsmisvorming, ... - ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() foutje
Laatst gewijzigd door lombas : 28 februari 2006 om 15:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de beste bedoelingen, wordt natuurlijk het computeren van de kroost gecontroleerd,
Maar ge kunt die kroost ook nie controleren als ze elders gaan spelen, of naar school gaan. er zijn duizenden gelegenheden om dingen in 't geniep te doen, ... Wij moesten om 2 uur thuis zijn, als we 18 waren, wij waren ook om 2 uur thuis, maar mijne maat kroop nadien gewoon langs zijn venster weer naar buiten om verder te fuiven, ... nu gij ! op een gegeven moment hadden we het zo gortig gemaakt, dat hij om 7 uur 's maandagsmorgens de sleutel in de deur stak, en zijn vader opendeed, ... hij had om 11 uur die vorige avond thuis moeten zijn, ... jaja, wa schoon vrouwen tegenkomen en ja voor ge t weet zitte me een stuk in uwe frak in de Carré he Maw, leg uw gasten wat verantwoordelijkheidsgevoel en stiptheid uit, en maak ze wijs dat er een grote boze werel outside is, waar ze wa van moeten oppassen, en ziet ondertussen wel uit of ze nie aan de drugs geraken, in gore keten uithangen of andere krapuleuze dingen doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al dat soort zaken heb ik nooit gedaan
![]() Correctie: *al dat soort zaken heb ik nooit ouderlijk-officieel gedaan*. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij hebben toch wel een paar serieuse nights to remember gehad moet ik zeggen, allemaal rijkelijk overgoten met booz op soms bizarre locaties, ... of bizarre manieren hoe we er toe gekomen waren of daar belanden...
Nog een tip voor mensen die hun oudere kinderen thuislaten als ze op vakantie vertrekken, don't do it, ... Ik heb zo 3 behoorlijk decadente house party's meegemaakt, waar nie bepaald spannende dingen gebeurd zijn, maar den drank hé, en wat ge soms al nie vind in mensen hun videokast. ... Inboedel die sneuveld, dochterlief, die de meest waanzinnige , bizarre mensen binnenlaat, zoonlief die gewoon den bacardi zo in uw soepkom afmixt omdat er niks groters te vinden is... Mensen die in uw wc, al hun lichaamsholten gebruiken om al hun toxische stoffen kwijt te geraken en nadien half comateus in diezelfde wc in slaap vallen enz... Laatst gewijzigd door Herr Flick : 28 februari 2006 om 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik volg alleen je logica.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ouders een computer kopen, mogen ze daarmee doen wat ze willen. Als een werkloze steuntrekker een huis koopt/huurt, is dat van hem. En hoeft iemand anders daar niet zomaar binnen te vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ik mag die werkloze ook naast mijn bed zetten? (of een knappe: erin?) De richtlijnen van Klasse geven aan dat ouders hun kinderen in de gaten moeten houden tijdens het op internet zitten en het scherm moeten controleren, dat is toch wel ietsjes anders dan gewoon de computer in de living hebben staan.
![]() |
![]() |