![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Dat zijn geen vb.en van taalonderdrukking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om taalonderdukt te zijn moet je zeker eerst vijfendertig jaar faciliteiten krijgen die daarna onterecht afgeschaft worden? ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Gewoon een simpel voorbeeldje van "België". Gisteren nacht was ik nog wakker rond 2 uur ( daar er op 20 meter van ons een blijkbaar serieus ongeluk gebeurd was ). Juist onder mijn slaapkamerraam werden de auto's omgeleid door een vriendelijke agent. Komt er een "vrachtwagentje" van DE POST aan, met een blijkbaar Nederlandsonkundige chaufeur. Nu kan ik begrijpen dat Franstaligen geen Hugo Claus moeten kunnen lezen, maar een simpele uitleg in de trand van "hier naar rechts, dan de eerste straat naar links, blijven volgen en dan weer naar links", MOET TOCH OP ZEN MINST DOOR IEDERE BELG verstaan kunnen worden. DIT kan ik echt niet begrijpen, dat na 173 jaar België, de meeste Franstalige zelfs nog geen woord nederlands begrijpen, en Het gaat hier niet over een MARGINAAL taaltje gesproken door een kleine minderheid hé ? En ja, wat deed onze agent. Hij sprak FRANS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zal u eens het werkelijke establishment zeggen in België. Dat is het koningshuis en de partijtoppen van de regeringspartijen. Daar collaboreert dat Mia-geval mee. Dat doet een rebel niet. Als je de belgicisten een rebels imago wil laten aanmeten, moet je dus een Vlaams establishment verzinnen, in volwaardige Conspiracy Theory stijl. Wat is de volgende stap? De Protocollen van de Wijzen van Groeninge neerschrijven? Ik denk dat voor de neutrale lezer toch wel duidelijk is geworden dat de BUB gedreven wordt door haat en paranoia.
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Het VEV is maar een vereniging zonder reële macht. De Vlaamse regering is een onmachtig kloeftje van de federale, getuige de stoelendans bij de federale verkiezingen en de B-ploeg die nu de dienst uitmaakt. Die Vlaamse regering is overigens ondergeschikt aan de federale, en maakt dus deel uit van het Belgische establishment.
Dan kan Belgie NOOIT ophouden te bestaan. (tenzij door een gewapende revolutie) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Het volstaat dat bij een volgende staatshervorming men een confederaal model invoert en al uwe bullshit is meteen van de kaart. Mét instemming van de Walen. Zonder instemming van de Walen kan het ook als Vlaanderen zich unilateraal afscheurt (eigenlijk Wallonië afstoot, maar soit). Volkenrechterlijk gezien heeft het Vlaams Parlement die bevoegheid. Uiteraard niet in het Belgisch verband, in hetwelke ze zwaar ondergeschikt is, maar het is nu eenmaal een orgaan dat op rechtmatige wijze de 6 miljoen Vlamingen vertegenwoordigt, en dat volstaat voor het volkerenrecht. Dat is was anders dan het Nationaal Congres, dat enkel zichzelf vertegenwoordigt. Bovendien, indien het BROV wordt ingevoerd (maar dat zal niet dankzij de N-VA zijn, sorry daarvoor), biedt dit nog een mogelijkheid tot een rechtmatige secessie. Waar zag u precies de gewelddadige revolutie? In uw paranoide geest?
![]() |
![]() |
#28 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() * stilte *
![]() |
#30 |
|
![]() Misschien ook eens posten in "de zere plek"?
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Neenee, de eer is volledig voor u!
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |