![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Laat toch één ding duidelijk zijn. Als het er op aan komt, vormen de Walen één front,over partijgrenzen heen.
Vrij gemakklelijk om je gelijk te halen, als je dan tegenover Vlaamse politici staat, die héél hard Vlaams schreeuwen, maar bij de vorming van de federale regering, vlug die eisen bijstellen..... zo bijstellen, tot de rode zetel een garantie wordt. De Waalse politici weten dat ze er alleen voor moeten zorgen dat het Vlaams Belang binnen het CS blijft (processen, drooglegging...) Zolang dat is, is de Vlaamse tegenstand 'quantité négligable'. Zolang blijft Belgiekse bestaan, zolang kan de melkkoe Vlaanderen leeggemolken worden. Eens dat Vlaanderen geen meerwaarde meer betekent voor Wallonië, wel die dag houdt België op te bestaan. Tot dan echter...............:één Waals front. Volgende slachtoffer (uit vrije wil) om met Di Rupo weer 6 jaar België te garanderen : het kartel, samen met de Vlaamse sossen (zoals altijd) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Jongens, houdt er toch over op... de meerderheid van de Belgen is helemaal niet met dit soort dingen bezig. Die scheiding komt er nooit. De vlamingen die ik op Internet spreek weet vaak zelfs niet eens wat communautair betekent. VB stemmen ze omdat het 'wat anders is dan de traditionele partijen'.
België zal blijven bestaan totdat het samen met de rest van Europa vernietigd wordt door de moslims. Daarna zul je pas nieuwe grenzen krijgen, en het is te hopen voor de Nederlandse volken dat we dan wel eensgezind de verfransing een halt kunnen toeroepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af waarom er zoveel belgiscisten (Federator en Kim zijn uitzonderingen...) zijn die niet willen dat de discussie gevoerd wordt? Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 9 maart 2006 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is van Paul Vanden Boeynants geleden dat er nog zo'n anti-Vlaamse premier geweest is. De anderen (Tindemans, Martens, Dehaene,...) hadden tenminste nog een half greintje Vlaams bewustzijn. Bij Verhofstadt is daar niets van. Een coalitie van CD&V en SP.a (met N-VA en Spirit) zal dus van alle slechte mogelijkheden nog de minst erge zijn. Zolang als de VLD maar niet in de regering zit (en liefst zelfs niet in het parlement). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *dubbel*
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 9 maart 2006 om 22:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat de splitsing nog niet voor binnenkort is,de haat zal meer en meer groeien dat is een feit,ik ben benieuwd hoe het zal uitdraaien voor ons de Vlamingen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() De belangrijkste eigenschap van een politicus is niet zijn moedertaal, maar wel zijn opvattingen en zijn leiderschapskwaliteiten. Indien ik in BHV, enfin in Halle of Vilvoorde zou wonen en er dus bij verkiezingen zou geconfronteerd worden met een veelheid aan lijsten van politieke partijen & de kandidaat van mijn keuze zou op een "franstalige" lijst staan, zou ik niet aarzelen om voor hem te kiezen. Anderzijds als men een systeem van één kandidaat per district zou kiezen en een kandidaat die als moedertaal in feite een andere heeft als de Nederlandse en die kandidaat heeft het lef om zich verkiesbaar te stellen en heeft bovendien de juiste kwaliteiten zou ik ook geen enkel beletsel zien om voor die kandidaat te stemmen.
Maar als men in dit land een federaal systeem heeft met verschillende deelstaten is het totaal belachelijk dat voor een bepaald type verkiezingen de grenzen van die deelstaten niet gerespecteerd worden. De heisa die er rond dit "probleem" opgevoerd wordt is ronduit belachelijk - Hans I als "grote geest van de belgische eenheid" zou hier eens kunnen tonen welk vindingrijk politiek leiderschap er feitelijk in hem zit en eens met mogelijke compromissen voor de dag komen. Het treffende is dat met de huidige partijpolitieke geestesgesteldheid men er inderdaad niet uit kan komen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil graag werken voor "de N.V. België", maar blijkbaar houdt het HR-departement niet van jonge, enthousiaste meertalige medewerkers. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Hans I : De fundamentele vergissing van jouw vereniging/partij is dat de franstaligen in dit land het principe van de 2-taligheid hebben verworpen, meer
nog : in die gebieden die 2-talig zijn een systematische actie voeren om dat gebied te verfransen, met het idee dat de franse taal dit gemakkelijk kan bewerkstelligen door haar superieure karakter. Dit is belgisch.. Toen ik regelmatig bij zakenrelaties op bezoek ging in Rijsel (Lille) werden alle onderhandelingen en gesprekken op verzoek van mijn zakenvrienden in het Nederlands gehouden, waar deze mensen toch de franse taal als moedertaal hadden. Hun uitleg voor deze wens was heel eenvoudig : de kennis van de taal van Vondel is voor deze mensen een allerhoogste prioriteit omdat hun afzetgebied/markt waarop ze opereren de Benelux is & de Benelux hanteert voornamelijk de Nederlandse taal. De verwerping van 2taligheid heeft gewoon als gevolg dat we in een federale staat zijn gaan leven & inderdaad de logica zou voorschrijven dat indien ze dat wensen de duitse gemeenschap ook een afzonderlijk federaal statuut, kieskring enz.. bekomen I n d i e n z i j d a t w e n s e n. Het probleem aan de franstalige zijde is dat zij aan "gebiedshonger" lijden. Een Vlaming die in durbuy een hotelletje opstart heeft er absoluut geen behoefte aan om de stad Durbuy een 2talig statuut te geven en nadehand deze stad als "Vlaams " gebied te claimen. Integendeel : alhoewel veel van die zaken zich inderdaad uitsluitend op een niet-franstalig publiek richten zullen ze er zorg voor dragen dat ze franstalig personeel in dienst nemen. De tegenstelling met bv; De Panne aan de Vlaamse kust is groot : daar zal men in restaurants uitgebaat door franstaligen kennis kunnen maken met uitsluitend franstalige diensters en kellners ! Een klein wandelingetje naar Bray Dunes leidt me dan weer in een andere wereld nl. die van franstaligen die begrijpen dat taalkennis "om den brode" een noodzaak is. Ik weet dat er een mentaliteitswijziging is (de economie is soms een harde leermeester), maar die begint helaas bij de beter-opgeleiden en blijft bij Jean avec la casquette steken.. Ik maak me er soms vrolijk over in Brussel niet begrepen te worden als ik "een sandwich" vraag en plots wel als ik om "un sandwich" verzoek... dit is belgisch en het geheim van het feit dat Uw partij niet het succes heeft die ze met haar voor de rest goede ideeën verdient.. Er is een groot contrast tussen het intellectuele, culturele hoog ontwikkelde gedeelte van de Belgen zowel Walen, Duitstaligen, Vlamingen als Brusselaars en het gedeelte dat absoluut op zijn "recht op domheid" blijft staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Handclapping: wij maken duidelijk een onderscheid tussen individuele en territoriale tweetaligheid. Iedereen wil het eerste (toch het gros van de Belgen, wat ook hun moedertaal is), het tweede is veel controversiëler.
Het komt er ook op aan de positieve krachten in de samenleving te stimuleren en niet de negatieve. In tegenstelling tot u ben ik nogal optimistisch op dat vlak. Het komt allemaal wel weer goed in België. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind iedereen tof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De slippendragers van de PS weigeren namelijk halstarrig om de grootste Vlaamse partij te erkennen. Bovendien gaan ze zelf met de PS in zee. In Molenbeek (jawel, de baronie van meneer Moureaux himself) gaat CD&V met PS, en dus met Moureaux, samen naar de verkiezingen. Zolang dit soort partijen zich Vlaams blijft noemen en Franstalig politiek bedrijft is er voor Vlaanderen weinig hoop vrees ik.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Onze grootste 'vijand' voor een onafhankelijk Vlaanderen is niet Wallonië, maar de politici van de Vlaamse PC, die de zetel ver boven hun programma plaatsen. Arm Vlaanderen. En zeggen dat een partij die zich Vlaams-Nationaal noemt,kartel vormt met de tjeven die samen met de PS naar de verkiezingen gaan. Arm Vlaanderen
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Met andere woorden uw grootste vijand zijn... de Vlamingen (want die blijvan voor die die partijen kiezen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je tweede paragraaf is het andere uiterste... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Al moet ik u gelijk geven en als economiestudent kan ik dat enkel beamen, er zou een apart onderdeel op de site moeten komen voor economische vraagstukken van België en de gewesten onderling.
![]() |