![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
@een van mods: feel free om de overbodige posts te deleten. Laatst gewijzigd door Sfax : 9 maart 2006 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Echter, ik wil vooral aangeven dat indien de verloning interessant genoeg begint te worden, men dikwijls een totaal andere ingesteldheid krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan zijn dat ik me vergis (ik ben nog nooit afgedankt geweest) maar ik dacht toch dat iemand die zijn ontslag KRIJGT altijd kan gaan doppen. Ben ik mis? [SIZE=1](ik zal dan moeten uitkijken want de dag dat ik weg wil op mijn werk, daarvoor ben ik een zware beroepsfout aan het voorbereiden)[/SIZE]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat U met een voorbereiding... ![]() bezig was, had ik allang in 't snot.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik draag dan ook geen spitsmuis maar een kater in mijn handtekening he. Trouwens op het werk zal ik nooit drinken en eigenlijk daarna ook nooit voor 22.00 uur (oei, ik zit er al over nu ge het zegt, heb dringend iets nodig). Tegen 23.00 is 't al van datte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Veel interessanter zou zijn om steeds maar terug ziek te worden (bedankt voor die tip Chipie). Een maand thuis, een week werken, een maand thuis, .... Op die manier val ik niet onder de ziekenkas en blijf ik mijn volle loon houden. En iedere keer dat ik een week moet werken kan ik zeggen dat ik niet meer mee ben door mijn afwezigheid en moet die week dan niet veel doen. En vermits ik veel minder verplaatsingsonkosten maak heb ik eigenlijk (onrechtstreeks) opslag. En in 't geniep kan ik nog wat klussen doen, uiteraard aan het wettelijke tarief want we laten ons niet uitbuiten he. Wauw, 't leven kan toch aangenaam zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het wordt bovendien geweldig interessant als U een knelpuntenberoep uitoefent... Dan betaat - oh opperste geluk - zelfs de mogelijkheid dat uw werkgever over kop gaat... Dan hebt U zelfs uw collega's geholpen... U moet wel tijdig melden dat U afwezig bent (wegens ziekte), want anders merkt, omwille van uw belangrijkheid ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
[SIZE=3]Tja, is nog een probleem momenteel, maar we werken er aan. (oei, is weeral werken, ik geraak er precies niet uit)[/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3]Maar zo'n complex waarover je het hebt, kun je daar mee thuisblijven (met een briefje van de dokter natuurlijk)?[/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() Een wereld zonder geld is mogelijk maar dan moet je ook een belonings en straf systeem uitwerken voor diegene die lui zijn en weigeren te werken.
Een ander probleem is natuurlijk, wie doet wat?? Wie wil bijvoorbeeld nog verantwoordelijk worden gesteld voor bepaalde constructie fouten in gebouwen en dergelijke als hij toch maar evenveel krijgt als alle andere? Wie wil nog gaan jaren verder studeren voor bepaalde beroepen als je zo toch alles krijgt bij gewoon een jobke aan de band van 8 tot 5? Natuurlijk zijn bepaalde jobs aantrekkelijker dan andere en deze hebben een natuurlijke motivatie in zich en mensen zullen hiervoor dan ook gaan studeren maar wat met de mensen die zo'n diploma hebben maar er geen werk voor is? dokters en chirurgen zullen er altijd zijn omdat er zijn altijd mensen die andere mensen willen helpen maar of het aanbod zal voldoen aan de vraag is een ander zaak. kortom om een wereld te maken zonder geld zijn er serieuse problemen die moeten overwonnen worden maar niettemin is het mogelijk maar je kunt het natuurlijk niet zomaar invoeren in onze wereld. Een voordeel van een wereld zonder geld is dat er meer gelijkheid en rechtvaardigheid is inzake sociale problemen. maar de economische problemen die dienen opgelost te worden om dit te verwezenlijke zijn enorm zoniet onhaalbaar. maar zoals men hier al heeft gezegd is motivatie en dus een belonings en straf systeem uiterst belangrijk. op kleine schaal heeft ons verleden al bewezen dat het mogelijk is maar dit was op kleine schaal en op grote schaal met miljarden mensen is dit niet haalbaar. en dan vergeten we nog 1 puntje. ondanks dat het een mooi beeld is een wereld zonder geld vergeten we toch dat de aarde een bepaalde draagkracht heeft inzake voedsel en water en dergelijke om de mens te kunnen huisvesten en voeden en kleden. indien iedere mens gelijk zou zijn en evenveel krijgen om dat alles gratis is dan zal ook iedere mensen een eigen huis en tuintje willen en genoeg eten en drinken en vrije tijd en dergelijke. en om dit te kunnen verwezenlijken is onze aarde veel te klein. dan zouden we met dit huidig bevolkingsaantal op aarde zeker nog 50 andere lege aardes moeten hebben om aan de consumptie drang te voldoen. dus wereld zonder geld is een utopie in de praktijk maar in theorie is het mogelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() kijk mensen het is allemaal niet perse zwart wit he
in rusland hebben we gezien dat een systeem waarin iedereen evenveel verdient niet werkt ( letterlijk dan ) in het westen zijn we nu aan t merken dat een systeem waarin men zich ongebreideld kan verrijken ten koste van een ander ook niet blijft werken. waarom geen middenweg ? het vierde wereld syndicaat predikt dus deze middenweg deze middenweg bestaat eruit dat men een onderscheid moet maken tussen basisbehoeften en luxeproducten. iemand zijn basisbehoeften ontzeggen ( zelfs omdat ie lui is en intussen pedofielen wel in leven houden ) is niet ethisch, is een aanfluiting van de mensenrechten en iedereen die de dood een terechte straf vindt voor luiheid IS gewoon een ordinaire mentaal minderwaardige en ethisch onderontwikkelde fascist ( die het verdient om ten gevolge van zijn eigen standpunten slachtoffer te worden van een roofoverval ). anderzijds moet men aan werklozen ook geen mercedessen gaan uitdelen laten we dus de basisbehoeften gratis maken voor iedereen en dit in de vorm van een onvoorwaardelijk basisinkomen dat voldoende is om in deze basisbehoeften te kunnen voorzien. Wie echter biefstukken wil eten, met een mercedes wil rondrijden, drie keer op een jaar op reis wil gaan en zo - natuurlijk dat die dan daarvoor moet werken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 maart 2006 om 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() waarom niet ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() onze doelstellingen zijn armoede en slavernij uitsluiten - en niet, vrijwillig werken om het welvaartspeil te verhogen afschaffen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 maart 2006 om 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() En welke doelstellingen zijn zoal bereikt, onderhand?
Is er progressie? Is er wel een plan? Zijn er wapens om de vijand mores te leren? Is er een tijdschema? Is er in Godsnaam een zinnige strategie? Mensen, wat blijf ik met vragen zitten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() ik heb je daar al 27 keer op geantwoord
te lui om het op te zoeken ( in je geheugen ) - dat is t Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 maart 2006 om 16:35. |
![]() |
![]() |