![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heden ten dage zijn de patroons het machtigste omdat de gewone man zich niet van zijn eigen macht bewust is, zich niet bewust is van het feit dat zonder hun zweet de fabrieken niet draaien, dat de kapitalisten zonder hun consumentengedrag niets meer verkopen enz enz. De gewone man en in de eerste plaats de arme zich van het FEIT dat slavernij enkel mogelijk is op vrijwillige basis bewust maken is dan ook onze eerste taak.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 maart 2006 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() En misschien zou u eens moeten vergelijken tussen dik 100 jaar geleden en nu: van slavernij is nu bitter weinig sprake, en ook uw scheiding patroons-gewone man is voor een groot deel achterhaald. (maar die discussie past beter in een ander topic) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
De arbeidersklasse wordt overigens groter en groter: alleen verwar jij twee termen. Onder arbeidersklasse verstaan we iedereen die in loonverband werkt, dus ook bedienden en ambetnaren. Ook leerkrachten, verplegers (sters), kantoorklerken etc. en niet alleen de blue collars. De arbeidersklasse wordt alsmaar groter, de groot-industrie maakt nog steeds kleine zelfstandigen kapot, en drijft hen in de armen van de arbeidersklasse. Het verdwxijnen van zelfstandige winkels ten bate van grote ketens is hiervan kenmerkend.
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Proleetje, zullen we jou kunnen eind april begroeten te Leuven?
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
1. uit zijn arbeiders 2. uit zijn afnemers in vele gevallen gaat het daarbij dan nog om dezelfde mensen die zowel produceren als consumeren de kapitalisten kunnen dus tot eender wat gedwongen worden door middel van 1. non- cooperatie = staking 2. non - consumptie. Om zich tegen deze machtige wapens der arbeiders te verdedigen heeft ie slechts één strategie - en dat is het aloude verdeel en heers. in moderne politieke termen verdeel in links en rechts dus en heers bovendien is er nog een belangrijke verdeel en heers methode - een methode waar ze de arbeidersklasse onderling verdeel mee kunnen krijgen en met alle respect voor de communisten maar dat is de belasting op arbeid. door de belasting op arbeid ( ipv op consumptie, kapitaal, het gebruik vd natuurlijke hulpbronnen ) kan men de werkenden opzetten tegen de niet werkenden. Hoewel de niet werkenden slechts een kruimel krijgen die van de tafel valt ( slechts een fractie van wat de kapitalisten zich toeeigenen ) kan men tegen de werkenden door het financieren van de sz uit de belasting op arbeid toch nog altijd zeggen kijk zij leven op uw kap.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 maart 2006 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar kom, laat me jullie nieuwe definitie volgen in uw topics, dan moeten jullie niet al uw topics gaan aanpassen ![]() Als je deze mensen dus ook telt zal uw klasse idd groeien, want dan valt zowat heel Belgie daar onder, ook de topmannen van belgacom, de post en de nmbs (allemaal mensen die in loonverband werken). Maar laat mij nog een stapje lager gaan: ga eens een willekeurige dienst op een grote bank of een overheidsdienst binnen en vraag: willen de arbeiders hun hand opsteken. U zal geen handen zien. Die mensen beschouwen zich niet als arbeider, maar als bediende. Die mensen beschouwen zich ook niet als slaaf (u kan de test op dezelfde manier uitvoeren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Juist ja... in de linkse rode paradijzen... ![]() Tjonge, tjonge... Honderden miljoenen slachtoffers... en hun les nog altijd niet geleerd... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 19 maart 2006 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() draai nu toch eens een andere plaat chipie
![]() je lijkt de piano wel met zijn eindeloze geemmer over de holocaust geeuw
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 maart 2006 om 11:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat U ook droomt van de rode paradijzen.. dat weet wel iedereen... (vooral van paradijzen) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() now way
en als ik in een rood "paradijs" zou leven dan zat ik allang in de bak. ik prefereer de kapitalistische onderdrukking boven de stalinistische of maoistische. in het kapitalisme heb ik het voordeel van de vrijheid van denken en spreken zelfs indien ik denk en spreek tegen dat kapitalisme. indien een stalinistische spitsmuis van mij geen gelijk zou kunnen krijgen onder een stalinistisch regime dan zou me dat garantie mijn kop gekost hebben.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er heeft zich (voor zover ik weet) nog maar één enkele succescolle consumentenboycot voorgedaan, en dat was de bussenstaking van de zwarten onder Martin Luther King.
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Want daar wordt wel een stukske afgedronken... wat natuurlijk ook normaal is... Welke nuchtere mens gaat daar in een zak staan (en dan weten ze nog meestal niet waarover het gaat).. ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 19 maart 2006 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Heeft er eigenlijk al iemand ooit één interessante tussenkomst van Jean-Pierre gelezen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 maart 2006 om 09:37. |
||
![]() |
![]() |