Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2006, 00:53   #1
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard het vierde wereld syndicaat maakt brandhout van de links rechts tegenstelling

Het vierde wereld syndicaat bestaat nu iets minder dan een jaar. Er zijn intussen mensen lid van het vws van zowat alle politieke strekkingen. Zo zijn er anarchisten en communisten ( gewoonlijk als extreem linksen afgeschildert ) en ook een paar extreem linkse liberalen maar anderzijds zijn er ook mensen die vb stemmen die lid geworden zijn.

Wat mij in alle discussies hier op het forum zowel van vws als tegen vws vaststel dat is dat forumfiguren zoals cynicus en bvb groentje-18 zij aan zij ten strijde trekken tegen de sociale linksen en rechtsen van vws. Ook het cordon sanitair werd dus door vws hier bij wijze van voorproefje althans virtueel aan diggelen gereten.

Eigenlijk is het geen strijd tussen links en rechts maar wel een strijd tussen socialen, die het universeel recht op menswaardig bestaan ( ook voor luierikken ) verdedigen en asocialen die niets anders kunnen dan vast blijven zitten in de slavenmoraal als zou de mens enkel en alleen gemaakt zijn om een hele dag aan een band slavenarbeid te staan presteren, liefst nog tegen een hongerloon natuurlijk.

Ook is het een strijd tussen de ouden ( de werkezels ) en de nieuwen ( degenen die ook in genieten van het leven geloven ) . De ouden hebben veelal zonder dat ze het door hebben nog steeds last van de door de kerk eeuwenlange ingelepelde verheerlijking van het lijden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 maart 2006 om 01:02.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 03:41   #2
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

aarf mijne post over links/rechts is verdwenen.
de tegenstelling van onze (kapitalistsche) maatschappij is inderdaad niet 'links/rechts', maar arbeidersklasse/rijkdomstelers van de arbeid van de arbeidersklasse.
een arbeider (bediende, ambtenaar,...) die zegt rechts te zijn, krijgt van mij nog altijd meer respect dan een rentenier die zegt links te zijn.

ik zal (als ik wa nuchterder ben en goesting heb) nog eens mijn definitie van links/rechts posten.
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 07:09   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Mijn aller eerste draadje dat ik hier begon was
http://forum.politics.be/showthread.php?t=43217
Spijtig genoeg is daar al de post van verloren gegaan dus.......

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 18 maart 2006 om 07:37.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 10:26   #4
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Het is eigenlijk bevreemdend hoe vaak men op politiek vlak soms eens kan zijn, maar vanaf dat men hoort dat een idee van een belanger komt, het maar regelrecht afschiet.
Oud 18 maart 2006, 10:28   #5
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Het vierde wereld syndicaat bestaat nu iets minder dan een jaar. Er zijn intussen mensen lid van het vws van zowat alle politieke strekkingen. Zo zijn er anarchisten en communisten ( gewoonlijk als extreem linksen afgeschildert ) en ook een paar extreem linkse liberalen maar anderzijds zijn er ook mensen die vb stemmen die lid geworden zijn.

Wat mij in alle discussies hier op het forum zowel van vws als tegen vws vaststel dat is dat forumfiguren zoals cynicus en bvb groentje-18 zij aan zij ten strijde trekken tegen de sociale linksen en rechtsen van vws. Ook het cordon sanitair werd dus door vws hier bij wijze van voorproefje althans virtueel aan diggelen gereten.

Eigenlijk is het geen strijd tussen links en rechts maar wel een strijd tussen socialen, die het universeel recht op menswaardig bestaan ( ook voor luierikken ) verdedigen en asocialen die niets anders kunnen dan vast blijven zitten in de slavenmoraal als zou de mens enkel en alleen gemaakt zijn om een hele dag aan een band slavenarbeid te staan presteren, liefst nog tegen een hongerloon natuurlijk.

Ook is het een strijd tussen de ouden ( de werkezels ) en de nieuwen ( degenen die ook in genieten van het leven geloven ) . De ouden hebben veelal zonder dat ze het door hebben nog steeds last van de door de kerk eeuwenlange ingelepelde verheerlijking van het lijden.
Volgens Karma, die de 'ledenadministratie' bijhoudt, zijn er momenteel een 25-tal 'actieve' leden en dit op een klein jaar...
Dat is dus 'ne halve' om de twee weken...

Het is duidelijk te zien dat men die 'halve' zowel letterlijk als figuurlijk moet opnemen...

Moesten ze nu eens normalen in plaats van halven aangenomen hebben, dan zaten ze nu op 50 leden...

Het is wel mooi dat de werkezels de hangmatten onderhouden...
Dat is tenminste solidariteit!...

Met de echte kansarmen, die niet weten van welk hout pijlen maken, of die tijdelijk in de problemen gekomen zijn omdat ze b.v. hun job verloren hebben, ziek geworden zijn enz., daar ligt het VWS natuurlijk niet van wakker... Voorstellen om het lot van die mensen, die niet persé van het leven willen genieten maar dagdagelijks bezig zijn om te overleven en alles (proberen te) ondernemen om zichzelf, hun gezin, hun geliefden een beter bestaan en betere kansen te bieden, die moet men niet bij het VWS gaan zoeken...
Het VWS is er op de eerste plaats voor mensen die zonder te werken van het leven wensen te genieten... In feite zijn het de pallieters van de vierde wereld...

Het is alleszins mooi dat men in een democratie als de onze die mensen niet rechtstreeks opsluit... Dat doet men enkel in de regimes, waar de meeste van die leden van dromen...

Het duurt wel enorm lang vooraleer de echte kansarmen (niet de luieriken, die de voor de kansarmen bestemde gelden, opsouperen) zich hier eens meer laten horen en zich niet direct laten wegblaffen door bloed- en geldzuigers...

Het VWS, zoals dat door bepaalde woordvoerders wordt 'voorgesteld', vernietigt enkel elk solidariteidsbesef en helpt enkel het beeld te versterken dat elke werkloze, elke arme een profiteur, een levensgenieter, een Pallieter is...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 10:31   #6
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Moesten ze nu eens normalen in plaats van halven aangenomen hebben, dan zaten ze nu op 50 leden...
Wij hebben altijd gezegd dat we open staan voor iederen, dus cheapie, van harte welkom...
Oud 18 maart 2006, 10:37   #7
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Wij hebben altijd gezegd dat we open staan voor iederen, dus cheapie, van harte welkom...
Het nadeel zou zijn dat we CHIPIE maar voor 1/10 kunnen aanrekenen
Oud 18 maart 2006, 10:37   #8
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Tja, blijf maar lachen met de echte kansarmen... Ontneem hun kansen maar met belachelijke post te plaatsen...
Alleszins is uw clubje goed bezig...
Oud 18 maart 2006, 10:44   #9
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, blijf maar lachen met de echte kansarmen... Ontneem hun kansen maar met belachelijke post te plaatsen...
Alleszins is uw clubje goed bezig...
Cheapie, uw plaat blijft onsterfelijk lang hangen.... zet eens een ander deuntje op, of start zelf eens een anti-vws topic dan... of kom zelf eens naar buiten met standpunten... of ge weet wel hé
Oud 18 maart 2006, 13:23   #10
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vele geloven wel in het VWS, maar hoe geef ik daar aan toe hé. Het hartje wil wel maar wat met mijn imago? Wel mensen VWS is gewoon een groep mensen die samen opkomen voor de arme-kansarme,niet meer maar ook niet minder. Ik zelf durf al eens zo een arme op te zoeken want praten in ook een middel om rijker te worden. Mijn raad dat ik soms kan geven vanuit mijn ervaring als kansarme(arme) help deze mensen soms stappen te ondernemen en uit hun isolement te komen. Daarom vind ik het VWS zo belangrijk. Geld kunnen wij die kansarme-arme niet geven, maar raad des te meer!
Oud 18 maart 2006, 14:04   #11
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Vele geloven wel in het VWS, maar hoe geef ik daar aan toe hé. Het hartje wil wel maar wat met mijn imago? Wel mensen VWS is gewoon een groep mensen die samen opkomen voor de arme-kansarme,niet meer maar ook niet minder. Ik zelf durf al eens zo een arme op te zoeken want praten in ook een middel om rijker te worden. Mijn raad dat ik soms kan geven vanuit mijn ervaring als kansarme(arme) help deze mensen soms stappen te ondernemen en uit hun isolement te komen. Daarom vind ik het VWS zo belangrijk. Geld kunnen wij die kansarme-arme niet geven, maar raad des te meer!
Tja, de tips van het VWS worden stilletjesaan wereldberoemd!...
Oud 18 maart 2006, 14:14   #12
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, de tips van het VWS worden stilletjesaan wereldberoemd!...
En jij CHIPIE wat is Uw raad,gaan werken, zweten,kruipen,bukken,knikken,dank U meneer,JA,JA,laten slaan,ik doe alles gratis.
Is dat Uw raad aan die arme-kansarme CHIPIE?
Oud 18 maart 2006, 14:48   #13
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En jij CHIPIE wat is Uw raad,gaan werken, zweten,kruipen,bukken,knikken,dank U meneer,JA,JA,laten slaan,ik doe alles gratis.
Is dat Uw raad aan die arme-kansarme CHIPIE?
Niet te veel vragen in één zin hé duveltje Onzen Cheapie kan toch niet reageren op méér dan één vraag.
Oud 18 maart 2006, 16:06   #14

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens Karma, die de 'ledenadministratie' bijhoudt, zijn er momenteel een 25-tal 'actieve' leden en dit op een klein jaar...

Het is duidelijk te zien dat men die 'halve' zowel letterlijk als figuurlijk moet opnemen...

Met de echte kansarmen, die niet weten van welk hout pijlen maken, of die tijdelijk in de problemen gekomen zijn omdat ze b.v. hun job verloren hebben, ziek geworden zijn enz., daar ligt het VWS natuurlijk niet van wakker... Voorstellen om het lot van die mensen, die niet persé van het leven willen genieten maar dagdagelijks bezig zijn om te overleven en alles (proberen te) ondernemen om zichzelf, hun gezin, hun geliefden een beter bestaan en betere kansen te bieden, die moet men niet bij het VWS gaan zoeken...
Het VWS is er op de eerste plaats voor mensen die zonder te werken van het leven wensen te genieten... In feite zijn het de pallieters van de vierde wereld...

Het is alleszins mooi dat men in een democratie als de onze die mensen niet rechtstreeks opsluit... Dat doet men enkel in de regimes, waar de meeste van die leden van dromen...

Het duurt wel enorm lang vooraleer de echte kansarmen (niet de luieriken, die de voor de kansarmen bestemde gelden, opsouperen) zich hier eens meer laten horen en zich niet direct laten wegblaffen door bloed- en geldzuigers...

Het VWS, zoals dat door bepaalde woordvoerders wordt 'voorgesteld', vernietigt enkel elk solidariteidsbesef en helpt enkel het beeld te versterken dat elke werkloze, elke arme een profiteur, een levensgenieter, een Pallieter is...
Mijn eigen standpunt is het volgende:
Ikzelf heb het enorme geluk gekend om vanaf het begin dat ik van school kwam onmiddellijk werk te hebben. Ik zou het me niet hebben kunnen voorstellen om langdurig te moeten gaan doppen. Momenteel verdien ik relatief goed, zeker boven het gemiddelde. Het is me dus allemaal (op dit vlak dan toch) redelijk goed meegegaan en vermits ik niet langdurig werkloos ben geweest voordat ik aan de slag kon ben ik dan ook niet meegezogen geweest door de negatieve spiraal waarin men terecht komt na een tijd van ontgoocheling. Toch ben ik van mening dat, mocht mijn "carriere" niet op die manier zijn begonnen, er veel kans zou zijn geweest dat ik nooit (tenzij sporadische klussen) echt werk zou hebben gehad en tengevolge ook geen eigen huis en een wagen, alle dagen genoeg voedsel en genoeg geld voor ontspanning. Ik beschouw me op dat vlak dus eigenlijk een gelukzak. Ik had niet het gepaste diploma als ik er aan begon (later heb ik wel bijgeschoold) en toch mocht ik beginnen, niet zozeer omdat ik nu een uitmuntend kandidaat was dan wel omdat al mijn voorgangers na twee, drie weken reeds afhaakten en ze gewoon geen andere kandidaten hadden. Geluk had ik ook dat, in tegenstelling tot die voorgangers, ik me eigenlijk onmiddellijk goed voelde in die job. Er was weinig structuur en daardoor kon ik me kreatief uitleven.
Het vws blijft mijn steun hebben omdat ik ondertussen het gevoel heb dat heel wat van de mensen die ik ondertussen "ken" eigenlijk gelijkaardigen zijn, maar met dat verschil dat ze nooit datzelfde geluk hebben gekend om toevallig op het geschikte moment op de juiste plaats te zijn.
Verder voel ik me goed bij het vws omdat het geen politieke kleur heeft. Ik blijf van mening dat de enige goede ingesteldheid er één van pluralistische inslag is, niet links, niet centrum, niet rechts maar rechtdoor.
Vws kaart ook problematieken aan op hoger niveau vind ik (zij het dikwijls door anderen op stang te jagen). Het probleem is bijvoorbeeld niet dat mensen niet willen werken maar het probleem is dat er te weinig werk is waardoor er steeds een groep in (gewilde of ongewilde) "ongenade" valt. Het gevolg is ongemotiveerdheid bij velen en frustratie bij anderen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 01:13   #15
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

de limburgse leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel Chipie, zo slecht is dat nog niet vind ik. Ik daag je uit om met dezelfde standpunten (en met een minimaal geldbedrag dat de 700 euro niet overschrijdt en waarvan je ALLES moet betalen, ook je eten, kleding, openbaar vervoer, telefoon, postzegels, pamfletten enz..) zonder eigen auto en met alleen je computer hetzelfde recht te zetten als wij op één jaar tijd.
Als U daarin zou slagen, krijgt U onvoorwaardelijk en onmiddellijk mijn respect en doe ik mijn muts voor U af.

Citaat:
Beter 25 halve garen dan één complete idioot.

Citaat:
Pff,...

Citaat:

Als het op ons bedoeld is (wat ik vermoed), wel Chipie, ik zou het toegeven als het zo was, maar het is echt niet zo.

Citaat:
Met de echte kansarmen, die niet weten van welk hout pijlen maken, of die tijdelijk in de problemen gekomen zijn omdat ze b.v. hun job verloren hebben, ziek geworden zijn enz., daar ligt het VWS natuurlijk niet van wakker...
Zeer fout, Chipie. Ik heb er wel degelijk van wakker gelegen verleden nacht, anders had ik nooit op tijd mijn trein gehaald om naar Brussel te karren om op een vergadering aanwezig te zijn van een actiecomité van CVS/fibromyalgie-patiënten die de handen ineen willen slaan MET het Vierde Wereld Syndicaat. Ik heb juist het verslag van de vergadering van die mensen ingetypt om het hen door te sturen.
Daarbij zullen wij ook aanwezig zijn op hun actie op 13 mei in Antwerpen en er ook nog een spandoek voor maken met de tekst

[size=6]CVS-FIBRO = ARMOEDE[/size]

Het lijkt me dus eerder dat JIJ er niet wakker van ligt, in tegenstelling tot mij.

Citaat:
Voorstellen om het lot van die mensen, die niet persé van het leven willen genieten maar dagdagelijks bezig zijn om te overleven en alles (proberen te) ondernemen om zichzelf, hun gezin, hun geliefden een beter bestaan en betere kansen te bieden, die moet men niet bij het VWS gaan zoeken...
FOUT FOUT FOUT

Citaat:
Ik lees het Pallieterke niet. Ik lees alleen gazetjes die in uw ogen 'communistisch' zijn, en Het Belang van Limburg natuurlijk, wat voor een Limburgse Leeuw verplichte lectuur is.

Citaat:
Ik wil er even op wijzen dat het eerste nummer van UITBRAAK verschenen is. Een uitgave van Anarchist Black Cross (Antwerpen en Gent). Het gaat om een tweetalige brochure met berichten uit de strijd tegen de gevangenis.

Citaat:
De enige geld- en bloedzuigers die ik ken zijn het soort 'middenklasse-teken' die profiteren van het zweet van de werkers en die de armoede wereldwijd kunstmatig in stand houden. Door hun eigen geldzucht.

Citaat:
En ja, soms mogen wij ook eens van het leven genieten, ook al is het niet alle dagen Sinterklaas hier. Ik denk niet dat ik lessen van U te trekken heb waar het solidariteit aangaat met anderen.
Oud 19 maart 2006, 01:19   #16
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

de limburgse leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Vws kaart ook problematieken aan op hoger niveau vind ik (zij het dikwijls door anderen op stang te jagen). Het probleem is bijvoorbeeld niet dat mensen niet willen werken maar het probleem is dat er te weinig werk is waardoor er steeds een groep in (gewilde of ongewilde) "ongenade" valt. Het gevolg is ongemotiveerdheid bij velen en frustratie bij anderen.
Juist Karma, dit lijkt me een zeer accurate opmerking. Zolang men weigert het werk te verdelen en de mensen tegen elkaar opzet zal de politiek zijn macht behouden.

Zelf geloof ik steeds minder in politiek. VWS is een vereniging van sociaal verzet, die zich daarbij wel ergens op het politieke terrein moet begeven, dat gebeurt dan automatisch, maar niet omdat we zo graag aan politiek doen, maar juist omdat we er tegenin gaan.
Oud 19 maart 2006, 02:03   #17
Kundalini
Burger

Kundalini's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
Juist Karma, dit lijkt me een zeer accurate opmerking. Zolang men weigert het werk te verdelen en de mensen tegen elkaar opzet zal de politiek zijn macht behouden.

Zelf geloof ik steeds minder in politiek. VWS is een vereniging van sociaal verzet, die zich daarbij wel ergens op het politieke terrein moet begeven, dat gebeurt dan automatisch, maar niet omdat we zo graag aan politiek doen, maar juist omdat we er tegenin gaan.
Politiek is nochtans de grootste kracht dat een land heeft. Vandaar dat de politiek de juiste keuzes moet maken. VWS kan dan wel een vereniging van sociaal verzet zijn, eigenlijk is hun enige kracht die van het geloof in verandering, met de realistische kans dat er nooit iets veranderd.
Kundalini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 02:22   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kundalini Bekijk bericht
Politiek is nochtans de grootste kracht dat een land heeft. Vandaar dat de politiek de juiste keuzes moet maken. VWS kan dan wel een vereniging van sociaal verzet zijn, eigenlijk is hun enige kracht die van het geloof in verandering, met de realistische kans dat er nooit iets veranderd.
Eentje om in te kaderen.
Heel goed. Zou bijna vergeten waarom het draait soms. Maar deze brengt alles effe terug.

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 maart 2006 om 02:22.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 06:21   #19
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kundalini Bekijk bericht
What a mistaka to maka.
De grootste kracht die in ons landje aanwezig is, is de arbeidersklasse en om die onder de knoet te houden zijn er een stuk of 20 politieke partijen, 3 enorme vakbondsapparaten, ettelijke media-apparaten (kranten, tv- en radiozenders,...), ... nodig, die allemaal werken ten gunste van de patroons.

Als we willen dat er iets veranderd, dan zal dat alleen kunnen als de arbeidersklasse haar vuist toont. De armen onder ons maken allemaal deel uit van die arbeidersklasse, maar worden door de patroons bewust uitgesloten, mede om de werkenden onder de knoet te houden onder het motto 'it could happen to you!'

Wat ik het vws zou aanraden is het meewerken aan het oprichten van een arbeiderspartij, volgend op het initiatief van Jef Sleeckx, Georges Debunne en Lode Van Outrive.
[SIZE=1]
Ik dacht even dat CHIPPIE mijn leven aan het beschrijven was, toen hij beschreef wat hij ziet als 'echte' kansarmen[/SIZE]
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 09:30   #20
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
What a mistaka to maka.
De grootste kracht die in ons landje aanwezig is, is de arbeidersklasse en om die onder de knoet te houden zijn er een stuk of 20 politieke partijen, 3 enorme vakbondsapparaten, ettelijke media-apparaten (kranten, tv- en radiozenders,...), ... nodig, die allemaal werken ten gunste van de patroons.
Vreemde redenering: arbeidersklasse is de grootste kracht, maar wordt onder de knoet gehouden door de patroons. Maakt dit de patroons niet tot grootste macht

PS: uw machtige arbeidersklasse wordt kleiner en kleiner. Ik geef ze nog 15-20 jaar voor ze onder de 10% van de werkende bevolking duikt. De macht en het belang van de tertiare sector is die van de secundaire al lang voorbij.
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be