Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2006, 16:58   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Misgelezen door eno, kobaf.

De politiek, bedoelde ik..lees nog eens goed.
De verantwoordelijken voor het geldbeheer.

De politiek moet zorgen voor een gunstig bedrijfsklimaat
( voor de koekproducenten)
Zorgen voor scholing.
Alleen dan kunnen er koeken gemaakt worden.

Uiteindelijk een billijke verdeling bewerkstelligen.

En daar bedoel ik ook mee..
De jacht open voor onrechtmatige koekeneters.
(alle gangsters)
Van groot tot klein.

Akkoord of niet?
Welwel, het systeem is inclusief en moet inclusief zijn.
Er worden koeken gebakken voor iedereen.
En we trachten steeds meer koeken te bakken.
De koeken moeten echter niet in grote hoeveelheden in een klein aantal gepriviligieerde koekendozen gecumuleerd worden.
Maar het zijn niet alleen de koekbakkers die koeken bakken, daar gaat de vergelijking mank. Vele andere soorten activiteiten (en waarom niet: het zich onthouden van bepaalde activiteiten) leveren ook een rechtstreekse en onrechtstreekse bijdrage aan de koekenbak. Zelfs denk- en voelactiviteiten.
Koeken moeten met liefde gebakken worden, niet onder dwang.
Voor wat de gangsters (koekendieven) betreft: zelfs die krijgen in onze geciviliseerde contreien in
daartoe bestemde locaties nog koeken te eten. Gratis.
Waarom zou je hongerigen dan koeken onthouden, als je zelfs de gangsters nog goed behandelt?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 17:01   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Misgelezen door eno, kobaf.

De politiek, bedoelde ik..lees nog eens goed.
De verantwoordelijken voor het geldbeheer.

De politiek moet zorgen voor een gunstig bedrijfsklimaat
( voor de koekproducenten)
Zorgen voor scholing.
Alleen dan kunnen er koeken gemaakt worden.

Uiteindelijk een billijke verdeling bewerkstelligen.

En daar bedoel ik ook mee..
De jacht open voor onrechtmatige koekeneters.
(alle gangsters)
Van groot tot klein.

Akkoord of niet?
Daarmee zullen niet alle koekiefretters akkoord gaan...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 17:03   #23
eno2
Banneling

Standaard

All the goodies to the rich...
Oud 20 maart 2006, 17:40   #24
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Mijn voorstel gaat dus niet over fundamentele herverdeling of een maatschappelijke kritiek of zo. Het gaat gewoon om het feit dat men ergens moet beginnen met armoedebestrijding & als er gelijktijdig zekere misbruiken qua mensenhandel e.d. kunnen bestreden worden is dat toch voor iedereen mooi meegenomen ?

De kritiek ivm "het gemeentelijke vlak is niet het adequate niveau.." is misschien juridisch-technisch correct maar :
1° Er zijn nu gemeenteraadsverkiezingen - partijen resp. burgers kunnen nu "kleur bekennen"
2° De gemeente staat het dichtst bij de mensen

Om nu het kraakpandvoorbeeld van onze king te nemen - dat is dus een prachtig voorwendsel voor een gemeentebesurr/OCMW om niets te doen
er zijn inderdaad wetten en regels geschonden... Een gemeentebestuur /OCMW dat op "mijn" daklozenpunt verkozen is zal wel degelijk een opvang moeten organizeren en de nodige druk op de "hogere" overheden moeten uitoefenen opdat ook de naburige gemeenten in een project stappen (ik kan me best voorstellen dat kleinere gemeenten onder de last onderuit willen geraken).

Men moet dit overigens niet té exclusief als een sociaal schenkingssysteem aanzien. Het is best denkbaar dat de mensen die hier tijdelijk soelaas vinden in een moeilijke periode van hun bestaan - de door de gemeente gemaakte kosten met plezier zal vergoeden, het zou bovendien prachtig kunnen aansluiten bij bestaande initiatieven (alles is geen kommer en kwel op sociaal vlak in ons land - de meerderheid van bejaarden in RVT's krijgt 50 % boven op zijn/haar pensioen gesubsidieerd..) Er is bv. in Antwerpen een restaurant dat gerund wordt door jongeren in opleiding 2de kansonderwijs, waar men zeer goedkoop kan eten, adresje dat overigens waarschijnlijk in "Lonely Planet "of zo te vinden is - het zit er vol van rugzaktoeristen. Ik bedoel maar : de "hulpbehoevenden" moeten niet noodzakelijkerwijze in een soort getto terecht komen - er kan aktief naar oplossingen voor individuele problemen gezocht worden. Ik acht overigens absoluut denkbaar dat de ocmw kosten van een gemeente door een dergelijk actiever beleid kunnen dalen.

Aan de negativisten die afbreken uit gewoon "anti-linkse" motieven :

Zelfs met een extreem-rechtse ideologische instelling is het onhoudbaar om medemensen gewoon aan hun lot over te laten. Zelfs in een maatschappij gebazeerd op "Orde en tucht" zal men eenieder willen huisvesten en te eten geven - misschien met de absolute neiging "voor wat hoort wat" en eisen stellend aan de begunstigden. De praktijk wijst dan wel uit wat en hoe er gehandeld kan worden, maar het ethisch principe "De hongerigen spijzen" enz..
prevaleerd zelfs voor een Vlaams eigen volk eerst belanger...
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 17:55   #25
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Daarmee zullen niet alle koekiefretters akkoord gaan...
Inderdaad
Oud 20 maart 2006, 17:57   #26
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Welwel, het systeem is inclusief en moet inclusief zijn.
Er worden koeken gebakken voor iedereen.
En we trachten steeds meer koeken te bakken.
De koeken moeten echter niet in grote hoeveelheden in een klein aantal gepriviligieerde koekendozen gecumuleerd worden.
Maar het zijn niet alleen de koekbakkers die koeken bakken, daar gaat de vergelijking mank. Vele andere soorten activiteiten (en waarom niet: het zich onthouden van bepaalde activiteiten) leveren ook een rechtstreekse en onrechtstreekse bijdrage aan de koekenbak. Zelfs denk- en voelactiviteiten.
Koeken moeten met liefde gebakken worden, niet onder dwang.
Voor wat de gangsters (koekendieven) betreft: zelfs die krijgen in onze geciviliseerde contreien in
daartoe bestemde locaties nog koeken te eten. Gratis.
Waarom zou je hongerigen dan koeken onthouden, als je zelfs de gangsters nog goed behandelt?
Piece of cake
Oud 20 maart 2006, 22:45   #27
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
kan je dat bewijzen ? wij volgen dat soort situaties immers op en geven ze door aan de politie. Maar je moet wel met bewijzen afkomen dan he.
Gaat dan zelf eens kijken dan ziet ge het bewijs met uw eigen ogen.
En ge moet maar eens zien hoe rap dat potje weg is als de politie in aantocht is
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 22:50   #28
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
soit volgens de definitie van 1hand behoor je dus tot de rechtse zakken hier he . Maar troost je voor mij ben je gewoon een asociale culturele fascist hoor Je past met je standpunten zo in het VB ware het niet dat ik veel vb ers ken die veel socialer zijn dan jouw en die de arme medemens niet per definitie verdenken zonder bewijzen daarvoor te hebben.

oeps vergissing !

ik dacht dat dit deze thread was
ik ben sociaal genoeg maar profiteurs en luierikken horen gewoonweg niet thuis in onze samenleving.
En personen die tegen het systeem zijn moeten maar zorgen dat ze verkozen worden in de politiek en het dan maar zelf veranderen in plaats van hun groot bakkes open te doen terwijl ze met hun lui kloten van een sociale uitkering genieten.

mensen die problemen hebben gehad en die willen geholpen worden zullen een 2de kans krijgen van mij maar als bij de personen in kwestie de wil ontbreekt om zichzelf opnieuw in te zetten voor de samenleving dan heb ik totaal geen medelijden met je als je in de goot moet slapen, punt uit.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 22:57   #29

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de meeste rechtse burgers meer inzitten met bedelaars dan linksen, die te laks, te lui en/of te laf zijn om iets aan de problemen te doen...

[SIZE=3]Lullen is typisch links[/SIZE]... De oplossing van dat gelul = (sociaal) rechts...
Je beschouwt "links" dus als "mannelijk"
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 23:09   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Hangt er van af of je links of rechts "draagt".
Is iets van de oude kleermakersbroeken natuurlijk.
Tegenwoordig met die confectie kennen ze dat niet meer.
Oud 20 maart 2006, 23:11   #31
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Yep... luimannelijk...

Laatst gewijzigd door Chipie : 20 maart 2006 om 23:12.
Oud 20 maart 2006, 23:16   #32

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep... luimannelijk...

Rechts is dus eigenlijk een beetje verwijfd.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 23:19   #33
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
U denkt dat rechts dus progressief is?
Oud 20 maart 2006, 23:27   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van de gendarmes is dat natuurlijk geweten!
Oud 20 maart 2006, 23:31   #35
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
U denkt dat rechts dus progressief is?
Misschien dat je met 'centrum' sneller progressie maakt..
Oud 21 maart 2006, 01:04   #36
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Gaat dan zelf eens kijken dan ziet ge het bewijs met uw eigen ogen.
En ge moet maar eens zien hoe rap dat potje weg is als de politie in aantocht is
ik vroeg geen bewijs van t feit dat ze bedelt maar wel bewijs van t feit dat ze met een bmw wordt opgehaald. Je hoort dat soort van verhalen dikwijls maar als je dan vraagt waar en wanneer dan komt er nooit antwoord. Als jij me kan laten weten waar en wanneer die vrouw door een bmw wordt opgehaald dan verzeker ik je dat leden van vws uit het hasseltse dat zullen natrekken. Desnoods die bmw zullen volgen en de zaak desnoods zullen overmaken aan de politie. Het gaat dan immers waarschijnlijk over een vrouw wiens bedelgeld door die gasten wordt afgepakt en die door hen gedwongen wordt om te bedelen. Als belangenorganisatie van de armen zouden we zulks niet tolereren en al het nodige doen om daar een einde aan te stellen. Doch nogmaals veel verhaaltjes en verdachtmakingen altijd maar ik zag nog nooit bewijzen daarvan.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 maart 2006 om 01:05.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 01:10   #37

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ik ben sociaal genoeg maar profiteurs en luierikken horen gewoonweg niet thuis in onze samenleving.
en jij noemt je sociaal ? laat me niet lachen man. als ze er niet in thuis horen wat stel je dan voor ? verbannen naar siberie ? vergassen ?
Citaat:
En personen die tegen het systeem zijn moeten maar zorgen dat ze verkozen worden in de politiek en het dan maar zelf veranderen in plaats van hun groot bakkes open te doen terwijl ze met hun lui kloten van een sociale uitkering genieten.
dus deze mensen genieten niet het recht op vrije meningsuiting ? zijn dus tweederangsburgers voor jouw. denk je bovendien dat mensen die leven van een uitkering geld hebben om in de politiek te gaan ? om campagne te voeren enz. ? denk je dat ze trouwens in bestaande partijen verkiesbare plaatsen zullen kunnen bemachtigen op de lijsten ?
Citaat:
mensen die problemen hebben gehad en die willen geholpen worden zullen een 2de kans krijgen van mij maar als bij de personen in kwestie de wil ontbreekt om zichzelf opnieuw in te zetten voor de samenleving dan heb ik totaal geen medelijden met je als je in de goot moet slapen, punt uit.
Gelukkig heb jij er dan ook geen bal over te zeggen en zijn ze niet op jouw medelijden aangewezen.

btw wat denk je van pedofielen ? de doodstraf ? hebben ze recht op eten in de bak ? hebben ze recht op vrije meningsuiting ? een eerlijk proces ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 21 maart 2006, 13:20   #38

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
En toch moet dat perfect haalbaar zijn!
Maar hoe?
kan alleen door de gemeentes vanuit het federaal niveau één en ander op te leggen. En het is waar wat 1hand zegt. De gemeentes kunnen daartoe de federale overheid onder druk zetten. Maar een gemeente zoals knokke heeft daar enkel bij te verliezen dus die gaan dat nooit doen. Arme gemeentes hebben er wel bij te winnen. Dus is de enige mogelijkheid erin gelegen dat arme gemeentes daartoe een front vormen naar de federale overheid toe. Dat zou op gemeente politiek vlak in een arme gemeente een verkiezingsbelofte kunnen zijn. Op die manier kunnen ze ook naar hun kiezers toe de boodschap brengen dat het niet hun schuld is dat ze maar weinig centen hebben om armoede adequaat te bestrijden.
Oud 21 maart 2006, 18:02   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Welja, laten we ze dan likwideren.
Jouw rangen zuller overigens meer gedecimeerd raken door zo een likwidatie dan de mijne.
Oud 21 maart 2006, 18:06   #40
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
btw wat denk je van pedofielen ? de doodstraf ? hebben ze recht op eten in de bak ? hebben ze recht op vrije meningsuiting ? een eerlijk proces ?
idd.
Gangsters mogen humaan behandeld worden, maar de zelfaangeduide paraiseten, profiteurs en paria's van slegie moeten wel degelijk gelikwideerd worden.
Dat zegt voldoende over het denk- en voelvermogen van dergelijke commentatoren...over de aard van hun basis-inspiratie...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be