Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2006, 18:04   #21
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
"Je bloed zal over de straat stromen"
"Ik zal je persoonlijk komen onthoofden, kankerjood"
"We hebben onze soldaten getraind en onze messen gescherpt"
...
Het is maar een kleine greep uit de 120 (!) doodsbedreigingen die het Nederlandse kamerlid Geert Wilders kreeg na de rel rond de Deense Mohammed-cartoons. Wilders plaatste de spotprenten toen op zijn website.
"Ik wist dat er wat ging komen", zegt hij in de Nederlandse krant Algemeen Dagblad. "Maar niet van die aard".

De Nederlandse Justitie onderzoekt de bedreigingen. Vier daders werden al opgepakt en veroordeeld.

En wij moeten tolerant zijn ...
Tja, wie wind zaait, zal storm oogsten. Hij had maar niet zo stom moeten zijn om die cartoons op zijn website te plaatsen. Maar ja, voor sommige "politici" is ALLES goed om toch maar in de belangstelling te staan...

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 23:12   #22
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Helemaal niet!

Wilders heeft niet allen die cartoons geplaatst op zijn website, hij heeft het ook nog eens in de krant laten zetten. Ik zeg niet dat hij die bedreigingen heeft verzonnen maar 'Ik wist dat er iets zou komen maar niet van die(n) aard' is schijnheilig. Hij heeft de bedreigingen uitgelokt.

Begrijp me goed, iedereen moet vrijelijk zijn zegje kunnen doen zonder bedreigd te worden. Maar kunt u me uitleggen wat het nut was van alle cartoons op zijn website te publiceren, behalve provocatie? De kranten hadden er al over bericht en sommigen hadden ter illustratie een aantal cartoons herhaald. Iedereen heeft er in vrijheid het zijne over gezegd.
wel, die man heeft moedig zijn leven in gevaar gebracht, enkel om aan te tonen tot hoever de mafketels in het andere kamp bereid zijn om te gaan.Tot bedreigingen, en wellicht tot moord dus.Het zou de eerste keer niet zijn...mischien zou het wel goed zijn ervoor te beginnen zorgen dat zulke wandaden niet meer kunnen gebeuren.Die Wilders ijvert daarvoor.Dat is toch goed?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 23:19   #23
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat is niet wat ik bedoel, Dimitri. En volgens mij weet je dat ook wel.
Wilders houdt van makkelijk scoren. Dat heeft hij nu weer gedaan.
Sterker nog, vandaag opnieuw.

Ik heb 100x meer respect voor Hirsi Ali en haar rede in Duitsland dan voor het laag bij de grondse populisme van Wilders. Als iemand nu veraf staat van een integere politicus, dan is hij het.
(BTW: Dit heeft niets met zijn 'standpunten' te maken maar alles met zijn gedrag.)

PS.: En met zijn gespeelde onschuld: 'Ik had dit niet verwacht...etc''.
is dat die Wilders zijn schuld dat er met moslims zo makkelijk te scoren valt?
Oud 22 maart 2006, 23:23   #24
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Tja, wie wind zaait, zal storm oogsten. Hij had maar niet zo stom moeten zijn om die cartoons op zijn website te plaatsen. Maar ja, voor sommige "politici" is ALLES goed om toch maar in de belangstelling te staan...
jaja, bek houden, kop in het zand en aars in de lucht...dan heb je nooit problemen hé?!Zulk gedrag is goed voor jongens zoals gij...Trouwens, wat wind zaaien betreft, daar zijn uw afgoden/moslims straf in...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be