Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2006, 17:22   #21
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Dus indien men iets gebruikt wat waardeloos is....Kan er nooit sprake zijn van diefstal, sorry Tony Van Parys...

idd die kraker op recht van antwoord gisteren heeft goed namens de krakers gesproken. Tony v parys zou beter eens een wet maken tegen pandjesmelkers en vastgoedspeculaas.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 17:23   #22
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
idd die kraker op recht van antwoord gisteren heeft goed namens de krakers gesproken. Tony v parys zou beter eens een wet maken tegen pandjesmelkers en vastgoedspeculaas.
Klopt totaal, Christophe heeft zich trouwens goed verdedigd en die Van Pladys (I smell something fishy) heeft eindelijk kleur bekend.
Oud 22 maart 2006, 17:27   #23
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Trouwens als men klaar staat met helmen, schilden en matrakken moet men niet verschieten dat diegene voor U zijn verstand gebruikt: 'de aanval is nog altijd de beste verdediging'. Deze 'legale homejacking' had dus ook niet mogen gebeuren.
Oud 22 maart 2006, 17:28   #24
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dan zo het misschien wat leefbaarder worden voor arme dus ook voor mij.
Maar ik heb gisteren een draadje geopend waar niet enkel huisjesmelkers in fout waren maar ook onze overheid dus?????
http://forum.politics.be/showthread.php?t=47022

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 22 maart 2006 om 17:29.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 17:28   #25

Standaard

Citaat:
Klopt totaal, Christophe heeft zich trouwens goed verdedigd en die Van Pladys (I smell something fishy) heeft eindelijk kleur bekend.

idd uiteindelijk moest hij zijn populistisch broodje viswijvenkak intrekken 8) .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 22 maart 2006, 17:30   #26

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ja dan zo het misschien wat leefbaarder worden voor arme dus ook voor mij.
Maar ik heb gisteren een draadje geopend waar niet enkel huisjesmelkers in fout waren maar ook onze overheid dus?????
http://forum.politics.be/showthread.php?t=47022
heb je zeker een punt mee. de pandjesmelkers doen immers slechts datgene waar de politiek te laf voor is om het te verbieden. de politiek blijft in alles de eindverantwoordelijke. dus ook voor het leegmelken van de allerzwaksten door de roofdieren uit onze maatschappij.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2006 om 17:30.
Oud 22 maart 2006, 17:32   #27
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
heb je zeker een punt mee. de pandjesmelkers doen immers slechts datgene waar de politiek te laf voor is om het te verbieden. de politiek blijft in alles de eindverantwoordelijke. dus ook voor het leegmelken van de allerzwaksten door de roofdieren uit onze maatschappij.
Hoeveel toppolitici huren een pand? idd, vraag reeds beantwoord dus.
Oud 23 maart 2006, 07:31   #28
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eerst waren het allemaal punks, nu hebben ze allemaal dread locks. Ik verzeker je dat ik ook geen dread locks heb. Ik ken ook krakers met kale knikkers. die worden door de dreads gemakkelijk aanvaard.

vraagje

worden de dreads ook onder de kale knikkers aanvaard ?
zou ik een lezing mogen komen geven over vws bij de kale knikkers als niet racist ?
vraag het aan ze, jij kent ze zo te horen wel ik niet.

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 07:37   #29
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
YES, terug naar 1980, toen was er ook ambiance, Trix die men niet op de troon wou,....
en wat heeft dat met een te weinig huizen te maken ?

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
Oud 23 maart 2006, 07:38   #30
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
je bedoeld dat ik het kapitalisme ga ontruimen
door een huis te stelen ? door iets toe te eigenen wat niet van jouw is ?

mag ik ook je fiets ? je heb hem al 2 weken niet meer gebruikt

je bent zo te zien gehersenspoeld en weet totaal niet meer wat kapitalisme is.

Het kapitalisme is een politiek-economisch systeem dat onder andere gekenmerkt wordt door het private bezit van de productiemiddelen (zoals: machines, grond, gebouwen en grondstoffen). Zij die deze middelen bezitten mogen, volgens de kapitalistische visie, ook de vrucht van deze middelen hun eigendom noemen.

of wil je het communisme ? alles moeten delen en dat niks van jouw is.

Oud 23 maart 2006, 07:40   #31
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Seut.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 07:40   #32
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
door een huis te stelen ? door iets toe te eigenen wat niet van jouw is ?

mag ik ook je fiets ? je heb hem al 2 weken niet meer gebruikt

je bent zo te zien gehersenspoeld en weet totaal niet meer wat kapitalisme is.

Het kapitalisme is een politiek-economisch systeem dat onder andere gekenmerkt wordt door het private bezit van de productiemiddelen (zoals: machines, grond, gebouwen en grondstoffen). Zij die deze middelen bezitten mogen, volgens de kapitalistische visie, ook de vrucht van deze middelen hun eigendom noemen.

of wil je het communisme ? alles moeten delen en dat niks van jouw is.
en het pikken van de vrucht van de arbeid van anderen is geen diefstal?
2 maten en gewichten mss?
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 11:55   #33
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb anders nog nooit een gezin een pand zien kraken

behalve gezinnen met allemaal dreadlocks dan

Het is logisch dat Amsterdam weinig woningen heeft, Amsterdam is een volle stad, of je wilt alles slopen en er alleen nog maar flats neer ga zetten.
ik heb een prima kraakpand(ruime kamers, water& elektriciteit, douche, alles zuiver) verlaten 3 maand voor mijn vrouw beviel van ons eerste kind.Na een tijdje in een kamer in een hotelletje dat per maand verhuurt (peperduur) heb ik me dan een bestelwagen aangeschaft, en heb die omgebouwd tot camping-car.Dat was de enige oplossing die ik zag zitten.Erg praktisch vermits ik in die tijd op de markt werkte.Een klein huis (maar op wielen en van mijn eigen), en met een reuzentuin eraan.Je moet wel ergens een postadres hebben, voor de verzekering van de auto, en alle andere papieren.Bij vrienden, familie of zo.Later heb ik wel meer mensen tegengekomen die in zelf verbouwde camping-cars leefden, al dan niet goed georganiseerd .Maar ook hier moet je oppassen voor de politie: ze jagen je dikwijls weg... nomaden hebben een slechte reputatie...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 12:03   #34
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien een woning niet verhuurd wordt en reeds lang leeg staat, is dat speculeren op de grondprijs. De waarde van die grond zakt niet omdat er een kraakpand op staat. Dat huis is totaal waardeloos omdat het toch afgebroken zal worden.
precies.Het is niet zoals het appartementje gaan kraken dat aan een bejaard dametje behoort, en die dat verhuurt om een centje meer te hebben.En gij dan daar in, en de huur niet betalen , lekker profiteren...dat zijn de verhaaltjes die de wereld in gestuurd worden.Het gaat wel degelijk om grootscheepse spekulatie, en of er nu een kraker in dat huis zit of niet, daar eet niemand een boterham minder door..
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 12:59   #35
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Krakers... schijnbaar geen geliefd reas...

Citaat:
[SIZE=3]De politie van Beveren voert een nultolerantie tegen krakers in Doel.[/SIZE]

Het centrum van het polderdorpje Doel, deelgemeente van Beveren, ligt er verlaten bij. De meeste huizen tonen sporen van verwaarlozing. Gordijnen zijn vaak dichtgetrokken, maar aan de meeste ramen hangt het niet mis te verstane bericht: 'afblijven bewoond'.

De weinige mensen op straat zijn journalisten. Zij willen weten wat er in Doel aan de hand is. De burgemeester van Beveren heeft aangekondigd dat hij de overlast die krakers sinds enkele weken veroorzaken, hard gaat aanpakken. Vooral Roma-zigeuners en asielzoekers zouden zich niet aan de regels houden. Ook de Maatschappij voor Grond- en Industrialisatiebeleid, die eigenaar is van alle onteigende huizen in Doel, liet weten dat alle krakers onmiddellijk het dorp moeten verlaten. Zoniet zal de maatschappij een schadevergoeding van hen eisen.

Charel - 'neen, mijn achternaam hoeft niet in de krant' - baat al sinds 1958 een 'elektrozaak' uit in het centrum. Eigenlijk heeft hij zijn woonkamer volgestouwd met elektrische rommel. Heeft hij iets gemerkt van de toevloed van Roma-zigeuners? ,,Hier heeft altijd een clan gewoond'', zegt hij. ,,De jongste maanden hebben zij 'familieleden' laten overkomen. Hoeveel? Moeilijk te zeggen: zij komen en gaan, en veel contact krijg je niet.''

Veroorzaken zij overlast? ,,Ach, je weet hoe dat gaat. Zij komen de winkel binnen voor tien zekeringen en zeggen dat ze morgen komen betalen. Nu ze merken dat de politie meer patrouilleert, laten ze zich nauwelijks nog zien.''

Volgens Charel is er niet alleen een toevloed geweest van Roma's. ,,Een tijdje geleden stopten ook almaar meer busjes vol asielzoekers. Die mensen werden hier gewoon gedropt, maar zij gedroegen zich allesbehalve sociaal. Zij drongen huizen gewoon binnen. Ik weet niet of OCMW's ze hierheen stuurden. Een man heeft mij zijn papieren getoond. Daarop stond dat Brussel hem Doel als officiële verblijfplaats had opgegeven.''

Voor Charel is het duidelijk: de laatste golf die in Doel aanspoelde, biedt helemaal geen meerwaarde. Integendeel. ,,Er zijn hier de voorbije jaren heel wat nieuwe mensen komen wonen. Beginnende kunstenaars bijvoorbeeld die nog weinig verdienden en hier gratis konden wonen. Van hen leerden wij iets. Met de laatste golf hebben we vooral last.''

Enkele huizen verderop houdt de vzw Samenlevingsopbouw Oost-Vlaanderen kantoor. ,,Het is onze taak om het dorpsleven te stimuleren'', zeggen Maya Van den Broeck en Luk Douliez. ,,Maar dat wordt moeilijker. De spanning loopt op. Iedereen loopt op de toppen van zijn tenen.''

Komt dat door de toevloed van asielzoekers en zigeuners? Van den Broeck zucht. ,,Zij zijn de laatsten die hier aangekomen zijn, en zij worden nu als zondebokken gezien. Het echte probleem is dat de woningen in Doel die nog redelijk bewoonbaar zijn, al enige tijd waren ingenomen. Doel is vol, maar dat is nog niet overal doorgedrongen. Er is een soort van gevecht om de huizen bezig. Bewoners durven niet meer op vakantie omdat ze vrezen dat hun huis ingepikt wordt. Officieel woonden op 1 januari 202 mensen in de dorpskern, maar daar komen nog eens evenveel krakers bij.''

,,Bovendien is de watermaatschappij bezig met de controle van de meters. Bedoeling zou zijn illegale meters af te sluiten. Daardoor gaat de kwaliteit van de huizen er verder op achteruit. De politiepatrouilles zijn symptoombestrijding. Dat de Vlaamse regering eindelijk duidelijkheid brengt over de toekomst van het dorp.''

Burgemeester Marc Van de Vijver (CD&V) verdedigt zijn aanpak. ,,De extra controles zijn gericht tegen iedereen die zich niet aan de regels houdt. Daarover kwamen almaar meer klachten. Bovendien is de volksgezondheid in gevaar. Doordat illegaal water wordt afgetapt, bestaat het risico dat besmet water in de leidingen komt. Daarom zijn de controles uitgevoerd. Ook het illegaal aftappen van elektriciteit is levensgevaarlijk.''

Van de Vijver heeft een plan klaar dat Doel weer leefbaar moet maken ,,voor alle mensen die het goed menen''. ,,Wat daar precies instaat, kan ik niet zeggen. Maar de goedmenende bewoners van Doel krijgen snel duidelijkheid en zij moeten zich geen zorgen maken.''

De Standaard 23/3/2006
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 19:23   #36
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
en wat heeft dat met een te weinig huizen te maken ?
Ken uw geschiedenis Morghodius: http://geschiedenis.vpro.nl/programm...items/7323542/

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 23 maart 2006 om 19:26.
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 10:29   #37
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Bokkerijder's schermafbeelding

Standaard

sinds wanneer mogen krakers zich niet meer verdedigen tegen fascistische agressie ?
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 15:06   #38
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder Bekijk bericht
sinds wanneer mogen krakers zich niet meer verdedigen tegen fascistische agressie ?
Sinds de eigenaars recht gekregen hebben op sociale huurwoningen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be