![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() By the way, heeft er al iemand gehoord van de doodstraf die een Afgaan zopas kreeg omdat hij 15 jaar geleden de islam voor de bijbel ruilde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie bepaalt trouwens wat 'de antidemocratie' is?
De machthebbers van het moment? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meningen en meningsuitingen verbieden in een democratie is trouwens een contradictie. Een democratie veronderstelt immers dat het volk aan de macht is, en dat kan pas gebeuren wanneer dat volk haar mening ongecensureerd kan duidelijk maken. Maar dit zijn ongetwijfeld weer parels voor de zwijnen…
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben echter juist de tegenovergestelde mening toegedaan: een democratie mag zich niet met anti-democratische middelen verdedigen tegen anti-democratien. Een democratie is juist zo mooi, omdat ze zo fragiel is. Ze bestaat bij de gratie van de burgers die in die democratie leven. Als ze dat niet doet, krijg je toestanden zoals in Irak waar de democratie, zelfs door een externe bezettingsmacht als het effe moet, gewoonweg wordt opgelegd. De democratie beperkt er zich dan ook simpelweg toe om voor "vrije verkiezingen" te zorgen, alsof het nu net d�*t punt is waar heel Irak om zit te vragen... Het is dan ook raar dat ik van heel veel groeperingen, personen, etc. moet aan horen dat "democratie moet groeien" en dat je "democratie niet zomaar kunt opleggen", maar dat diezelfde groeperingen en personen er meestal niets op tegen hebben om in eigen land juist wél voor maatregelen te zijn die nu net het tegenovergestelde beogen. Hun poging om de paradox te omzeilen, laat hen dus in een nieuwe paradox belanden... Kortom: een democratie is slechts uiterlijke schijn als ze niet gedragen wordt door haar burgers. En wat is er democratischer dan de mogelijkheid om de democratie af te schaffen?
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 23 maart 2006 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het fascisme komt terug onder de naam anti-fascisme. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() En spijtig genoeg Harald,
moet ik je gelijk geven. Maar de vraag is hoe lossen we dit op? Een zwarte revolutie? Of wachten we nog eens 15jaar de stembusgang af?
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Echt plezant is dat ook niet hé... Kan er nu eens niemand het eens zijn met thePiano? Zelfs Popper ligt al meer dan 10 jaar in zijn kist...
![]()
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nope, alleen in oorlogstijd kan dat gerechtvaardigd zijn. Alsook de afwikkeling erna zoals tijden het Proces van Neurenberg. De laatste keer dat de doodstraf werd uitgevoerd in B. was op 9 augustus 1950 toen de Duitse kampcommandant van Breendonk werd geëxecuteerd. Raar maar waar wordt deze Duitser ook door het VB bij die zgn 212 Martelaars van de Belgische Repressie gerekend.
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan u niet genoeg waarschuwen, na uw blunders met de muilkorfwetten nu dit ook nog Piano, ... Stel u voor dat ge die wet erdoor krijgt en dat ge mensen zoals mij kunt opsluiten, wettelijk gezien, ... (nu den eerste combie met SS ers die ge naar mij stuurt zal op een bloederige manier worden uitgeschakeld maak u maar geen ilusies, als ge zo'n wet er door zou dramen, begin ik direct met het opslagen van chemicaliën die bruikbaar zijn om home made explosives mee te maken. ) . Dus ge hebt uw wet erdoor, ik en nog een paar andere "facisten" beginnen ondertussen pipe bommen , molotov cocktails en ander lekkers in elkaar te boxen. Om onszelf te verdedigen, niet om aanslagen mee te plegen of zo. , verder heb je er nog een paar die er echt genoeg van krijgen en gesteund door een paar "facisten" in het leger een coup d'etats plegen. (totaal gerechtvaardigd in dit geval overigens. ) Wat gaan jongens zoals jij dan janken dat ze ineens totaal legaal op nen transport gezet worden richting Breendonck Bis. Ik vraag mijn eigen werkelijk af waar uw verstand zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
het wil zeggen: DEMOS+KRATOS, niet meer, maar ook niet minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Het volk heeft niet het recht de komende generaties te belasten? Alles wat we nu hebben komt door de vorige generaties. Het is dan ook onmogelijk om de volgende generaties niet te belasten met wat wij vandaag doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En natuurlijk heeft het volk het recht om de komende generaties te belasten ! Afgezien van het feit dat een komende generatie "maken" al een belasting op zich is, is de idee van een wereld die "status quo" blijft onder invloed van menselijke factoren tot op heden een bijzonder grove illusie gebleken. Met andere woorden: als we niet het recht hebben om de komende generaties te belasten, dan leven we nu niet in een democratie, en hebben we dat ook nooit gedaan. Ik durf zelfs stellen dat dat in wezen ook nooit mogelijk zal zijn. edit: nu was Joost mij voor
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 23 maart 2006 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En dat op het ogenblik dat er een meldpunt racisme op internet wordt opgericht. Wedden voor een bak Duvel dat de antiracismewet hier selectief, en bijgevolg niet, wordt toegepast? mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Van de Wikipedia:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De democratie zoals wij die kennen is de machthebbende cultuur in België en in de wereld.
De geschiedenis leert ons dat machthebbers hun tegenstrevers altijd onder de grasmat willen steken voordat ze te sterk worden. Groepen die ingaan tegen de ideeën van de meerderheid zullen dus vroeg of laat als tegenstrever worden beschouwt en dan zal de meerderheid alles er aan doen om ze de mond te snoeren. Dit is iets wat je overal ziet, denk aan de economische sancties tegen communistische regimes, rapid strikes tegen naties die al te machtige wapens willen bemachtigen, .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik me flamingant, communist, Canadees of miljardair ga noemen, ben ik dat dan?
|
![]() |
![]() |