![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Zou jij afkomen naar een forummeeting in Nederland? | |||
Ja, ik engageer mij zeker om er bij te zijn |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,43% |
Ja, als de datum mij past, zal ik er wel zijn |
![]() ![]() ![]() |
17 | 48,57% |
Nee, ik kom zeker niet |
![]() ![]() ![]() |
14 | 40,00% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 29 maart 2006 om 18:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() PB't die jongen eens een fotooke, Kim.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh jee...
![]() 13 mei kan ik, dus als je dan ook kan komen...
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hij eens op google kijkt he, ben te lui om een PB te sturen
![]()
![]() |
#25 |
|
![]() Hij is misschien te lui om te googlen?
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joepie,ik kijk er naar uit dus....
![]()
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. Ik zit niet achter mijn laptop thuis, maar achter een pc van iemand anders (heb die foto dus niet op harde schijf staan).
2. Het duurt nog wel even voor ik thuis ben... ![]() 3. Google is dus de snelste én meest efficiënte oplossing!
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 29 maart 2006 om 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soit, ik moet ervandoor...
Laat me maar iets weten als er nog iets van data e.d. zou veranderen! Laatst gewijzigd door Kim : 29 maart 2006 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mmmnnnnnnnn????????????? snik
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben vooral geïnteresseerd in Egidius, want die had ik vorige keer ook al gemist.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 maart 2006 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ik kan 13 mei wel normaal. Van centraal station A'pen zou ik dan vertrekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Op zich een leuk idee en de locatie is wel heel 'Belgisch' (ik neem tenminste aan dat het om het bier te doen is en niet om het klooster...
![]() Ik zal er eens over nadenken. De datum vind ik niet fantastisch, aangezien ik reizen in het weekend moet betalen en zo'n grote afstand uiteraard vrij prijzig is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 13 mei ? Ik ga proberen...
PS : kan je daar ergens in de buurt parkeren ? Ik ken Tilburg niet echt... Laatst gewijzigd door Jazeker : 30 maart 2006 om 00:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Tegen dan werken we wel een informatiebericht uit waarin alle info over bereikbaarheid per auto en per trein staat. We zullen ook een regeling uitwerken om mensen op te pikken in Antwerpen en/of bij de stations van Roosendaal of Tilburg.
Laatst gewijzigd door Egidius : 30 maart 2006 om 08:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Ook goed
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Even kleine info:
De kosten voor het bezoek bedragen 6,5. Hierin zit: rondleiding, film en 1 consumptie. Achteraf kunnen we live.politics.be houden in het proeflokaal. Ik kan alvast 4 mensen meenemen in de wagen (op voorwaarde dat nummer 4 geen dikzakje is) en rij van +/- Aalter - Gent - Antwerpen - Tilburg. PB als je een lift nodig hebt. Met het openbaar vervoer ik de abdij goed te bereiken, er stopt een bus aan halte "Trappistenklooster". |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() In Tilburg? Geen idee, maar aan die abdij zeker wel!
![]() |
#40 |
|
![]() Info over de abdij: www.koningshoeven.nl
Abdij Onze Lieve Vrouw van Koningshoeven Eindhovenseweg 3 5056 RP Berkel-Enschot Telefoon: +31 (0)13 5408508 Fax: +31 (0)13 5443678 E-mail: [email protected] ![]() Te bereiken: • Met eigen vervoer Vanaf Rijksweg A58 (vanuit richting Breda en Eindhoven): afslag 10 Hilvarenbeek (Tilburg-Oost); dan richting Tilburg-Centrum (=Kempenbaan); ná BP-tankstation 2x rechtsaf (= Koningshoeven, overgaand in Eindhovenseweg ). Deze weg gaat langs de abdij naar Moergestel. Vanaf Rijksweg A65 (vanuit richting ‘s-Hertogen-bosch): deze weg komt uit op A58 en gaat via hierboven aangegeven route naar de abdij. • Per openbaar vervoer Vanaf station Tilburg, buslijn 141 richting Eindhoven. Uitstappen bij de halte vóór het Poortgebouw van de abdij (eerstvolgende halte ná de brug over het kanaal). Per treintaxi is de abdij niet te bereiken. Bierbrouwerij “Dan zijn zij pas echte monniken, als zij van het werk van hun handen leven.” Dat schrijft Benedictus, de ‘architect’ van het westers kloosterleven. Volgens zijn richtlijnen moeten de monniken in hun eigen onderhoud voorzien. De trappisten die in 1881 naar Berkel-Enschot kwamen, leefden aanvankelijk van landbouw en veeteelt. Maar voor de groeiende gemeenschap waren de inkomsten op de schrale grond al snel niet meer toereikend. Daarom besloten de monniken in 1884 trappistenbier te gaan brouwen. Ambachtelijk ‘La Trappe’, zoals het op Koningshoeven gebrouwen bier heet, is Nederlands enige trappistenbier. Alleen als het bier in een trappistenklooster onder het toezicht en de verantwoordelijkheid van de monniken gebrouwen wordt, mag het de naam ‘trappistenbier’ dragen. La Trappe wordt op ambachtelijk wijze gebrouwen, volgens een door de trappisten van Koningshoeven ontwikkelde receptuur. Er komen uitsluitend natuurlijke ingrediënten aan te pas, zoals hop, gerstenmout en gist. De brouwerij haalt het water voor het bier uit eigen bron. De vergisting vindt plaats met een gistsoort die het meest actief is bij 18 tot 20 graden Celsius. Dit type vergisting staat bekend als ‘bovengisting’. Het bier wordt afgevuld op flessen met gist en suiker. Hierdoor gist La Trappe na op fles en ontwikkelt zich een uniek aroma. Bierbrouwerij ‘De Koningshoeven’ B.V., een zelfstandige dochteronderneming van Bavaria N.V. te Lieshout, huurt sinds 1997 de gebouwen van de abdij en produceert daar het trappistenbier in opdracht en onder toezicht van het klooster. Vijf speciale bieren Onder de merknaam La Trappe brengt Bierbrouwerij ‘De Koningshoeven’ vijf speciale bieren op de markt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Meer informatie is te vinden op de website van Bierbrouwerij 'De Koningshoeven'. Info over de brouwerij: www.latrappe.nl Laatst gewijzigd door Egidius : 30 maart 2006 om 13:17. |
![]() |
![]() |