Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2006, 11:16   #21
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge kunt beter uw kinderen wat laten werken.
Daar wordt gij alvast niet moe van.
Ik werk alvast zelf, maar dik tegen mijn goesting omdat het toch niet opbrengt.... én ik word daar zo moe van....een ander rijk te zien worden van mijn zweet....
Oud 29 maart 2006, 12:06   #22
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Terwijl anderzijds "deeltijdse arbeid" vaak niet meer dan een schijntje is.
Klopt idd ook voor velen.
Oud 29 maart 2006, 12:17   #23
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoe lang het gaat duren voor iemand het weer typisch op de Walen gaat steken...
Ik ben er anders wel zeker van dat wanneer de onderzoekers Vlaanderen apart hadden onderzocht de Vlamingen er als harde werkers zouden uitkomen en in ieder geval veel beter zouden scoren dan Belgie als geheel.

Laatst gewijzigd door N-VA : 29 maart 2006 om 12:21.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 12:42   #24
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
[SIZE=4]Hardwerkende Belg is een fabeltje[/SIZE]
De hardwerkende Belg is een fabel. Een werknemer presteert in België gemiddeld 1.522 uren per jaar of 79 uren minder dan in 1990. In de geïndustrialiseerde wereld scoort België daarmee onder het gemiddelde, zo schrijven Het Nieuwsblad en Het Volk dinsdag.

De Belg is de jongste jaren minder gaan werken. Van een verlenging van de werkweek is in België dus nog geen sprake, zoals dat wel het geval was in sommige buurlanden. Als de 1.522 uren internationaal vergeleken worden, kloppen alleen de Nederlanders, Noren, Duitsers en Fransen minder uren dan de Belgen. Veel van deze landen zijn overigens al druk bezig aan een inhaalbeweging. De Zuid-Koreanen staan aan de wereldtop als het op hard werken aankomt. Maar ook de Polen, Grieken Mexicanen, Nieuw-Zeelanders, Amerikanen of Australiërs werken harder. (kva) (Belga 08:25)
bron: de morgen online
Met hardwerkende Belgen wordt waarschijnlijk productieve Belgen bedoelt. Belgie scoort enorm hoog qua productiviteit per inwoner/werknemer.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 12:50   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb een werkweek van 40u week.
En de "productiviteit" die ik tentoon spreid is voor mijn werkgever het liefst 0 , want dan draaien alle machines optimaal.

Helaas is dit teveel gevraagd.....
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 15:28   #26
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

dikken bullsh*t wij werken niet lang maar wij werken wel hard...enige maanden terug kwamen ze nog af hoe produktief en flexibel wij belgen zijn...allemaal quatsch in pakskens van groepen zoals UNIZO die enkel maar aan winst op winst denken en aan niks anders...als ge zulke lui laat doen moet je op den duur nog voor niks gaan werken...tsja maak alles gratis dan gaan wji arbeiders ook mischien wel voor niks werken...allemaal dikken bullsh*t we werken niet lang...de loonkost is te hoog...we zijn ni flexibel genoeg...knelpunt beroepen (uitgevonden om goekope werkmakkers te hebben uit het oostblok of zo) ik heb da nog al gezegd als t hier ni goe is pakt dan u biezen...([SIZE=1]z*v*r**rs)[/SIZE]
Oud 29 maart 2006, 15:38   #27
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik werk alvast zelf, maar dik tegen mijn goesting omdat het toch niet opbrengt.... én ik word daar zo moe van....een ander rijk te zien worden van mijn zweet....
Achachach, zo hard klagen, terwijl je in no time zelfstandig kan worden en voor jezelf kan beginnen werken. Of heb je daar de guts niet voor?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 15:49   #28
eno2
Banneling

Standaard

Er was eens een hardwerkende Belg....

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 maart 2006 om 15:50.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 15:51   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Achachach, zo hard klagen, terwijl je in no time zelfstandig kan worden en voor jezelf kan beginnen werken. Of heb je daar de guts niet voor?
Met guts bespannen ze tennisraketten
Oud 29 maart 2006, 16:20   #30
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
dikken bullsh*t wij werken niet lang maar wij werken wel hard...enige maanden terug kwamen ze nog af hoe produktief en flexibel wij belgen zijn...allemaal quatsch in pakskens van groepen zoals UNIZO die enkel maar aan winst op winst denken en aan niks anders...als ge zulke lui laat doen moet je op den duur nog voor niks gaan werken...tsja maak alles gratis dan gaan wji arbeiders ook mischien wel voor niks werken...allemaal dikken bullsh*t we werken niet lang...de loonkost is te hoog...we zijn ni flexibel genoeg...knelpunt beroepen (uitgevonden om goekope werkmakkers te hebben uit het oostblok of zo) ik heb da nog al gezegd als t hier ni goe is pakt dan u biezen...([SIZE=1]z*v*r**rs)[/SIZE]
Deze voormiddag nog met iemand gesproken die uw raad heeft opgevolgd...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 16:23   #31
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Die gastjes kennen twee soorten race's:
the race to the bottom
en the race naar het buitenland (als dat kan).
Geen kompassie.
We zullen ze betere manieren moeten leren.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 maart 2006 om 16:24.
Oud 29 maart 2006, 16:56   #32
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Het klopt: we werken niet lang maar wel hard. Enfin, we hebben een gigantische arbeidsproductiviteit per gewerkt uur, ik denk het hoogste ter wereld, zoniet minstens top-drie of zo.

Echter, zoals Turkje ook al aanhaalde, het probleem is niet dat mensen minder lang gaan werken - het probleem is dat ze een uitkering krijgen die betaald moet worden door de groep mensen die wél werkt, dus meer belastingen enzovoorts.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 19:39   #33

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoe lang het gaat duren voor iemand het weer typisch op de Walen gaat steken...
't is allemaal de schuld van de W***n
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 19:42   #34

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[SIZE=4]Hardwerkende Belg is een fabeltje[/SIZE]
De hardwerkende Belg is een fabel. Een werknemer presteert in België gemiddeld 1.522 uren per jaar of 79 uren minder dan in 1990. In de geïndustrialiseerde wereld scoort België daarmee onder het gemiddelde, zo schrijven Het Nieuwsblad en Het Volk dinsdag.

De Belg is de jongste jaren minder gaan werken. Van een verlenging van de werkweek is in België dus nog geen sprake, zoals dat wel het geval was in sommige buurlanden. Als de 1.522 uren internationaal vergeleken worden, kloppen alleen de Nederlanders, Noren, Duitsers en Fransen minder uren dan de Belgen. Veel van deze landen zijn overigens al druk bezig aan een inhaalbeweging. De Zuid-Koreanen staan aan de wereldtop als het op hard werken aankomt. Maar ook de Polen, Grieken Mexicanen, Nieuw-Zeelanders, Amerikanen of Australiërs werken harder. (kva) (Belga 08:25)
bron: de morgen online
Is toch logisch dat we minder hard werken zeker. Als men weet dat een auto bijvoorbeeld geassembleerd wordt in twintig uren en dat we er pakweg tien jaar terug dertig uren voor nodig hadden kunnen we dan toch tien uren uitrusten?
En al die computers die nu voor ons werken. Geeft ons dan toch wat ademruimte, niet?
Oud 29 maart 2006, 19:45   #35
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Het is te zien hoe ze belgen bedoelen ...de nieuwe of de oude...of de oude en de nieuwe
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 19:49   #36
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Is toch logisch dat we minder hard werken zeker. Als men weet dat een auto bijvoorbeeld geassembleerd wordt in twintig uren en dat we er pakweg tien jaar terug dertig uren voor nodig hadden kunnen we dan toch tien uren uitrusten?
zo werkt het niet in een systeem gebaseerd op winstmaximalisatie.
daarom zal de arbeider ipv 10 uur uit te rusten anderhalve auto moeten assembleren in diezelfde 30 uur.
automatisatie, computers e.d. dienen vooral om de productiviteit van de arbeid op te voeren.
concreet betekent dat: harder werken.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 19:50   #37

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Het is te zien hoe ze belgen bedoelen ...de nieuwe of de oude...of de oude en de nieuwe
de oude belgen zijn momenteel in pensioen.
Oud 29 maart 2006, 19:52   #38

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
zo werkt het niet in een systeem gebaseerd op winstmaximalisatie.
daarom zal de arbeider ipv 10 uur uit te rusten anderhalve auto moeten assembleren in diezelfde 30 uur.
automatisatie, computers e.d. dienen vooral om de productiviteit van de arbeid op te voeren.
concreet betekent dat: harder werken.
Vind ik dus bullshitttt. De mensen hebben machines uitgevonden om voor hen te laten werken. LAAT DE MACHINES DUS WERKEN.
Oud 29 maart 2006, 20:05   #39
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Vind ik dus bullshitttt.
ik ook hoor.
daarom ben ik altijd voor de stakers enzo.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 20:06   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand belet u om voor eigen rekening te beginnen en zelf rijk te worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be