Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2003, 10:28   #21
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gemengde gevoelens omtrent drugs (alle drugs !). Op een ander forum (Praatcafé) heeft iemand mij na een lange discussie ervan kunnen overtuigen dat softdrugs geen probleem vormen.
Maar aan de andere kant... hoe moet ik het aan mijn stiefnichtje en stiefneefje uitleggen dat hun moeder en vader niet meer voor hen kunnen zorgen ? Moederlief is begonnen met softdrugs en vaderlief handelde erin. Moederlief is daarna verslaafd geraakt aan het ergere spul en verdween in de onderwereld, vaderlief ging in een coffeeshop werken.
Momenteel worden de twee schattige kindjes van mijn stiefzus grootgebracht door hun grootmoeder en mijn vader. Ze hebben al heel wat meegemaakt in hun jonge leventjes. Allemaal door de drugs. Hard of soft... maakt niet uit in dit geval.

Dat sigaretten dodelijk zijn hebben Maddox en ik helaas van dichtbij mogen zien. En onlangs het tragisch overlijden van een dierbaar familielid gaan de anderen toch door met roken. Want ze kunnen het niet laten.
En ja, we drinken graag een pintje en een goed glas Whiskey of Poteen. En net als de gebruikers van cannabis vinden we dat een beetje af en toe geen kwaad kan. Omdat het zo lekker is. (Door mijn chronische ziekte en zware medicatie verdraag ik geen alcohol meer maar ik gun Maddox zijn glaasje !)

Dus ik bevind me in een tweestrijd. Drugs maken mensenlevens kapot. En toch is het zo lekker. Draait het misschien om zelfdiscipline ? Veel mensen houden vol dat ze alleen maar af en toe gebruiken en er gewoon mee kunnen stoppen, maar teveel andere mensen kunnen het niet. Waar ligt de verantwoordelijkheid ?
Oud 23 juli 2003, 11:00   #22
Calle
Parlementslid

Standaard

Ik heb ook vrienden, die absoluut niet verslaafd zijn aan wiet.

Ze laten er wel alles voor staan, gaan er desnoods 20 kilometer te voet voor naar Nederland, maar verslaafd zijn ze niet hoor.

Ik ben ermee gestopt, ook met sigaretten, een glas alcohol enkel nog als er iets te vieren is.

En toch .... heb ik nog plezier in mijn leven. Zonder gaat ook ( zelfs beter ).
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 11:12   #23
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinful246
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Pillen zijn dan weer hard-drugs, dus hebben met het gebeuren op Dour weinig te maken.
Oh maar van een andere maat hoorde ik dat ze vorig jaar ook regelmatig kwamen vragen voor 'des pillules' (weet nie of ik het goe schrijf). Toen had ge ook die rel met die XTC-testers. Feit is gewoon: Dour is gewoon het stuik-festival bij uitstek waar ge weinig nuchtere mensen tegenkomt.
Inderdaad, ze zijn bij mij zeker 5 keer komen vragen achter "extazie"*

(*) op z'n frans
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 11:38   #24
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
Citaat:
Pillen zijn dan weer hard-drugs, dus hebben met het gebeuren op Dour weinig te maken.
Oh maar van een andere maat hoorde ik dat ze vorig jaar ook regelmatig kwamen vragen voor 'des pillules' (weet nie of ik het goe schrijf). Toen had ge ook die rel met die XTC-testers. Feit is gewoon: Dour is gewoon het stuik-festival bij uitstek waar ge weinig nuchtere mensen tegenkomt.

(*) op z'n frans
Trek je dat aan om één of andere reden, Xenon?
Grapje hé...
Oud 23 juli 2003, 12:18   #25
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
u schrijft het hier zelf, u begint niet opnieuw, inderdaad, alleen als je het nodig hebt, en het nodig hebben hoe noem je dat ??
Begin eerst met de vraag te stellen, heb ik drugs nodig om mij goed te voelen ? en als je ze inderdaad nodig hebt, begin dan maar met nog meer vragen te stellen want dan is er iets verkeerd in je omgang met de maatschappij !
Ik heb het toch al duidelijk gemaakt en zal het nog 's expliciet zeggen: ik heb het helemaal NIET nodig. Ik zie niet in hoe ge kunt stellen dat ik wiet nodig heb als ik daarnet schreef dat ik 3-4 soms 6 weken geen gebruik.

Hoe ik dat dan noem? Een verantwoord gebruik, genieten van het leven en ontstressen.

Als ik het nu iedere dag gebruikte dan had ge wel een punt. Dan zou ik moeten toegeven, dak nie zonder kan en verslaafd ben.

De reden waarom ik dan toch gebruik, is dezelfde als gij een pijp rookt, of een pint drinkt. Ge geniet ervan, ge hebt er deugd van, het is lekker.
Daarom zijt toch nog gene alcoholieker?
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 12:21   #26
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaVinci
Ik ben I Love techno outdoor geweest, een massa pillenvolk, ge moest al echt zoeken voor een 'clean' iemand te vinden.. en de 200 aanwezige flikken stonden erbij en keken ernaar..
uh? ik ben daar ook geweest; met de auto; zowel op de doorrit als de terugrit waren er politiecontroles

van die massa pillenvolk heb ik weinig gemerkt. zoals het in de standaard stond: "het enige wat die avond overvloedig werd geconsumeerd, was water".

dat is me wat met die vooroordelen tegen technoliefhebbers.

Misschien omdat ge het gedrag niet herkent. Zo'n pil slikken valt ook minder op dan een joint paffen he.

Goh vooroordelen (overigens tegen het gehele dancegebeuren, niet alleen techno)? De politie - en medische - resultaten zijn er wel he.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
Oud 23 juli 2003, 12:27   #27
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Ik heb gemengde gevoelens omtrent drugs (alle drugs !). Op een ander forum (Praatcafé) heeft iemand mij na een lange discussie ervan kunnen overtuigen dat softdrugs geen probleem vormen.
Maar aan de andere kant... hoe moet ik het aan mijn stiefnichtje en stiefneefje uitleggen dat hun moeder en vader niet meer voor hen kunnen zorgen ? Moederlief is begonnen met softdrugs en vaderlief handelde erin. Moederlief is daarna verslaafd geraakt aan het ergere spul en verdween in de onderwereld, vaderlief ging in een coffeeshop werken.
Momenteel worden de twee schattige kindjes van mijn stiefzus grootgebracht door hun grootmoeder en mijn vader. Ze hebben al heel wat meegemaakt in hun jonge leventjes. Allemaal door de drugs. Hard of soft... maakt niet uit in dit geval.

Dat sigaretten dodelijk zijn hebben Maddox en ik helaas van dichtbij mogen zien. En onlangs het tragisch overlijden van een dierbaar familielid gaan de anderen toch door met roken. Want ze kunnen het niet laten.
En ja, we drinken graag een pintje en een goed glas Whiskey of Poteen. En net als de gebruikers van cannabis vinden we dat een beetje af en toe geen kwaad kan. Omdat het zo lekker is. (Door mijn chronische ziekte en zware medicatie verdraag ik geen alcohol meer maar ik gun Maddox zijn glaasje !)

Dus ik bevind me in een tweestrijd. Drugs maken mensenlevens kapot. En toch is het zo lekker. Draait het misschien om zelfdiscipline ? Veel mensen houden vol dat ze alleen maar af en toe gebruiken en er gewoon mee kunnen stoppen, maar teveel andere mensen kunnen het niet. Waar ligt de verantwoordelijkheid ?
Bij de vader en moeder zelf tiens, die hadden een verantwoordelijkheid (kinderen opvoeden). Die hebben ze niet opgenomen. Maar moet je iemand straffen die wiet gebruikt, maar wel zijn verantwoordelijkheden opneemt?

www.cannabis-belgie.com
Oud 23 juli 2003, 16:15   #28
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Het is officieel (nog) niet toegelaten en de politie grijpt niet in. Mooi precedent is dat voor andere drughandel.
In Nederland staan ze juist zo ver. Daar staat het ook nog steeds in het strafrecht (internationale verdragen).

Waarom vergelijk je appelen met peren?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 16:16   #29
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de vader en moeder zelf tiens, die hadden een verantwoordelijkheid (kinderen opvoeden). Die hebben ze niet opgenomen. Maar moet je iemand straffen die wiet gebruikt, maar wel zijn verantwoordelijkheden opneemt?
Dat is een minderheid en dat weet je.
Oud 23 juli 2003, 16:22   #30
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
Koffie shops dat is een commerciele aktiviteit, daar ben ik geen voorstander van, alleen moeten wij (de staat) een duwtje geven of een harde duw, om dat spul aan diegene die het opeisen (let op mijn woordgebruik !) ook te geven. Ik heb er geen probleem mee om als niet gebruiker en als buitenstaander die gasten langzaam te zien creperen,
tenslotte vragen zij er toch om, waarom gebruikt een individu drugs ?
omdat hij zich onder de normale mensen niet goed voelt, wie ben ik om die gasten tegen te houden, dat intreseerd mij niet, daarom mijn hard standpunt.
Blablabla, wat een hoop zever. Ik rook elk weekend wiet, niet omdat ik mij zonder wiet niet goed voel maar simpelweg omdat het plezant is high te zijn. Daar heeft niemand last van en ik zal er niet aan kreperen. Bovendien wordt er al duizenden jaren drugs gebruikt, het is pas de laatste honderd jaar gecriminaliseerd.
Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 16:50   #31
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
Citaat:

(*) op z'n frans
Trek je dat aan om één of andere reden, Xenon?
Grapje hé...
Ik ben wel eerder van het zuiders type
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 17:19   #32
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaVinci
Ik ben I Love techno outdoor geweest, een massa pillenvolk, ge moest al echt zoeken voor een 'clean' iemand te vinden.. en de 200 aanwezige flikken stonden erbij en keken ernaar..
uh? ik ben daar ook geweest; met de auto; zowel op de doorrit als de terugrit waren er politiecontroles

van die massa pillenvolk heb ik weinig gemerkt. zoals het in de standaard stond: "het enige wat die avond overvloedig werd geconsumeerd, was water".

dat is me wat met die vooroordelen tegen technoliefhebbers.
Ik ben nochtans zelf techno-liefhebber (anders was ik nie daar )en heb vroeger zelf van die dingen geslikt, dus ik kan wel zien als er iemand gepakt had of nie, en het waren er iel véél die gepakt hadden, ze kwamen het zelfs aanbieden aan den toog! En van die politiecontroles, ben rond 8 uur savonds aangekomen en om 5 uur smorgens vertrokken, en nikske nada politiecontrole.. zelfs aan den ingang werd ge nie gecontroleerd!

PS: De bok was niet te zuipen (Maes) daarom dat er zoveel water werd gedronken
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 21:11   #33
Bolter
Gouverneur

Standaard

Vandaag in het nieuws...

230.000 xtc-pillen in beslag genomen te Dendermonde.
Eén ton cannabis onderschept in de Antwerpse haven..

De handel draait op volle toeren kan je wel zeggen..
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 22:01   #34
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Allee men begint er eindelijk 's volwassen mee om te springen.
Blijf nu 's af van die stinkende wiet. Na 5 jaar dagelijks gebruik ben je gewoon maatschappelijk irrelevant geworden.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 23:16   #35
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Dat is een minderheid en dat weet je.
Dan ik wel toevallig die minderheid of zo. Zowat 8 op 10 van kennissen van mij hebben ooit al 's wiet geprobeerd. Bijna (op 1 of 2 uitzonderingen na) allemaal hebben ze een normaal leven. Werken, huisje, gezin, enz... Da is dus volgens mij wel uw verantwoordelijkheden opnemen niet.

Degene waar gij gij het over hebt zijn waarsch. diegene die opgepakt worden, die op een of andere in de media komen of in de statistieken. Ja inderdaad da zijn de probleemgevallen. Als ge er ook maar iets van af weet moet ge da ook weten.

www.cannabis-belgie.com
Oud 23 juli 2003, 23:21   #36
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:

Blijf nu 's af van die stinkende wiet. Na 5 jaar dagelijks gebruik ben je gewoon maatschappelijk irrelevant geworden.
Bedoelt ge niet irritant voor de tegenstanders?
Daar zal ik toch nog minstens 5 jaar (maar nie dagelijks) gebruik bijdoen, gewoon om jullie te ambeteren. En ik geef u op een briefje; tegen dan coffeeshops in Belgie.

www.cannabis-belgie.com
Oud 23 juli 2003, 23:23   #37
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een getuigenis van ne maat op dour:

"Ben vorige week naar het dourfestival geweest met een 2tal vrienden en zoals verwacht stond er aan de ingang politie en security die iedereen apart aftaste .
Van de 100.000 bezoekers die het festival meemaakte was er volgens mijn schatting toch zeker 80% blowers.
Het mooist van al was dat men binnen mocht met een kleine hoeveelheid soft.Ik had een gram of 8 mee en mijn vrienden ook (die de politie ook vond)en we mochten zonder problemen binnen met onze wiet.Er werd niet afgewogen op de gram.de politie was zeer vriendelijk en het werd een pracht van een festival waar zowat iedereen blowde."

Gewoon omdat jullie dit zo'n fijn onderwerp vinden.

Ben ik blij dat ik daar niet was.. ik had 1 van die 20% niet blowers geweest en had zonder er voor te kiezen mee de ongezonde stinkende lucht kunnen inademen... tot zover de hofelijkheid van de blowers

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 23:23   #38
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Vandaag in het nieuws...

230.000 xtc-pillen in beslag genomen te Dendermonde.
Eén ton cannabis onderschept in de Antwerpse haven..

De handel draait op volle toeren kan je wel zeggen..
Da's nog maar het topje van de ijsberg. En dat is allemaal geld waar de overheid een graantje had van kunnen meepikken.

www.cannabis-belgie.com
Oud 23 juli 2003, 23:25   #39
sinful246
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Een getuigenis van ne maat op dour:

"Ben vorige week naar het dourfestival geweest met een 2tal vrienden en zoals verwacht stond er aan de ingang politie en security die iedereen apart aftaste .
Van de 100.000 bezoekers die het festival meemaakte was er volgens mijn schatting toch zeker 80% blowers.
Het mooist van al was dat men binnen mocht met een kleine hoeveelheid soft.Ik had een gram of 8 mee en mijn vrienden ook (die de politie ook vond)en we mochten zonder problemen binnen met onze wiet.Er werd niet afgewogen op de gram.de politie was zeer vriendelijk en het werd een pracht van een festival waar zowat iedereen blowde."

Gewoon omdat jullie dit zo'n fijn onderwerp vinden.

Ben ik blij dat ik daar niet was.. ik had 1 van die 20% niet blowers geweest en had zonder er voor te kiezen mee de ongezonde stinkende lucht kunnen inademen... tot zover de hofelijkheid van de blowers
Ge komt dan toch ook nie voorbij een grote bushalte? Veel ongezonder zelle.

www.cannabis-belgie.com
Oud 23 juli 2003, 23:27   #40
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:

Breaking news:ik ben al 7 jaar maatschappelijk irrelevant.

Dank je wel hoor, scoop, zonder jou had ik het nooit geweten!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be