![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En wie verkiest die "arrogante zakken", denk je??? De Heilige Geest? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoedanook, de talenkwestie is al l�*ng niet meer dé reden om Belgie te splitsen. Daar zijn (vele) andere redenen voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zegt ge dat dan? ![]() Maar goed, ik ben blij dat ge dat erkent. De andere dingen zijn toch alleen maar gebaseerd op nationaal-egoïsme, om onze goede vriend Ludo aan te halen, en de manifeste weigering om solidair te zijn met de anderstalige medemens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() In Amerika zijn Indianen bij honderdduizenden uitgemoord, zwarten tot minstens in de jaren '60 gediscrimineerd.
Splitsen die handel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn gewoon wat beter geslaagd in hun opzet dan Leopold van België in Afrika. Amerika wordt overigens niet voor niets de "Verenigde STATEN van Amerika" genoemd. ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen die er was kwam inderdaad spontaan. Maar of het uit even spontane 'vaderlandslievendheid' was betwijfel ik ten zeerste.
Vanwege de vrije dag, het goeie weer, een hoop gratis en een duur vuurwerk als toemaatje, lijkt me heel wat waarschijnlijker. Al wat de BUBbels erbij verzinnen kon de meeste van de aanwezigen beslist aan hun, al of niet, Belgische reet roesten.
![]() |
#36 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar geef toe.. echt vlaams nationalisten zijn daar niet.. Die staan niet met vlaggeskes te zwaaien.. Ze werden wel uitgedeeld.. ok maar als ik nen vlaamse leeuw zou krijgen op 11juli zou ik er niet mee staan zwaaien.. denk ik.. alhoewel ik ook vlaming ben.. Dan gaat het gewoon over het principe.. Ik zeg niet dat ze alle 400.000 (op 2 dagen) SUPER PRO Belgisch zijn.. maar zo erg tegen zal dat ook wel niet geweest zijn..
![]() |
![]() |
#37 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U mag besluiten dat een land splitsen op basis van economische argumenten niet echt getuigt van veel solidariteitszin. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu halen de Walen weinig of geen resultaat uit de N-Z transfers. En van de Vlamingen wordt verwacht dat zij maar braaf blijven dokken. D�*t is de "solidariteit" dij JIJ blijkbaar in stand wilt houden. Ik streef dan liever naar een structuur waar iedereen ècht iets aan heeft. Maar ik zie alvast dat je jezelf weer wendt tot die eeuwige veralgemeningen. Dat heel wat Vlaams-Nationalisten, waaronder mezelf, zich al hebben uitgesproken voor een verdergezette, nuttige financiële steun aan Wallonië vergeet u gemakkelijkheidshalve. Neen, laten we liever teruggrijpen naar het simplistische en ongenuanceerde "een land splitsen om economische redenen is niet solidair"... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Distel, ik zie meer in Unitaire Staat met een gezonde Sociale Zekerheid, die er is voor IEDEREEN, en die niet gecontroleerd wordt door de Parti Staliniste. Twee of drie aparte landen, tegen de wens van de bevolking trouwens, waarvan er een als ontwikkelingsland beschouwd wordt, en geld krijgt van een ander, nee, daar zie ik niks in. |
||
![]() |
![]() |