![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Stop aan verfransing van de Rand, of stop aan transfers? | |||
Stop aan de transfers. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 26,09% |
Stop aan de verfransing van de Vlaamse Rand. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 52,17% |
Stop aan niets, dit zijn non-problemen (3 keer raden voor wie deze optie is ![]() |
![]() ![]() ![]() |
5 | 21,74% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of hoe mensen die zo verschillend zijn zoveel gemeen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Doet Vlaanderen soms claims op het grondgebied van de Franstaligen? -Nee. De Franstaligen doen het omgekeerde wel Weigert Vlaanderen het Franstalig onderwijs in Vlaanderen te subsidiëren? -Nee. De Franse Gemeenschap doet dit wel. Weigert het Vlaams onderwijs Frans als verplichte 2de taal? -Nee. Het Franstalig onderwijs doet dit wel. Laatst gewijzigd door Xenon : 3 april 2006 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien de Franstaligen eenzelfde hoog tolerantiegehalte zouden hebben als de Vlamingen, zou heel België een aangenaam land zijn om in te wonen.
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stop de transfers, dan hebben Elio en zijn federale clan noch de tijd of de centen om via partijgebonden culturele vzw's met de Vlaamse voeten te blijven spelen, wegens andere katjes te geselen.
Met een klein percentje van dit jaarlijks bedrag (?-miljard euro), kan Vlaanderen de Nederlandstalige bevolking aan de Rand steunen met diverse maatschappelijke, culturele en economische initiatieven, waarbij het Waalse taalimperialisme zal dan wel vanzelf uitdoven, daar de Franstalige die-hards dan voor de 'natuurlijke' keuze zullen worden gesteld. Wedden dat het in de avondcursussen Nederlands ineens vollen bak zal zijn ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Aan de resultaten te zien, zijn de Vlaams-Nationalisten WEL nog solidair, hé, hans...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat de Vlaamse rand zich niet vlug genoeg laat verfransen?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 april 2006 om 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() Als de transfers worden gestopt, dan is het exit Belgie. Dat betekent onafhankelijk Vlaanderen dat zelf de taalpolitiek kan bepalen, dus ook in de rand.
Optie 2 is mijns inziens onbestaand. Het voortbestaan van de transfers garandeeert het voortbestaan van Belgie, dus ook de verdere verfransing van de rand. Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 4 april 2006 om 14:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
of aan de ontvangende zijde...
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waren er geen communautaire problemen, en was heel dit subforum meteen overbodig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() zowiezo optie 2.
die transfers laten mij echt koud. hoe meer zo erover zeveren hoe meer ik die politici belachelijk vindt. Als nationalist vind ik het wél belangrijk dat wij onze taal handhaven en de Franse dreiging stoppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Optie 3 heeft blijkbaar veel aantrek bij de franskiljons... Ik neem aan dat ze zich hiermee identificeren:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
De transfers houden de OCMW-staat van de PS recht. En de PS beslist wat er in België gebeurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
máar, het schijnt gewoon een breekpunt te zijn waardoor veel mensen het gevoel krijgen dat nationalisme draait om geld. Puur om het geld. En dat is juist hetgeen waarover het n�*et mag gaan; Een nationalist bekommert zich om zijn volk, en daarbij moet geld eigelijk maar op de tweede plaats staan. Maar idd, het Waalse volk moet op eigen benen leren staan, eens het dat kan zal het ons nog dankbaar zijn ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
Afgezien daarvan is de omvang van de aderlating zo groot, dat ze levensbedreigend geworden is. Dat kan niemand onverschillig laten, nationalist of niet. Meer info op www.belgiantransfers.org. Citaat:
Op mijn leeftijd krijg ik het steeds moeilijker met gelijk welke ideologie. Ideology sucks, als je het mij vraagt. Het principe van een ideologie lijkt me al fout: het is een vooropgezet stramien waar alles moet in passen zodat het je verhindert de realiteit te zien en te ontleden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Als geld niet goed klinkt zeg dan onze welstand. En natuutlijk moeten de Walen leren op eigen benen te staan, en dat zal maar gebeuren als de PS niet meer het geld krijgt om ze in slaap te wiegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die transfers zijn verre van een reden om te splitsen of bijeen te blijven. Maar je kan wel niet rond het probleem. De transfers mogen van mij blijven na de splitsing. Daarmee is ineens de allerlaaste reden om België te behouden (solidariteit met Wallonië) van de baan. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 5 april 2006 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |