![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Als ik jullie zo bezig hoor, laat ik het nog liever aan die vermaledijde politieke kaste over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 5 april 2006 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() de libertaristische fantasietjes waar de doorsnee yuppie zich hier op afrukt - in de veronderstelling zelf toch zowiezo tot de prijsbeesten der ellebogenwerk te behoren - zullen nooit werkelijkheid worden.
in frankrijk krijgen ze nog geen CPE plannetje voor mekaar zonder dat het land plat ligt. sliep sliep... Laatst gewijzigd door Mitgard : 5 april 2006 om 15:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar het schijnt werkte het. Maar niet iedereen geloofde dat het eigenlijk wel werkte. Het was in een land waar veel mensen toen rondreden met een Lada.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik pas voor Amerikaanse systemen,waar miljoenen mensen zelfs geen ziekteverzekering kunnen betalen.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 5 april 2006 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorbeelden genoeg de zelfstandigen. Wat met de huidige gepensioneerden die hun leven lang de pensioenen van hun voorgangers betaalden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() wel, als het niet perfekt was, moeten we het maar eens overdoen, maar beter georganiseerd.Op z'n Europeaans...met wat meer levenslust erbij...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niettegenstaande de honderden miljoenen doden, was/is het zo slecht nog niet... [SIZE=1]Uw avatar zou trouwens niet misstaan hebben in het tijdperk van Pol Pot... ![]() [/SIZE] ![]() [/SIZE] Laatst gewijzigd door Chipie : 5 april 2006 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen het altijd terugeisen. ![]() Laatst gewijzigd door Bobke : 5 april 2006 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals ze die mensen die afgedragen hebben voor brugpensioen moeten terugbetalen. In feite, laat ze maar ineens alles terugbetalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Ik weet het niet hoor, maar ben jij hier zeker van?
Ik was/ben namelijk ook in de veronderstelling dat ons pensioenstelsel er toen nog niet was.
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 april 2006 om 01:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() dus wie gaat de tweede ziters opvangen ??? de jungle ![]() of een sociaal vangnet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou trouwens eens willen weten welk -isme je mij dan opplakt.
Laatst gewijzigd door lombas : 6 april 2006 om 02:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In uw aangehaalde bron lees ik toch nergens dat er in '45 al pensioenen werden uitgekeerd? Ja, ons sociaal stelsel is toen gevormd, maar in '45 toch zat daar toch nog niet alles in wat we vandaag hebben? Maar nogmaals, ik weet het ook niet hoor. (en heb geen zin om er zelf naar op zoek te gaan)
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 8 april 2006 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat we langer moeten werken omdat ik dan ineens in het rusthuis waar ik werk kan blijven wonen, en verzorgt kan worden door de ouderen die daar ook werken
![]()
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eersten de gepensioneerden hadden dus nooit bijgedragen. De werkenden betaalden dus voor die pensioenen en dat is tot op heden zo gebleven. Blijkbaar kwam niemand op het idee een inhaalbeweging te maken en de bijdragen te kapitaliseren. Integendeel, heden ten dage gebruikt men nog pensioenkassen om de begroting in evenwicht te krijgen. Dat we daar ooit de gevolgen van zullen dragen is duidelijk. Steeds minder werkenden moeten voor steeds meer gepensioneerden opdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |