![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaan we effe rekenen met kapitaliseren en dat soort zever, ... In geval ik vandaag begin te betalen en overmorgen tegen een boom kwak, zal mijn pensioen inderdaad in gevaar kunnen komen. of In geval ik morgen begin te werken, en overmorgen den boel al verkloot kan mijn dop ook in gevaar komen, ... Maar daarom spreek ik ook over privé verzekeringen... Er zijn genoeg verzekeringsformules, die u zelf kosten van zware ziektes volledig terugbetalen, (daar waar de staat u nog zelf voor een deel laat creperen... ) Zoals ik al gezegd heb, een minimum dop mag blijven, mensen kunnen inderdaad pech hebben maar er is een groot verschil tussen beroepsdoppen, hier toekomen, en beginnen doppen en geen bal meer doen of mensen die werken, pech hebben en voor een tijdje moeten geholpen worden. Bovendien mocht u het volledige bedrag dat nu de staat pikt bij u en uw werkgever, voor 90 % in uw zak mogen steken, (en die 10 andere procent geven we bv, aan een steunkas... ) Houd u genoeg over om goed aan pensioensparen te doen, en een stevige hospitalisatieverzekering te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allé jongen, ! Kijk gewoon hoe het systeem misbruikt en verkracht word ! Er wordt momenteel meer uit gepiekt dan er ingestopt word, ze zijn al volop bezig het gespaarde kapitaal op te vreten, omdat het makkelijker gemaakt word niks te doen dan te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je werkelijk een degelijke discussie wil voeren, ga dan niet met zulke dwaze, ideologische argumenten staan zwaaien, maar probeer toch ietwat de realiteit te benaderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 april 2006 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik merk enkel op dat de helft van mijn inkomsten uit arbeid afgenomen wordt. Hierdoor meen ik het recht te hebben uitleg te krijgen over wat met dat geld allemaal gebeurt, en mag ik eisen dat degenen die van mijn sociale bijdragen genieten (en ik herhaal, op zich heb ik daar geen problemen mee), er geen misbruik van maken (door bv. geen werk te zoeken, in het zwart werken, enz.). Dus ben ik tégen het afbouwen van de sociale zekerheid, maar wel vóór het uitkuisen van de sociale zekerheid. En ik ben er zeker van: dit, en een beter beheer van ons belastingsgeld, is de beste oplossing om de belastingen en sociale lasten te verlagen (wat eveneens bevorderend zal zijn voor onze economie).
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 6 april 2006 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens de ziekenkas is hier ook volop aan het besparen, de pensioenen zijn niet boven de middenmaat (en de kans dat ze in de toekomst nog gaan zakken zit er dik in)... Het zijn nu eenmaal niet de bruttolonen die naar omhoog moeten, doch wel de belastingen/rsz die naar beneden moeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zal ook wel de aanstormende vergrijzing liberale fictie zijn, zeker, evenals het feit dat men vergeten is om hier provisies voor aan te leggen (en waar ze dan bestonden zijn ze ondetussen gebruikt om het begrotingstekort te camoufleren).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die vergrijzing is inderdaad maar een kleintje maar dan moeten andere keuzes gemaakt worden maar vandaag acht men de pensioenen van de volgende generaties blijkbaar minder belangrijk dan de winstmarges van het volgende kwartaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De problemen met de vergrijzing zijn nu wel een vrij logisch gevolg van het domme systeem dat me heeft uigedacht voor de pensioenlasten te dragen hé. De ene generatie onderhoudt de andere, dat dat niet stand kan houden in een samenleving die continu demografisch (sterk) verandert, kon men decennia geleden toch al wel voorzien zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Sinds wanneer bedraagt de patronale RSZ-bijdrage in België 75% ?
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn wel twee verschillende zaken. Voor hetzelfde, en misschien nog voor minder geld, kan men zich afvragen waarom de staat momenteel pensioenen buiten proportie aan zijn eigen personeel uitbetaald, terwijl de arbeiders het met veel minder moeten stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en? Als je de megawinsten bekijkt van de multinationals vind ik het al bij al vrij pover wat wij in de SZ steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de rsz bijdragen in Belgie bedragen wel minstens het tienvoudige van de zogenaamde megawinsten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het totale BBP van België bedraagt ongeveer 260 miljard euro. De totale SZ uitgaven in België bedragen ongeveer 50 miljard euro. Dus tenzij elk bedrijf in België een winstcijfer van 20% kan voorleggen, zijn die "megawinsten" een pak lager dan "de povere som die wij in de SZ steken".