Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2003, 22:56   #21
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Knuppel post iets, sorry geen tijd om te lezen, geef de samenvatting maar.

Invullen graag:

**** moet gesplitst worden, anders zal de rampspoed ons treffen.
euh... es denken ....
...
...

...

Vlaanderen?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 00:28   #22
Patrick F
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick F
De enige partij waarvan ik weet dat die de sociale zekerheid wil afschaffen is de BUB.

Citaat:
- Startinkomen voor elke Belg / Europeaan

Elke inwoner van België/Europa (of hij/zij werkt of niet) heeft recht op hetzelfde startinkomen. Dat inkomen moet het aan éénieder mogelijk te maken te beslissen in alle vrijheid wat hij of zij met zijn/haar leven gaat doen zonder zich zorgen te moeten maken over zijn/haar asisbehoeften. Voor de rest dienen de mensen hun eigen verantwoordelijkheid op te nemen door te sparen voor een extra pensioen.

Bijgevolg worden de pensioenen voor de toekomst verzekerd aangezien de Staat minder lasten voor die pensioenen zal moeten dragen en omdat het overige geprivatiseerd wordt.
Het is hoedanook duidelijk dat ons huidige stelsel op termijn onbetaalbaar zal worden. Het zilverfonds zal hier weinig aan verhelpen (ze zouden beter de staatsschuld versneld afbouwen). We moeten toch eens ernstig gaan nadenken of het voorstel van VIVANT niet toch haalbaar zou zijn.
Bub stelt een basisinkomen voor en u omschrijft het als het afschaffen van de sociale zekerheid.

Vivant stelt net hetzelfde voor plus een aantal andere maatregelen en u vindt dat we er eens over moeten nadenken.

Vreemd.
Ik heb het over dat BTW-systeem.

En in het programma staat:

Bijgevolg worden de pensioenen voor de toekomst verzekerd aangezien de Staat minder lasten voor die pensioenen zal moeten dragen en omdat het overige geprivatiseerd wordt.
Patrick F is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 01:53   #23
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
De enige partij waarvan ik weet dat die de sociale zekerheid wil afschaffen is de BUB.

Citaat:
- Startinkomen voor elke Belg / Europeaan

Elke inwoner van België/Europa (of hij/zij werkt of niet) heeft recht op hetzelfde startinkomen. Dat inkomen moet het aan éénieder mogelijk te maken te beslissen in alle vrijheid wat hij of zij met zijn/haar leven gaat doen zonder zich zorgen te moeten maken over zijn/haar asisbehoeften. Voor de rest dienen de mensen hun eigen verantwoordelijkheid op te nemen door te sparen voor een extra pensioen.

Het is hoedanook duidelijk dat ons huidige stelsel op termijn onbetaalbaar zal worden. Het zilverfonds zal hier weinig aan verhelpen (ze zouden beter de staatsschuld versneld afbouwen). We moeten toch eens ernstig gaan nadenken of het voorstel van VIVANT niet toch haalbaar zou zijn.
Bub stelt een basisinkomen voor en u omschrijft het als het afschaffen van de sociale zekerheid.

Vivant stelt net hetzelfde voor plus een aantal andere maatregelen en u vindt dat we er eens over moeten nadenken.

Vreemd.
Ik heb het over dat BTW-systeem.

En in het programma staat:

Ja, goede programmaschrijvers zijn ze niet, dat moet ik u geven Ik weet ook niet wat ze daarmee bedoelen.
Oud 27 juli 2003, 11:46   #24
Patrick F
Burger

Standaard

Citaat:
Ja, goede programmaschrijvers zijn ze niet, dat moet ik u geven Ik weet ook niet wat ze daarmee bedoelen.
Lijkt me toch duidelijk. De staat kan de pensioenen blijven betalen omdat ze minder lasten ervoor moet dragen en omdat de rest geprivatiseerd wordt.
Lijkt me duidelijk wat ze met "de rest" bedoelen.
Patrick F is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be