Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2003, 23:08   #21
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Jazeker 1302, maar dat was slechts een deel.

Het ging namelijkover de Mensenrechten.

De PS'rs Claude Eerdekens en Chales Janssens dienden op 23 juni 1997 een wetsvoorstel in om partijen die het EVRM niet effectief naleven, om hun partijdodaties te ontnemen.

Het Vlaams Blok heeft dit uiteindelijk moeten doen, maar het wetsvoorstel moest nog eerst in de Kamer en Senaat worden geamendeerd.

[size=5]De medewerkers van het Vlaams Blok mochten overuren draaien om een nooit gezien massa amendementen uit hun duim te zuigen. Uiteindelijk veroznnen ze er 4043, waarvan er 1746 op 14 juli en [size=18]1302[/size] [size=5]op 17 november 1998 werden ingediend. Om die hele handel op alleen maar één exemplaar te drukken hadden de diensten van de Kamer bijna 700 bladzijden nodig.

De vertragingsmanoeuvers van het Vlaams Blok resulteren in een 27 uren durende marathonzitting van 23 op 24 november 1998 waarop de Blok-kamerlenden de hele iits amendementen één voor één mogen komen toelichten[/size].
a) zielig
b) duur
c) nutteloos
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 23:12   #22
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

stellen wij ons in dit geval niet te hard op ? wie is verantwoordelijk voor het feit dat zich illegalen in een kerk kunnen verbergen ?
Er is een wet die moet toegepast worden, hoe hard dit ook overkomt,
en toch....als je op TV de beelden ziet van de kinderen waarvan sommigen perfect anderen iets minder goed Nederlands spreken, die hier al geruime tijd school hebben gelopen, kunnen wij dan niet eventjes beginnen denken dat zij reeds deel uitmaken van onze gemeenschap en ze in die zin dan ook opnemen ? Misschien is het mijn vaderhart dat spreekt en ben ik wat softi, vergeef het mij !
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 23:13   #23
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:

De PS'rs Claude Eerdekens en Chales Janssens dienden op 23 juni 1997 een wetsvoorstel in om partijen die het EVRM niet effectief naleven, om hun partijdodaties te ontnemen.

Het Vlaams Blok heeft dit uiteindelijk moeten doen, maar het wetsvoorstel moest nog eerst in de Kamer en Senaat worden geamendeerd.

[size=5]De medewerkers van het Vlaams Blok mochten overuren draaien om een nooit gezien massa amendementen uit hun duim te zuigen. Uiteindelijk verzonnen ze er 4043, waarvan er 1746 op 14 juli en [/size][size=6]1302[/size] [size=5]op 17 november 1998 werden ingediend. Om die hele handel op alleen maar één exemplaar te drukken hadden de diensten van de Kamer bijna 700 bladzijden nodig.

De vertragingsmanoeuvers van het Vlaams Blok resulteren in een 27 uren durende marathonzitting van 23 op 24 november 1998 waarop de Blok-kamerleden de hele rits amendementen één voor één mogen komen toelichten[/size].
a) zielig
b) duur
c) nutteloos
Dat is wat ik bedoel met obstructie: de normale parlementaire werking trachten onmogelijk te maken. Deze actie illustreert vooral hoe hatelijk het VB staat tegenover de Mensenrechten. En dan schrikken ze dat er zoiets als een cordon sanitaire bestaat.
Oud 27 juli 2003, 23:16   #24
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

[size=5]De medewerkers van het Vlaams Blok mochten overuren draaien om een nooit gezien massa amendementen uit hun duim te zuigen. Uiteindelijk veroznnen ze er 4043, waarvan er 1746 op 14 juli en [size=18]1302[/size] [size=5]op 17 november 1998 werden ingediend. Om die hele handel op alleen maar één exemplaar te drukken hadden de diensten van de Kamer bijna 700 bladzijden nodig.

De vertragingsmanoeuvers van het Vlaams Blok resulteren in een 27 uren durende marathonzitting van 23 op 24 november 1998 waarop de Blok-kamerlenden de hele iits amendementen één voor één mogen komen toelichten[/size].
a) zielig
b) duur
c) nutteloos
a) Niet "zielig" en "nutteloos" maar een deel van het partijpolitieke oppositievoeren. Het is slechts een symptoom.
b) Typisch voor partijpolitiek en een parlementair systeem. Alle oppositiepartijen doen dat.
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 23:18   #25
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wat ik bedoel met obstructie: de normale parlementaire werking trachten onmogelijk te maken. Deze actie illustreert vooral hoe hatelijk het VB staat tegenover de Mensenrechten. En dan schrikken ze dat er zoiets als een cordon sanitaire bestaat.
Uw Blok-haat verhindert -weer eens- een klare kijk op de zaken Van Minnebrugghen! Alle oppositiepartijen in een politiek systeem als het onze doen dit. De VLD en CD&V deden dat eerder ook al.
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 23:19   #26
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Citaat:
Citaat:

a) zielig
b) duur
c) nutteloos
a) Niet "zielig" en "nutteloos" maar een deel van het partijpolitieke oppositievoeren. Het is slechts een symptoom.
b) Typisch voor partijpolitiek en een parlementair systeem. Alle oppositiepartijen doen dat.
'tuurlijk doen de oppositiepartijen zo'n dingen.
Het is dan ook een van de taken van de regering aan de bevolking mee te delen wat dit soort ongein aan hen kost
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 23:20   #27
ferro
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
stellen wij ons in dit geval niet te hard op ? wie is verantwoordelijk voor het feit dat zich illegalen in een kerk kunnen verbergen ?
en toch....als je op TV de beelden ziet van de kinderen waarvan sommigen perfect anderen iets minder goed Nederlands spreken, die hier al geruime tijd school hebben gelopen, kunnen wij dan niet eventjes beginnen denken dat zij reeds deel uitmaken van onze gemeenschap en ze in die zin dan ook opnemen ? Misschien is het mijn vaderhart dat spreekt en ben ik wat softi, vergeef het mij !
Ik kan zo'n reactie best begrijpen (maar nooit goedkeuren).
nogmaals: Zachte heelmeesters; stinkende wonden !!!
ferro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2003, 23:33   #28
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

ik kan je hier niet tegenspreken, je hebt volkomen gelijk, maar we kunnen ons ook eventjes de vraag stellen: Zijn het misdadigers, hebben zij crimminele activiteiten gepleegd ? Zij zijn het niet die fouten hebben gemaakt, aan het gebruik van de Nederlandse taal door de kinderen kan je gerust aannemen dat zij hier alle een hele tijd naar school gaan, en hiervoor mogen wij ook niet onze koppen in het zand steken maar de politieke verantwoordelijken aanpakken. Ik denk dat deze mensen niet vergelijkbaar zijn met het (meestal) crapuul uit andere zuiderse landen.
Oud 27 juli 2003, 23:47   #29
ferro
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
ik kan je hier niet tegenspreken, je hebt volkomen gelijk, maar we kunnen ons ook eventjes de vraag stellen: Zijn het misdadigers, hebben zij crimminele activiteiten gepleegd ? Zij zijn het niet die fouten hebben gemaakt, aan het gebruik van de Nederlandse taal door de kinderen kan je gerust aannemen dat zij hier alle een hele tijd naar school gaan, en hiervoor mogen wij ook niet onze koppen in het zand steken maar de politieke verantwoordelijken aanpakken. Ik denk dat deze mensen niet vergelijkbaar zijn met het (meestal) crapuul uit andere zuiderse landen.
(zucht) je zit duidelijk in een dipje beste percloride; verman jezelf !!!

Natuurlijk zijn die kinderen géén criminelen( in tegenstelling tot hun ouders)
Wat wil je eigenlijk zeggen mogen die AFGEWEZEN azielzoekers hier blijven omdat er enkele van hun kinderen een mondje nederlands kunnen praten ????
Wat zal de volgende stap dan zijn,hun ganse familie laten overkomen?
Zijn er nog niet genoeg vreemdelingen in ons land???????????
Oud 27 juli 2003, 23:47   #30
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Citaat:
Uw Blok-haat verhindert -weer eens- een klare kijk op de zaken Van Minnebrugghen! Alle oppositiepartijen in een politiek systeem als het onze doen dit. De VLD en CD&V deden dat eerder ook al.
Je bedoelt dat die 4043 amendementen die het Blok indiende om te verhinderen dat zij de Mensenrechten moesten erkennen, een normaal manoeuver is?
Oud 28 juli 2003, 00:11   #31
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

neen beste ferro, ik zit zeker niet in een "dipje". Ik wil alleen maar duidelijk maken dat de politiek die mensen eerst de gelegenheid geeft om zich min of meer te nestelen, illegaal, en gezien de toestand in Afghanistan is dat niet verwonderlijk. Het is van bij het begin dat moet voorkomen worden dat zij hier een vaste stek krijgen.

Hoewel ik Vlaams Blokker ben , ben ik ook een mens. Ik maak duidelijk een onderscheid tussen echte azielzoekers en het crimmineel gespuis, maar gezien zij een weigering hebben opgelopen heeft mijn standpunt geen enkele invloed meer.
Oud 28 juli 2003, 08:06   #32
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Staat het amendementenrecord niet op naam van de VLD?
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 08:46   #33
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Staat het amendementenrecord niet op naam van de VLD?
Dat zou best kunnen, De Croo was daar recordhouder in geloof ik.

Maar voor diegenen die nog altijd denken dat er beterschap komt met een bruin bestuur van het VB, daar zou toch stilletjesaan een belletje bij moeten gaan rinkelen
Oud 28 juli 2003, 09:18   #34
luc broes

Standaard

Piano je onderschrift: "Nationalisme: "Het begint met een lichte verkoudheid en het eindigt met de cholera."
Geldt dat ook voor Belgisch nationalisme?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2003, 23:08   #35
ferro
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Piano je onderschrift: "Nationalisme: "Het begint met een lichte verkoudheid en het eindigt met de cholera."

Blijkbaar een pijnlijke vraag?
Oud 28 juli 2003, 23:16   #36
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard, we zijn er niet fier op dat we Belg zijn. Dat wil daarom nog niet zeggen dat we zomaar het land willen zien uiteenvallen om dan te belanden in een situatie waar het nationalisme botviert.
Oud 29 juli 2003, 08:25   #37
luc broes

Standaard

Ik veronderstel dus dat je de muiterij van 1830 betreurt en de eenheid van de Nederlanden wil hetstellen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2003, 08:35   #38
thePiano

Standaard

Citaat:
Wel, het is in elk geval een stuk minder kwaadaardig dan het Vlaams nationalisme en het heeft ook een pak meer aanhangers, noem dat dan maar een lichte verkoudheid
Oud 29 juli 2003, 10:56   #39
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Naar aanleiding van de zaak met de afghaanse kerkbezetters, moet het voor iedereen duidelijk zijn dat hier slecht één schuldige is namelijk de mini-ster van binnenlandse zaken atrick Dewael !!!

.
Jij begint zowaar op Pieter De Crem van de CD&V te lijken. -->
Ik hoop dat jij hier geen VIER jaar lang het ontslag van de regering, of van 1 van de regeringsleden gaat roepen, want zoiets gaat nogal snel vervelen.
Den beste van gans het parlement thePiano. Nog een van de weinige met verstand in zijn koppeke. Wat ik bij de sossen niet echt meer vind. Maar dit terzijde.

Wat ik vind:

Deze personen hebben zelf met het vollen wetensgeweten besloten om te hongerstaken. Dat zij dat dan ook doen. Wij moeten daarvoor niet zwichten. Anders wordt dat een nieuwe mentaliteit van: ooh, ik mag niet blijven, hongerstaken. Wat ik wel vind is dat de kinderen hier echter het slachtoffer van zijn. Ik zou die kinderen daar weglaten en die eten geven. En die ouders zijn slachtoffer van hun eigen daden nu. Ik zou misschien wel hetzelfde gedaan hebben. Maar dit mag geen nieuwe mentaliteit worden.
Oud 29 juli 2003, 11:08   #40
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u zal het nog leren beste man.

Al vind ik dat chantage ook wel niet de manier is..

Dat extra jaar was een lokkingsmiddel.. mensen zijn slimmer dan ze dachten..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be