Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2006, 14:31   #21
kristo
Banneling

Standaard

Beste BigF,
Jij hebt gelijk.
En ik heb ook gelijk.

Het gaat er inderdaad over wat je met je talent wil doen.
Als jij stelt dat jij je talent in alle rust wil beleven , heb ik daar respect voor (misschien kwam ik daaromtrent een beetje drammerig over).
Maar ik hoop dat jij ook begrip kan opbrengen voor personen die wel met hun talent in de openbaarheid willen komen .Als zij die drive hebben , moet men hen dat ook laten beleven.
Dat er bij succes soms ook een terugval is : dat is "part of the game" , denk ik,en ik meen dat de mensen die ik ken en die in the game zitten,
dat er graag bijnemen , omdat wat zij doen (citaat) "met niks te vergelijken is " ( dat is wat ik bedoelde met "een fantastisch gevoel",
zonder per sé lyrisch te willen doen) .
De waarheid ligt altijd in ' midden , denk ik.
kristo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 15:58   #22
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kristo Bekijk bericht
Beste BigF,
Jij hebt gelijk.
En ik heb ook gelijk.

Het gaat er inderdaad over wat je met je talent wil doen.
Als jij stelt dat jij je talent in alle rust wil beleven , heb ik daar respect voor (misschien kwam ik daaromtrent een beetje drammerig over).
Maar ik hoop dat jij ook begrip kan opbrengen voor personen die wel met hun talent in de openbaarheid willen komen .Als zij die drive hebben , moet men hen dat ook laten beleven.
Dat er bij succes soms ook een terugval is : dat is "part of the game" , denk ik,en ik meen dat de mensen die ik ken en die in the game zitten,
dat er graag bijnemen , omdat wat zij doen (citaat) "met niks te vergelijken is " ( dat is wat ik bedoelde met "een fantastisch gevoel",
zonder per sé lyrisch te willen doen) .
De waarheid ligt altijd in ' midden , denk ik.
Iedereen tevreden!!
Oud 18 april 2006, 18:34   #23
kristo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Iedereen tevreden!!
Allright !!!

Tussen haakjes : ben jij schilder ,of iets dergelijks ?
Oud 19 april 2006, 07:48   #24
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allright !!!

Tussen haakjes : ben jij schilder ,of iets dergelijks ?
Als ik een verfkwast vastheb wel ja...

Ik probeer wel eens muziek uit een gitaar te krijgen, maar dat gejengel kan je bezwaarlijk 'talent' noemen.
Vraag maar aan de buren.
Oud 19 april 2006, 21:19   #25
kristo
Banneling

Standaard

Wat voor de één gejengel is , kan voor de ander heerlijke muziek zijn.
Ondanks je buren blijven muziek maken,zou ik zeggen.
Ik zelf ben ex-zanger,gitarist en songwriter , die vurig hoopt dat de
ongepolijste (misschien naieve) rockmuziek van de early sixties
(Zombies,Small Faces,Kinks,Moody Blues...) binnenkort terugkomt
(niet in cover-vorm , maar originele songs gebaseerd op die principes).
Oud 22 april 2006, 11:06   #26
kristo
Banneling

Standaard

Zouden bepaalde politici geen steun kunnen verlenen aan een project waarbij een potentieel van om en bij 300.000 mensen in Vlaanderen
gepromoot kunnen worden (zie eerste bericht van dit onderwerp).
Als deze mensen daarmee op weg kunnen gezet worden om aldus
een zelfstandige carrière (gaande van lokaal tot internationaal) op te bouwen , zou dat toch een goede zaak zijn voor onze samenleving
(300.000 personen-vooral jongeren- die "zichzelf werk verschaffen via hun TALENT").
Ik weet dat politici bij elke stap die ze zetten steeds denken : Kom ik hiermee goed over in de media ?
Wel ,ik zou zeggen : door dit project te steunen ga je zeker goed scoren bij vele jongeren . En die "mensen zijn toch OOK belangrijk",of niet soms?
Oud 22 april 2006, 11:29   #27
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zouden bepaalde politici geen steun kunnen verlenen aan een project waarbij een potentieel van om en bij 300.000 mensen in Vlaanderen
gepromoot kunnen worden (zie eerste bericht van dit onderwerp).
Als deze mensen daarmee op weg kunnen gezet worden om aldus
een zelfstandige carrière (gaande van lokaal tot internationaal) op te bouwen , zou dat toch een goede zaak zijn voor onze samenleving
(300.000 personen-vooral jongeren- die "zichzelf werk verschaffen via hun TALENT").
Ik weet dat politici bij elke stap die ze zetten steeds denken : Kom ik hiermee goed over in de media ?
Wel ,ik zou zeggen : door dit project te steunen ga je zeker goed scoren bij vele jongeren . En die "mensen zijn toch OOK belangrijk",of niet soms?
Ik wil niet zeuren, maar aan wie ga je in godshemelsnaam al dat talent verkocht krijgen?
Check Idool en consoorten (op eigen risico weliswaar) en ga na een jaartje eens kijken hoeveel er van hun 'talent' kunnen leven. Een enkeling ja...

Het is voor kunstenaars tegenwoordig al een hele klus om hun materiaal verkocht te krijgen (vraag en aanbod weet je) en dan wil jij er nog eens 300 000 bij gooien?

Steek je geld en je moeite in de kunstenaars die nu bezig zijn en die nu moeite hebben om hun hoofd boven water te houden. Er zijn er genoeg en dus is er geen reden om er nog bij te zoeken. De echte vinden zelf hun weg naar de kunstwereld wel.
Oud 23 april 2006, 14:49   #28
kristo
Banneling

Standaard

Het gaat niet enkel over zangers en muzikanten.
Dat is slechts een klein deel ervan.
Het doel is een centrale website (een online "gouden gids") te zijn voor alle mogelijke artistiek en creatief (verborgen) talent.
N.B. : met artistiek en creatief talent wordt bedoeld "natuurlijke gaven" ,
dit in tegenstelling tot vaktechische door scholing verkregen vaardigheden,zoals bv.biochemici of ingenieurs.
Alle mogelijk artistiek en creatief talent wordt zeer breed bekeken :
acteurs,zangers,muzikanten,maar ook cartoonisten,schilders,schrijvers,
journalisten,fotografen,regisseurs,scenarioschrijv ers,modeontwerpers,
designers van meubelen,presentatoren,webdesigners,polyglotten,
sportbeloften,paardendressuur .....enzovoort , enzovoort.
Al dit talent naar boven halen , promoten , kansen geven ..daar ligt zeker
een (lovenswaardige) opdracht voor politici . Jongeren het positieve
gevoel geven dat ze met hun talent een eigen weg kunnen maken
(niet iedereen hoeft met zijn talent wereldvermaard te worden : een
"beroep" kunnen uitbouwen met je talent is ook al interessant , want het is iets dat je zelf "gecreeerd" hebt, en in die zin uniek).

P.S. : specifiek met betrekking tot muziek , zangers en bands : de muziekbizz is al jaren geleden doodgegaan aan bloedkanker.
Vanaf eind jaren tachtig is men beginnen experimenteren met technische
snufjes en de schijnbaar oneindige mogelijkheden van de electronica.
The sky leek the limit , en stilaan dacht men dat men de muziek opnieuw
kon uitvinden. Men ging "experimenteren" , men verloor het contact met
vroegere periodes , men kende stilaan zijn "klassiekers" niet meer .
Gevolg : men kwam in een muzikale "ijstijd". Nu zitten worldwide
honderdduizenden jongeren op hun kamer met hun computer "muziek"
(eigenlijk kakofonische" geluiden) te maken. Zij zetten hun brol op 't net,
en ... ze denken dat ze 't gaan maken. Gevolg : er zijn honderdduizenden kakofonische snertprobeersels in omloop , waar niemand warm of koud van wordt. Waarom : omdat men vergeten is wat muziek basically is :
een emotie omzetten in volgens bepaalde regels (herkenbaarheid) opgebouwde tonen en ritme , met als doel de TOEHOORDERS
uitgelaten te maken (uptempo) of te "pakken" (slow). Bovendien moet de artiest die de muziek "brengt" zich als een "icoon"(voorbeeldfunctie)
gedragen (mensen hebben idolen , iconen , role-models nodig , maar helaas die zijn er niet meer). Dit alles zal terugkomen ( zie het succes van een Laura Lynn) , maar tot zolang moeten we het doen met voorgebakken
NEP van "Idool" of "X-Factor". Dat zijn FREAKSHOWS , dat heeft niks met
muziek en zeker niet met talent te maken.
Oud 23 april 2006, 22:31   #29
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet enkel over zangers en muzikanten.
Dat is slechts een klein deel ervan.
Dat zeg ik ook nergens
Citaat:
Het doel is een centrale website (een online "gouden gids") te zijn voor alle mogelijke artistiek en creatief (verborgen) talent.
N.B. : met artistiek en creatief talent wordt bedoeld "natuurlijke gaven" ,
dit in tegenstelling tot vaktechische door scholing verkregen vaardigheden,zoals bv.biochemici of ingenieurs.
En wie gaat die "gouden gids" gebruiken?
Citaat:
Alle mogelijk artistiek en creatief talent wordt zeer breed bekeken :
acteurs,zangers,muzikanten,maar ook cartoonisten,schilders,schrijvers,
journalisten,fotografen,regisseurs,scenarioschrijv ers,modeontwerpers,
designers van meubelen,presentatoren,webdesigners,polyglotten,
sportbeloften,paardendressuur .....enzovoort , enzovoort.
Ik dacht dat het 'natuurlijke gaven' betrof? En niet door scholing verkregen vakkennis. Kan je niet studeren voor acteur, zanger, schilder, journalist, fotograaf en heel de rest van je lijst? Of mogen enkel fotografen zonder diploma binnen?
Citaat:
Al dit talent naar boven halen , promoten , kansen geven ..daar ligt zeker
een (lovenswaardige) opdracht voor politici .
En daar wringt het schoentje. Hoe ga je de politici zo ver krijgen?
Citaat:
Jongeren het positieve
gevoel geven dat ze met hun talent een eigen weg kunnen maken
(niet iedereen hoeft met zijn talent wereldvermaard te worden : een
"beroep" kunnen uitbouwen met je talent is ook al interessant
, want het is iets dat je zelf "gecreeerd" hebt, en in die zin uniek).
Als je van je hobby je beroep wil maken moet je in Belgie toch ongeveer wereldvermaard zijn. Er zijn tal van muzikanten, schilders of andere kunstenaars die naast hun kunst, nog een daytime-job behoeven om het hoofd boven water te houden. En daar gaat een 'gouden gids' weinig aan veranderen vrees ik.

Citaat:
P.S. : specifiek met betrekking tot muziek , zangers en bands : de muziekbizz is al jaren geleden doodgegaan aan bloedkanker.
Vanaf eind jaren tachtig is men beginnen experimenteren met technische
snufjes en de schijnbaar oneindige mogelijkheden van de electronica.
The sky leek the limit , en stilaan dacht men dat men de muziek opnieuw
kon uitvinden. Men ging "experimenteren" , men verloor het contact met
vroegere periodes , men kende stilaan zijn "klassiekers" niet meer .
Gevolg : men kwam in een muzikale "ijstijd". Nu zitten worldwide
honderdduizenden jongeren op hun kamer met hun computer "muziek"
(eigenlijk kakofonische" geluiden) te maken. Zij zetten hun brol op 't net,
en ... ze denken dat ze 't gaan maken. Gevolg : er zijn honderdduizenden kakofonische snertprobeersels in omloop , waar niemand warm of koud van wordt. Waarom : omdat men vergeten is wat muziek basically is :
een emotie omzetten in volgens bepaalde regels (herkenbaarheid) opgebouwde tonen en ritme , met als doel de TOEHOORDERS
uitgelaten te maken (uptempo) of te "pakken" (slow). Bovendien moet de artiest die de muziek "brengt" zich als een "icoon"(voorbeeldfunctie)
gedragen (mensen hebben idolen , iconen , role-models nodig , maar helaas die zijn er niet meer). Dit alles zal terugkomen ( zie het succes van een Laura Lynn) , maar tot zolang moeten we het doen met voorgebakken
NEP van "Idool" of "X-Factor". Dat zijn FREAKSHOWS , dat heeft niks met
muziek en zeker niet met talent te maken.
Hier ga je meer uit de bocht dan goed voor een mens is. Jij geeft geen platform aan kunst, jij beoordeeld kunst vooraleer je het in je gids wil zetten. Wie ben jij om die huisvlijt op de computer 'snertprobeersels' of 'brol' te noemen? Massa's wereldvermaarde artiesten verdienen hunne kost met op de computer gecomponeerde muziek.
Dat jij dat herrie vindt is jou probleem. Computer-muzikanten hebben even veel recht op een carriere als al de rest. Waarom is zo'n kalf als Laura Lynn wel een na te streven doel en een vernieuwende computer-wizz niet?
En waarom zou een artiest een voorbeeld-functie moeten hebben?? Get real! En goeie muzikant mag voor mijn part elke dag naakt van straat geplukt worden met zijn lul in zijn handen, het interesseert me geen reet zolang hij maar goeie muziek maakt. Voorbeeldfunctie... het woord alleen al. Probleem is dat jij blijkbaar wil beslissen wat geschikt is voor de toehoorders hun oren. Dat zijn trekjes van een systeem waar ik ,sinds mijn grootvader WO II niet overleefd heeft, een gruwelijke hekel aan heb, en dan blijf ik netjes.
Dat Idool een freakshow is, tot daar aan toe, maar dat je dan ook ineens moet zeggen dat dat niks met talent te maken heeft is er wederom over. Peter Evrard is ook niet mijn favoriet, maar hij kan wel degelijk zingen, net als die Nathalia. Geen talent zei je?
Oud 25 april 2006, 22:34   #30
kristo
Banneling

Standaard

[SIZE=3]Beste BigF,[/SIZE]

[SIZE=3]Jij bent scherp : dat vind ik wel tof , ik hou van een stevige discussie.[/SIZE]
[SIZE=3]Toch effe een paar dingen verduidelijken.[/SIZE]
[SIZE=3]Aan de ene kant praten we hier over de gouden gids voor talent.[/SIZE]
[SIZE=3]Het doel hiervan is personen met een talent (welk ook !) een centrale website te geven waar men zich met zijn natuurlijke gaven (d.i.aangeboren potentieel dat inderdaad via begeleiding verfijnd kan worden , maar dat men basically heeft of niet,dat niet kan “geleerd” worden)[/SIZE]
[SIZE=3]kan bekend maken,om zo ontdekt te kunnen worden door de professionals , de talentzoekers, [/SIZE][SIZE=3]zij die talent een zetje kunnen geven , dus de gebruikers van de website. De ene zal daar lokaal succes mee krijgen , de andere zal daar misschien internationaal mee doorbreken .[/SIZE]
[SIZE=3]Dat hangt af van wat ieder individu aan potentieel heeft. Maar het zou spijtig zijn het overal aanwezige verborgen talent niet naar boven te halen.[/SIZE]
[SIZE=3]Dat politici dat niet zouden steunen? Dat weet ik zo nog niet .Politici beseffen steeds meer en meer dat het maatschappelijk belangrijk is creativiteit en ondernemingszin (vooral bij jongeren) te stimuleren. [/SIZE]
[SIZE=3]Dat je in Belgie niet zou kunnen leven van iets dat je met je talent doet? Wel , dat is juist omdat er hier (voorlopig) nog geen cultuur is waarin mensen met een creatief talent serieus genomen worden. Dus blijven ze in de marge. En zo kan er ook geen serieus commercieel circuit rond hen uitgebouwd worden. Deze website kan alles doen openbreken.[/SIZE]
[SIZE=3]N.B. : op deze website kan IEDEREEN met een talent (welk ook) zich inschrijven en zelf bepalen wat hij of zij publiceert. Niemand wordt geweigerd,niemand wordt beoordeeld [/SIZE][SIZE=3]niemand intervenieert. Ieder talent is waardevol.[/SIZE]
[SIZE=3]Aan de andere kant heb ik mijn persoonlijke mening gegeven over de hedendaagse malaise [/SIZE][SIZE=3]worldwide in de muziekindustrie : a) dat staat los van de website b) ik veroordeel niet , ik geef enkel de oorzaken en de gevolgen,zoals ik die zie.[/SIZE]
[SIZE=3]Kort samengevat : vanaf eind jaren tachtig is men door te grote impact van de electronica gaan vervreemden van de essentie van muziek. Dit heeft er toe geleid dat muziek nowadays zijn gevoel , zijn soul kwijt is. Men is bezig met de techniciteit , en niet meer met het gevoel in de muziek. Enkel technische geluiden produceren is voor mij kakofonie , zinloos.[/SIZE]
[SIZE=3]De mensen die vandaag bezig zijn met electronische via computer gemaakte muziek , veroordeel ik niet : zij zijn kinderen van hun tijd. Maar ik zou voor hen wensen dat zij terug “soul” ontdekken.[/SIZE]
[SIZE=3]Wat Idool & Co betreft : ik noem dit freakshows omdat “men” hier opzettelijk NIET zoekt naar talent , maar juist naar niet-talent , om dan deze arme slachtoffers terwille van de kijkcijfers voor de camera te laten afgaan , te laten sterven.[/SIZE]
[SIZE=3]Ik ben kwaad op dat systeem van TV maken , niet op de personen die daar gebruikt worden.[/SIZE]
Oud 28 april 2006, 13:40   #31
kristo
Banneling

Standaard

Dat is allemaal nogal zware kost,hé !

Hier een lichtere noot : (omdat nu eindelijk de lente in 't land is)

Ik hou van dansen en muziek
Eviva La Vida Simplica !
(refrein : Tralalalaaa, tralalalaaa ) (12 x)
Oud 28 april 2006, 13:44   #32
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ah, den dragonder zè
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 18:44   #33
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[SIZE=3]Beste BigF,[/SIZE]

[SIZE=3]Jij bent scherp : dat vind ik wel tof , ik hou van een stevige discussie.[/SIZE]
[SIZE=3]Toch effe een paar dingen verduidelijken.[/SIZE]
[SIZE=3]Aan de ene kant praten we hier over de gouden gids voor talent.[/SIZE]
[SIZE=3]Het doel hiervan is personen met een talent (welk ook !) een centrale website te geven waar men zich met zijn natuurlijke gaven (d.i.aangeboren potentieel dat inderdaad via begeleiding verfijnd kan worden , maar dat men basically heeft of niet,dat niet kan “geleerd” worden)[/SIZE]
[SIZE=3]kan bekend maken,om zo ontdekt te kunnen worden door de professionals , de talentzoekers, [/SIZE][SIZE=3]zij die talent een zetje kunnen geven , dus de gebruikers van de website. De ene zal daar lokaal succes mee krijgen , de andere zal daar misschien internationaal mee doorbreken .[/SIZE]
[SIZE=3]Dat hangt af van wat ieder individu aan potentieel heeft. Maar het zou spijtig zijn het overal aanwezige verborgen talent niet naar boven te halen.[/SIZE]
[SIZE=3]Dat politici dat niet zouden steunen? Dat weet ik zo nog niet .Politici beseffen steeds meer en meer dat het maatschappelijk belangrijk is creativiteit en ondernemingszin (vooral bij jongeren) te stimuleren. [/SIZE]
[SIZE=3]Dat je in Belgie niet zou kunnen leven van iets dat je met je talent doet? Wel , dat is juist omdat er hier (voorlopig) nog geen cultuur is waarin mensen met een creatief talent serieus genomen worden. Dus blijven ze in de marge. En zo kan er ook geen serieus commercieel circuit rond hen uitgebouwd worden. Deze website kan alles doen openbreken.[/SIZE]
[SIZE=3]N.B. : op deze website kan IEDEREEN met een talent (welk ook) zich inschrijven en zelf bepalen wat hij of zij publiceert. Niemand wordt geweigerd,niemand wordt beoordeeld [/SIZE][SIZE=3]niemand intervenieert. Ieder talent is waardevol.[/SIZE]
[SIZE=3]Aan de andere kant heb ik mijn persoonlijke mening gegeven over de hedendaagse malaise [/SIZE][SIZE=3]worldwide in de muziekindustrie : a) dat staat los van de website b) ik veroordeel niet , ik geef enkel de oorzaken en de gevolgen,zoals ik die zie.[/SIZE]
[SIZE=3]Kort samengevat : vanaf eind jaren tachtig is men door te grote impact van de electronica gaan vervreemden van de essentie van muziek. Dit heeft er toe geleid dat muziek nowadays zijn gevoel , zijn soul kwijt is. Men is bezig met de techniciteit , en niet meer met het gevoel in de muziek. Enkel technische geluiden produceren is voor mij kakofonie , zinloos.[/SIZE]
[SIZE=3]De mensen die vandaag bezig zijn met electronische via computer gemaakte muziek , veroordeel ik niet : zij zijn kinderen van hun tijd. Maar ik zou voor hen wensen dat zij terug “soul” ontdekken.[/SIZE]
[SIZE=3]Wat Idool & Co betreft : ik noem dit freakshows omdat “men” hier opzettelijk NIET zoekt naar talent , maar juist naar niet-talent , om dan deze arme slachtoffers terwille van de kijkcijfers voor de camera te laten afgaan , te laten sterven.[/SIZE]
[SIZE=3]Ik ben kwaad op dat systeem van TV maken , niet op de personen die daar gebruikt worden.[/SIZE]
Dan ist goed...
Oud 28 april 2006, 23:08   #34
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ook een tall end.
Oud 28 april 2006, 23:16   #35
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 14:21   #36
kristo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik heb ook een tall end.

Which end is that ?
Oud 29 april 2006, 23:54   #37
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Which end is that ?
Happy end!
Oud 30 april 2006, 00:03   #38
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Talent mag niet worden uitgebuit, noch onderdrukt, dat moet 100% vrije loop krijgen. Zelfs al is dat zeer goed graffiti kunnen spuiten op plaatsen waar het zogezegd niet mag.
spuit eens wat graffitis op uw kont
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2006, 11:38   #39
kristo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
spuit eens wat graffitis op uw kont
Dat is nog eens een idee :

nieuwe vorm van "performance-art" : personen gaan naakt , volgespoten met graffiti , de straat op .
Geinteresseerden mogen onderweg graffiti
bij aanbrengen . Dus zo'n "wandelende graffiti-muur" verandert
onderweg voortdurend van uitzicht.
Nou,nou......
Oud 1 mei 2006, 14:26   #40
kristo
Banneling

Standaard

Hoera !
Mijn naamgenoot (geschreven Christo ) en collega-kunstenaar is in
't land.
Hij komt hier sponsors zoeken voor zijn nieuw inpak-project.
Gaat een stuk van de Colorado River inpakken.
Sjieke dinges !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be