Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2006, 17:53   #21
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Kan je onomstotelijk aantonen dat bij elk tweeverdieners-gezin, die primaire behoeften onbevredigd blijven?
Ik heb immers al massa's tegenvoorbeelden gezien...
Natuurlijk niet, en niet alle tweeverdieners hebben uren die onmogelijk te combineren zijn. Maar de trend neemt toe, denk maar aan de koopzondagen die de regering door de strot van de burgers wil duwen, omdat ze door verhoogde consumptie hopen op meer belastingsinkomsten.

Begin maar, als één in Gent, een ander in Hasselt werkt, en liefst in ploegen! De VLD moedigt aan dat mensen zichzelf in het ongeluk storten.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 9 april 2006 om 17:56.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 18:15   #22
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheBlackadder Bekijk bericht
En waar haalt u dit? Ik ben net als vele van mijn vrienden kind van tweeverdieners en verre van ongelukkig. Ik krijg de aandacht die ik nodig heb, de tijd, de vrijheid en alle andere dingen die ik nodig heb, en dat geldt ook voor mijn vrienden.
Als u zich gefrustreerd voelt omdat u wat weinig aandacht heeft gekregen (of om eender welke andere reden) moet u dit niet extrapoleren op de hele bevolking
ik ben geen kind van tweeverdieners. En ik kan dat net zo goed omdraaien he. Niet omdat jij je als kind van tweeverdieners niet verwaarloost voelt dat dat geldt voor alle kinderen van tweeverdieners he. Bovendien is je oordeel subjectief ergens want je weet niet wat het is om geen kind te zijn van tweeverdieners. de vergelijking kan je niet maken. Hoe je het ook draait en keert kinderen van tweeverdieners moeten hoe dan ook altijd wel minder aandacht krijgen van hun werkverslaafde ouders dan kinderen van ouders waarvan tenminste één werkloos is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 18:29   #23
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Natuurlijk niet, en niet alle tweeverdieners hebben uren die onmogelijk te combineren zijn.
Hetgeen al een pak afgezwankt is tov "bij zulke gezinnen blijven primaire behoeften onbevredigd".

Citaat:
Maar de trend neemt toe, denk maar aan de koopzondagen die de regering door de strot van de burgers wil duwen, omdat ze door verhoogde consumptie hopen op meer belastingsinkomsten.
Als de regering dat door iemands strot ramt, dan zal het vooral de winkeluitbater zijn...
Een slecht idee vind ik die koopzondagen niet. Zeker bij openbare diensten zou dit een goede zaak zijn aangezien je vandaag de dag al een dag verlof moet nemen wanneer je in een bank of op de gemeente moet zijn.

Citaat:
Begin maar, als één in Gent, een ander in Hasselt werkt, en liefst in ploegen! De VLD moedigt aan dat mensen zichzelf in het ongeluk storten.
Moedigt de VLD gezinnen dan aan om in ploegen te gaan werken aan twee uiteinden van het land?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 18:31   #24
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik ben geen kind van tweeverdieners. En ik kan dat net zo goed omdraaien he. Niet omdat jij je als kind van tweeverdieners niet verwaarloost voelt dat dat geldt voor alle kinderen van tweeverdieners he. Bovendien is je oordeel subjectief ergens want je weet niet wat het is om geen kind te zijn van tweeverdieners. de vergelijking kan je niet maken. Hoe je het ook draait en keert kinderen van tweeverdieners moeten hoe dan ook altijd wel minder aandacht krijgen van hun werkverslaafde ouders dan kinderen van ouders waarvan tenminste één werkloos is.
enkele kanttekeningen:
- Ik weet wel wat het is om kind te zijn van niet-tweeverdieners (ik heb beide meegemaakt )
- Ik geef aan wat ik zie: van al mijn vrienden die kind zijn van tweeverdieners is er niemand ongelukkig wegens weinig aandacht. Dus van wat ik zie klopt mijn redenering (waarmee ik niet zeg dat er geen spijtige gevallen zijn van het omgekeerde)
- Het is niet omdat je met 2 werkt dat je werkverslaafd bent
- Kinderen van tweeverdieners moeten NIET hoe dan ook minder aandacht krijgen. Dit hangt puur af van de ouders: tweeverdieners kunnen veel aandacht geven, 2 werkloze ouders kunnen totaal geen aandacht geven. Dit heeft niets te maken met het feit of je werkt of niet. Nu kan je zeggen: maar een werkloze kan oversag aandacht geven, en dit klopt tot de leeftijd van 3 jaar, maar dan ook niet meer.
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 18:33   #25
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Als je nu je redeneringen eens begint toe te passen op jezelf, dan zou je al wat geloofwaardiger overkomen.
Jij bent geen kind van tweeverdieners, dus jij weet niet wat het is om een kind van tweeverdieners te zijn; laat je dan ook niet evrleiden tot het doen van uitspraken hierover, want je weet niet waarover je het hebt... (voor iemand die heilig gelooft in ervaringsdeskundigheid zou je dat wel mogen weten; of geldt dat enkel wanneer het je uitkomt?)

Enfin, bewijs je laatste stelling eens.
Oud 9 april 2006, 20:15   #26
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hetgeen al een pak afgezwankt is tov "bij zulke gezinnen blijven primaire behoeften onbevredigd".
Nee hoor, het gaat mij over het toenemende aantal gezinnen in "overdrive", en het feit dat de VLD dit aanmoedigt "in 's lands belang".

Citaat:
Als de regering dat door iemands strot ramt, dan zal het vooral de winkeluitbater zijn...
Een slecht idee vind ik die koopzondagen niet. Zeker bij openbare diensten zou dit een goede zaak zijn aangezien je vandaag de dag al een dag verlof moet nemen wanneer je in een bank of op de gemeente moet zijn."
Die zondagen gelden wel niet voor de gemeente of de bank. Wel voor grootwarenhuizen. Extra kosten voor de werkgevers, slechter werk voor de werknemers. Een slechte boodschap aan de samenleving, onder het motto: "Shop until you drop!"

Citaat:
Moedigt de VLD gezinnen dan aan om in ploegen te gaan werken aan twee uiteinden van het land?
Ja, de VLD verheft hard werken in om het even welke omstandigheden tot burgerplicht, en is een anti-syndicale partij geworden.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 9 april 2006 om 20:16.
Oud 9 april 2006, 20:20   #27
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Ja,
Laten we al wat werk is , afschaffen.
hey don quichot, leg ons eens uit hoe ge hard moet werken.
behalve het hebben van een op diarreepersen staande kutkop, wat zijn de andere voorwaarden?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 20:23   #28
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook al de VLD-affiches gezien "Wie had werkt moet vooruitgaan" ?

De VLD bevestigt daarmee haar asociaal en hard imago. In tegenstelling tot het meisje of jonge vrouw op de foto is bv niet iedereen mooi, gezond, jong, intelligent,... .

De belastingkado's die de VLD wil rondstrooien voor bedrijven, zullen zuur teruggenomen worden op cultuur, gezondheidszorg, milieubehoud. De werkdruk en de stress zullen verhogen. Kortom we zullen er allen slechter van worden.
Waarom heeft de VLD dat dan niet gedaan de laatste 6 jaren?
Oud 9 april 2006, 20:28   #29
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Ik riek hier cookies...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 20:47   #30
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
ik stem toch niet op vld
Ik ook niet.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 20:52   #31
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Ik ook niet.
Dat dacht ik al
Oud 10 april 2006, 08:36   #32
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met ploegenarbeid, een flexibel werksysteem?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 08:51   #33
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Wat is er mis met ploegenarbeid, een flexibel werksysteem?
Het lijkt positief, omdat je eens iets zou kunnen vragen (wat later komen) als je dat nodig hebt.

In de praktijk betekent het verhoogd aantal uren van noodzakelijke beschikbaarheid een niet te plannen leven-buiten-het-werk; mogelijke oncombineerbaarheid met de uren van de partner als de uren haaks op elkaar staan. Kinderen zijn te veel aan hun lot overgelaten. Ploegenarbeid is ook roofbouw op het lichaam. Verenigingsleven wordt moeilijk,.... dus niets dan ellende. Er is een reden waarom er bibbergeld betaald wordt voor nachtwerk.
Oud 10 april 2006, 09:10   #34
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het lijkt positief, omdat je eens iets zou kunnen vragen (wat later komen) als je dat nodig hebt.

In de praktijk betekent het verhoogd aantal uren van noodzakelijke beschikbaarheid een niet te plannen leven-buiten-het-werk; mogelijke oncombineerbaarheid met de uren van de partner als de uren haaks op elkaar staan. Kinderen zijn te veel aan hun lot overgelaten. Ploegenarbeid is ook roofbouw op het lichaam. Verenigingsleven wordt moeilijk,.... dus niets dan ellende. Er is een reden waarom er bibbergeld betaald wordt voor nachtwerk.
Als je met twee in een verschillend ploegensysteem werkt geef ik je 100% gelijk, iemand met de vroege en de andere met de late, dan wordt het converseren met boterbriefjes en dat is niet ideaal, maar als één van de partners enkel maar ploegenarbeid doet is het zelfs een voordeel, er is altijd iemand thuis om enkele taken op zich te nemen.

Het vereningsleven wordt anders beleeft maar a-sociaal wordt je niet van ploegenarbeid, je hebt natuurlijk vrije tijd wanneer een ander moet gaan werken en het is overal veel rustiger, in de fitness, in de winkel, geen verlof meer nemen om naar de gemeentediensten tegaan of naar de garage.

En ongezond..., het is rustiger op de weg om te moeten gaan werken, minder stress op de weg, de kans op verkeersongevallen verminderd, tja aan alles zijn voor-en nadelen.

Laatst gewijzigd door alberto : 10 april 2006 om 09:19.
Oud 10 april 2006, 09:12   #35
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ploegsystemen, "de late", overuren,... pfffffffff!!!!
Die opgerolde-mouwenpraat altijd. Schilder uzelf meteen grijs ofzo hè...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 09:15   #36
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ploegsystemen, "de late", overuren,... pfffffffff!!!!
Die opgerolde-mouwenpraat altijd. Schilder uzelf meteen grijs ofzo hè...
Tis toch plezant van thuis te zijn wanneer een ander moet gaan werken.
Oud 10 april 2006, 09:28   #37
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het vereningsleven wordt anders beleeft maar a-sociaal wordt je niet van ploegenarbeid, je hebt natuurlijk vrije tijd wanneer een ander moet gaan werken en het is overal veel rustiger, in de fitness, in de winkel, geen verlof meer nemen om naar de gemeentediensten tegaan of naar de garage.

En ongezond..., het is rustiger op de weg om te moeten gaan werken, minder stress op de weg, de kans op verkeersongevallen verminderd, tja aan alles zijn voor-en nadelen.
Je wordt zeker niet asociaal van ploegenarbeid, daar zie ik geen reden voor. Het verenigingsleven zelf wordt moeilijker, bv de kaartclub die op maandagavond kaart, zal moeilijk steeds dezelfde groep kunnen verzamelen.

Anderzijds is deze onregelmaat voor "flexibele werkers" een rem om ergens aan te beginnen, en dan kijken ze maar naar "Big Brother".

Dat de spreiding verkeersvoordelen heeft, zal zeker zijn, alhoewel, ik vind het jammer dat het 's nachts minder stil en minder donker is dan vroeger.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 10 april 2006 om 09:32.
Oud 10 april 2006, 09:29   #38
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tis toch plezant van thuis te zijn wanneer een ander moet gaan werken.
Grapjas.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 09:31   #39
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Grapjas.
Ik ben bloedserieus.
Oud 10 april 2006, 10:13   #40
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor, het gaat mij over het toenemende aantal gezinnen in "overdrive", en het feit dat de VLD dit aanmoedigt "in 's lands belang".
Maar je toont nergens aan dat die zogenaamde "overdrive" effectief overdrive is of dat dat slecht is. Je spreekt dus van een probleem zonder een probleem te duiden...

Citaat:
Die zondagen gelden wel niet voor de gemeente of de bank. Wel voor grootwarenhuizen. Extra kosten voor de werkgevers, slechter werk voor de werknemers. Een slechte boodschap aan de samenleving, onder het motto: "Shop until you drop!"
Tiens, laatste keer dat ik keek, hou niets in dat voorstel een verplichting in. Een winkelbeheerder die merkt dat het openhouden op zondag slecht is, zal niet echt dwangmatig toch zijn winkel open doen...
Je bezondigt jezelf dus terug aan het schetsen van problemen die er eigenlijk niet zijn en die je bijgevolg dus ook niet kan duiden. Dat is goedkope stemmingmakerij...

Citaat:
Ja, de VLD verheft hard werken in om het even welke omstandigheden tot burgerplicht, en is een anti-syndicale partij geworden.
Je antwoordt niet op de vraag: zegt de VLD dat gezinnen in ploegen aan twee verschillende kanten van het land moeten gaan werken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be