Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2006, 13:02   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Of iemand een "asielzoeker" is of een "gelukzoeker" kun je maar weten als je persoon echt kent. Daarbij, het hoeft geen negatieve term te zijn. Niemand kan ontkennen dat het grote en machtige rijk van de Verenigde Staten opgebouwd is door gelukzoekers.
Ja, dat laatste klopt. Alleen vroeg de VS die "gelukzoekers". Er was sprake van een georganiseerde toevloed. Canada en Australië doen het nog steeds en trekken planmatig mensen aan die ze nodig achten. Bij ons is daar geen sprake van: er stromen hier maar mensen toe. Meestal zonder enige vorm van opleiding, vorming of wil hier iets uit te proberen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 13:03   #22
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dat zegt dan inderdaad veel over die imams en de moslims die weigeren hen te helpen. Voor mij is dit echter een extra reden om deze mensen te helpen. Christenen dienen al hun medemensen te helpen, zeker diegenen die nergens anders op hulp kunnen rekenen, en niet enkel andere christenen.
Als Christenen moslims helpen omdat ze door hun eigen geloofgenoten niet geholpen worden, vraag ik me af waarom ze zich achteraf niet bekeren tot de katholieke kerk, wiens brood men eet diens woord men spreekt zou ik zeggen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 13:04   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is belangrijk denk ik om te onthouden dat het hier gaat om mensen die ernstige inspanningen hebben gedaan om zich in te burgeren, zoals mensen die een Nederlandse taalcursus gevolgd hebben, reeds werk gevonden hebben, wiens kinderen hier altijd naar school zijn geweest, die actief in de parochie betrokken waren, enz.

Via deze weg kunnen deze mensen de problemen van hun eigen situatie en de problematiek van het migratie- en regularisatiebeleid benadrukken en aanklagen.
Komaan, u gelooft toch uw eigen onzin niet. Actief in de parochie? Wie dan wel? Zijn er al moslims actief in uw parochie?

De meeste mensen "zonder papieren" hebben helemaal niet dat traject doorlopen dat u schetst.

't Wordt tijd dat de overheid hier een duidelijk en krachtig signaal geeft: we plooien niet, zelfs al gaat die hele groep in hongerstaking.
Oud 13 april 2006, 13:06   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zegt dan inderdaad veel over die imams en de moslims die weigeren hen te helpen. Voor mij is dit echter een extra reden om deze mensen te helpen. Christenen dienen al hun medemensen te helpen, zeker diegenen die nergens anders op hulp kunnen rekenen, en niet enkel andere christenen.
U helpt die mensen er niet mee. U helpt onze of hun samenleving er al evenmin mee. Ons land kan niet een soort wereldwijd OCMW worden waar iedereen hier maar welkom blijft zijn. Sociologisch zal dat vroeg of laat tot een regelrecht ramp leiden. Nu al zitten we met een hoge werkloosheid onder de allochtonen. Er is een stijgende werkloosheid onder de autochtonen. En u wilt blijkbaar dat we hier nog meer opgezadeld zitten met ongekwalificeerde allochtonen... Dat is geen hulp, voor niemand. Echte hulp bestaat erin dat ze in hun eigen land aan de bak kunnen komen en dat daar geïnvesteerd wordt.
Oud 13 april 2006, 13:10   #25
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit mag dan wel zo zijn, toch is en blijft het een verkeerd signaal dat op geen enkele wijze bijdraagt tot de problematiek. Bij de mensen laat het de indruk na dat "asielzoekers" (ik beschouw ze eerder als "gelukzoekers") zich niets van onze wetten aantrekken, daar ze, na de procedureslag, hun gelijk proberen binnen te halen door gebouwen te bezetten.

Kers op de taart is dan nog dat de meeste van die bezetters helemaal geen christen zijn, maar vaak moslims. Waarom bezetten ze niet de gebouwen van hun eigen geloofsgenoten? Waarom zien we geen imam op de plaats verschenen die hen uitnodigt naar zijn gebedshuis of gemeenschapshuis? De eenzijdigheid is hier duidelijk troef.
U kent ze persoonlijk?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 13:11   #26
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wie, zoals van den Berghe, de naastenliefde afwijst, is een slecht christen.
Oud 13 april 2006, 13:19   #27
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan, u gelooft toch uw eigen onzin niet. Actief in de parochie? Wie dan wel? Zijn er al moslims actief in uw parochie?

De meeste mensen "zonder papieren" hebben helemaal niet dat traject doorlopen dat u schetst.

't Wordt tijd dat de overheid hier een duidelijk en krachtig signaal geeft: we plooien niet, zelfs al gaat die hele groep in hongerstaking.
Ik ken die mensen niet persoonlijk. Die informatie die ik gaf, komt van http://www.kerknet.be:

"Er is een samenwerking opgezet tussen de parochieploeg, diverse Gentse organisaties en de mensen zonder papieren zelf. Verschillende van die mensen zonder papieren waren reeds actief lid in de parochie.” ("Kerkbeschermingsactie in Gent", 13 april 2006)

Volgens de actievoerders gaat het om een vreedzame actie met de bedoeling aan te dringen op een regularisatie van mensen zonder papieren door de Dienst Vreemdelingen Zaken (DVZ). “Dit als antwoord op de traagheid en het immobilisme van de DVZ inzake de behandeling van de dossiers van mensen zonder papieren, ondanks talrijke bewijzen van integratie in deze dossiers. Bv. Nederlandse taallessen gevolgd hebben, deelname aan het socioculturele leven, het behaald hebben van een diploma, kinderen hebben die altijd in België naar school zijn geweest, werk hebben gehad of een duurzame band met België ... (Kerkasielactie in Gent, 12 april 2006)
Oud 13 april 2006, 13:20   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wie, zoals van den Berghe, de naastenliefde afwijst, is een slecht christen.
Dergelijke bezettingen steunen is geen naastenliefde. 't Is instemmen met misdadige opzetten. Als u mij een lesje wil geven in wat volgens u naastenliefde in deze is, mag u steeds uw eigen huis openstellen voor die mensen. Eens kijken hoe ver dit zal gaan...
Oud 13 april 2006, 13:22   #29
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U helpt die mensen er niet mee. U helpt onze of hun samenleving er al evenmin mee. Ons land kan niet een soort wereldwijd OCMW worden waar iedereen hier maar welkom blijft zijn. Sociologisch zal dat vroeg of laat tot een regelrecht ramp leiden. Nu al zitten we met een hoge werkloosheid onder de allochtonen. Er is een stijgende werkloosheid onder de autochtonen. En u wilt blijkbaar dat we hier nog meer opgezadeld zitten met ongekwalificeerde allochtonen... Dat is geen hulp, voor niemand. Echte hulp bestaat erin dat ze in hun eigen land aan de bak kunnen komen en dat daar geïnvesteerd wordt.
Volgens de informatie die ik heb gelezen, gaat het hier niet om ongekwalificeerde allochtonen.
Oud 13 april 2006, 13:25   #30
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dergelijke bezettingen steunen is geen naastenliefde. 't Is instemmen met misdadige opzetten. Als u mij een lesje wil geven in wat volgens u naastenliefde in deze is, mag u steeds uw eigen huis openstellen voor die mensen. Eens kijken hoe ver dit zal gaan...
Twee jaar geleden verbleef er maandenlang bij me thuis een "illegale" Berber. Is nu "geregulariseerd", gelukkig getrouwd met een Westvlaams meisje en trotse vader van twee kinderen. ZOO ver is het gegaan, mijnheer de schijnheilige schoolmeester.
Oud 13 april 2006, 13:26   #31
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens de informatie die ik heb gelezen, gaat het hier niet om ongekwalificeerde allochtonen.
U vergeet dat de schijnheilige schoolmeester al deze mensen persoonlijk kent...
Oud 13 april 2006, 13:27   #32
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee jaar geleden verbleef er maandenlang bij me thuis een "illegale" Berber. Is nu "geregulariseerd", gelukkig getrouwd met een Westvlaams meisje en trotse vader van twee kinderen. ZOO ver is het gegaan, mijnheer de schijnheilige schoolmeester.
Vraagje: zijn die twee kinderen gedoopt?
Oud 13 april 2006, 13:27   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal ik maar met een grote vrachtwagen zout nemen, beste vriend. Waarom was die Berber (ik veronderstel dat de man Marokkaan of Algerijn was) hier dan illegaal?

Ik ga ervan uit dat u deze keer een van die actievoerders ook in huis neemt, nietwaar?
Oud 13 april 2006, 13:28   #34
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Vraagje: zijn die twee kinderen gedoopt?
Neen
Oud 13 april 2006, 13:30   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In welke beroepen dan wel? Ik neem dat allemaal met een grote korrel zout. Enkele jaren geleden werd ik na school aangesproken door een Georgisch koppel. De man beweerde dat hij hogere studies had gedaan in Georgië (maar sprak bijzonder slechts Engels) en vroeg mij of ik een verklaring op eer zou kunnen ondertekenen hierover. Dan kon hij gemakkelijker een of andere erkenning ontvangen. Toen ik echter vroeg waar zijn schooldocumenten waren, vertelde hij me dat al z'n papieren verbrand waren. "Jajaja..." dacht ik toen bij mezelf. Ik heb dus geweigerd en nooit heb ik de man nog gezien.
Oud 13 april 2006, 13:33   #36
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen
Terug twee moslimpjes erbij.
Oud 13 april 2006, 13:34   #37
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zal ik maar met een grote vrachtwagen zout nemen, beste vriend. Waarom was die Berber (ik veronderstel dat de man Marokkaan of Algerijn was) hier dan illegaal?
Omdat zijn toeristenvisum was verstreken. De man wou namelijk zijn dochtertje zien die door de Vlaamse moeder uit Marokko was ontvoerd. Door haar familie werd hij hier als het vuil van de straat behandeld. Uiteindelijk leerde hij iemand anders kennen, van 't een kwam 't ander. Maar dat zijn verder uw zaken niet.
En u, hoe (behalve uw permanente bankopdracht voor Opus Dei8) ) doet u aan naastenliefde?

Citaat:
Ik ga ervan uit dat u deze keer een van die actievoerders ook in huis neemt, nietwaar?
Neen, maar aangezien die kerk hier vlakbij ligt ga ik wel even zien hoe ik kan helpen:

[FONT=Arial] VANAF WOENSDAG 12 APRIL: AKTIE VOOR DE REGULARISATIE VAN MENSEN ZONDER PAPIEREN - ST. ANTONIUSKERK IN GENT - FORELSTRAAT - STEUN ONS ![/FONT]

[FONT=Arial] AANKONDIGING[/FONT]
[FONT=Arial]Sinds donderdag 13 april zijn er nieuwe buren in de wijk Heirnis. Het zijn mensen zonder papieren. Geen illegalen, maar mensen zoals u en ik, die ook een toekomst willen zoals u en ik, die kinderen hebben en na vaak jarenlang wachten nu aktie willen voeren om verblijfspapieren te krijgen. Ze zochten en vonden bescherming in de St. Antoniuskerk van Gent[/FONT]

[FONT=Arial] VERKLARING DOOR DE MENSEN ZONDER PAPIEREN[/FONT]

[FONT=Arial] ACTIVITEITEN[/FONT]
[FONT=Arial] Op woensdag start de Kerkbeschermingsactie met een fakkeltocht van de Sint-Baafskathedraal naar de Sint-Antoniuskerk. De boodschap en eisen van de actievoerders rond hun regularisatie wordt aan de Bisschop van Gent overhandigd. Wie mee wil opstappen met de fakkeltocht wordt tussen 19h30 en 20h verwacht aan de Sint-Baafskathedraal. Rond 21h zullen de actievoerders zich in de Kerk voorstellen + de Kerkbeschermingsactie toelichten en duiden t.a.v. alle aanwezige actievoerders en sympathisanten.[/FONT]

[FONT=Arial] ONDERSTEUNEN[/FONT]
[FONT=Arial]U kunt deze Kerkbeschermingsactie op verschillende manieren ondersteunen:[/FONT]
[FONT=Arial]1. door als burger, organisatie op één of meerdere dagen te zorgen voor voedselvoorziening (soep, brood, beleg, verse groenten,...) en andere logistieke steun[/FONT] [FONT=Arial]Wie mee wil instaan voor de voedselvoorziening en andere logistieke steun kan contact nemen met Daniel Kokombo (0485/99.55.34. - [email protected]) die de actie op dit vlak coördineert. Met meneer Kokombo kunnen praktische en gerichte afspraken worden gemaakt rond wat nodig is of hoe de groep mensen zonder papieren kan worden ondersteund. Je kan ook rechtstreeks afspreken in de Sint-Antoniuskerk met Meneer Kokombo en de andere actievoerders. In de Kerk komt er een overzicht van alle vragen, noden en activiteiten zodat de actie wat gecoördineerd kan verlopen.[/FONT]
[FONT=Arial]2. wie één of meerdere wil opzetten binnen de Kerk (activiteiten die de actie ondersteunen en onderschrijven: optredens, performances, presentaties,...)[/FONT] [FONT=Arial]kunnen contact opnemen met Papy Kitengie (0485/45.10.26.)[/FONT]
[FONT=Arial]3. wie specifieke zorgen en activiteiten wil opzetten t.a.v. de in de Kerk verblijvende kinderen (o.a. spelmateriaal, speelgoed, boeken, strips,...) kan contact opnemen met Antonio Levi (0498/23.71.37.)[/FONT] [FONT=Arial] [/FONT]
4. [FONT=Arial]Tot slot![/FONT] [FONT=Arial]wie de Kerkbeschermingsactie ook financieel kan en wil ondersteunen: Iedere financiële bijdrage is welkom op het speciaal voor de actie geopende rekeningnummer: 890-5942046-51[/FONT] [FONT=Arial]Alle inkomsten worden gebruikt om de Kerbeschermingsactie te ondersteunen: aankoop voedsel, medische ondersteuning, verwarming,...[/FONT]
[FONT=Arial] WAAR[/FONT]
[FONT=Arial]St. Antoniuskerk, Forelstraat, Gent (in de wijk Heirnis). Je bent steeds welkom overdag![/FONT]

Oud 13 april 2006, 13:41   #38
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In welke beroepen dan wel? Ik neem dat allemaal met een grote korrel zout. Enkele jaren geleden werd ik na school aangesproken door een Georgisch koppel. De man beweerde dat hij hogere studies had gedaan in Georgië (maar sprak bijzonder slechts Engels) en vroeg mij of ik een verklaring op eer zou kunnen ondertekenen hierover. Dan kon hij gemakkelijker een of andere erkenning ontvangen. Toen ik echter vroeg waar zijn schooldocumenten waren, vertelde hij me dat al z'n papieren verbrand waren. "Jajaja..." dacht ik toen bij mezelf. Ik heb dus geweigerd en nooit heb ik de man nog gezien.
En hop, door deze irrelevante anecdote meent vdB dat hij van IEDEREEN in de St.-Antonius de achtergrond kent, met beroep, strafblad, drijfveren en godsdienst.

Welcome in the mind of the extreme right
Oud 13 april 2006, 14:24   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat zijn toeristenvisum was verstreken. De man wou namelijk zijn dochtertje zien die door de Vlaamse moeder uit Marokko was ontvoerd. Door haar familie werd hij hier als het vuil van de straat behandeld. Uiteindelijk leerde hij iemand anders kennen, van 't een kwam 't ander. Maar dat zijn verder uw zaken niet.
Oja, en natuurlijk heeft u vergeten te zeggen dat die Marokkaan eerst dat dochtertje vanuit België had ontvoerd... De zoveelste stinkende zaak.

Indien hij in z'n recht was, had hij z'n toeristenvisum kunnen verlengen. Hij heeft doelbewust het illegale pad gekozen. Daarenboven heeft de hele zaak niets te maken met de asielprocedure. Dit is tekenend voor het misbruik dat er hiervan wordt gemaakt in dit land.
Oud 13 april 2006, 14:26   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hop, door deze irrelevante anecdote meent vdB dat hij van IEDEREEN in de St.-Antonius de achtergrond kent, met beroep, strafblad, drijfveren en godsdienst.

Welcome in the mind of the extreme right
Dit beweer ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat er veel misbruik wordt gemaakt rond de asielprocedure.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be