Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2006, 11:16   #21
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
sfax zou dit allemaal zeer normaal vinden.
Ja dat denk ik ook.

Die zou zeggen: "En dan? Als ik nu beslis om de bakkerij om twaalf uur 's nachts open te doen, welke afgunstige kan mij dat beletten?"

Negatieve vrijheid of positieve vrijheid?
Oud 14 april 2006, 11:51   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Aan zondagwinkelen zal hoogstwaarschijnlijk geen behoefte zijn...
Vandaar dat overal waar winkels op zondag open zijn (eindejaar, solden, meubelzaken...) het steeds zwart van het volk ziet...

Meestal ziet men dan heel het gezin samen... Op voetbalwedstrijden en wielerkoersen, meestal alleen mannen, die in het beste geval nuchter thuis geraken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 14:11   #23
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Aan zondagwinkelen zal hoogstwaarschijnlijk geen behoefte zijn...
Vandaar dat overal waar winkels op zondag open zijn (eindejaar, solden, meubelzaken...) het steeds zwart van het volk ziet...

Meestal ziet men dan heel het gezin samen... Op voetbalwedstrijden en wielerkoersen, meestal alleen mannen, die in het beste geval nuchter thuis geraken...
zowat alle enquêtes over dit onderwerp tonen idd aan dat de consumenten gaan vragende partij zijn. dit is tevens het standpunt van test aankoop.

bovendien klopt het niet met de praktijk dat je op zondag op de koppen kunt lopen als de winkels later of op zondag open zijn. je wensen niet voor werkelijkheid aannemen aub. ik ken mensen die moeten werken op vrijdag tot 19u op de meir, en die dan in die winkel amper klanten zien bv.
Citaat:
Een algemene opheffing van de zondagsrust is helemaal niet aan de orde. En trouwens, als er een algemene opheffing komt en iedereen dus aan het werk gaat, wie zal er dan komen winkelen???
dus jouw zondagsrust moet blijven maar die van een ander niet?
Citaat:
De bakker en slager is open op zondag, maar sluit een andere dag in de week. Wie 's zondags naar een van die middenstanders gaat in het dorp, weet dat ze dan heel goed draaien. Op maandag zullen ze nooit een gelijkaardige omzet draaien. Is dat geldzucht? Dat denk ik niet. Een bakker of slager is geen liefdadigheidsinstelling, en als er geen inkomsten zijn zal die niet lang blijven bestaan. Gewoon een kwestie om de eigen zaak goed te beheren.
kleine zelfstandigen kunnen idd op aondag opendoen. voor velen is het een competitief voordeel waardoor ze kunnen overleven. als de distributie ook op zondag open mag, spelen ze dit voordeel kwijt en zullen er weer heel wat kleine zelfstandigen op de fles gaan.

bovendien gaan de zondagsopeningen die nu worden voorgesteld over iets anders. het gaat niet over het openen op zondag en sluiten op een andere dag. het gaat om een verruiming van de openingsuren. 7 dagen op 7 open, 7 dagen op 7 beschikbaar moeten zijn voor uwen baas. dat valt dus niet te vergelijken met de openingen van kleine zelfstandigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 16:33   #24
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
zowat alle enquêtes over dit onderwerp tonen idd aan dat de consumenten gaan vragende partij zijn. dit is tevens het standpunt van test aankoop.

bovendien klopt het niet met de praktijk dat je op zondag op de koppen kunt lopen als de winkels later of op zondag open zijn. je wensen niet voor werkelijkheid aannemen aub. ik ken mensen die moeten werken op vrijdag tot 19u op de meir, en die dan in die winkel amper klanten zien bv.
dus jouw zondagsrust moet blijven maar die van een ander niet?

kleine zelfstandigen kunnen idd op aondag opendoen. voor velen is het een competitief voordeel waardoor ze kunnen overleven. als de distributie ook op zondag open mag, spelen ze dit voordeel kwijt en zullen er weer heel wat kleine zelfstandigen op de fles gaan.

bovendien gaan de zondagsopeningen die nu worden voorgesteld over iets anders. het gaat niet over het openen op zondag en sluiten op een andere dag. het gaat om een verruiming van de openingsuren. 7 dagen op 7 open, 7 dagen op 7 beschikbaar moeten zijn voor uwen baas. dat valt dus niet te vergelijken met de openingen van kleine zelfstandigen.
Kom, kom... Ga dan 's zondag eens naar de meubelzaken zien...

En als men 7 dagen op 7 open gaat zijn, dan zal er beslist bijkomende tewerkstelling komen... En als het niet loont, zal men op zondag terug rusten...

En U moet niet zo opgewonden zijn... Van mij hoeven de koopzondagen niet hoor...
Ik dacht maar... meer werkgelegenheid, maar de (objectieve) studies zullen wel het tegenovergestelde bewijzen...

Groetjes en een rustige zondag...

Laatst gewijzigd door Chipie : 14 april 2006 om 16:35.
Oud 14 april 2006, 18:13   #25
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Kom, kom... Ga dan 's zondag eens naar de meubelzaken zien...
meubelzaken zijn nog iets anders. ik vind het ook niet nodig, maar het is nog verdedigbaar aangezien het toch om serieuze aankopen gaat, niet iets wat men snel snel kan doen. dit in tegenstelling tot supermarkten en kledingwinkels.
Citaat:
En als men 7 dagen op 7 open gaat zijn, dan zal er beslist bijkomende tewerkstelling komen... En als het niet loont, zal men op zondag terug rusten...
dat is helemaal niet bewezen. als er al extra tewerkstelling komt, gaat het om contactjes van een paar uur per week. miserie troef.
Citaat:
En U moet niet zo opgewonden zijn... Van mij hoeven de koopzondagen niet hoor...
Ik dacht maar... meer werkgelegenheid, maar de (objectieve) studies zullen wel het tegenovergestelde bewijzen...
als je mij studies toont die aanwijzen dat er een massa duurzame jobs gecreëerd worden kunnen we hier verder over discussiëren. anders is het niet de moeite om de zondagsrust van een massa mensen op te offeren.
Citaat:
Groetjes en een rustige zondag...
eerst nog een hele zaterdag werken eer het weekend begint.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 18:53   #26
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
meubelzaken zijn nog iets anders. ik vind het ook niet nodig, maar het is nog verdedigbaar aangezien het toch om serieuze aankopen gaat, niet iets wat men snel snel kan doen. dit in tegenstelling tot supermarkten en kledingwinkels.

dat is helemaal niet bewezen. als er al extra tewerkstelling komt, gaat het om contactjes van een paar uur per week. miserie troef.
als je mij studies toont die aanwijzen dat er een massa duurzame jobs gecreëerd worden kunnen we hier verder over discussiëren. anders is het niet de moeite om de zondagsrust van een massa mensen op te offeren.
eerst nog een hele zaterdag werken eer het weekend begint.
Een auto zou men op zondag dus ook mogen verkopen?...
In feite wss alles waar man en vrouw (plus eventueel kinderen) gezamelijk moeten kunnen over beslissen, wat die in de week, als het tweeverdieners zijn, in geen geval kunnen of men moet er speciaal verlof voor nemen...

Wel ja, dat is al beter... U komt er nog wel...

Laatst gewijzigd door Chipie : 14 april 2006 om 19:16.
Oud 14 april 2006, 19:28   #27
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
sfax zou dit allemaal zeer normaal vinden.
Beetje last van frustraties Janneman dat je iemand zoekt om je op af te reageren?
Poor little one
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 10:33   #28
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Beetje last van frustraties Janneman dat je iemand zoekt om je op af te reageren?
Poor little one
heb ik gelijk of heb ik gelijk? 8)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be