![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar het probleem zal wel zijn dat daarmee de dagdagelijkse diefstallen van mp3spelers (helaas meestal gepleegd door Noord-Afrikanen) niet zal opgelost zijn.
|
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder is het zo dat criminaliteit verschillende vormen kent. Alle vormen moeten uitgeroeid worden. De meest zichtbare en confronterende vorm van geweld is roof. Dit is inderdaad het quasi monopolie van jongeren, gezien hun fysieke capaciteiten, en dan nog meestal van kansarme jongeren, vaak allochtonen, gezien hun sociale positie, en hun gebrek aan legale carrièremogelijkheden. Enerzijds moeten deze jongeren bestraft worden, anderzijds moet worden gezocht naar lotsverbetering, als preventieve maatregel. Niet de huiskleur van deze jongeren bepaalt hun crimineel gedrag, wel hun vaak uitzichtloze positie. Wat tegenwoordig minder en minder besproken wordt is die andere vorm van criminaliteit, die in alle stilte dagelijks miljoenen werkende mensen berooft: de fraudezaken, BTW-carrousels, enz. Beaulieu baas De Clercq is een voorbeeld hiervan: voor miljoenen euro's gefraudeerd, maar nog steeds op vrije voeten. Misschien kan het Vlaams Belang, nu het toch bezig is over criminaliteit, daar ook eens iets aan doen? |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit dat het WEERAL Noord-Afrikanen zijn doet er heel veel toe. En er komen er vlugger bij dan dat er opgepakt worden. De waarheid heeft zijn rechten. De oplossing laat hopelijk geen tientallen jaren meer op zich wachten...
|
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Dit weekend!!
Grote heropening van het Fort van Breendonk! OPGELET! ENKEL MOSLIMS WELKOM.... |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In de VS is wapendracht toegelaten, zogezegd om veiligheidsredenen, welnu, het aantal moorden is daar ettelijke keren hoger dan hier. Ik vind dat wapens thuishoren bij militairen en politielui, niet bij burgers. Voor mijn part mag er geregeld eens gefouilleerd worden, iedereen die een wapen draagt moet bestraft worden. Ook de zogenaamde brave burgers. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik weiger mee te doen met al dat gezaag en geleuter dat multiculturaliteit niet zou werken, omdat dat leuteren nu net weer "cool" en "stoer" is op dit moment. Ik ben me er goed genoeg van bewust dat er problemen en spanningen zijn, en dat dit zowel door Belgen als door vreemdelingen komt. Maar laat mij duidelijk stellen dat de schuldvraag mij geen fluit intresseert. Het enige wat mij intresseert is de vraag: Wat gaan we er aan doen? En mijn antwoord op die vraag is niet, zoals het VB predikt, alles wat anders is de kop indrukken en met de wapenstok neermeppen, maar wel met z'n allen, van welke nationaliteit of ras dan ook, er tegenaan gaan om de boel hier leefbaar te houden. Misschien ben ik naief, maar bovenal ben ik niet dom. Wij als Belgen moeten er niet zomaar vanuit gaan dat we onschuldig zijn aan de huidige situatie, want we hebben ons gedurende 25 jaar geen fluit aangetrokken van de vreemdelingen. We hebben ze naar hier gehaald om te werken, ze daarna allemaal samen gestoken in concentratiewijken met de slechtste sociale voorzieningen, en hebben hen niets van taallessen of andere aangeboden. Ooit moest dat is fout gaan, en dat ondervinden we nu. De verplichte inburgeringslessen, de verplichte taallessen en noem maar op (die Keulen nu heeft ingevoerd) komen 25 jaar te laat. Ik vraag mij elke keer af, als ik mensen bezighoor over "het gespuis dat die vreemdelingen toch wel zijn", hoe het komt dat ik nog nooit met die mensen problemen heb gehad. Ik kom al meer dan 10 jaar regelmatig in Antwerpen, in mijn vrienden- en kennissenkring zitten Italianen, Marokkanen, Turken, Grieken, Brazilianen, een Indonesische en zelfs een Algerijn en nog nooit heb ik problemen gehad. En weet u waarom? Omdat ik niet met kop omdraai als ik iemand met een donkere huidskleur zie, maar omdat ik er net naar toe stap en er tegen begin te praten. Zonder te willen opscheppen: als we dat allemaal wat meer zouden doen, zou de boel er al een pak beter uitzien. ![]()
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() en ge wilt enkele voorbeelden van Marokkaanse crapuul:
- Abou kaka => aanzet tot rellen in 2003 - enkele maanden nav de cartoons => rellen in A'pen door marokkanen - Vince (portier die solliciteerde in de Prof in Mechelen) neergestoken door ne zwette - dien belg die met een metalen staaf is doodgeklopt geweest door ne zwette! Hoeveel CHINESEN hebben hier al misdaden gepleegd? (buiten Zhe Yun-Ye)?? Tzijn altijd die varkensmoslims die hier profiteren van de domheid van het huidige beleid!! Zet ze godeverdomme allemaal den bananenboot op en terug naar sjakamaka!! VEILIGHEID IS NIET MEER GEGARANDEERD in BELGIE, tenzij je MOSLIM BENT!!! |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
toon mij aan dat de moslims een verrijking zijn voor het westen??? Ik ken geen enkel positief punt. Ik ben zelf ook een vreemdeling, maar geen moslim. Ik weet wel dat moslims geen humor hebben => zie maar naar de cartoons Ze kunnen ook niet tegen bloot(playboy in indonesie), maar Blanke vrouwen verkrachten kunnen ze wel... SHOW ME YOUR ARGUMENTS!!! |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammerlijke situatie.
Ze doen het zichzelf aan. Ik ga me er niet meer in mengen. |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En, juist, het VB krijgt weer duizenden stemmen in de schoot geworpen met wat er bijna dagelijks in het nieuws komt... doe zo verder. |
|
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() De oplossing: betere integratie van die mensen. Simple as that.
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Over die cartoons: ik blijf erbij dat de moslims in die zaak GELIJK hadden, maar dat ze het op een heel foute manier hebben getoond. De rellen in Antwerpen hoef je niet te overdrijven, want op voorhand wist je dat er enkele zure appels zouden zijn die de boel wilden verzieken. Wat mij vooral bijbleef in Antwerpen was dat 95% van die moslims VREEDZAAM hun ongenoegen hebben getoond, en dat verschillende geestelijken er alles aan deden het rustig te houden. Over die portiers: sorry makker, maar ik ben al op verschillende plaatsen geweest waar portiers zo racistisch zijn als Hitler en Dewinter in hun beste dagen. Je moet trouwens altijd naar de reden kijken waarom iets gebeurd. Ik kan mij hoe dan ook niet voorstellen dat iemand op een avond in zijn wagen stapt met het idee: "Vanavond ga ik is iemand een mes tussen zijn ribben planten". Nog iets over uw taalgebruik: zelf wat meer respect tonen en termen als "varkensmoslims" weglaten zou ook al een stap in de goede richting zijn. De volgende keer dat ik iets dergelijks van u lees (in die termen) vraag ik om een ban wegens zwaar racistisch taalgebruik. ![]()
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie daarvoor de discussie elders. Wat dit topic eigenlijk betekent, is me een raadsel.
![]() |
![]() |
#37 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
[SIZE=1]Bron: http://www.brusselnieuws.be/site/rub...sID=1144915903[/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Hier is al een topic over!
|
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Oei, we gaan de sharia moeten invoeren.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |