Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 13 april 2006, 10:51   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W.I. Bekijk bericht
Heel jammerlijk voorval. Dat het nu Noord-Afrikanen of Belgen zijn, doet er niks toe. Ik hoop dat (eender welk ras, nationaliteit) de daders snel gevat zullen worden en hun straf niet zullen ontlopen.
Maar het probleem zal wel zijn dat daarmee de dagdagelijkse diefstallen van mp3spelers (helaas meestal gepleegd door Noord-Afrikanen) niet zal opgelost zijn.
Bob is nu online  
Oud 13 april 2006, 10:53   #22
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Noem mij dan nog 2 dergelijke incidenten uit de laatste 10 jaar?
Zwak punt. Dergelijke zaken komen helaas zeer frequent voor.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 13 april 2006, 10:54   #23
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Veel te boos.
Da's niet gezond Antoon!
Jozef Ostyn is offline  
Oud 13 april 2006, 10:54   #24
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Maar we mogen niet blind zijn voor het feit dat die zaken maar blijven gebeuren, en de daders keer op keer weer Noord-Afrikanen zijn, op een paar uitzonderingen na. Ik weet het, in dit Apeland mag je dat niet zeggen, want dan ben je een racist. Maar daar heeft het jonge onschuldige slachtoffer geen boodschap aan.

BTW: ook wanneer de smeerlappen gepakt worden, dan nog krijgen ze een eerder milde straf. Laat staan dat hun uitkeringen blijven uitbetaald worden.

laten we eerst het proces afwachten voor we uitspraken doen over een al of niet milde straf.

Verder is het zo dat criminaliteit verschillende vormen kent. Alle vormen moeten uitgeroeid worden.

De meest zichtbare en confronterende vorm van geweld is roof. Dit is inderdaad het quasi monopolie van jongeren, gezien hun fysieke capaciteiten, en dan nog meestal van kansarme jongeren, vaak allochtonen, gezien hun sociale positie, en hun gebrek aan legale carrièremogelijkheden. Enerzijds moeten deze jongeren bestraft worden, anderzijds moet worden gezocht naar lotsverbetering, als preventieve maatregel. Niet de huiskleur van deze jongeren bepaalt hun crimineel gedrag, wel hun vaak uitzichtloze positie.

Wat tegenwoordig minder en minder besproken wordt is die andere vorm van criminaliteit, die in alle stilte dagelijks miljoenen werkende mensen berooft: de fraudezaken, BTW-carrousels, enz. Beaulieu baas De Clercq is een voorbeeld hiervan: voor miljoenen euro's gefraudeerd, maar nog steeds op vrije voeten. Misschien kan het Vlaams Belang, nu het toch bezig is over criminaliteit, daar ook eens iets aan doen?
Oud 13 april 2006, 10:57   #25
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel jammerlijk voorval. Dat het nu Noord-Afrikanen of Belgen zijn, doet er niks toe. Ik hoop dat (eender welk ras, nationaliteit) de daders snel gevat zullen worden en hun straf niet zullen ontlopen.
Het feit dat het WEERAL Noord-Afrikanen zijn doet er heel veel toe. En er komen er vlugger bij dan dat er opgepakt worden. De waarheid heeft zijn rechten. De oplossing laat hopelijk geen tientallen jaren meer op zich wachten...
andev is offline  
Oud 13 april 2006, 10:58   #26
VlomsBelang
Banneling

VlomsBelang's schermafbeelding

Standaard

Dit weekend!!
Grote heropening van het Fort van Breendonk!
OPGELET!
ENKEL MOSLIMS WELKOM....
VlomsBelang is offline  
Oud 13 april 2006, 10:58   #27
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker Bekijk bericht
Als de brave burger uit zelfverdediging gebruik wil maken van wapens, zou er plots sprake zijn van ontoelaatbare 'far-west' toestanden.

Zolang echter alleen criminelen wapens gebruiken, spreekt men nooit van zgn. 'far-west' toestanden, maar alleen van een 'gevoel van onveiligheid'...
en wie gaat het onderscheid maken tussen een brave burger en een crimineel als ze in een wapenhandel staan? Gaan we dat onderscheid maken op basis van huidskleur?

In de VS is wapendracht toegelaten, zogezegd om veiligheidsredenen, welnu, het aantal moorden is daar ettelijke keren hoger dan hier.

Ik vind dat wapens thuishoren bij militairen en politielui, niet bij burgers. Voor mijn part mag er geregeld eens gefouilleerd worden, iedereen die een wapen draagt moet bestraft worden. Ook de zogenaamde brave burgers.
Oud 13 april 2006, 10:58   #28
W.I.
Vreemdeling

W.I.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben (nog steeds) geen VB'er. Maar in dat soort dossiers trekken zij wel aan het rechte eind. De rest is gewoon blind, of dom, of van slechte wil. Ik vraag mij trouwens af waarom jullie zo nodig al die vreemdelingen maar blijven steunen en niet willen toegeven dat we verkeerd bezig zijn?
Wel mijn beste, omdat ik nog steeds geloof in een maatschappij waar er plaats is voor iedereen, en omdat ik multiculturaliteit nog altijd als een verrijking en als iets mooi zie.

Ik weiger mee te doen met al dat gezaag en geleuter dat multiculturaliteit niet zou werken, omdat dat leuteren nu net weer "cool" en "stoer" is op dit moment. Ik ben me er goed genoeg van bewust dat er problemen en spanningen zijn, en dat dit zowel door Belgen als door vreemdelingen komt. Maar laat mij duidelijk stellen dat de schuldvraag mij geen fluit intresseert. Het enige wat mij intresseert is de vraag: Wat gaan we er aan doen?

En mijn antwoord op die vraag is niet, zoals het VB predikt, alles wat anders is de kop indrukken en met de wapenstok neermeppen, maar wel met z'n allen, van welke nationaliteit of ras dan ook, er tegenaan gaan om de boel hier leefbaar te houden. Misschien ben ik naief, maar bovenal ben ik niet dom. Wij als Belgen moeten er niet zomaar vanuit gaan dat we onschuldig zijn aan de huidige situatie, want we hebben ons gedurende 25 jaar geen fluit aangetrokken van de vreemdelingen. We hebben ze naar hier gehaald om te werken, ze daarna allemaal samen gestoken in concentratiewijken met de slechtste sociale voorzieningen, en hebben hen niets van taallessen of andere aangeboden. Ooit moest dat is fout gaan, en dat ondervinden we nu. De verplichte inburgeringslessen, de verplichte taallessen en noem maar op (die Keulen nu heeft ingevoerd) komen 25 jaar te laat.

Ik vraag mij elke keer af, als ik mensen bezighoor over "het gespuis dat die vreemdelingen toch wel zijn", hoe het komt dat ik nog nooit met die mensen problemen heb gehad. Ik kom al meer dan 10 jaar regelmatig in Antwerpen, in mijn vrienden- en kennissenkring zitten Italianen, Marokkanen, Turken, Grieken, Brazilianen, een Indonesische en zelfs een Algerijn en nog nooit heb ik problemen gehad. En weet u waarom? Omdat ik niet met kop omdraai als ik iemand met een donkere huidskleur zie, maar omdat ik er net naar toe stap en er tegen begin te praten. Zonder te willen opscheppen: als we dat allemaal wat meer zouden doen, zou de boel er al een pak beter uitzien.
Oud 13 april 2006, 11:01   #29
VlomsBelang
Banneling

Standaard

en ge wilt enkele voorbeelden van Marokkaanse crapuul:

- Abou kaka => aanzet tot rellen in 2003
- enkele maanden nav de cartoons => rellen in A'pen door marokkanen
- Vince (portier die solliciteerde in de Prof in Mechelen) neergestoken door ne zwette
- dien belg die met een metalen staaf is doodgeklopt geweest door ne zwette!

Hoeveel CHINESEN hebben hier al misdaden gepleegd? (buiten Zhe Yun-Ye)??

Tzijn altijd die varkensmoslims die hier profiteren van de domheid van het huidige beleid!!
Zet ze godeverdomme allemaal den bananenboot op en terug naar sjakamaka!!
VEILIGHEID IS NIET MEER GEGARANDEERD in BELGIE, tenzij je MOSLIM BENT!!!
VlomsBelang is offline  
Oud 13 april 2006, 11:03   #30
VlomsBelang
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel mijn beste, omdat ik nog steeds geloof in een maatschappij waar er plaats is voor iedereen, en omdat ik multiculturaliteit nog altijd als een verrijking en als iets mooi zie.
Beste dommerik,

toon mij aan dat de moslims een verrijking zijn voor het westen???
Ik ken geen enkel positief punt.
Ik ben zelf ook een vreemdeling, maar geen moslim.

Ik weet wel dat moslims geen humor hebben => zie maar naar de cartoons
Ze kunnen ook niet tegen bloot(playboy in indonesie), maar Blanke vrouwen verkrachten kunnen ze wel...

SHOW ME YOUR ARGUMENTS!!!
VlomsBelang is offline  
Oud 13 april 2006, 11:04   #31
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, waarom krijg ik hier (nu al) de indruk dat elke discussie en elke topic uitdraait op VB'ers tegen de rest?
Wees gerust: meestal zijn het enkel de topics waarbij allochtonen aan te pas komen, die daarop uitdraaien. En dat zijn de meeste topics hier. Dus wees maar niet zo gerust. Enfin, het wijst zichzelf wel uit
Oud 13 april 2006, 11:04   #32
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Jammerlijke situatie.

Ze doen het zichzelf aan. Ik ga me er niet meer in mengen.
lombas is offline  
Oud 13 april 2006, 11:05   #33
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar uiteraard dat elke mens die er wat donkerder uitziet dat wel doet.

Trouwens, waarom krijg ik hier (nu al) de indruk dat elke discussie en elke topic uitdraait op VB'ers tegen de rest?
Waar haal jij het vandaan dat iedereen die niet akkoord gaat met steeds weer gebeurende overvallen en moordpartijen, bijna altijd gepleegd door "nieuwkomers" (met of zonder Belg-papieren) en waarin de Noord-Afrikanen de spits afbijten, VBers zijn???? We kunnen niet allemaal "multicullers" en "politiek correcten" zijn. Of mag ik zeggen "politiek-idioten" ?
En, juist, het VB krijgt weer duizenden stemmen in de schoot geworpen met wat er bijna dagelijks in het nieuws komt... doe zo verder.
andev is offline  
Oud 13 april 2006, 11:06   #34
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het feit dat het WEERAL Noord-Afrikanen zijn doet er heel veel toe. En er komen er vlugger bij dan dat er opgepakt worden. De waarheid heeft zijn rechten. De oplossing laat hopelijk geen tientallen jaren meer op zich wachten...
De oplossing: betere integratie van die mensen. Simple as that.
Nick_ is offline  
Oud 13 april 2006, 11:06   #35
W.I.
Vreemdeling

W.I.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang Bekijk bericht
en ge wilt enkele voorbeelden van Marokkaanse crapuul:

- Abou kaka => aanzet tot rellen in 2003
- enkele maanden nav de cartoons => rellen in A'pen door marokkanen
- Vince (portier die solliciteerde in de Prof in Mechelen) neergestoken door ne zwette
- dien belg die met een metalen staaf is doodgeklopt geweest door ne zwette!

Hoeveel CHINESEN hebben hier al misdaden gepleegd? (buiten Zhe Yun-Ye)??

Tzijn altijd die varkensmoslims die hier profiteren van de domheid van het huidige beleid!!
Zet ze godeverdomme allemaal den bananenboot op en terug naar sjakamaka!!
VEILIGHEID IS NIET MEER GEGARANDEERD in BELGIE, tenzij je MOSLIM BENT!!!
Luister he makker, maar Filip De Winter is de Vlaamse versie van Abou Jahjah. Als ik hoor wat voor onzin en racistisch gezeik die van tijd uitslaat, moet je niet staan te kijken dat de boel hier op ontploffen staat.

Over die cartoons: ik blijf erbij dat de moslims in die zaak GELIJK hadden, maar dat ze het op een heel foute manier hebben getoond. De rellen in Antwerpen hoef je niet te overdrijven, want op voorhand wist je dat er enkele zure appels zouden zijn die de boel wilden verzieken. Wat mij vooral bijbleef in Antwerpen was dat 95% van die moslims VREEDZAAM hun ongenoegen hebben getoond, en dat verschillende geestelijken er alles aan deden het rustig te houden.

Over die portiers: sorry makker, maar ik ben al op verschillende plaatsen geweest waar portiers zo racistisch zijn als Hitler en Dewinter in hun beste dagen. Je moet trouwens altijd naar de reden kijken waarom iets gebeurd. Ik kan mij hoe dan ook niet voorstellen dat iemand op een avond in zijn wagen stapt met het idee: "Vanavond ga ik is iemand een mes tussen zijn ribben planten".

Nog iets over uw taalgebruik: zelf wat meer respect tonen en termen als "varkensmoslims" weglaten zou ook al een stap in de goede richting zijn. De volgende keer dat ik iets dergelijks van u lees (in die termen) vraag ik om een ban wegens zwaar racistisch taalgebruik.
Oud 13 april 2006, 11:07   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
In de VS is wapendracht toegelaten, zogezegd om veiligheidsredenen, welnu, het aantal moorden is daar ettelijke keren hoger dan hier.
Dat is dus niet meer het geval, en andere landen met geregulariseerde wapendracht worden uiteraard nooit aangehaald.

Zie daarvoor de discussie elders.

Wat dit topic eigenlijk betekent, is me een raadsel.
Oud 13 april 2006, 11:08   #37
darktown
Vreemdeling

Standaard Tiener overvallen en gedood voor mp3-speler

Citaat:
Brussel - De tiener die woensdag in de hal van het Centraal Station in Brussel werd overvallen, is woensdagavond aan zijn verwondingen overleden in het Sint-Pietersziekenhuis. De jongen was ongeveer 17 jaar oud.
Het drama speelde zich woensdag in de late namiddag af. Het slachtoffer, een jongen van 16 of 17 jaar, zat met een vriend op een vriendin te wachten die met de trein van half vijf in het Centraal Station zou toekomen toen de jongeren werden aangesproken door twee jongens.
Die bleken echter vooral geïnteresseerd in de mp3-speler van het slachtoffer. Beide jongens hebben geprobeerd om de overvallers zonder geweld af te slaan, maar een van de overvallers haalde een mes boven en stak de eigenaar van de mp3-speler daarmee in de hartstreek.
Het slachtoffer werd naar het Sint-Pietersziekenhuis in Brussel overgebracht waar hij rond 21 uur aan zijn verwondingen overleed. Het parket heeft een onderzoek ingesteld.
En de daders? Die lopen nog vrij rond en misschien ben jij wel de volgende!

[SIZE=1]Bron: http://www.brusselnieuws.be/site/rub...sID=1144915903[/SIZE]
darktown is offline  
Oud 13 april 2006, 11:08   #38
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
We hebben ze naar hier gehaald om te werken, ze daarna allemaal samen gestoken in concentratiewijken met de slechtste sociale voorzieningen, en hebben hen niets van taallessen of andere aangeboden. Ooit moest dat is fout gaan, en dat ondervinden we nu. De verplichte inburgeringslessen, de verplichte taallessen en noem maar op (die Keulen nu heeft ingevoerd) komen 25 jaar te laat.
akkoord, maar vervang die "we" gerust door "de patroons". De patroons hebben indertijd Turken, Marokkanen, Italianen, Spanjaarden, etc... naar hier gehaald omdat de Belgische arbeiders weigerden nog langer voor een hongerloon hun gezondheid kapot te maken. Diezelfde patroons hebben op deze manier veel winst kunnen maken. Van die winst is nooit een deel gebruikt om de goedkope gastarbeiders te laten integreren in onze maatschappij. Wanneer bedrijven zoals de mijnen dan dichtgingen, kwamen hele groepen gastarbeiders op straat te staan. Daar is de miserie begonnen.
Oud 13 april 2006, 11:10   #39
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Hier is al een topic over!
Nick_ is offline  
Oud 13 april 2006, 11:10   #40
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
De oplossing: betere integratie van die mensen. Simple as that.
Oei, we gaan de sharia moeten invoeren.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be