Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2006, 11:12   #21
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Koers/ (verwachte) Winst

Daar bestaat maar één cijfer voor: één koers/ één winst.

De centrale strategie (die uit lokale diversificaties kan bestaan) werkt daarnaar. BV besparen in Europa om te kunnen investeren in Zuid-Amerika. Stellen dat die markten los staan van elkaar is "zever" om een sfax-woord te gebruiken.
En wat heb je hier nu mee bewezen? Vertel eens? Dat je ook een indicatie van een beurscijfer kent in de vorm van k/w?

Je bent hier inderdaad zever aan het verkopen, en nog geen klein beetje ook niet.
Die markten staan los van elkaar. Ze dragen samen bij aan het algemene resultaat, maar verder staan ze los van elkaar. Die twee markten zijn immers veel te verschillend om daar één en dezelfde strategie op los te laten. Om dat te kunnen inzien moet je weliswaar weten hoe de biermarkt in elkaar zit, hoe de bierindustrie werkt en wat Inbev's doelstellingen zijn, dus willje werkelijk de wijsneus uithangen, doe dan eens wat research ipv te staan lullen over zaken waar je niets van af weet.
Besparen in Europa om in Zuid-Amerika te kunnen investeren is hier niet aan de orde aangezien dat niet overeenkomt met de doelstellingen van Inbev. Bovendien bespaar je met de sluiting van de brouwactiviteiten van Hoegaarden geen miljard €. Los van die aankoop was Hoegaarden sowieso dicht gegaan; los van de sluiting van Hoegaarden was die aankoop sowieso doorgegaan. beide zaken hebben totaal geen uitstaans met elkaar.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 12:26   #22
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Die markten staan los van elkaar. Ze dragen samen bij aan het algemene resultaat, maar verder staan ze los van elkaar.

Citaat:
Besparen in Europa om in Zuid-Amerika te kunnen investeren is hier niet aan de orde aangezien dat niet overeenkomt met de doelstellingen van Inbev.
Oud 15 april 2006, 13:38   #23
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Met dank om mijn punt aan te tonen

Zeg eens, hoeveel bracht de sluiting van Hoegaarden ook alweer op? Welke Belgische bieren voor de Belgische markt worden er nu elders gemaakt? Op welk niveau van de organisatie is de sluiting van Hoegaarden beslist en op welk niveau is die aankoop beslist?
Doet dat pijn, zo'n onwetendheid?
Oud 15 april 2006, 13:48   #24
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Met dank om mijn punt aan te tonen

Zeg eens, hoeveel bracht de sluiting van Hoegaarden ook alweer op? Welke Belgische bieren voor de Belgische markt worden er nu elders gemaakt? Op welk niveau van de organisatie is de sluiting van Hoegaarden beslist en op welk niveau is die aankoop beslist?
Doet dat pijn, zo'n onwetendheid?
Eén winst, één bedrijf, één strategie.

Denk je dat het topmanagement niet in contact staat met het Belgische?
Oud 15 april 2006, 13:58   #25
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Eén winst, één bedrijf, één strategie.

Denk je dat het topmanagement niet in contact staat met het Belgische?

Waar denk je dat het topmanagement zit?

En denk jij dat de beslissing Hoegaarden te sluiten in België genomen is? Wie zegt dat er nog zoiets is als een Belgisch management?
Oud 15 april 2006, 16:01   #26
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:

Waar denk je dat het topmanagement zit?
Hier

Draai niet rond de pot. Er bestaat een centrale beheerraad van Inbev. Op die beheerraad wordt zowel de toekomst in Zuid-Amerika als in Europa besproken.

Quinsa wordt (onder meer) gekocht met Europese besparingen.
Oud 15 april 2006, 17:21   #27
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier

Draai niet rond de pot. Er bestaat een centrale beheerraad van Inbev. Op die beheerraad wordt zowel de toekomst in Zuid-Amerika als in Europa besproken.

Quinsa wordt (onder meer) gekocht met Europese besparingen.
Niet dus; zo simpel is het... Dat dat niet in jouw plaatje past is niet mijn fout maar is puur te wijten aan het feit dat je er geen flauw benul van hebt hoe Inbev werkt...
Oud 16 april 2006, 11:12   #28
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet dus; zo simpel is het... Dat dat niet in jouw plaatje past is niet mijn fout maar is puur te wijten aan het feit dat je er geen flauw benul van hebt hoe Inbev werkt...
Maak misschien eens een antwoord dat over het onderwerp gaat.
Oud 16 april 2006, 11:35   #29
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Maak misschien eens een antwoord dat over het onderwerp gaat.
Heb ik al lang geleden in dit topic gedaan; probeer jij eens met ietwat meer kennis van zaken te antwoorden ipv uit je nek te staan lullen.
Oud 16 april 2006, 15:51   #30
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Heb ik al lang geleden in dit topic gedaan; probeer jij eens met ietwat meer kennis van zaken te antwoorden ipv uit je nek te staan lullen.
Wat was dan juist de inhoud van die opmerking(en)?

Het inhoudelijke antwoord op mijn opmerking:

"Er bestaat een centrale beheerraad van Inbev. Op die beheerraad wordt zowel de toekomst in Zuid-Amerika als in Europa besproken.

Quinsa wordt (onder meer) gekocht met Europese besparingen."

zie ik niet echt staan.

Zou je het even kunnen samenvatten? (als je dan toch iets inhoudelijks hebt te vertellen)

Laatst gewijzigd door Black Cat : 16 april 2006 om 15:51.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 16:09   #31
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat was dan juist de inhoud van die opmerking(en)?

Het inhoudelijke antwoord op mijn opmerking:

"Er bestaat een centrale beheerraad van Inbev. Op die beheerraad wordt zowel de toekomst in Zuid-Amerika als in Europa besproken.

Quinsa wordt (onder meer) gekocht met Europese besparingen."

zie ik niet echt staan.

Zou je het even kunnen samenvatten? (als je dan toch iets inhoudelijks hebt te vertellen)
Zal ik het maar in simpele taal samenvatten, kwestie van er zeker van te zijn dat je er iets van meepikt?

Ja er bestaat een centrale beheerraad (nogal wiedes)
Ja, op die beheerraad zullen ze bij momenten spreken over de toekomstige strategie van Zuid-Amerika en Europa.
Nee, op die beheerraad is de sluiting van Hoegaarden niet besproken, daarvoor is Hoegaarden op wereldschaal een peulschil.
Nee, Quinsa is niet gekocht met Europese besparingen, beide zaken staan los van elkaar. Onafhankelijk van het feit dat Hoegaarden dicht ging, zou Quinsa aangekocht zijn en vice versa.

Wat snap je niet aan het woordje "onafhankelijk"?

De aankoop van Quinasa is global materie, de sluiting van Hoegaarden lokale materie; zo simpel is het.
Oud 16 april 2006, 16:17   #32
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, op die beheerraad is de sluiting van Hoegaarden niet besproken, daarvoor is Hoegaarden op wereldschaal een peulschil.
Nee, Quinsa is niet gekocht met Europese besparingen, beide zaken staan los van elkaar. Onafhankelijk van het feit dat Hoegaarden dicht ging, zou Quinsa aangekocht zijn en vice versa.

...zo simpel is het.
Was jij aanwezig op die centrale beheerraden van Inbev?

Of staat dat gewoon zo in je liberale bijbel?
Oud 16 april 2006, 16:19   #33
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Was jij aanwezig op die centrale beheerraden van Inbev?
Lijfelijk niet nee, maar dat hoeft ook niet. Verslagen achter af kunnen je evenveel inzicht geven. Zeker wanneer je dat kan koppelen aan een begrip van de huidige organisatiestructuur en de huidige strategie.
Oud 16 april 2006, 16:25   #34
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Lijfelijk niet nee, maar dat hoeft ook niet. Verslagen achter af kunnen je evenveel inzicht geven. Zeker wanneer je dat kan koppelen aan een begrip van de huidige organisatiestructuur en de huidige strategie.
Staan die verslagen op internet?

Hoe weet je dat die verslagen de volledige vergadering verslaan?

Heb je een bevestiging van een beheerraadslid van Inbev die je stelling(en) onderschrijft?
Oud 16 april 2006, 16:33   #35
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Staan die verslagen op internet?
Tuurlijk niet; heb ik dan gezegd dat ik die van het internet afhaal? Of denk je werkelijk dat enkel op het internet de waarheid staat?

Citaat:
Hoe weet je dat die verslagen de volledige vergadering verslaan?
Omdat die net niet op het internet komen te staan zenne.

Citaat:
Heb je een bevestiging van een beheerraadslid van Inbev die je stelling(en) onderschrijft?

Heb jij die dan? Is Carlos Brito of Van Biesbroeck jou komen vertellen dat ze Hoegaarden gesloten hebben om in Zuid-Amerika nog wat dingen te kunnen kopen? Zijn de van Dammes en de Spoelberghs bij jou kind aan huis dat ze je dat komen vertellen?
Oud 16 april 2006, 17:40   #36
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet; heb ik dan gezegd dat ik die van het internet afhaal? Of denk je werkelijk dat enkel op het internet de waarheid staat?
Je beschikt niet over informatie, waarvan akte.
Oud 16 april 2006, 17:51   #37
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Je beschikt niet over informatie, waarvan akte.

Als dat je zielerust kan geven
Het feit dat jij denkt dat enkel hetgeen op jouw websites staat de realiteit is, zegt genoeg over jouw gebrek aan informatie. Dat ikzelf misschien met een poot in die organisatie sta en zo aan de info die ik nodig heb kom, dat komt zelfs niet eens in je hoofd op . Ga nu maar vlug terug aan moeders rokken hangen en leer eens deftig discussiëren of vraag haar waar je jezelf kan informeren, vooraleer je hier de wijsneus wil komen uithangen...

Heb je intussen al enig idee van de toestand van de biermarkt in Europa en daarbuiten?
Oud 16 april 2006, 21:39   #38
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:

Als dat je zielerust kan geven
Het feit dat jij denkt dat enkel hetgeen op jouw websites staat de realiteit is, zegt genoeg over jouw gebrek aan informatie. Dat ikzelf misschien met een poot in die organisatie sta en zo aan de info die ik nodig heb kom, dat komt zelfs niet eens in je hoofd op . Ga nu maar vlug terug aan moeders rokken hangen en leer eens deftig discussiëren of vraag haar waar je jezelf kan informeren, vooraleer je hier de wijsneus wil komen uithangen...

Heb je intussen al enig idee van de toestand van de biermarkt in Europa en daarbuiten?
Je beschikt niet over de informatie waarnaar je verwees, of ik kan dat aan de hand van je antwoord niet vaststellen.

Wat kan je, inhoudelijk over dit onderwerp, nog toevoegen?
Oud 16 april 2006, 22:21   #39
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Je beschikt niet over de informatie waarnaar je verwees, of ik kan dat aan de hand van je antwoord niet vaststellen.
Ik beschik over de informatie waarnaar ik verwees, maar ik ben niet bepaald van plan om zulke zaken open en bloot op een publiek forum te gaan smijten; an sich hoeft dat niet eens, als je goed genoeg naar die inbev-site die je hier zo graag post had gekeken, had je wel door gehad dat je bullshit staat te verkopen. Een simpele blik op de organisatiestructuur kan je dat zelfs al vertellen.

Jij beschikt daarentegen over niets van informatie die jouw stelling staaft, hetgeen nu ook niet verwonderlijk is. Als je werkelijk de alles wetende persoon bent voor wie je jezelf uitgeeft, kan het noet zo moeilijk zijn om je gelijk over je stelling te bewijzen en me van mijn sokken te blazen. Ik dag je dus uit. Dat zoiets niet zal gebeuren weten jij en ik wel al langer; waarom sta je hier dan nog wat komedie te spelen?

Citaat:
Wat kan je, inhoudelijk over dit onderwerp, nog toevoegen?
Wat doet je denken dat jij uberhaupt al iets inhoudelijk aan dit topic hebt toegevoegd? De kernboodschap is reeds gezegd: jij staat hier zonder enige kennis van zake wat uit je nek te lullen; meer is er niet aan. Je bent niet eens in staat de strategische redenen van de aankoop van Quinsa te schetsen, of de strategische redenen van de sluiting van Hoegaarden, laat staan dat je in staat zou zijn enige link tussen beiden te identificeren.
Oud 16 april 2006, 22:50   #40
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik beschik over de informatie waarnaar ik verwees, maar ik ben niet bepaald van plan om zulke zaken open en bloot op een publiek forum te gaan smijten; an sich hoeft dat niet eens, als je goed genoeg naar die inbev-site die je hier zo graag post had gekeken, had je wel door gehad dat je bullshit staat te verkopen. Een simpele blik op de organisatiestructuur kan je dat zelfs al vertellen.

Jij beschikt daarentegen over niets van informatie die jouw stelling staaft, hetgeen nu ook niet verwonderlijk is. Als je werkelijk de alles wetende persoon bent voor wie je jezelf uitgeeft, kan het noet zo moeilijk zijn om je gelijk over je stelling te bewijzen en me van mijn sokken te blazen. Ik dag je dus uit. Dat zoiets niet zal gebeuren weten jij en ik wel al langer; waarom sta je hier dan nog wat komedie te spelen?

Wat doet je denken dat jij uberhaupt al iets inhoudelijk aan dit topic hebt toegevoegd? De kernboodschap is reeds gezegd: jij staat hier zonder enige kennis van zake wat uit je nek te lullen; meer is er niet aan. Je bent niet eens in staat de strategische redenen van de aankoop van Quinsa te schetsen, of de strategische redenen van de sluiting van Hoegaarden, laat staan dat je in staat zou zijn enige link tussen beiden te identificeren.
Je hebt dus niets toe te voegen.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 16 april 2006 om 22:50.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be