![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, je trekt gewoon de logische consequentie indien iemand een dermate groot en onaanvaardbaar gevaar voor de samenleving vormt dat die er permanent en onherroepelijk uit moet verwijderd worden zonder ooit nog een kans te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daarin verschillen we dus duidelijk van mening. Levenslange vrijheidsberoving en dwangarbeid noem ik niet "een rustig leven leiden".
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hetzelfde resultaat bekom je ook door levenslange gevangenisstraf.
![]() |
#24 |
|
![]() Het is eerder de aard van het misdrijf dan het specifieke aantal slachtoffers dat bepalend moet zijn. Er is bijvoorbeeld een root verschil tussen iemand die een passionele moord pleegt en een seriemoordenaar die in koelen bloede mensen ombrengt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb geen idee waar je dat cijfer vandaan haalt, maar om te weten dat we nog steeds wezenlijk niet verschillen van pakweg de Neanderthalers hoef je maar dagelijks de krant open te slaan. Dit even terzijde.
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Een gevangenisstraf moet steeds een perspectief openlaten dat de gevangene ooit weer vrij kan komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Ik ben ervan overtuigd dat nog veel minder dan 1% van de mensen uw mening delen dat iemand als de Kommandant van Auschwitz niet had mogen geëxecuteerd worden. Volgens u zijn al die mensen barbaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik sluit me volledig aan bij het standpunt van Esperanza. Wat ik van Jozef niet begrijp, is hoe hij als overtuigd christen het gebod "Gij zult niet doden" overboord gooit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Statistiek is dan ook een slechte basis om de ethiek op te bouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Levenslange vrijheidsberoving, al dan niet gekoppeld aan dwangarbeid, impliceert niet dat betrokkene de noodzakelijke medische zorgen worden geweigerd.
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij de verovering van Denemarken, Konstantinopel, Jeruzalem, Andalusië, enzovoort in naam van het Christendom werden er in het verleden al massamoorden aangericht. Nieuw en verwonderlijk is het standpunt van Jozef dus geenszins.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik niet, hoor...
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
In het geval van Denemarken weet ik eigenlijk niet waar u het over hebt. Wat betreft Constantinopel verwijst u waarschijnlijk naar de Vierde Kruistocht en niet naar de veel grotere slachting toen de stad ten onder ging aan de Turken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() De bejaarde gevange kan dus uitkijken naar enkele tientallen jaren van onbezorgde ouderdom, omringd van alle nodige zorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar indien u pleit voor het recht op zelfverdediging van een abstract begrip als "de samenleving" dan glijdt u al gauw af naar geïnstitutionaliseerde moord. Het is overigens om andere redenen absurd: welke "samenleving" zou in heel haar bestaan bedreigd kunnen zijn door 1 individu, dat het doden van die persoon gerechtvaardigd zou zijn? En zet je met zulke beeldspraak (want dat is het) de dur niet open naar volkerenmoord? Mag de Turkse staat het Koerdische volk uitmoorden omdat die "de sameneleving" bedreigen? U zal het met me eens zijn dat het nonsens is om dit "zelfverdediging" te noemen. waarom zou het dan zelfverdediging zijn wanneer het om slechts 1 individu gaat?? |
|
![]() |
![]() |