Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2006, 19:32   #1
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard Vreest u dat die islamieten opnieuw de galg zouden kunnen introduceren in Europa ?

De islamoverheersing zou in Europa wel eens angstaanjagend snel een feit kunnen zijn, een gevaar waarvoor de linkse politiekers moedwillig de kop in het zand blijven steken. In primitieve islamitische landen, zoals Iran, is het gebruik van de galg bijna dagelijkse kost. De vraag kan dan ook gesteld worden of de oprukking van de islam in Europa er toe zou kunnen leiden dat de galg in Europa opnieuw van stal zou kunnen worden gehaald, en dat Europa opnieuw in middeleeuwse toestanden verzeild zou kunnen raken.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 14 april 2006 om 19:37.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 08:14   #2
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Dan zullen ze merken waarom wij het christendom hebben afgeworpen
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 11:34   #3
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik had nochtans nooit de indruk dat jullie tegen de doodstraf waren.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 11:36   #4
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Dan zullen ze merken waarom wij het christendom hebben afgeworpen
Wat ons nog minder doet geloven en de samenleving normelozer maakt en uiteindelijk wegrot...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 11:37   #5
Jozef Ostyn

Standaard

Ik probeer zo weinig mogelijk te vrezen. Schrik is een slechte raadgever.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 11:50   #6
Bhairav

Standaard

Die zwartzakken hebben graag schrik. Samen gezellig schrik hebben...
Oud 15 april 2006, 13:51   #7
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

De galg of de doodstraf er terug inbrengen zou geen slecht idee zijn.
Oud 15 april 2006, 14:02   #8
Brigand
Vreemdeling

Brigand's schermafbeelding

Standaard

Ach, die galg, zo'n vaart zal het wel niet lopen. Het zal beginnen met speciale belastingen voor niet-islamieten, pestwetten voor niet-islamieten en beroepsverbod in bepaalde categorieën voor niet-islamieten.
Intussen worden er wat handen afgehakt, wat winkels geplunderd en wat ere-moorden gepleegd en pas geleidelijkaan, wanneer we dat gewoon zijn, komt de galg. Pas op, onthoofden met een mes kan ook nog - de guilotine zal het niet halen, die is te menslievend.

Dat heet salami-tactiek. De communisten waren er ook erg bedreven in.
Brigand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 23:52   #9
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik had nochtans nooit de indruk dat jullie tegen de doodstraf waren.
als ze enkel zichzelf ophangen is het OK voor mij.Een plaatsje voor Rund ook, mischien? Of is dat dierenmishandeling?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 00:02   #10
Ambiorix

Standaard

Ik zou het plezant vinden mochten ze hun sharia en hun galg invoeren

maar wel in gesloten geloofsgemeenschappen. je weet wel, stukken stad (molenbeek bv.) waar wij dan een muur om bouwen, vrij hoog zelfs. En over 20 jaar gaan we nog eens kijken hé.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 16 april 2006 om 00:02.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 08:11   #11
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
De islamoverheersing zou in Europa wel eens angstaanjagend snel een feit kunnen zijn, een gevaar waarvoor de linkse politiekers moedwillig de kop in het zand blijven steken. In primitieve islamitische landen, zoals Iran, is het gebruik van de galg bijna dagelijkse kost. De vraag kan dan ook gesteld worden of de oprukking van de islam in Europa er toe zou kunnen leiden dat de galg in Europa opnieuw van stal zou kunnen worden gehaald, en dat Europa opnieuw in middeleeuwse toestanden verzeild zou kunnen raken.
In Iran gebruiken ze de galg, in Indonesie onthoofding, in de VS de electrische stoel en gifspuit, in China executie door een nekschot, ...

Verschillende methodes die tot hetzelfde resultaat leiden : gelegaliseerde staatsmoord. Allemaal even verwerpelijk.
Oud 16 april 2006, 09:45   #12
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Ik zou het plezant vinden mochten ze hun sharia en hun galg invoeren

maar wel in gesloten geloofsgemeenschappen. je weet wel, stukken stad (molenbeek bv.) waar wij dan een muur om bouwen, vrij hoog zelfs. En over 20 jaar gaan we nog eens kijken hé.
Dat vind ik ook een goed idee. Mensen zouden moeten kunnen kiezen in wat voor een samenleving ze leven. Niet alleen moslims, maar iedereen zou zo moeten kunnen kiezen.
Oud 16 april 2006, 12:02   #13
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
In Iran gebruiken ze de galg, in Indonesie onthoofding, in de VS de electrische stoel en gifspuit, in China executie door een nekschot, ...

Verschillende methodes die tot hetzelfde resultaat leiden : gelegaliseerde staatsmoord. Allemaal even verwerpelijk.
Het proces van Nürnberg was voor u dus verwerpelijk. Interessant.

Overigens werd daar ook de dood door ophanging toegepast. Mits dit op correcte wijze gebeurt is dit trouwens een snelle wijze van executie.
Oud 16 april 2006, 13:52   #14
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het proces van Nürnberg was voor u dus verwerpelijk. Interessant.
Het proces op zich vond ik uiteraard niet verwerpelijk, wel de uitgesproken doodstraffen, of beter gezegd de effectieve uitvoering van de uitgesproken doodstraffen. Ik weet dat het op dit forum een beetje bon ton is om hierin te shoppen (in de aard van ik-ben-wel-tegen-de-doodstraf-behalve-in-die-en-die-gevallen...) maar ik vind dat je hierin ten zeerste consequent dient te zijn. Doodstraf is doodstraf, er is geen middenweg.
Citaat:
Overigens werd daar ook de dood door ophanging toegepast. Mits dit op correcte wijze gebeurt is dit trouwens een snelle wijze van executie.
Best mogelijk dat dit een "snelle" wijze van executie is, het resultaat blijft echter hetzelfde. Het uitvoeren van de doodstraf is en blijft in mijn ogen een barbaarse daad, een beschaafde maatschappij onwaardig.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 16 april 2006 om 13:58.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 13:59   #15
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Het proces op zich vond ik uiteraard niet verwerpelijk, wel de uitgesproken doodstraffen. Ik weet dat het op dit forum een beetje bon ton is om hierin te shoppen (in de aard van ik-ben-wel-tegen-de-doodstraf-behalve-in-die-en-die-gevallen...) maar ik vind dat je hierin ten zeerste consequent dient te zijn. Doodstraf is doodstraf, er is geen middenweg.
Dat is een consequente houding, maar in de werkelijkheid onhoudbaar. Zij impliceert immers dat bv. de Kommandant van Auschwitz zou moeten gespaard zijn en rustig zijn leven zou moeten hebben kunnen uitleven. Zoiets botst met het meest elementaire rechtsgevoel van de overgrote meerderheid van de mensen.
Oud 16 april 2006, 14:00   #16
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Best mogelijk dat dit een "snelle" wijze van executie is, het resultaat blijft echter hetzelfde. Het uitvoeren van de doodstraf is en blijft in mijn ogen een barbaarse daad, een beschaafde maatschappij onwaardig.
Daarover zijn we het fundamenteel oneens. Volgens mij is de doodstraf in sommige uitzonderlijke gevallen de beste straf.
Oud 16 april 2006, 14:14   #17
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is een consequente houding, maar in de werkelijkheid onhoudbaar.
Ik heb al wel enige concentratiekampen bezocht, ik kwam steeds huilend en walgend buitengelopen. Mijn afkeuring van de doodstraf werd toen behoorlijk op de proef gesteld, dat is een feit, ja. Het heeft mij evenwel niet van standpunt doen veranderen.
Citaat:
Zij impliceert immers dat bv. de Kommandant van Auschwitz zou moeten gespaard zijn en rustig zijn leven zou moeten hebben kunnen uitleven.
Ik vind van niet. Een levenslange - met de nadruk op levenslang - veroordeling tot dwangarbeid noem ik niet bepaald "sparen" en "een rustig leven kunnen leiden". Ik heb geen ogenblik medelijden gehad met Hess die tot aan zijn dood in de gevangenis heeft gezeten. De rest van de nazibeulen is er veel te goedkoop van afgekomen.
Citaat:
Zoiets botst met het meest elementaire rechtsgevoel van de overgrote meerderheid van de mensen.
Er is een verschil tussen rechtvaardigheid en botte wraak. Het eerste hoort toe aan een geciviliseerde maatschappij, het tweede aan een barbaarse stam.
Oud 16 april 2006, 14:21   #18
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Een levenslange - met de nadruk op levenslang - veroordeling tot dwangarbeid noem ik niet bepaald "sparen" en "een rustig leven kunnen leiden".
Zelfs dwangarbeid zou betekent hebben dat hij rustig kon verder leven, rekend op verzekerd onderdak, voedsel en medische verzorging. Om nog maar te zwijgen van de verzorging die hij zou gekregen hebben eens hij bejaard zou geweest zijn.
Oud 16 april 2006, 14:22   #19
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen rechtvaardigheid en botte wraak. Het eerste hoort toe aan een geciviliseerde maatschappij, het tweede aan een barbaarse stam.
Volgens u zijn dus 99% van de mensen in de wereld barbaren.
Oud 16 april 2006, 14:24   #20
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens mij is de doodstraf in sommige uitzonderlijke gevallen de beste straf.
Ik vind van niet. Daarmee verlaag je jezelf tot het niveau van de veroordeelde. In mijn ogen is de doodstraf niets anders dan gelegaliseerde staatsmoord, zoals reeds eerder vermeld.

Trouwens, wat betreft die "uitzonderlijke" gevallen, door wie en hoe kan zoiets bepaald worden? Na 1 moord, verkrachting,..? Na 5 moorden,...? Na 500,... ? Hoe gruwelijk dient het te zijn om te spreken van uitzonderlijke gevallen?

Een bijkomend bezwaar tegen de doodstraf is dat deze onherroepelijk is. Ik zou de wegens gerechtelijke dwalingen onschuldige geëxecuteerden in de VS niet te eten willen geven. In China of Iran doen ze zich zelfs niet eens de moeite om dergelijke zaken na te gaan/toe te geven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be