Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 15 april 2006, 19:18   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het enige wat mij eigenlijk interesseert is dat men de daders zo snel mogelijk vat en streng bestraft.
Dat hoopte ik ook toen ik aan de witte mars deelnam.
En wie is er, buiten Dutroux, gestraft voor al de blunders waardoor Dutroux zover is kunnen gaan?
Oud 15 april 2006, 19:21   #22
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Mij ook maar die lap IK nu aan mijn laars. De moeite niet om op te reageren.
Van politici mag je echter beter verwachten. Fouad IS er dus als de kippen bij om net d�*t te doen wat de ouders niet willen maar wie stoort zich daar geen moment aan?
Juist!
DIE hypocrisie, d�*�*r krijg ik het nu van, zie!

Die Fouad is er enkel op uit het gezicht van de nu fel gedeukte multiculdroom te proberen redden.

Laatst gewijzigd door daiwa : 15 april 2006 om 19:22.
daiwa is offline  
Oud 15 april 2006, 19:22   #23
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige wat mij eigenlijk interesseert is dat men de daders zo snel mogelijk vat en streng bestraft.
En daarmee is alles opgelost? Wraak gekoeld, geen interesse meer, tot er nog eens zoiets gebeurt? En nog eens? En nog eens?

Streng bestraffen? Hoe zullen die gasten dan uit de gevangenis komen? Ofwel grotere crimineel ofwel moslimfundamentalist. En ja, er is ook nog een waterkansje dat ze door vrijheidsberoving gelouterd zullen worden. God moet zijn getal hebben.
Oud 15 april 2006, 19:27   #24
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Lees dat laatste nog eens opnieuw en je zal moeten toegeven dat er een bedekte, maar zeer zware beschuldiging in staat. Politiek correct zou ik dat niet durven noemen.
Kan me ook moeilijk inbeelden dat de ouders, verscheurd door verdriet dergelijke zinsbouw naar boven halen op zulk moment.
rik47 is offline  
Oud 15 april 2006, 19:29   #25
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Alle respect voor de ouders van die jongen, maar moest het mijn kind geweest zijn, denk ik dat ik anders zou gereageerd hebben. Ik kan me best voorstellen dat wat ik zou zeggen, niet door de multicul censuur zou geraken, vandaar dat ik niet echt zeker ben wat er eigenlijk allemaal door wie gezegd wordt in dit debat.
Feit blijft dat het om een gruwelijke, laffe roofmoord gaat en daar ongevoelig voor blijven, is onmogelijk (voor een normaal mens).
Boadicea is offline  
Oud 15 april 2006, 19:36   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Kan me ook moeilijk inbeelden dat de ouders, verscheurd door verdriet dergelijke zinsbouw naar boven halen op zulk moment.
Natuurlijk hebben ze dat niet zelf geschreven!

Er staat echter hoe dan ook een zware beschuldiging in en die zie ik geen 'progressieveling' toelaten als hij de vrije hand krijgt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 april 2006 om 19:36.
Knuppel is offline  
Oud 15 april 2006, 19:42   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Alle respect voor de ouders van die jongen, maar moest het mijn kind geweest zijn, denk ik dat ik anders zou gereageerd hebben. Ik kan me best voorstellen dat wat ik zou zeggen, niet door de multicul censuur zou geraken, vandaar dat ik niet echt zeker ben wat er eigenlijk allemaal door wie gezegd wordt in dit debat.
Feit blijft dat het om een gruwelijke, laffe roofmoord gaat en daar ongevoelig voor blijven, is onmogelijk (voor een normaal mens).
Als het jouw kind was geweest was je zo door het dolle heen van verdriet dat je al heel sterke benen moet hebben om overeind te blijven. Zo ouders bestaan er echter hebben we in het recente verleden geleerd.
En de ouders waar het nu over gaat hebben duidelijk uit dat recente verleden geleerd: 'geen politieke recuperatie', zeggen ze. 'Daar krijgen ze ons niet in mee.'

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 april 2006 om 19:43.
Knuppel is offline  
Oud 15 april 2006, 19:49   #28
Devi8
Vreemdeling

Standaard

Wat een moed en sereniteit. De vader haat die daders niet.
Maar ik wel dus, uit de grond van mijn hart ook als is het mijn kind niet; maar dan in naam van mijn opgroeiende dochter, hopende dat zij nooit zal geconfronteerd worden met zoiets.
Devi8 is offline  
Oud 15 april 2006, 19:54   #29
Boadicea

Standaard

Citaat:
Als het jouw kind was geweest was je zo door het dolle heen van verdriet dat je al heel sterke benen moet hebben om overeind te blijven. Zo ouders bestaan er echter hebben we in het recente verleden geleerd.
En de ouders waar het nu over gaat hebben duidelijk uit dat recente verleden geleerd: 'geen politieke recuperatie', zeggen ze. 'Daar krijgen ze ons niet in mee.'
Laat ik het zo stellen dat het moslimrucht hier in mijn buurt al verschillende malen individuen die me lief zijn met de dood bedreigt heeft, omdat we hier voor hen niet opkrassen. (lees mijn posting: "Waarom de kloof te diep is" op het integratieforum. Vandaar dat ik het belangrijk vind dat het debat blijft gevoerd worden.
Deze moord ging NIET om een mp3 speler, maar om de ongebreidelde kolonisatiedrang van een bepaald volk.
En dat de politiek correcten enkel hun waarheden willen zien, is normaal. Zij leven niet als autochtoon tussen het rucht. Zij leven beschermd in hun luxevilla's met security. Als ze een allochtoon tegenkomen, zal die zeker lief zijn (in hun gezicht). Dat zijn de machthebbers.
Ik roep dus niet op tot geweld, maar wel voor het afnemen van de politieke oogkleppen en het afzweren van de geflopte multicul droom.
Mijn oproep is simpel: iedere cultuur in zijn land en ieder daar zijn problemen oplossen. Dat moet toch te verwezenlijken zijn?
Oud 15 april 2006, 19:55   #30
vjeeke
Schepen

vjeeke's schermafbeelding

Standaard

laat die ouders rouwen over hun zoon - geef hen die tijd

ik hoop dat ze na de rouwperiode stevig op de tafel slagen, dat zoiets NOOIT meer mag gebeuren en dat het echt gedaan is met dit laffe beleid - ze stonden erbij en keken ernaar (zoals altijd). Weer een zwart hoofdstukje voor onze paarse regering

Laatst gewijzigd door vjeeke : 15 april 2006 om 19:56.
vjeeke is offline  
Oud 15 april 2006, 19:57   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Neen, dat is niet (meer) op te lossen.
Je kan niet iedereen terugsturen maar je MOET hen wel manieren leren.
Knuppel is offline  
Oud 15 april 2006, 19:59   #32
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Vlaanderen is al zo ver dat we daar ook al niet meer in geloven.
Het scenario is al geschreven.
Zo deze gasten gesnapt worden zal het weer de schuld zijn van géén onderwijs, géén werk, géén jeugdhuis, verveling, géén....vul zelf maar aan.
In elk geval het is een ander zijn schuld en daar heeft iedereen genoeg van !
boerenverstand is offline  
Oud 15 april 2006, 20:03   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vjeeke Bekijk bericht

ik hoop dat ze na de rouwperiode stevig op de tafel slagen, dat zoiets NOOIT meer mag gebeuren en dat het echt gedaan is met dit laffe beleid - ze stonden erbij en keken ernaar (zoals altijd). Weer een zwart hoofdstukje voor onze paarse regering
Als je de omstaanders bedoelt, die hebben wellicht nauwelijks iets gezien. Zo iets gaat erg snel. In een ruimtje met weinig mensen kan je elkaar niet missen maar waar er veel volk bijeen is staat de ene de andere in de weg en ziet niemand nog iets.

Wat wel opvalt is het oorverdovend zwijgen van de politieke machthebbers.
De moord op een onschuldige autochtoon voorkom je dan ook niet met ophokplicht.
Oud 15 april 2006, 20:12   #34
Boadicea

Standaard

Citaat:
Als je de omstaanders bedoelt, die hebben wellicht nauwelijks iets gezien. Zo iets gaat erg snel. In een ruimtje met weinig mensen kan je elkaar niet missen maar waar er veel volk bijeen is staat de ene de andere in de weg en ziet niemand nog iets.

Wat wel opvalt is het oorverdovend zwijgen van de politieke machthebbers.
De moord op een onschuldige autochtoon voorkom je dan ook niet met ophokplicht.
De psychologen die er bijgesleurd worden verklaren het simpel: hoe meer volk, hoe minder er ingegrepen wordt.
Blijkbaar zullen er nu ook meer allochtonen op massabijeenkomsten verschijnen, want nu weten ze waar ze het best hun slag kunnen slaan.
Oud 15 april 2006, 20:31   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
De psychologen die er bijgesleurd worden verklaren het simpel: hoe meer volk, hoe minder er ingegrepen wordt.
Blijkbaar zullen er nu ook meer allochtonen op massabijeenkomsten verschijnen, want nu weten ze waar ze het best hun slag kunnen slaan.
Je beseft toch dat je de ALLE omstaanders beschuldigt van schuldig verzuim? Ook de autochtonen?

FEIT is dat er ALTIJD meer kijklustigen zijn dan hulpverleners.
Ik herinner mij nog heel goed de reactie die ik kreeg toen ik een zwaar verbrande man na een treinongeval in mijn nieuwe auto liet stappen om hem naar de vlakbij gelegen kliniek te brengen. Ik woonde immers vlakbij het treinspoor en hoorde het ongeval gebeuren. Ik was ook bij de eersten die erbij waren. Niemand deed echter iets anders dan kijken in afwachting dat de ambulance arriveerde. Ikzelf kreeg te horen dat ik moest oppassen voor mij lederen zetels want dat de verzekering mij mijn schade niet zou betalen als ik iemand naar de kliniek bracht. Toen ik de tweede man al afleverde nog voor er een ambulance ter plaatse was kreeg ik ook nog in de kliniek naar mijn voeten omdat de man wellicht een bekkenbreuk had en daarom beter door de ambulance van het plaatselijke ziekenhuis was opgehaald geworden.
Tja, goed zal het nooit zijn, hé?

Ik geloof echter stellig dat hulp bieden op een drukke plaats, en als er een moordlustige messentrekker aan het werk is, een bijna onmogelijke zaak is.
Oud 15 april 2006, 20:33   #36
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vjeeke Bekijk bericht

-----------

Inderdaad,....laat de ouders rouwen om het verlies van hun zoon.
En daarom begrijp ik niet dat net na de brutale moord op hun kind de ouder(s) een persconferentie geven.
Ikzelf zou haast sterven van verdriet, en me hoegenaamd niet geroepen voelen om enkele dagen na het tragische verlies de pers te woord te staan.

Laat me even een voorspelling maken.
Het is een kwestie van (korte) tijd vooraleer de dader wordt opgepakt.
Het zou me trouwens niet verbazen dat ze de kerel al hebben opgespoord, maar voor de arrestatie nog even wachten om eventueel een aanhangige bende in kaart te brengen, de gerechtelijke molen al voorbereiden en een scenario voor de komende weken uit te werken.
Na de begrafenis zal een georkestreerde optocht worden georganiseerd waarvan nu de layout al van wordt opgesteld.
Er zullen massa's allochtonen in meestappen, en die zullen zij aan zij in harmonie naast de autochtone ouders hun afkeuring van het incident op alle zenders laten noteren.
Een weeklang zullen gerelateerde debatten het nieuws en andere duidingprogrammas domineren waarin als rode draad het medeleven van de allochtone gemeenschap tav de ouders en andere autochtone slachtoffers zal worden belicht .
De gevestigde allochtone gemeenschap wijst resoluut alle geweld en criminaliteit af, en simultaan wordt subtiel het Vlaams Belang verder gedemoniseerd.
Het serene voorbeeld van de ouders is de leidraad om niet voor de oplossingen van een ' vermeende ' racistische partij te kiezen.

Het klinkt vies ,....maar deze gebeurtenis wordt gerecupereed door de multiculturele kerk met/zonder medeweten of besef van de betrokken ouders.
Vergeet niet dat het belangrijk verkiezingsjaar is.
Alle partijen zwijgen nu als vermoord, maar achter de schermen worden naarstig de opportuniteiten afgetast.

Ter attentie van onze linkse forumrakkers,......neen , ik ben niet ongevoelig voor de gebeurde tragedie, integendeel, maar ik ben niet diegene die er een media-circus van wil maken.

Groetjes en mijn welgemeende medeleven aan de ouders.
bob. is offline  
Oud 15 april 2006, 20:52   #37
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
-----------

Inderdaad,....laat de ouders rouwen om het verlies van hun zoon.
En daarom begrijp ik niet dat net na de brutale moord op hun kind de ouder(s) een persconferentie geven.
Ikzelf zou haast sterven van verdriet, en me hoegenaamd niet geroepen voelen om enkele dagen na het tragische verlies de pers te woord te staan.

Laat me even een voorspelling maken.
Het is een kwestie van (korte) tijd vooraleer de dader wordt opgepakt.
Het zou me trouwens niet verbazen dat ze de kerel al hebben opgespoord, maar voor de arrestatie nog even wachten om eventueel een aanhangige bende in kaart te brengen, de gerechtelijke molen al voorbereiden en een scenario voor de komende weken uit te werken.
Na de begrafenis zal een georkestreerde optocht worden georganiseerd waarvan nu de layout al van wordt opgesteld.
Er zullen massa's allochtonen in meestappen, en die zullen zij aan zij in harmonie naast de autochtone ouders hun afkeuring van het incident op alle zenders laten noteren.
Een weeklang zullen gerelateerde debatten het nieuws en andere duidingprogrammas domineren waarin als rode draad het medeleven van de allochtone gemeenschap tav de ouders en andere autochtone slachtoffers zal worden belicht .
De gevestigde allochtone gemeenschap wijst resoluut alle geweld en criminaliteit af, en simultaan wordt subtiel het Vlaams Belang verder gedemoniseerd.
Het serene voorbeeld van de ouders is de leidraad om niet voor de oplossingen van een ' vermeende ' racistische partij te kiezen.

Het klinkt vies ,....maar deze gebeurtenis wordt gerecupereed door de multiculturele kerk met/zonder medeweten of besef van de betrokken ouders.
Vergeet niet dat het belangrijk verkiezingsjaar is.
Alle partijen zwijgen nu als vermoord, maar achter de schermen worden naarstig de opportuniteiten afgetast.

Ter attentie van onze linkse forumrakkers,......neen , ik ben niet ongevoelig voor de gebeurde tragedie, integendeel, maar ik ben niet diegene die er een media-circus van wil maken.

Groetjes en mijn welgemeende medeleven aan de ouders.
Momenteel is men zich aan het beraden of en hoe de Koning hierin gebruikt kan/moet worden. Veiligheidshalve wschl niet. Het gaat nu eenmaal niet over een geïsoleerde pervert (Dutroux) of een onduidelijk fait-divers (Naima van de koekjesfabriek). De recuperatie is hier moeilijker, riskanter.
Oud 15 april 2006, 21:11   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 15 april 2006, 21:16   #39
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak je zo kwaad niet Knuppel!
Oud 15 april 2006, 21:22   #40
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maak je zo kwaad niet Knuppel!
Ik weet niet waarom, maar Knuppel reageert om mijn berichten enkel met smilies.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be