Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 16 april 2006, 15:00   #21
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, daarenboven weten we ondertussen ook wel wat er gebeurt met mensen die zich verdedigen of anderen verdedigen. We weten ondertussen ook al hoe het vergaat met politieagenten die schieten op misdadigers...

Ook hier worden de rollen omgedraaid en de moegetergde mensen worden nog eens een belerend vingertje voorgehouden.
De ouders van de jongeman die werd vermoord, hebben gevraagd zijn dood niet politiek te misbruiken. Is het echt teveel gevraagd om de rouw van deze mensen te respecteren, en hun verdriet niet politiek te exploiteren? De schaamteloosheid van extreem-rechts kent echt geen grenzen!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 16 april 2006, 15:03   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De ouders van de jongeman die werd vermoord, hebben gevraagd zijn dood niet politiek te misbruiken. Is het echt teveel gevraagd om de rouw van deze mensen te respecteren, en hun verdriet niet politiek te exploiteren? De schaamteloosheid van extreem-rechts kent echt geen grenzen!
Politici zitten er niet op dit forum.
Ga dus bij Fouad zagen.
Oud 16 april 2006, 15:03   #23
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Danneels uit zelfkritiek op roofmoord Brusselse tienerIn zijn homilie voor de paasviering heeft kardinaal Godfried Danneels zondag scherp uitgehaald naar de omstandigheden van de roofmoord op een tiener woensdag in het station Brussel-Centraal.

Hij schuwde daarbij de zelfkritiek niet. "Honderden hebben het gezien hoe hij vermoord werd. Niemand deed iets. Waar waren de wakers en de wachters. Waar waren wij?", aldus Danneels.

Tijdens de paasviering in de Brusselse Sint-Michiel en Sint-Goedelekathedraal benadrukte Danneels de verantwoordelijkheid van de mensen als "wakers en wachters". Hij nam daarbij het voorbeeld van de roofmoord op de 17-jarige jongen woensdag in Brussel-Centraal. "Wat is een mensenleven soms nog waard? Dat van Christus werd op dertig zilverlingen geschat. Dat van een jongeman in Brussel-Centraal was een mp3-speler waard. Honderden hebben het gezien hoe hij vermoord werd. Niemand deed iets?", aldus Danneels.

In de problematiek van de vluchtelingen en asielzoekers in ons land ligt de bal volgens Danneels in het politiek kamp. "De oplossing voor dit schrijnend probleem is op de eerste plaats van politieke aard en vraagt om politieke stappen". Maar de kerk moet volgens de kardinaal wel solidair zijn en moedigt iedereen aan om naar oplossingen te zoeken.

Bron: GVA
http://www.gva.be/nieuws/Binnenland/default.asp?art={6394F1D8-120C-4BF9-BED4-AE3CA60E0363}
Wijze woorden van de kardinaal.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 16 april 2006, 15:08   #24
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zand erover, er is niets gebeurd.
Bij Remery (geen moordzaak maar een affaire) was het wel even anders, niewaar geacht koningspaar, kardinaal en bisschop en heel de reutemeteut politiekers en journalisten?

Laatst gewijzigd door luc broes : 16 april 2006 om 15:14.
luc broes is offline  
Oud 16 april 2006, 15:09   #25
Brigand
Vreemdeling

Brigand's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees dat onze brave Kardinaal zó graag inspeelt op de actualiteit dat het soms wat trendy & modieus wordt. En dat hij daarbij de waarheid soms geweld aandoet, tja.
Wie zelf eens op een drukke plaats rondloopt en zich dan afvraagt wat er rondom hem gebeurt, zal merken dat dat bitter weinig is. Dat is geen slechte wil, dat is een vaststelling. Alleen iemand die niks te doen heeft en wat rondslentert, maakt kans om iets op te merken. "Honderden hebben het gezien"? Daar heb ik zo mijn vragen bij. Tientallen? Héél misschien. Volgens mij enkel degenen die er vlak bij stonden en die in die richting keken.

Trouwens, wanneer die MP3-loze allochtoontjes zo kansarm zijn, waarom grijpen ze dan niet de kansen die hen geboden worden? Velen van hun zussen zitten in dezelfde scholen en halen wél diploma's. Maar neen, wij moeten zonodig stoer doen, messen laten knippen en drugs dealen. Huiswerk maken? Lessen leren? Da's voor mietjes - tja, dan toch geen isla-mietjes.
Brigand is offline  
Oud 16 april 2006, 15:14   #26
luc broes

Standaard

Citaat:
vooral voorzichtige woorden van een Bange Blanke kardinaal die om een wijde boog om het probleem rondloopt en de schuld legt bij de bange blanke burger.
Maar de schuld van de moord bij de moordenaar leggen en dit krachtig veroordelen dat is teveel gevraagd.
luc broes is offline  
Oud 16 april 2006, 15:19   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat wil je.
Ze passen dan ook perfect in je misdadige allochtonenknuffelkraam.
Oud 16 april 2006, 15:21   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brigand Bekijk bericht
Ik vrees dat onze brave Kardinaal zó graag inspeelt op de actualiteit dat het soms wat trendy & modieus wordt. En dat hij daarbij de waarheid soms geweld aandoet, tja.
Wie zelf eens op een drukke plaats rondloopt en zich dan afvraagt wat er rondom hem gebeurt, zal merken dat dat bitter weinig is. Dat is geen slechte wil, dat is een vaststelling. Alleen iemand die niks te doen heeft en wat rondslentert, maakt kans om iets op te merken. "Honderden hebben het gezien"? Daar heb ik zo mijn vragen bij. Tientallen? Héél misschien. Volgens mij enkel degenen die er vlak bij stonden en die in die richting keken.

Trouwens, wanneer die MP3-loze allochtoontjes zo kansarm zijn, waarom grijpen ze dan niet de kansen die hen geboden worden? Velen van hun zussen zitten in dezelfde scholen en halen wél diploma's. Maar neen, wij moeten zonodig stoer doen, messen laten knippen en drugs dealen. Huiswerk maken? Lessen leren? Da's voor mietjes - tja, dan toch geen isla-mietjes.
Heel goed gezien.
Dit komt overeen met wat ikzelf ook al schreef.
Oud 16 april 2006, 15:46   #29
ronnydecoster
Provinciaal Statenlid

Standaard Leven tussen dood en opstanding.

Vele denken dat de bijbel een fabeltje is, maar heeft de bijbel dan toch ook geen beetje gelijk ? In welke tijd leven we nu, waar gaat de wereld nu naar toe, als we van sommige uitspraken van politiekers en rechters horen dan zijn we goed op weg en gedwongen om in een cowboy staat te leven. De bijbel beschrijft gebeurtenissen en omstandigheden waardoor deze uitermate belangrijke perioden gekenmerkt wordt. Toegenomen wetteloosheid, terwijl de liefde van de meesten verkoelt (Matth.24:11-12). Een vooraanstaand criminoloog zegt: Wat onmiddelijk opvalt bij een beschouwing van de misdaad over de hele wereld, is een alles doordringende en hardnekkige toename op alle fronten. Eventuele uitzonderingen zijn zeldzaamheden en lopen de kans weldra overspoeld te worden door het opkomend getij" (The Growth of Crime, New York, 1977, Sir Leon Radzinowicz en Joan King, blz, 4 en 5). Dit is een werkelijke toename, niet een kwestie van betere berichtgeving. Het is waar dat er ook in vorige generaties misdadigers zijngeweest, maar nooit tevoren is de misdaad zo diep in de samenlevingdoorgedrongen als thans. De mensen worden mat... van vrees en verwachting omtrent de dingen die over de bewoonde aarde komen (Luk.21:25-26). Het feit doet zich voor dat de grootste op zichzelf staande emotie die thans ons leven beheerst, " vrees is". Zei U.S. News&World Report (11 otober 1965, blz 144)Nooit eerder is de mensheid zo bang geweest als op het ogenblik. --- Hörzu, nr. 25; 20 juni 1980, blz.22.
Tal van factoren dragen tot dit wereld wijde klimaat van vrees bij: geweldmisdrijven, werkloosheid, economische onbestendigheid doordat zoveel natiën hopeloos in de schuld zitten, wereldwijde milieuvervuilling, hetontbreken van hechte en liefdevolle gezindsbanden, en het overweldigendegevoel dat de mensheid door een nucleaire vernietiging wordt bedreigd. Lukas 21:25 maakt in verband met de radeloze angst onder de natiën gewag van tekenen in zon, maan en sterren der zee. De zonsopgangwordt dikwijls niet opgewekt tegenmoetgezien in angst voor wat de dag nu weer zal brengen, wanneer maan en sterren schijnen, sluiten mensen zich uit vrees voor de misdaad achter vergrendelde deuren op.
Maar staat eens stil met bijna de gelijkkenis van Jezus discipelen.

Gedachten over Jezus dood en opstanding die nu bijna over de hele wereld geviert wordt en de reacties van zijn discipelen.
De discipelen hadden 3 jaar van hun leven met Jezus rondgetrokken. Ze hadden zijn wonderen gezien, mensen genezen, doden werden opgewekt, fantastisch gewoon, het kon niet op! En ze geloofde vast en zeker dat hij de Messias was die hun zou bevrijden van de Romeinse overheersing. Maar wat liep het allemaal anders uit. Er gebeurden opeens dingen die ze niet hadden voorzien, waar ze niet op hadden gerekend.En het ware geen leuke dingen. Jezus werd gevangen genomen en werd voor de raad en voor Pilatus geleid. Hij werd gemarteld en veroordeeld tot de dood aan het kruis.
De discipelen die eerst hadden gezegd dat ze bereid waren om met Jezus te sterven, hadden blijkbaar hun geloof overschat, want ze kozen uiteindelijk allemaal voor hun eigen hachje. Als Jezus daar aan het kruis hangt lijkt alles verloren. Hoe was dat mogelijk, ze waren hem gevolgd, ze hadden in Hem geloofd, hun vertrouwen geschonken en nu was alles over en uit!
Geloof maar dat de teleurstelling van de discipelen erg groot was, misschien voelde ze zich wel wanhopig. Ze sluiten zich op uit vrees voor de joden. Ook de vrouwen die Jezus volgden treurden om zijn dood. Donkere dagen breken aan. Dan na twee dagen komen een paar vrouwen bij het graf en vinden de steen afgewenteld en het graf is leeg. Ze krijgen de boodschap van 2 mannen in een blinkend gewaad dat ze de levende niet bij de doden moeten zoeken, want dat Jezus is opgewekt. De vroeuwen gaan op weg om alles aan de discipelen te vertellen. Maar ze worden niet geloofd, Ach joh, wat die vrouwen nu weer verzinnen, die hebben ze ook niet allemaal meer op een rijtje, zullen ze wel gedacht hebben. En ze gaan verder met treuren en huilen. Dan komen er twee discipelen vertellen dat ze de Heer zelf ontmoet hebben toen ze onderweg waren naar Emmaus. En dan gebeurt het onwaarschijnlijke, Jezus zelf staat plotseling in het midden van de discipelen. Die regageren ontzet en verschrikt! Ze menen een geest te zien. Maar Jezus stelt hen gerust, wees niet bang, ik ban het zelf en Hij toont hun zijn handen en voeten als bewijs. Wisten jullie dan niet dat dit alles moest gebeuren zegt hij, en Hij opent hun verstand zodat ze de schriften begrijpen. Voordat Hij afscheid van hem neemt zegent Hij ze.
Verloopt het in ons leven als gelovigen ook niet vaak zo? We zijn zeker van hetgeen we geloven, maar soms lopen de dingen anders dan we gedacht hebben. We krijgen te maken met ziekte, ernstige problemen enz. We worden soms wanhopig en zien geen uitkomst. Het geloof dat we meenden te hebben komt op een heel laag pitje te staan om vervolgens zelf helemaal te verdwijnen. En God? Die blijkt wel dood, of op z'n minst heel verweg. We kunnen niet verder voor ons gevoel. En dan kan er soms maar opeens toch een klein lichtpuntje verschijnen. Iemand die je kan bemoedigen, kan helpen, je verdriet kan verlichten. Iemand die tegen je zegt, weet je het dan niet meer wat Hij ons heeft beloofd? Zie ik ben met je alle dagen van je leven. Langzamerhand krijgt je nieuwe hoop. Wat zou het dan goed zijn als je ook werkelijk mag ervaren dat Hij er is, de opgestane Heer en dat Hij je zegent! Zodat langzamerhand die donkere winter over kan gaan in de lente en nieuw leven kan ontstaan. Ik hoop dat iedereen die vast loopt in zijn (geloof) leven mag ervaren dat niet de dood het laaste woord heeft, maar het leven en dat het goede vrijdag toch weer Pasen wordt.

Groet Ronny
ronnydecoster is offline  
Oud 16 april 2006, 16:05   #30
Brigand
Vreemdeling

Brigand's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat ik het begrijp: "They say the darkest hour is right before the dawn", niet? Maar hoe weet ge wanneer dat is? Telkens opnieuw vraagt ge u af of men nog dieper kan zakken en jawel, het kan nog dieper want de realiteit overstijgt steeds weer de fictie.
Maar ge hebt wel schone slotwoorden.

Overigens, "Dit is een werkelijke toename, niet een kwestie van betere berichtgeving" - ik wil dat wel aannemen, maar weet dan dat de directere en snellere berichtgeving ook copycats aanzet.
Brigand is offline  
Oud 16 april 2006, 16:11   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb die onzin niet langer nodig om tevreden, en dus gelukkig te zijn.
Iedereen kan eens een dipje hebben, tegenslag krijgen, ziek worden, mensen die je lief zijn verliezen, zelf elke dag een beetje levenkracht verliezen, beseffen dat je je eigen graf nadert. That's life.
Morgen is er misschien wel of niet nog een nieuwe dag en op een, meestal onverwachtte dag, is het er voorgoed mee afgelopen.
HIER moet je er dus het beste van proberen te maken. Niet door er enkel voor jezelf zoveel mogelijk uit te halen want niemand kan leven zonder de anderen. Geef je echter alleen al 'de anderen' uit je eigen leefwereld wat ze nodig hebben, (en dat is echt niet zoveel) dan krijg je zoveel vriendschap, aandacht en respect terug dat ALLE dagen die je gegund worden één groot feest zijn.

Een zalige feestdag gewenst!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 april 2006 om 16:12.
Knuppel is offline  
Oud 16 april 2006, 16:18   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hunk? Ik schuif gewoon een vaststelling naar voor waarom mensen onverschillig zijn geworden. En dit, omdat het natuurlijk niet past in het linkse denkkader, wordt dit dan gezien als "politiek exploiteren"... Hoe links toch altijd probeert de zaken toe te dekken als het hen niet zint.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 april 2006, 10:33   #33
ronnydecoster
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb die onzin niet langer nodig om tevreden, en dus gelukkig te zijn.
Iedereen kan eens een dipje hebben, tegenslag krijgen, ziek worden, mensen die je lief zijn verliezen, zelf elke dag een beetje levenkracht verliezen, beseffen dat je je eigen graf nadert. That's life.
Morgen is er misschien wel of niet nog een nieuwe dag en op een, meestal onverwachtte dag, is het er voorgoed mee afgelopen.
HIER moet je er dus het beste van proberen te maken. Niet door er enkel voor jezelf zoveel mogelijk uit te halen want niemand kan leven zonder de anderen. Geef je echter alleen al 'de anderen' uit je eigen leefwereld wat ze nodig hebben, (en dat is echt niet zoveel) dan krijg je zoveel vriendschap, aandacht en respect terug dat ALLE dagen die je gegund worden één groot feest zijn.

Een zalige feestdag gewenst!
Het is beslist goed niet al te bezorgd te zijn voor de toekomst. Maar wij proberen allemaal ons leven zo in te richten dat wij onszelf en degenen die wij liefhebben kunnen beschermen. Realistische plannen maken is praktisch. De bijbel laat zien dat er schitterende dingen in het verschiet liggen en wij doen er verstandig aan onze plannen zo te maken dat wij profijt van die dingen kunnen hebben.
Toch zou ik degenen eens wille aanraden over mijn posting, waarbij heel veel bij nagedacht moet worden, die dingen die Jezus en de apostelen toen beleefden, zijn dingen waar we heel goed ons kunnen inleven als we dat willen, voor degenen die mijn posting rap hebben gelezen zou ik aanraden om het nogmaals te doen, en er eens bij stil te staan. Als we een film bekijken, hebben we soms ook niet direct door hoe die ineen stak als alles rap wordt afgespeeld en komt het door langzaam nadenken, onze geest grondig te binnen, je verplaats je gewoon tussen de apostelen en probeert de situatie ook te beleven te midden van hen alsof je er ook bent. Ook ben ik niet verrast waarom er amper een reactie op komt op deze posting, want het zijn soms uitsluiting van deze soort posting waar geen antwoord krijgt die heel bijzonder zijn voor de lezers die daar nooit bij hebben stil gestaan in hun leven, kunnen hierdoor zeer geraakt zijn.

Groet Ronny
ronnydecoster is offline  
Oud 17 april 2006, 18:06   #34
Harald
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De uitspraken van kardinaal Danneels deden mij onmiddellijk denken 'Eurabia' van Bat Ye'or : het hoogste katholieke gezag in ons land deemoedig onderworpen aan de islam.
Bat Ye'or wijdt hier een volledig hoofdstuk aan : The Islamisation of Christianity.
Ze heeft het ook over de christelijke onderwerping in een artikel op :
www.victorhanson.com/articles/thornton032605.html
Citaat:
And any hopes that Islam could regain its lost glory militarily were dashed when a tiny Israel three times defeated Arab armies. These further defeats confirmed that jihad could not be pursued with military force and that other means would have to be pursued. King Hassan II of Morocco said as much at the meeting of the Islamic Conference of Foreign Ministers in 1980: "The significance of Jihad, in Islam," the summary of his remarks states, "did not lie in religious wars or crusades. Rather, it was strategic political and military action, and psychological warfare, which, if employed by the Islamic Umma [the worldwide Islamic community], would ensure victory over the enemy."

For thirty years, these other means of waging jihad have been remarkably successful in effecting "Europe's evolution from a Judeo-Christian civilization, with important post-Enlightenment secular elements, into a post-Judeo-Christian civilization that is subservient to the ideology of jihad and the Islamic powers that propagate it," with the result that Europe is turning into Eurabia—a "civilization of dhimmitude," content to sacrifice Israel today, and its own cultural identity in the future, for temporary peace of mind and economic benefits.
mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 17 april 2006, 18:33   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vandaag postte Knorretje ook een uitgesproken waarschuwing van Ayaan Hirsi Ali, iemand die toch haar pappenheimers kent, maar denk je dat er ogen opengaan?
Knuppel is offline  
Oud 17 april 2006, 20:39   #36
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ouders van de jongeman die werd vermoord, hebben gevraagd zijn dood niet politiek te misbruiken. Is het echt teveel gevraagd om de rouw van deze mensen te respecteren, en hun verdriet niet politiek te exploiteren?

Ga dat maar tegen de partij van den bleiter vertellen.
Tot hiertoe de enigste partij die er munt probeert uit te slaan.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 april 2006 om 20:40.
daiwa is offline  
Oud 17 april 2006, 20:56   #37
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ga dat maar tegen de partij van den bleiter vertellen.
Tot hiertoe de enigste partij die er munt probeert uit te slaan.
Niet akkoord! Die man heeft een moedige daad gesteld. De bange Verhofstadt en Daneels mogen er een voorbeeld aan nemen.
luc broes is offline  
Oud 17 april 2006, 21:12   #38
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Niet akkoord! Die man heeft een moedige daad gesteld. De bange Verhofstadt en Daneels mogen er een voorbeeld aan nemen.
En heeft ons mee laten kijken in de kopkes van de mohammedanen AKA de gelovigen en hoe ze ieder die geen moslim is "een ongelovige" noemen. Zééééér leerrijk.
Darwin is offline  
Oud 18 april 2006, 03:20   #39
Jo Creten
Schepen

Standaard

Heb je dan niet gehoord wat de kardinaal zei, dat we deze moord niet op de spits mogen drijven.

Weet je eigenlijk wel wat de betekenis is van een homelie?

Een homelie is een bezinning over ons persoonlijke doen en laten. 'Où étions nous?' zei hij, 'Waar waren wij?' In een homelie kan hij niemand beschuldigen: niet de daders, niet de overheid, niet de individuële burger. Binnen de liturgie kan hij niet oordelen over goed of kwaad, hij kan alleen maar vragen stellen.

Een dag nadat de voorman van het VB zegt: oog om oog, tand om tand, wordt een zinloze moord gepleegd. De daders moeten worden gestraft binnen ons strafrecht!!!

Enkele dagen na deze zinloze daad wijst de voorman van de katholieke kerk in België inderdaad niet met zijn vinger naar één dader, maar stelt hij een reflecterende vraag naar de zin of zinloosheid van onze daden.

Hij kan enkel een oproep doen om na te denken over ons eigen gedrag en onze verantwoordelijkheid.

Zo en niet anders moet je een homelie verstaan.
Jo Creten is offline  
Oud 18 april 2006, 06:20   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
Enkele dagen na deze zinloze daad wijst de voorman van de katholieke kerk in België inderdaad niet met zijn vinger naar één dader, maar stelt hij een reflecterende vraag naar de zin of zinloosheid van onze daden.

Hij kan enkel een oproep doen om na te denken over ons eigen gedrag en onze verantwoordelijkheid.
Daar zit niemand op te wachten. Ook ik als gelovige niet. Er is geen lesje te geven over onze verantwoordelijkheid, daar niet wij maar een misdadiger een daad heeft gesteld die moreel volledig af te keuren is.

Misschien had de kardinaal kunnen "reflecteren" (sic) over het zinloos geweld in deze samenleving in plaats van de brave burger een schuldcomplex aan te smeren.
Jan van den Berghe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be