Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2006, 00:14   #21
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
allee gij?
Ook primitivist ?
Citaat:
revolutionairen moeten leren met hun voeten op de grond te blijven staan, vluchtelingen in kerken droppen is geen structurele oplossing en ze in gettobuurten dumpen evenmin.
Ze terugsturen of tegenhouden nog minder.
Citaat:
aha dus gij vindt dat allemaal blijkbaar zo erg ni?
Nee, ik bedoel dat we het hier al verkloot hebben en dan gaat u net hetgeen we al zelf continu doen (de natuur verkloten) als argument gebruiken om anderen hier te weigeren.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 5 juli 2006 om 00:15.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 00:59   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Nee, ik bedoel dat we het hier al verkloot hebben en dan gaat u net hetgeen we al zelf continu doen (de natuur verkloten) als argument gebruiken om anderen hier te weigeren.
Het blijft het hoofdargument... waarom kunnen we hier opeens een half miljoen extra belgen aan terwijl we hier al richting tokyo kruipen qua densiteit. Het komt enkel de grondbezitters ten goede. Maar voor jullie plezier zetten ze wel wat concerten op waar jullie gezellig met wat negers arm in arm kunnen dansen. Na zo'n nacht moet je wel dromen van de prachtige droomsamenleving. Dan kunnen er vast nog wat bij en de grondbezitters doen gouden zaken. Wie hier tot nu heeft gewoond mag de extra vervuiling erbij nemen. Bedankt en ne welgemeende fuck you (dat is in sinds de morgen daarmee begon).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 5 juli 2006 om 01:01.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 08:31   #23
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jewel Bekijk bericht
Mijn voorstel: grenzen stellen en ze potdicht houden.
Mijn voortstel : ga in Noord-Korea wonen.
Oud 5 juli 2006, 08:33   #24
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het blijft het hoofdargument... waarom kunnen we hier opeens een half miljoen extra belgen aan terwijl we hier al richting tokyo kruipen qua densiteit. Het komt enkel de grondbezitters ten goede. Maar voor jullie plezier zetten ze wel wat concerten op waar jullie gezellig met wat negers arm in arm kunnen dansen. Na zo'n nacht moet je wel dromen van de prachtige droomsamenleving. Dan kunnen er vast nog wat bij en de grondbezitters doen gouden zaken. Wie hier tot nu heeft gewoond mag de extra vervuiling erbij nemen. Bedankt en ne welgemeende fuck you (dat is in sinds de morgen daarmee begon).

Mijn voorstel : begin met je lievelingspartij Vlaams Belang van vreemde smetten te zuiveren : eerst de partij en dan het volk : zuiver blank en vlaams !
Oud 5 juli 2006, 08:38   #25
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

revolutionairen moeten leren met hun voeten op de grond te blijven staan, vluchtelingen in kerken droppen is geen structurele oplossing en ze in gettobuurten dumpen evenmin.

Dat is één van de redenen waarom ik voor een groot verengd Europa ben, waar de mensen de EU nationaliteit hebben. In zulke staat is het perfect mogelijk "echte politieke vluchtelingen" daar te plaatsen waar ze voor die staat nuttig werk kunnen verrichten en hoeven de meer welvarende streken niet overspoeld te worden door "economische vluchtelingen" (die zich voordoen als politieke..)

Een Europees Asielzoekersstatuut is veel werklbaarder dan een nationaal, regionaal enz..

Ik vraag me overigens af wat er met die bootvluchtelingen gebeurt.. blijven die allemaal in Spanje ?
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:25   #26
StevenNr1

Standaard

De meesten (die er dus al geraken) krijgen een kom soep en worden dan terug overgezet, dacht ik.
Oud 5 juli 2006, 12:36   #27
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook primitivist ?
not at all, ik ben een voorstander van doorgedreven wetenschappelijk onderzoek naar ecologische technologie en hulpbronnen, en primitivisme wijst dat allemaal af.

Citaat:
Ze terugsturen of tegenhouden nog minder.
Vroeg of laat zal je niet anders kunnen. Dus wat is het beste, dweilen met de kraan open totdat de riolering verstopt raakt, of er voor zorgen dat er niet meer gedweild moet worden? De migratiestroom moet stopgezet worden, en dat kan alleen door terug te deglobaliseren en de nationale soevereiniteit, ook van de derde wereldlanden, te garanderen.

Citaat:
wie is 'we'? De heersende klassen hebben het milieu verkloot, dezelfde heersende klassen die nu trouwens ook meer en meer voor open migratie beginnen pleiten.
De klasse der gewone werknemers heeft daar geen schuld aan, maar het zijn zij die wel worden geconfronteerd met de gevolgen van de neoliberale globalisering en daarmee gepaard gaande multikul-destabilisatie.
Oud 5 juli 2006, 12:39   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
dat is inderdaad waar het op neerkomt: arm in arm wat met de negers staan dansen en dan is het geweten gesust. Ondertussen zitten die vluchtelingen hier in onzekere toestanden, vinden geen werk, worden gebruikt als wapen tegen de autochtone arbeidersklasse en destabiliseren de maatschappij volledig omdat ze in de gettos worden gedumpt. Als enige tegenreactie kunnen de politiek correcte linksen alleen maar wat huilen over regulariseren, maar de feitelijke oorzaken van de problemen blijven onaangeroerd want de globalisering is een natuurwet die niet in vraag gesteld mag worden.
Oud 5 juli 2006, 12:42   #29
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

Dat is één van de redenen waarom ik voor een groot verengd Europa ben, waar de mensen de EU nationaliteit hebben. In zulke staat is het perfect mogelijk "echte politieke vluchtelingen" daar te plaatsen waar ze voor die staat nuttig werk kunnen verrichten en hoeven de meer welvarende streken niet overspoeld te worden door "economische vluchtelingen" (die zich voordoen als politieke..)

Een Europees Asielzoekersstatuut is veel werklbaarder dan een nationaal, regionaal enz..

Ik vraag me overigens af wat er met die bootvluchtelingen gebeurt.. blijven die allemaal in Spanje ?
uw groot verenigd europa ontpopt zich steeds meer als een rechtse reactionaire politiestaat die in de eerste plaats zelf verantwoordelijk is voor het ontstaan van het fenomeen 'vluchtelingen'. Het is de EU die actief de neoliberale hervormingen zit op te leggen aan de derde wereld. De EU zal het vluchtelingenprobleem niet oplossen, de EU is de grootste oorzaak ervan.
Oud 5 juli 2006, 13:02   #30
StevenNr1

Standaard

"Multikul-destabilisatie", "arm in arm met wat negers", ... Teveel VB-foldertjes gelezen

Citaat:
te deglobaliseren en de nationale soevereiniteit, ook van de derde wereldlanden, te garanderen.
Ik zou eerder spreken van soevereiniteit voor de lokale bevolking. Maar verder wel correct.
Citaat:
not at all, ik ben een voorstander van doorgedreven wetenschappelijk onderzoek naar ecologische technologie en hulpbronnen, en primitivisme wijst dat allemaal af.
Om onze levensstandaard kost wat kost te behouden?
Onderzoek naar en zelfs zogezegd ecologische technologie en hulpbronnen zelf, zijn vaak niet zo ecologisch als wel wordt beweerd. Verder hebben primitivistische, inheemse volkeren dikwijls een veel betere kennis van de hun omringende natuur waardoor ze die ook veel beter kunnen aanwenden. Technologie betekent niet persé beterschap of meer kennis, het lijkt mij vaker een doekje voor het bloeden. Men behandelt de problemen die de technologie (en het bijbehorende industriële complex (dat zich eigenlijk wel globaal moet laten gelden)) zelf veroorzaakte.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 5 juli 2006 om 13:04.
Oud 5 juli 2006, 13:14   #31
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
uw groot verenigd europa ontpopt zich steeds meer als een rechtse reactionaire politiestaat die in de eerste plaats zelf verantwoordelijk is voor het ontstaan van het fenomeen 'vluchtelingen'. Het is de EU die actief de neoliberale hervormingen zit op te leggen aan de derde wereld. De EU zal het vluchtelingenprobleem niet oplossen, de EU is de grootste oorzaak ervan.
Democratizeer de EU dan ! Een grondwet waarin sociale rechten verankerd zijn, een grondwet met een Eu burgerschap,
een grondwet waarin de meest neoliberale staat geen veto kan stellen !

Ja : het EU van nu is een organisatie tot stand gebracht door hoofdzakelijk rechtse regeringen, met het doel de kapitalistische grot efirma's een grote thuismarkt te bezorgen en heeft aan Jan met de Pet slechts opgebracht dat hij eenvoudig met zijn autootje langs autostrada kan rondtrekken zonder te veel wisselkantoren te moeten opzoeken.

Neen : de EU heeft nog geen vrije vestiging voor zijn onderdanen opgebracht net zo weinig als een minimale gelijke sociale zekerheid en echte inspraak met een echte subsidiariteit.

Neen : de EU heeft nog niets gedaan om de 100 verschillende talen en hun cultuur te verdedigen tegen het agressieve angofone mondiaals. Integendeel : door 22 talen als "officieel" te erkennen geeft men eigenlijk de doodsteek aan alle andere.

Maar : zonder EU degraderen we binnen enkele decennia slechts tot nog minder dan de US vazalstaat die we nu al zijn.
De grote staten in de wereld zijn reeds of staan op het punt totalitaire machinerieën te worden.. Een europa verdeelt in onafhankelijk "Baskenland" , "Bretanje" , "Friesland", "Vlaanderen" , "Luxemburg", "Vaticaanstad" e;a. draagt daar niet toe bij en is alleen van nut voor drugsmaffia, mensenhandelaren en andere supermachten.
Oud 5 juli 2006, 13:17   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Multikul-destabilisatie", "arm in arm met wat negers", ... Teveel VB-foldertjes gelezen
euh nee, teveel salonlinksen bezig gehoord

Citaat:
Om onze levensstandaard kost wat kost te behouden?
heb ik dat dan gezegd? Van mij mogen er gerust de helft minder autos rondrijden, en mag plastic verpakken ferm belast worden. En de grote velden met genetisch gemanipuleerde soja mogen gerust in de fik gestoken worden

Citaat:
Onderzoek naar en zelfs zogezegd ecologische technologie en hulpbronnen zelf, zijn vaak niet zo ecologisch als wel wordt beweerd.
hoe 'vaak'?

Citaat:
Verder hebben primitivistische, inheemse volkeren dikwijls een veel betere kennis van de hun omringende natuur waardoor ze die ook veel beter kunnen aanwenden. Technologie betekent niet persé beterschap of meer kennis, het lijkt mij vaker een doekje voor het bloeden. Men behandelt de problemen die de technologie (en het bijbehorende industriële complex (dat zich eigenlijk wel globaal moet laten gelden)) zelf veroorzaakte
dat is wel een heel zwart-witte visie. Het is bijzonder gemakkelijk alle schuld op 'de technologie' te steken, terwijl het niet de technologie is die problemen veroorzaakt maar wel degenen die de technologie ge/misbruiken.
De 'primitieve' inheemse volkeren zouden ook kunnen opteren voor een harmonische integratie van technologie in hun omgeving. Zo ken ik alvast een geval van een boerderij in afrika waar de lokale familiale biolandbouw een extra impuls heeft gekregen door het inbrengen van een irrigatiesysteem en windmolens. Ook zonneënergie wordt daar toegepast. En in de lokale school hebben ze dankzij de aanbreng van enkele computers kinderen een degelijke opleiding kunnen geven die ze anders nooit hadden gehad.
Oud 5 juli 2006, 13:49   #33
StevenNr1

Standaard

Citaat:
heb ik dat dan gezegd?
Een vriendelijke vraag
Citaat:
dat is wel een heel zwart-witte visie. Het is bijzonder gemakkelijk alle schuld op 'de technologie' te steken, terwijl het niet de technologie is die problemen veroorzaakt maar wel degenen die de technologie ge/misbruiken.
Ook
Citaat:
De 'primitieve' inheemse volkeren zouden ook kunnen opteren voor een harmonische integratie van technologie in hun omgeving. Zo ken ik alvast een geval van een boerderij in afrika waar de lokale familiale biolandbouw een extra impuls heeft gekregen door het inbrengen van een irrigatiesysteem en windmolens. Ook zonneënergie wordt daar toegepast. En in de lokale school hebben ze dankzij de aanbreng van enkele computers kinderen een degelijke opleiding kunnen geven die ze anders nooit hadden gehad.
Mja, moet dat? Waarom was er bijv. niet genoeg water? En kon men de zon al niet aanwenden door er bijv. vuur mee aan te steken of water mee te verwarmen?
Oud 5 juli 2006, 14:51   #34
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ga jij hen het recht op electriciteit ontzeggen? Wees dan consequent en sluit uw pc en uw koelkast maar af
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 15:02   #35
StevenNr1

Standaard

Ik ga hen dat niet ontzeggen, ik wil hen en ons alleen behoeden voor de catastrofes voor het milieu die gepaard gaan met het verspillen van natuurlijke hulpbronnen (wat ik ook dagelijks doe, en ik weet het, te opportunisitsch/pragmatisch om het te laten )
Oud 5 juli 2006, 17:09   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

een windturbine installeren lijkt me niet echt een verspilling van natuurlijke hulpbronnen.
Oud 5 juli 2006, 17:27   #37
StevenNr1

Standaard

Euh nee, maar windturbine geeft energie die voor iets gebruikt moet worden, waarvoor? En waarvan is dat en de windturbine gemaakt, en wat denken de beestjes en de planten in de omgeving daarvan?
Oud 5 juli 2006, 19:03   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

uiteraard dient die stroom voor iets. Mogen die mensen geen ijskast hebben om voedsel te bewaren of zo, en geen licht, en geen hospitalen?
En windturbines kan je ook op een ecologische manier maken hoor, recycleerbare materialen, ...
dat het mogelijk is bewijst trouwens het 'earthship' concept.
Oud 6 juli 2006, 19:32   #39
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat van dat verbieden is een beetje raar in een land waar men een rechtse partij met 24% van de stemmen nog probeert te verbieden.
@ jazeker ... men heeft het hier over de situatie in nederland de SP aldaar dus niet SPA hier...

en
@ pelgrim: mocht er in vlaanderen ook maar één bomaanslag gepleegd zijn zoals de ETA er honderden gepleegd heeft in naam van het separatisme men zou dan idd het VB op dezelfde manier behandeld hebben; gelukkig is de situatie hier helemaal anders en zijn de vlamingen op dat gebied zowat de meest brave nationalisten. batasuna zou nooit verboden zijn mocht het ETA niet betsaan ( ze zijn zelfs openlijk de spreekbuis van die terreur groep geweest). Ze riepen trouwens op om de vorige verkiezingen voor de communisten van het baskenland te stemmen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 22:44   #40
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ETA was maar het excuus dat de Spaanse staat nodig had. Batasuna was (en is) een serieus gevaar omdat die partij niet alleen een serieuze aanhang heeft maar ook nog eens een heel radicale politiek voorstaat: baskische onafhankelijkheid niet alleen van de Spaanse staat maar ook van heel het wereldkapitalisme op zich.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be