![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook primitivist ?
![]() Citaat:
Nee, ik bedoel dat we het hier al verkloot hebben en dan gaat u net hetgeen we al zelf continu doen (de natuur verkloten) als argument gebruiken om anderen hier te weigeren. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 5 juli 2006 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijft het hoofdargument... waarom kunnen we hier opeens een half miljoen extra belgen aan terwijl we hier al richting tokyo kruipen qua densiteit. Het komt enkel de grondbezitters ten goede. Maar voor jullie plezier zetten ze wel wat concerten op waar jullie gezellig met wat negers arm in arm kunnen dansen. Na zo'n nacht moet je wel dromen van de prachtige droomsamenleving. Dan kunnen er vast nog wat bij en de grondbezitters doen gouden zaken. Wie hier tot nu heeft gewoond mag de extra vervuiling erbij nemen. Bedankt en ne welgemeende fuck you (dat is in sinds de morgen daarmee begon).
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 5 juli 2006 om 01:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn voortstel : ga in Noord-Korea wonen.
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() revolutionairen moeten leren met hun voeten op de grond te blijven staan, vluchtelingen in kerken droppen is geen structurele oplossing en ze in gettobuurten dumpen evenmin.
Dat is één van de redenen waarom ik voor een groot verengd Europa ben, waar de mensen de EU nationaliteit hebben. In zulke staat is het perfect mogelijk "echte politieke vluchtelingen" daar te plaatsen waar ze voor die staat nuttig werk kunnen verrichten en hoeven de meer welvarende streken niet overspoeld te worden door "economische vluchtelingen" (die zich voordoen als politieke..) Een Europees Asielzoekersstatuut is veel werklbaarder dan een nationaal, regionaal enz.. Ik vraag me overigens af wat er met die bootvluchtelingen gebeurt.. blijven die allemaal in Spanje ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() De meesten (die er dus al geraken) krijgen een kom soep en worden dan terug overgezet, dacht ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() not at all, ik ben een voorstander van doorgedreven wetenschappelijk onderzoek naar ecologische technologie en hulpbronnen, en primitivisme wijst dat allemaal af.
Citaat:
Citaat:
De klasse der gewone werknemers heeft daar geen schuld aan, maar het zijn zij die wel worden geconfronteerd met de gevolgen van de neoliberale globalisering en daarmee gepaard gaande multikul-destabilisatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() "Multikul-destabilisatie", "arm in arm met wat negers", ... Teveel VB-foldertjes gelezen
![]() Citaat:
Citaat:
Onderzoek naar en zelfs zogezegd ecologische technologie en hulpbronnen zelf, zijn vaak niet zo ecologisch als wel wordt beweerd. Verder hebben primitivistische, inheemse volkeren dikwijls een veel betere kennis van de hun omringende natuur waardoor ze die ook veel beter kunnen aanwenden. Technologie betekent niet persé beterschap of meer kennis, het lijkt mij vaker een doekje voor het bloeden. Men behandelt de problemen die de technologie (en het bijbehorende industriële complex (dat zich eigenlijk wel globaal moet laten gelden)) zelf veroorzaakte. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 5 juli 2006 om 13:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
De 'primitieve' inheemse volkeren zouden ook kunnen opteren voor een harmonische integratie van technologie in hun omgeving. Zo ken ik alvast een geval van een boerderij in afrika waar de lokale familiale biolandbouw een extra impuls heeft gekregen door het inbrengen van een irrigatiesysteem en windmolens. Ook zonneënergie wordt daar toegepast. En in de lokale school hebben ze dankzij de aanbreng van enkele computers kinderen een degelijke opleiding kunnen geven die ze anders nooit hadden gehad.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Een vriendelijke vraag
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ga jij hen het recht op electriciteit ontzeggen? Wees dan consequent en sluit uw pc en uw koelkast maar af
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik ga hen dat niet ontzeggen, ik wil hen en ons alleen behoeden voor de catastrofes voor het milieu die gepaard gaan met het verspillen van natuurlijke hulpbronnen (wat ik ook dagelijks doe, en ik weet het, te opportunisitsch/pragmatisch om het te laten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een windturbine installeren lijkt me niet echt een verspilling van natuurlijke hulpbronnen.
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Euh nee, maar windturbine geeft energie die voor iets gebruikt moet worden, waarvoor? En waarvan is dat en de windturbine gemaakt, en wat denken de beestjes en de planten in de omgeving daarvan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() uiteraard dient die stroom voor iets. Mogen die mensen geen ijskast hebben om voedsel te bewaren of zo, en geen licht, en geen hospitalen?
En windturbines kan je ook op een ecologische manier maken hoor, recycleerbare materialen, ... dat het mogelijk is bewijst trouwens het 'earthship' concept.
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en @ pelgrim: mocht er in vlaanderen ook maar één bomaanslag gepleegd zijn zoals de ETA er honderden gepleegd heeft in naam van het separatisme men zou dan idd het VB op dezelfde manier behandeld hebben; gelukkig is de situatie hier helemaal anders en zijn de vlamingen op dat gebied zowat de meest brave nationalisten. batasuna zou nooit verboden zijn mocht het ETA niet betsaan ( ze zijn zelfs openlijk de spreekbuis van die terreur groep geweest). Ze riepen trouwens op om de vorige verkiezingen voor de communisten van het baskenland te stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ETA was maar het excuus dat de Spaanse staat nodig had. Batasuna was (en is) een serieus gevaar omdat die partij niet alleen een serieuze aanhang heeft maar ook nog eens een heel radicale politiek voorstaat: baskische onafhankelijkheid niet alleen van de Spaanse staat maar ook van heel het wereldkapitalisme op zich.
![]() |