![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het waren de franstalige bourgois en adel die zich niet konden vinden in één NL staat. Zij konden niet hebben dat het NL de bestuurstaal werd in VL (voor W gold deze NL-regel trouwens niet). Zij vreesden hoe hierdoor hun status zou ondermijnd kunnen worden (waarom begrijp ik echt niet). De Vlamingen waren zéér tevreden met de Nederlanden. Eindelijk het NL erkend als bestuurstaal, eindelijk verlost van de francofonie en haar imperialisme, eindelijk een goede uitbouw van de economie (bvb havens). De Vlamingen waren helemaal géén vragende partij voor een splitsing der NL, en dus het oprichten van het artificiele België. Ze wilden helemaal de N-Nederlanders niet weg ! Het waren fransdollen die met een opera-staatsgreep de even fransdolle Willem zover kregen om afstand te doen van de zuidelijke gebieden. België werd gesticht en wat kregen de Vlamingen : afschaffing van het NL als bestuurstaal, afschaffing van het NL als onderwijstaal, afschaffing van het NL in alle geledingen van de Belgische staat. Overheersing van de Franse taal op alle vlakken in de Belgische staat. Verschuiving van de economie van VL naar W, met verpaupering van VL tot gevolg. Honderduizenden Vlamingen emigreerden naar W 'om de brode', om niet te sterven van de honger. Gelukkig waren er na de 'scheiding' nog de Nederlanders die een helpende hand uitstaken naar de verarmde Vlamingen. En ondertussen zadelde België Vlaanderen op met het Stockholm-syndroom, dat blijkbaar tot op vandaag nog steeds nazindert bij mensen met -godnogaantoe- een naam beladen met pure Nederlandse (!!!!) (want 'Vlaams' is automatisch 'Nederlands' (=behorend tot of deel uitmakend van 'de Nederlanden') symbolen. Vlaming op en top ! Shame on you...
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mentaliteitswijziging in NL ??? Gelieve eerst je eigen mentaliteit te wijzigen, aub...
![]() |
![]() |
#25 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De ollander-haat is één van die lelijke trekjes die een ongewenste staat ons opgesolferd heeft. Gelukkig blijft daar, behalve bij een handvol belgicisten, in 2006 nog weinig van over. Laatst gewijzigd door baarle : 28 april 2006 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://users.pandora.be/alexanderc/1830.html
![]() |
![]() |
#28 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een Confederatie der Nederlanden zit er wel in. Vrij snel zelfs. Een onafhankelijke Vlaamse republiek zal immers niet lang bestaan, hij zal als vanzelf naar Nederland neigen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met Duitsland hebben wij een haat-liefde verhouding (oorzaak 1974), maar ik kan je verzekeren dat er een toenemende belangstelling is Van Nederlanders voor de Vlaamse zaak. Maar er is zeker nog een (kleiner wordens) gedeelte dat nog leeft in de tijd van de Belgenmop. Ik zou zeggen probeer eens een goed Nederlands forum, dus niet die van het gepeupel van geenstijl.nl of daarop lijkende fora. Ik heb niet lang geleden een Brusselaar geholpen met autopech, er kon nog geen "merci" of "dank U" vanaf, hij scheurde meteen weg. Maar door één negatieve ervaring ga ik niet alle Brusselaars over één kam scheren.
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alle info op http://forum.politics.be/showpost.ph...91&postcount=1 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor Baarle:
Ik zit op een Nederlands forum met ook iemand uit Baarle, wellicht kennen jullie elkaar. Hij is overgens tijdelijk verbannen wegens grov taalgebruik. ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 28 april 2006 om 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is geen Vlaamse natie, alleen een verzameling Nederlandstalige gewesten in de separatistische Belgische staat. Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 28 april 2006 om 20:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, die van mij ook.8)
Dit onderwerp heb ik aangemaakt op stand.nl http://forums.ncrv.nl/stand/viewtopi...lit=vlaanderen
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In hoeverre zie je dit echt op korte termijn gebeuren of is dit meer wishful thinking? Serieus bedoeld, geen retorische vraag of zo hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Persoonlijk denk ik dat dit forum enkel valse hoop geeft. In de Vlaamse media is vlaams-nationalisme een enorm taboe, en ook onder de vlaamse bevolking is er veel minder aanhang hiervoor dan men op dit forum wel eens zou durven beweren. Daarbij komt ook nog eens dat de vlaamse politici niet hard genoeg zijn, en veel te toegevend, waardoor 2007 eerder een rampjaar kan worden dan een redding. Hoe zielig het ook klinkt zit het "Belgisch gevoel" er bij veel mensen nog wel in. Erg spijtig natuurlijk, maar helaas. EDIT: Hierbij hoort ook nog dat veel Vlamingen het échte verhaal achter 1830 niet kennen, waardoor men nog steeds in de waan blijft dat België het beste is dat de Vlamingskes is overkomen en dat we op ons blote knietjes dankbaar moeten zijn voor wat België ons gegeven heeft. Laatst gewijzigd door end : 28 april 2006 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weezer : 28 april 2006 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De Vlamingen hebben van de Belgische propaganda 175 jaar te horen gekregen dat de Vlamingen niet op eigen benen zouden kunnen staan. Sommigen zijn die zever blijkbaar beginnen geloven, en pleiten nu voor een Groot-Nederland. Alsof Vlaanderen niet voor zichzelf zou kunnen zorgen. Vlaanderen en Nederland zijn twee aparte naties. En we weten intussen waar multinationale staten toe leiden... Twee naties hebben dus ook aparte nationale belangen. Het leidt dan ook geen twijfel dat in een Groot-Nederland de haven van Antwerpen gedegradderd wordt tot een pleziervaart-haventje. Antwerpen is immers strijdig met de Nederlandse nationale belangen. Waarom denk je dat Nederland de IJzeren Rijn met alle mogelijke middelen probeert te dwarsbomen? (is er nu werkelijk iemand die dat fabeltje van dat natuurgebied gelooft?) Bovendien is Nederland gericht op de angelsaksische cultuur, terwijl Vlaanderen eerder op Duitsland en Frankrijk gericht is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |