![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nee een manager dat is een veedrijver of ook wel slavendrijver. Punt is en blijft onontkracht dat hij betaald wordt uit de winst die de slaven produceren
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Meer zelfs, die lonen worden niet uit de winst betaald, dat zijn gewoonweg vaste kosten en hetgeen na al die kosten overblijt, dat is winst. Voor mij mag jij er gerust voor pleiten om uitbetaald te worden in winst van het bedrijf hoor, maar neem je er de verliezen dan ook bij en pas je die bij uit eigen zak? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Een bedrijf met slechte managers is waardeloos, ongeacht hoe hard de arbeiders werken; als er geen strategische visie is, kom je er niet.
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() een bedrijf met slechte arbeiders is waardeloos. als er niet gewerkt wordt kom je met strategische visie nergens.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Een land met vrijwillige werklozen is waardeloos... omdat, als er niet gewerkt wordt, men zelfs met een strategische visie nergens komt...
Laatst gewijzigd door Chipie : 2 mei 2006 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
arbeiders maken producten - die worden verkocht en zo stroomt er kapitaal binnen. akkoord ? Zowel de arbeidsintensief producerende arbeiders alsook de luierende managers die van het ene zakendineetje naar het andere gaan worden betaald uit die winst ? hoe meer dus de managers verdienen hoe minder de arbeiders over hebben. Punt blijft dat zij dmv hun arbeid de winst hebben geproduceert. verder dient de winst ook nog om aandeelhouders divident uit te betalen. ook zij worden dus betaald door de arbeiders zonder een klop te doen. verder wordt de winst gebruikt om te investeren. Om het productieapparaat te vergroten. of te moderniseren zodat de productie met minder arbeiders kan gebeuren. Ook dit wordt betaald door de arbeiders dus terwijl het productieapparaat eigendom wordt van de aandeelhouders. In feite komt het er dus op neer dat een arbeider hetvolgende betaald - zijn eigen loon - het loon van zijn veedrijver - de winst van de aandeelhouders - door de belasting op arbeid ook nog eens de doppers - en de machine die hem in de toekomst moet vervangen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 15:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Kheb er zo mijn twijfels over.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() idd diep van binnen weten ze immers goed genoeg dat ze parasiteren op die arme arbeiders.
ze kunnen dat goed verstoppen achter hun stalen gezicht natuurlijk - maar van binnen vreet dat aan ze
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat betwijfel ik sterk. Om topmanager te zijn moet je over een flinke dosis narcisme beschikken. Inlevingsvermogen is een ernstige handicap. Iemand die daarmee behept is zal het nooit schoppen tot topmanager. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
U vergeet nog dat men deze producten verkocht moet krijgen (voor velen: aan andere bedrijven). Als uw arbeider producten maakt die niet verkocht worden is hij ook niets ![]() Uw arbeiders zijn dus een schakel in het geheel. Citaat:
Als die luie manager van u trouwens tijdens zo'n dineetje een afnemer kan strikken voor zijn producten zorgt hij trouwens mee voor de inkomsten. Citaat:
Door hun arbeid hebben arbeiders producten geproduceerd, geen winst. Of hier winst uit voor komt hangt af van het feit of men ze verkocht krijgt aan een prijs boven de productiekost. Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ja, toevallig wel. Hij past de verliezen dan misschien niet bij vanuit zijn eigen zak, maar hij zal zijn loon gevoelig zien dalen wanneer het bedrijf verlies begint te draaien. In tegenstelling tot arbeiders op de vloer, wordt topkader veelal uitbetaald in functie van een variabel bonusloon, bovenop een basisloon. Ben je als arbeider bereid zo'n variabel loon te krijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||||||
Banneling
|
![]() Simpele pyschologie toont je dat al aan, maar als je een bewijs uit het voorbeeld uit de bedrijfswereld wil: hoeveel succesvolle cooperatieven zonder centraal management zijn er en hoeveel succesvolle "normale" bedrijven mét centraal management zijn er?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Leen jij aan jan en alleman geld uit zonder dat daar enige tegenprestatie aan verbonden is? Citaat:
In jouw visie moet je trouwens een groot stuk van de winst aan de machines uitbetalen, aangezien die het leeuwendeel van die winst realiseren. Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
wellicht een manier van betalen die de managers en investeerders niet kennen ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |