Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2006, 13:19   #21
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

nee een manager dat is een veedrijver of ook wel slavendrijver. Punt is en blijft onontkracht dat hij betaald wordt uit de winst die de slaven produceren
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 13:19.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 13:22   #22
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
nee een manager dat is een veedrijver of ook wel slavendrijver.
Toch spijtig dat dat vee zonder die hoeder totaal verloren loopt eh

Citaat:
Punt is en blijft onontkracht dat hij betaald wordt uit de winst die de slaven produceren
Die slaven zelf worden daar ook uit betaald, wist je dat al?
Meer zelfs, die lonen worden niet uit de winst betaald, dat zijn gewoonweg vaste kosten en hetgeen na al die kosten overblijt, dat is winst.
Voor mij mag jij er gerust voor pleiten om uitbetaald te worden in winst van het bedrijf hoor, maar neem je er de verliezen dan ook bij en pas je die bij uit eigen zak?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 14:53   #23
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Evenveel waarschijnlijk 8)
ik vraag me af waarom hij dan überhaupt nog arbeiders heeft werken in zijn bedrijf.
uit liefdadigheid misschien?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 14:55   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Meer zelfs, die lonen worden niet uit de winst betaald, dat zijn gewoonweg vaste kosten en hetgeen na al die kosten overblijt, dat is winst.
Voor mij mag jij er gerust voor pleiten om uitbetaald te worden in winst van het bedrijf hoor, maar neem je er de verliezen dan ook bij en pas je die bij uit eigen zak?
doet de manager dat ook mss?
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 14:55   #25
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Een bedrijf met slechte managers is waardeloos, ongeacht hoe hard de arbeiders werken; als er geen strategische visie is, kom je er niet.
Oud 2 mei 2006, 14:57   #26

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Een bedrijf met slechte managers is waardeloos, ongeacht hoe hard de arbeiders werken; als er geen strategische visie is, kom je er niet.
een bedrijf met slechte arbeiders is waardeloos. als er niet gewerkt wordt kom je met strategische visie nergens.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 14:57.
Oud 2 mei 2006, 14:58   #27
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Een land met vrijwillige werklozen is waardeloos... omdat, als er niet gewerkt wordt, men zelfs met een strategische visie nergens komt...

Laatst gewijzigd door Chipie : 2 mei 2006 om 15:00.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 15:01   #28
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Een land met vrijwillige werklozen is waardeloos... omdat, als er niet gewerkt wordt, men met een strategische visie nergens komt...
dankzij de vrijwillige werkloosheid in de vorm van stakingen hebben we hier het waardeloze algemeen stemrecht bekomen alsook het waardeloze betaald verlof en een heleboel andere waardeloze sociale en democratische rechten.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 15:06   #29

Standaard

Citaat:
Bewijs dat eens

Citaat:
een bedrijf maakt winst( of is toch de bedoeling ) akkoord ?
arbeiders maken producten - die worden verkocht en zo stroomt er kapitaal binnen. akkoord ?
Zowel de arbeidsintensief producerende arbeiders alsook de luierende managers die van het ene zakendineetje naar het andere gaan worden betaald uit die winst ?

hoe meer dus de managers verdienen hoe minder de arbeiders over hebben. Punt blijft dat zij dmv hun arbeid de winst hebben geproduceert.

verder dient de winst ook nog om aandeelhouders divident uit te betalen. ook zij worden dus betaald door de arbeiders zonder een klop te doen.

verder wordt de winst gebruikt om te investeren. Om het productieapparaat te vergroten. of te moderniseren zodat de productie met minder arbeiders kan gebeuren. Ook dit wordt betaald door de arbeiders dus terwijl het productieapparaat eigendom wordt van de aandeelhouders.

In feite komt het er dus op neer dat een arbeider hetvolgende betaald

- zijn eigen loon
- het loon van zijn veedrijver
- de winst van de aandeelhouders
- door de belasting op arbeid ook nog eens de doppers
- en de machine die hem in de toekomst moet vervangen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 15:16.
Oud 2 mei 2006, 15:19   #30
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
De best betaalde Bel 20-managers

1. Pierre Richard - Dexia: 5,27 miljoen euro
2. Jean-Paul Votron - Fortis: 2,74 miljoen euro
3. Gerard Mestrallet - Suez: 2,53 miljoen euro
4. Pierre-Olivier Beckers - Delhaize: 2,22 miljoen euro
5. Didier Bellens - Belgacom: 2,20 miljoen euro
6. Albert Frère - GBL: 2,03 miljoen euro
7. Roch Doliveux - UCB: 1,85 miljoen euro
8. Gilles Samyn - CNP: 1,80 miljoen euro
9. Aloïs Michielsen - Solvay: 1,64 miljoen euro
10. Marc Olivié - Agfa-Gevaert: 1,41 miljoen euro
11. Julien De Wilde - Bekaert: 1,20 miljoen euro
12. Martin De Prycker - Barco: 1,06 miljoen euro
ik vraag me af of die ook allemaal gelukkig zijn, in die volgorde.
Kheb er zo mijn twijfels over..
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 15:33   #31

Standaard

idd diep van binnen weten ze immers goed genoeg dat ze parasiteren op die arme arbeiders.

ze kunnen dat goed verstoppen achter hun stalen gezicht natuurlijk - maar van binnen vreet dat aan ze

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 15:34.
Oud 2 mei 2006, 15:47   #32
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd diep van binnen weten ze immers goed genoeg dat ze parasiteren op die arme arbeiders.

ze kunnen dat goed verstoppen achter hun stalen gezicht natuurlijk - maar van binnen vreet dat aan ze

Dat betwijfel ik sterk.
Om topmanager te zijn moet je over een flinke dosis narcisme beschikken.
Inlevingsvermogen is een ernstige handicap. Iemand die daarmee behept is zal het nooit schoppen tot topmanager.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 16:03   #33
TheBlackadder
Schepen

Standaard

Citaat:
arbeiders maken producten - die worden verkocht en zo stroomt er kapitaal binnen. akkoord ?
Bijna
U vergeet nog dat men deze producten verkocht moet krijgen (voor velen: aan andere bedrijven). Als uw arbeider producten maakt die niet verkocht worden is hij ook niets
Uw arbeiders zijn dus een schakel in het geheel.

Citaat:
Zowel de arbeidsintensief producerende arbeiders alsook de luierende managers die van het ene zakendineetje naar het andere gaan worden betaald uit die winst ?
Nee: zij worden betaald uit de omzet. De winst is wat overblijft nadat men de kosten van productiemiddelen en lonen betaald heeft.
Als die luie manager van u trouwens tijdens zo'n dineetje een afnemer kan strikken voor zijn producten zorgt hij trouwens mee voor de inkomsten.

Citaat:
hoe meer dus de managers verdienen hoe minder de arbeiders over hebben. Punt blijft dat zij dmv hun arbeid de winst hebben geproduceert.
Niet juist, wat die mensen verdienen hangt niet af van de lonen van de topmanagers (als voorbeeld: ik ken voldoende plaatsen waar bazen opslag krijgen, en de werknemers ook).
Door hun arbeid hebben arbeiders producten geproduceerd, geen winst. Of hier winst uit voor komt hangt af van het feit of men ze verkocht krijgt aan een prijs boven de productiekost.

Citaat:
verder dient de winst ook nog om aandeelhouders divident uit te betalen. ook zij worden dus betaald door de arbeiders zonder een klop te doen.
Als we al even buiten beschouwing laten dat zij kapitaal voorzien met risico (iets wat u ongetwijfeld onbelangrijk vind), zijn vele werknemers aandeelhouders in hun bedrijf. Elke werknemer van een bank kan bijvoorbeeld jaarlijks aandelen kopen (en kijk: Dexia en Fortis staan hier bij ), waardoor ook zij hiervan profiteren.
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 16:11   #34
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik vraag me af waarom hij dan überhaupt nog arbeiders heeft werken in zijn bedrijf.
uit liefdadigheid misschien?
Die vervangt hij toch simpelweg door werkwilligen? 8)
Oud 2 mei 2006, 16:13   #35
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
doet de manager dat ook mss?
Ja, toevallig wel. Hij past de verliezen dan misschien niet bij vanuit zijn eigen zak, maar hij zal zijn loon gevoelig zien dalen wanneer het bedrijf verlies begint te draaien. In tegenstelling tot arbeiders op de vloer, wordt topkader veelal uitbetaald in functie van een variabel bonusloon, bovenop een basisloon. Ben je als arbeider bereid zo'n variabel loon te krijgen?
Oud 2 mei 2006, 16:21   #36

Standaard

Citaat:
Ben je als arbeider bereid zo'n variabel loon te krijgen?
Jazeker, een onvoorwaardelijk basisinkomen en daarbovenop bijverdienen zoveel men wil. Je weet dat toch dat wij daar in alle geval voor zijn he sfaxje

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 16:22.
Oud 2 mei 2006, 16:26   #37
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Bewijs dat eens
Simpele pyschologie toont je dat al aan, maar als je een bewijs uit het voorbeeld uit de bedrijfswereld wil: hoeveel succesvolle cooperatieven zonder centraal management zijn er en hoeveel succesvolle "normale" bedrijven mét centraal management zijn er?

Citaat:
Een bedrijf heeft de bedoeling winst te maken; dat is juist. Dat ze dat ook effectief doen is een ander paar mouwen.

Citaat:
Zo stroomt er onder andere kapitaal binnen; er zijn nog een hoop andere manieren waarop kapitaal binnen stroomt, waarmee de arbeider niets te maken heeft. Die omvatten niet alleen de verkoop (een hoopje producerende arbeiders is immers niets waard wanneer de producten niet verkocht worden), die omvatten ook het aantrekken van investeringen, het aantrekken van klanten, het bepalen van toekomststrategieën, het bepalen van aankoopcontracten enzoverder. Ook daar zitten massa's kasstromen aan verbonden.

Citaat:
Nee; lonen zijn nog een etappe voor de winst; lonen zijn vaste kosten. WInst is het surplus op alle kosten die je maakt. Moesten ze echt uit de winst betaald worden, dan zouden ze veel minder krijgen bij dalende winst of zelfs helemaal niets meer krijgen bij verlies.

Citaat:
Niet dus; hoe meer managers of arbeiders verdienen, hoe duurder je product/dienst wordt. Winst is niet alleen aan de ene of de andere groep toe te kennen.

Citaat:
Dividenen krijg je enkel wanneer je aandelen hebt, en aandelen betekenen risico. Aandeelhouders nemen het risico om te investeren, en daar mag me dunkt iets tegenover staan. Aandeelhouders hebben immers nul komma nul garantie dat ze hun geïnvesteerde geld ooit zullen terug zien.
Leen jij aan jan en alleman geld uit zonder dat daar enige tegenprestatie aan verbonden is?

Citaat:
verder wordt de winst gebruikt om te investeren. Om het productieapparaat te vergroten. of te moderniseren zodat de productie met minder arbeiders kan gebeuren. Ook dit wordt betaald door de arbeiders dus terwijl het productieapparaat eigendom wordt van de aandeelhouders.
Niet dus; arbeiders noch managers kunnen automatisch aanspraak maken op de winst. Enkel de eigenaars van het bedrijf kunnen daar aanspraak op maken.
In jouw visie moet je trouwens een groot stuk van de winst aan de machines uitbetalen, aangezien die het leeuwendeel van die winst realiseren.

Citaat:
In feite komt het er dus op neer dat een arbeider hetvolgende betaald

- zijn eigen loon
- het loon van zijn veedrijver
- de winst van de aandeelhouders
- door de belasting op arbeid ook nog eens de doppers
- en de machine die hem in de toekomst moet vervangen
Niet dus, zie bovenstaande replies. Je benadering is botweg te simplistisch...
Oud 2 mei 2006, 16:28   #38
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Jazeker, een onvoorwaardelijk basisinkomen en daarbovenop bijverdienen zoveel men wil. Je weet dat toch dat wij daar in alle geval voor zijn he sfaxje
Je vergeet even dat we hier over werkende mensen hebben Kobafje, niet over de werkweigeraars van het vws
Oud 2 mei 2006, 16:34   #39

Standaard

Citaat:
Niet dus, zie bovenstaande replies. Je benadering is botweg te simplistisch...
mijn benadering gaat er idd gewoon botweg en simplistisch van uit dat ook zweten en zwoegen betalen is.
wellicht een manier van betalen die de managers en investeerders niet kennen .

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 17:02.
Oud 2 mei 2006, 16:47   #40
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
De best betaalde Bel 20-managers

1. Pierre Richard - Dexia: 5,27 miljoen euro
2. Jean-Paul Votron - Fortis: 2,74 miljoen euro
3. Gerard Mestrallet - Suez: 2,53 miljoen euro
4. Pierre-Olivier Beckers - Delhaize: 2,22 miljoen euro
5. Didier Bellens - Belgacom: 2,20 miljoen euro
6. Albert Frère - GBL: 2,03 miljoen euro
7. Roch Doliveux - UCB: 1,85 miljoen euro
8. Gilles Samyn - CNP: 1,80 miljoen euro
9. Aloïs Michielsen - Solvay: 1,64 miljoen euro
10. Marc Olivié - Agfa-Gevaert: 1,41 miljoen euro
11. Julien De Wilde - Bekaert: 1,20 miljoen euro
12. Martin De Prycker - Barco: 1,06 miljoen euro
13. Duveltje382 - VWS: 10.000 euro
Schande dat ge voor 1 jaartje werken? zoveel geld krijgt

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be