Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2006, 14:48   #21
Don Quichote
Banneling

Standaard

Uw zienswijze is een economische ramp.
Er komen Polen naar hier om doodnormale jobs te doen.
Onderwijl 500000 werklozen van plaatselijke bodem.
En die zouden dan geen moeite moeten doen?

Geld gaat immers een stijgend probleem worden.
(vergrijzing >> meer ziektekosten, meer pensioenen)

Er gaat iets stinken.
De volgende neerwaartse conjunctuur zal dit pijnlijk aan het licht brengen.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 15:38   #22
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht

Er gaat iets stinken.
Ik vind het erg dat de VDAB geen moeite lijkt te mogen doen om eigen volk eerst aan het werk te helpen.
Inderdaad, we moeten Polen en andere nationaliteiten aannemen, terwijl wij als werkloze Belgen machteloos mogen toezien.
Onze zekerheid wordt schaamteloos weggegeven door een corrupte overheid en wij mogen ons er nog geen eens vragen bij stellen.
Oud 2 mei 2006, 15:39   #23
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Ik haat mensen die zich tot een partij aangetrokken voelen voor maar één standpunt.... Ik haat de meeloperij dus.... Ik haat het overnemen van die homofobie.... Ik haat het overnemen van het dwepen met nazisme.... Ik haat...
Er zijn meedere standpunten van het VB die mijn steun krijgen, alleen hun katholieke gezindheid is niet mijn ding.
Oud 2 mei 2006, 15:43   #24
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik vind het erg dat de VDAB geen moeite lijkt te mogen doen om eigen volk eerst aan het werk te helpen.
Inderdaad, we moeten Polen en andere nationaliteiten aannemen, terwijl wij als werkloze Belgen machteloos mogen toezien.
Onze zekerheid wordt schaamteloos weggegeven door een corrupte overheid en wij mogen ons er nog geen eens vragen bij stellen.
maar heb je niet gezien dat donkie wel opriep om op het VB te stemmen ?
als ik jouw was zou ik daar als partijgenoot zeer ernstige vragen bij hebben
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 15:44   #25

Standaard

Citaat:
Er zijn meedere standpunten van het VB die mijn steun krijgen, alleen hun katholieke gezindheid is niet mijn ding.
en hun houding tegenover werklozen, kansarmen enz van het zg eigen volk ? of moet ik mss eens een paar links naar postings van cynicus opgraven ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 2 mei 2006, 15:48   #26

Standaard

Citaat:

Er gaat iets stinken.
dus je voorspelt een ramp als het verder gaat zoals het nu gaat. Dat is idd zo. Er moet dringend gezorgd worden dat werken terug loont. Als de tijd dat men moet werken voor een hongerloontje en niet voor welvaart moet terugkomen dan hebben degenen die zouden moeten gaan werken aan dat hongerloon er niks aan verloren dat het systeem meteen voor iedereen naar de kloten gaat .

of maw

als werken niet baat wat kan staken ons dan nog verder schaden ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2006 om 15:50.
Oud 2 mei 2006, 16:23   #27
Boadicea

Standaard

Laat ik het zo stellen, dat als onze wetten zo in elkaar zaten, dat iedereen echt gelijke kansen zou hebben en misdadigers echt enkel naar feiten en niet naar afkomst zouden berecht worden, we al een stap dichter waren.
Maar we hebben nu eenmaal een "democratie" die er op uit is om een bepaalde groep mensen te criminaliseren op hun gedachten, ongeacht of ze er anderen kwaad mee doen of niet en die de echte problemen ontwijken.
De "correcte" politici verspillen liever hun krachten in het zoet houden van allochtone criminelen en het bestrijden van het Vlaams Belang, in plaats van er echt naar te luisteren. Indien ze dat gedaan hebben, zou er misschien nooit een VB nodig geweest zijn, want waren hun maatregelen al lang getroffen.
Een sereen, open debat is in dit land op alle mogelijke fronten wettelijk onmogelijk gemaakt en dat maakt me inderdaad woest.
En een kleine nuancering: ik ben een "nieuwe" racist, want ik veroordeel nieuwkomers op hun onaangepast gedrag, niet op hun afkomst of huidskleur. Persoonlijk heb ik geen problemen met mensen die er anders uitzien, alleen moeten ze hier de wetten niet komen veranderen en dat doen ze dus wel.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 16:23   #28
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Binnenkort gaan er een hoop goede lieden van hier,
echt willen gaan werken.

En dan gaan die Pooltjes al een hoop jobkes ingenomen hebben.

Het kleinste kind kan dat zien aankomen.
Wat een zever. Zo een simplistische redeneringen maken het Vlaams Belang natuurlijk groot. Ik kan u zelfs zeggen dat de Polen goed voor onze economie zijn en voor alle werkende mensen, want ze zitten heel vaak in takken van de industrie waarin een nood is aan capabele arbeiders. Een "scheepswerf" hier in de buurt neemt massaal polen in dienst omdat er geen capabele vlaamse scheepsbouwers meer zijn. Beetje kut voor dat bedrijf.

Die 600 000 werklozen moet eens 1 ding goed in hun oren knijpen, hun toekomst is hun eigen verantwoordelijkheid. Vaak is de reden waarom ze geen job hebben hun achterlijke mentaliteit (cfr. VWS) of gewoon geen capaciteiten die nuttig zijn voor een werkgever. School u bij met dat dopgeld en ge zult werk vinden.....de aanhouder wint ! Wentel uzelf toch niet altijd in uw eigen miserie en gebruik het niet als excuus voor uw werkonbekwaamheid.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 16:29   #29
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
En schrik dat we nu krijgen...
Mijnheer woont zeker in een rustige villawijk ergens in de Westvlaanders, inclusief camerabewaking, elektrische poort en waakhond en met als enigste allochtoon contact zijn Oost- Europese poestvrouw die hij dan nog eens onderbetaalt.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 16:38   #30
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat een zever. Zo een simplistische redeneringen maken het Vlaams Belang natuurlijk groot. Ik kan u zelfs zeggen dat de Polen goed voor onze economie zijn en voor alle werkende mensen, want ze zitten heel vaak in takken van de industrie waarin een nood is aan capabele arbeiders. Een "scheepswerf" hier in de buurt neemt massaal polen in dienst omdat er geen capabele vlaamse scheepsbouwers meer zijn. Beetje kut voor dat bedrijf.

Omdat ik België hier bijna geen opleidingen meer toe bestaan. Of omdat de normen voor de Belgen zo hoog liggen, dat bijna niemand er nog aan kan voldoen. Ik kan het weten, mijn grootvader was scheepshersteller en mijn oom heeft die taak van hem overgenomen. Vroeger kon dit nog van vader op zoon, voordat de papieren diplomacratie zich er in kwam moeien. Nu nemen we Polen aan zonder diploma, omdat ongeschoolde Belgen plots niet meer gekwalificeerd zijn.

Die 600 000 werklozen moet eens 1 ding goed in hun oren knijpen, hun toekomst is hun eigen verantwoordelijkheid. Vaak is de reden waarom ze geen job hebben hun achterlijke mentaliteit (cfr. VWS) of gewoon geen capaciteiten die nuttig zijn voor een werkgever. School u bij met dat dopgeld en ge zult werk vinden.....de aanhouder wint ! Wentel uzelf toch niet altijd in uw eigen miserie en gebruik het niet als excuus voor uw werkonbekwaamheid.....
Dus werklozen zijn achterlijk volgens u? Het enige wat Hitler volgens mij echt goed gedaan heeft ... was zorgen voor werkgelegenheid.
Als je stapels sollicitatiebrieven geschreven hebt en telkens een bruine je plaats inneemt met het excuus "We moeten ... wel aannemen, want anders krijgen we een proces wegens discriminatie", kom me dan niet vertellen dat Belgen niet bereidwillig zijn.
Als je dan weet dat er allochtonen zijn, die moedwillig met voorhamers op hun handen slaan, tot de botten verbrijzeld zijn, als ze een werkaanbeiding van de VDAB krijgen, zodat ze moeten solliciteren in het gips, wie is dan de profiteur? Daarbij hopen ze nog dat het slecht aan elkaar groeit, zodat ze blijvend invalide kunnen worden en zonder lastig gevallen te worden op de kap van de Belgisch werkman kunnen leven.
Als de Belgen volgens u dan arbeidsongeschikt zijn wegens zwakke mentale toestand, hebben die dan geen recht op een invaliditeit? Nee, want ze blijven hierdoor verder stempelen, op kosten van de bazen die hen niet willen aannemen en die bruinen, die de job dan wel krijgen. Plus dat de helft van die bruinen dan na veertien dagen het dikwijls ook plots aan hun rug hebben. Het schijnt daar schering en inslag te zijn. Als ze zulk een zwak gestel hebben, vraag ik me af wat ze hier ooit zware arbeid verricht kunnen hebben als gastarbeider.
En ooit als Belg eens cursussen aangevraagd bij de VDAB?

Laatst gewijzigd door Boadicea : 2 mei 2006 om 16:42.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 18:10   #31
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Mijnheer woont zeker in een rustige villawijk ergens in de Westvlaanders, inclusief camerabewaking, elektrische poort en waakhond en met als enigste allochtoon contact zijn Oost- Europese poestvrouw die hij dan nog eens onderbetaalt.
Neen, ik woon in een klein huurappartement vlak bij een open centrum voor asielzoekers ergens ten noorden van Antwerpen. En ik poets mijn huis zelf. Nog vragen?

Laatst gewijzigd door Djiezes : 2 mei 2006 om 18:18.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 20:37   #32
Boadicea

Standaard

Citaat:
Neen, ik woon in een klein huurappartement vlak bij een open centrum voor asielzoekers ergens ten noorden van Antwerpen. En ik poets mijn huis zelf. Nog vragen?
Dan komt u weinig buiten. Geeft niet, Antwerpen Noord is ook een buurt die voor Belgen een aanzet tot een kluizenaarsbestaan is, kwestie van overleven.
Zelf poetsen is verstandig. Men kan heden ten dage de asielzoekers best niet vertrouwen. Naar het schijnt hebben ze geen bron van inkomsten (officieel) maar kunnen ze wel met sjieke auto's rijden.
Oud 2 mei 2006, 20:43   #33
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

sorry maar er is een verschil tussen mensen helpen aan een job en mensen dwingen/chanteren tot werk die ze 9/10 na een jaar weer kwijt zijn...
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 20:44   #34
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan komt u weinig buiten. Blablabla
Wat weet jij daar van? Nog eentje die zo graag overhaaste conclusies trekt.
Ik kom trouwens heel dikwijls buiten...

Laatst gewijzigd door Djiezes : 2 mei 2006 om 20:45.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2006, 20:56   #35
Boadicea

Standaard

Citaat:
Wat weet jij daar van? Nog eentje die zo graag overhaaste conclusies trekt.
Ik kom trouwens heel dikwijls buiten...
Ik ook en wees eerlijk:

Ben al 3 maal aangerand geweest door bruinen

Heb al verschillende malen bijna mijn nek gebroken over het sluikstort

Moet uitkijken dat ik niet in drugsnaalde trap, achtergelaten door zowel allochtone als autochtone spuiters, die dit zonder problemen in het openbaar doen.

Heb al 2 maal een mes in mijn keel gevoeld

Hebben ze al 3 maal ingebroken

Ben 5 maal met de dood bedreigd als ik niet opkras

En dan zal ik de scheldpartijen die ik naar mijn hoofd geslingerd krijg maar niet citeren, wegens forumregels.

Je wordt als blanke vrouw vies bekeken door troela's met hoofddoek

Ik heb genoeg PV's liggen.

En dan mag ik niet tegen het vreemd rucht zijn. Die paar conflicten die ik eens heb gehad met Belgen, vallen hiertegen in het niets.

Bedankt, maar ik geloof niet meteen dat we van dezelfde buurt zijn. Of als man heb je het iets makkelijker. Tegen de mijne waren ze in oorsprong ook vriendelijk, maar ik mocht niet alleen over straat lopen, of ik was een prooi. Eerst wou hij het ook niet geloven, maar hij heeft de ware aard van de islam leren kennen en ik moet bekennen dat hij nog extremer geworden is dan mij.
Oud 2 mei 2006, 22:01   #36
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ... dan veranderen de wetten weer en je gedachten worden verboden. Je mag geen mening meer hebben, tenzij het die van de gevestigde waarden is.
.
Heel bizar! Het komt me nochtans voor dat jij hier ongebreideld jouw meningen vrij kunt verkondigen... Tiens, tiens.
Oud 2 mei 2006, 22:14   #37
luc broes

Standaard

Citaat:
Het VB loopt zeker niet hoog op met onze fameuze kardinaal die de verantwoordelijkheid voor de mp3-moord ook toeschrijft aan onze 'onverschillige' samenleving. Verhofstadt zegt dat trouwens ook. Op die manier blijft de regering buiten schot;
De regering is verantwoordelijk voor het jarenlang dulden van de straatcriminaliteit, waarvan Joe ten slotte slachtoffer is geworden;
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2006, 05:42   #38
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...maar de vreemdelingenhaat primeert toch altijd...
Oud 3 mei 2006, 05:49   #39
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Het VB loopt zeker niet hoog op met onze fameuze kardinaal die de verantwoordelijkheid voor de mp3-moord ook toeschrijft aan onze 'onverschillige' samenleving. Verhofstadt zegt dat trouwens ook. Op die manier blijft de regering buiten schot;
De regering is verantwoordelijk voor het jarenlang dulden van de straatcriminaliteit, waarvan Joe ten slotte slachtoffer is geworden;
pffftt.... ten eerste: off topic, ten tweede: die dingen gebeurden vroeger ook, alleen de maatschappij is er echt niet onveiliger door geworden.... Ten tijde dat we overspoeld werden door de vikingen, dat waren nog eens onveilige tijden....
Oud 3 mei 2006, 07:30   #40
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
...maar de vreemdelingenhaat primeert toch altijd...
Ik heb de indruk dat jouw haat primeert.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be