Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2006, 12:07   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door razaclaa Bekijk bericht
90 % van de vrouwen zijn zo.

zeer zwak karakter.

rond het vingertje te draaien.

niet mijn type evenwel, ik ben platonicus.
Gelukkig hebben we met jou een nieuwe platonicus erbij.
De vorige werd geband.
Ben jij, net als hij, platonicus omwille van defect aan 't masjien?
Of ziet geen enkele deftige madam of meneer u staan?
Oud 4 mei 2006, 17:16   #22
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
van alle kronkels die ik hier ooit gelezen heb, is dit een van de besten.

Ik doe mijn best.
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 17:43   #23
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht
Ik ben de man van het privé-kapitaal, dat weet u.

Maar als voorstander van privé-bezit zeg ik u: niemand kan/mag de aarde volledig bezitten. Want dan is er geen privé-bezit meer.
vraagje waar trek je de grens ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 17:46   #24
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
vraagje waar trek je de grens ?

Ach... is het nu zo interessant om daar een theoretische hypotheses over te maken??
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 17:48   #25

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mijn 31ha mag gerust een deel oceaan, woestijn en taiga bevatten hoor!
Maar ook een deel regenwoud, wit strand, dennebos,...

Mijn 1800 meter nu bestaat enkel uit gazon, bebouwing en wat beplanting.
Ook niet echt je dat...
de aarde letterlijk onder alle inwoners verdelen kan natuurlijk niet. Henry george heeft echter een manier gevonden om wel iedereen zijn natuurlijk erfdeel te kunnen geven op een eerlijke manier. Als de wereld van iedereen ( dus van de gemeenschap ) zou zijn dan zou die gemeenschap de gronden kunnen verhuren aan particulieren. Vervolgens worden de opbrengsten hiervan gelijk verdeeld onder alle inwoners in de vorm van een maandelijks onvoorwaardelijk basisinkomen. Men kan veel huren dan moet men veel betalen. Men moet ook blijven betalen zolang men huurt. Men kan er ook voor kiezen weinig of niets te huren. Men kan een woestijn huren en daar moet men dan maar weinig voor betalen. Men kan ook een diamantmijn huren, daar moet men dan natuurlijk veel voor afdokken. Op die manier zou armoede in de wereld echt en structureel bestreden kunnen worden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 mei 2006 om 17:51.
Oud 4 mei 2006, 17:50   #26

Standaard

Citaat:
Ach... is het nu zo interessant om daar een theoretische hypotheses over te maken??
ik denk dat vooral de bezitters van teveel natuurlijke hulpbronnen dat argumenteloos zullen trachten afwimpelen door te zeggen dat het niet zo interessant is .
Oud 4 mei 2006, 18:02   #27
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, meer van die kronkels
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 18:48   #28
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jaja, dat zeggen ze allemaal.
tot ze genoeg poen voor hun neus zien.
Maar als je weet dat je de zee ingejaagd zal worden, dan zal je dat bedrag niet aanvaarden.

Of je koopt een luxejacht.
Oud 4 mei 2006, 21:38   #29
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de aarde letterlijk onder alle inwoners verdelen kan natuurlijk niet. Henry george heeft echter een manier gevonden om wel iedereen zijn natuurlijk erfdeel te kunnen geven op een eerlijke manier. Als de wereld van iedereen ( dus van de gemeenschap ) zou zijn dan zou die gemeenschap de gronden kunnen verhuren aan particulieren. Vervolgens worden de opbrengsten hiervan gelijk verdeeld onder alle inwoners in de vorm van een maandelijks onvoorwaardelijk basisinkomen. Men kan veel huren dan moet men veel betalen. Men moet ook blijven betalen zolang men huurt. Men kan er ook voor kiezen weinig of niets te huren. Men kan een woestijn huren en daar moet men dan maar weinig voor betalen. Men kan ook een diamantmijn huren, daar moet men dan natuurlijk veel voor afdokken. Op die manier zou armoede in de wereld echt en structureel bestreden kunnen worden.
Zolang ik mijn 31ha maar krijg is het mij allemaal gelijk.
Oud 4 mei 2006, 21:52   #30

Standaard

Citaat:
Zolang ik mijn 31ha maar krijg is het mij allemaal gelijk.
ge krijgt de huur die het opbracht. En daarmee kunt ge dan zelf huren wat ge maar wilt.
Oud 4 mei 2006, 22:10   #31
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ge krijgt de huur die het opbracht. En daarmee kunt ge dan zelf huren wat ge maar wilt.
Dus ik moet mijn eigendom verhuren om vervolgens zelf ergens anders iets te gaan huren?

Mmmmh, raar plan...
Oud 5 mei 2006, 10:13   #32

Standaard

Citaat:
Dus ik moet mijn eigendom verhuren om vervolgens zelf ergens anders iets te gaan huren?

Mmmmh, raar plan...
ik vind een stukje woestijn hebben en een stukje noordpool en een stukje oceaan en een stukje taiga enz en dus letterlijk 1/7 000 000 000 deel ( of hoeveel is t ) opeisen toch wel een nog iets raarder plan. Vooral nogal onpraktisch zo en gewoon onuitvoerbaar

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 mei 2006 om 10:14.
Oud 5 mei 2006, 11:16   #33
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Zag gisteren dat Tom Cruise ondertussen al 48 hectare op de maan heeft gekocht..
Vraag ik mij toch af: van wie heeft hij dat kunnen kopen?
Van iemand die hem verteld heeft naar de maan te lopen...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 17:20   #34
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vind een stukje woestijn hebben en een stukje noordpool en een stukje oceaan en een stukje taiga enz en dus letterlijk 1/7 000 000 000 deel ( of hoeveel is t ) opeisen toch wel een nog iets raarder plan. Vooral nogal onpraktisch zo en gewoon onuitvoerbaar
't Is een heel raar plan, dat geef ik toe.
Maar dat maakt het nog niet minder aantrekkelijk.8)
Oud 7 mei 2006, 08:53   #35
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
stel dat een mens zo hard werkt dat hij alle grond op de aarde kan kopen.
eerlijk verdiend dus.
mag hij dan de rest van de mensheid, die zijn eigendom betreedt, in zee jagen?

Interessante vraag.
Volgens de huidige wetgeving (ik vermoed in de meeste landen) is eigenaar zijn, voor een groot stuk baas zijn.
Het systeem zit zo in mekaar.
Je bent als eigenaar niet verplicht om medelevend te zijn.
Dakloze mensen moeten in dit systeem niet geholpen worden door de privé eigenaar, maar door de staat.
Als privé eigenaars echter steeds meer geld/macht/bezit in hun handen krijgen, kan je tot een toestand komen waarbij de middelen van de staat onvoldoende worden en waarbij privé eigenaars geen verplichtingen hebben.
In dit geval worden grote aantallen mensen eigenlijk aan de kant geschoven (in zee gejaagd).
Zolang we in een democratie leven zal het waarschijnlijk nooit zover komen.
Hoe meer armen er komen, hoe meer sociale wetten er normaal gezien zullen bijkomen, (hetgeen gelijk zou moeten staan aan het afremmen van machtsconcentraties).
Toch geeft het te denken, dat het theoretisch, in ons huidige systeem mogelijk is, dat een kleine groep buitensporig veel macht krijgt.
Misschien is er wel nood aan een beter systeem?
Het systeem van King is misschien te overwegen?
Maar hoe zit het met de overgang?
Een Bill Gates bvb, is die in dit scenario ineens al zijn vastgoed dat ie aangekocht heeft kwijt?

Laatst gewijzigd door satiper : 7 mei 2006 om 08:55.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2006, 22:24   #36

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Interessante vraag.
Volgens de huidige wetgeving (ik vermoed in de meeste landen) is eigenaar zijn, voor een groot stuk baas zijn.
Het systeem zit zo in mekaar.
Je bent als eigenaar niet verplicht om medelevend te zijn.
Dakloze mensen moeten in dit systeem niet geholpen worden door de privé eigenaar, maar door de staat.
Als privé eigenaars echter steeds meer geld/macht/bezit in hun handen krijgen, kan je tot een toestand komen waarbij de middelen van de staat onvoldoende worden en waarbij privé eigenaars geen verplichtingen hebben.
In dit geval worden grote aantallen mensen eigenlijk aan de kant geschoven (in zee gejaagd).
Zolang we in een democratie leven zal het waarschijnlijk nooit zover komen.
Hoe meer armen er komen, hoe meer sociale wetten er normaal gezien zullen bijkomen, (hetgeen gelijk zou moeten staan aan het afremmen van machtsconcentraties).
Toch geeft het te denken, dat het theoretisch, in ons huidige systeem mogelijk is, dat een kleine groep buitensporig veel macht krijgt.
Misschien is er wel nood aan een beter systeem?
Het systeem van King is misschien te overwegen?
Maar hoe zit het met de overgang?
Een Bill Gates bvb, is die in dit scenario ineens al zijn vastgoed dat ie aangekocht heeft kwijt?
wou toch nog even toevoegen dat in het geval daklozen en armen op de staat zijn aangewezen dit op zich voor hen in feite een mensonwaardige situatie is waarin zij tot beroepsbedelaars worden gedegradeerd. Het is etheisch dann ook volstrekt verantwoord om de overlast die door grootbezitters wordt veroorzaakt ook op hen af te wimpelen ipv op de werkmens. Wat de overgang betreft ben ik nog aan een idealistisch scenario aan t werken. Tips, suggesties, aanmerkingen ed zijn zeker welkom.
Oud 8 mei 2006, 17:07   #37
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
wou toch nog even toevoegen dat in het geval daklozen en armen op de staat zijn aangewezen dit op zich voor hen in feite een mensonwaardige situatie is waarin zij tot beroepsbedelaars worden gedegradeerd. Het is etheisch dann ook volstrekt verantwoord om de overlast die door grootbezitters wordt veroorzaakt ook op hen af te wimpelen ipv op de werkmens. Wat de overgang betreft ben ik nog aan een idealistisch scenario aan t werken. Tips, suggesties, aanmerkingen ed zijn zeker welkom.
Ik denk dat de overgang echt wel het grootste probleem vormt.
Ik denk dat als men eerlijk met zichzelf is dat men dan moet erkennen dat je systeem eerlijker is dan het huidige.
Ik denk dat er wel wat mensen zijn die liever niet al te eerlijk zijn met zichzelf.
Als je wat te verliezen hebt (hoe rijker, hoe meer te verliezen) zal je mss geneigd zijn te denken dat het huidige systeem wel eerlijk is.
Bovendien zijn het net deze rijkeren die het grootste deel van de macht in handen hebben (politiek/economisch/militair).
Je kan er dus zeker van zijn dat je op heel wat weerstand zal stuiten om je ideaal te verwezenlijken.
Je hebt echter één erg sterk punt, in wezen denk ik dat je gelijk hebt.
Mocht je van nul kunnen herbeginnen met jouw systeem, dan zou dit een eerlijker wereld zijn.
Nu is echter veel opgebouwd met de regels zoals ze nu bestaan.
Om nog eens het vb van Bill Gates te nemen. Hij is op een heel snelle manier tot één van de rijksten (volgens sommigen de rijkste) op aarde geworden. Het is voor hem en voor vele anderen niet vanzelfsprekend om ineens een heel pak (mss wel het grootste) van zijn bezit/macht te moeten opgeven.
Ik denk dan ook dat de meest aangewezen weg om iets te bereiken op dit vlak, deze van geleidelijke hervormingen is.
Ik denk dat het een kwestie van opmaak van een stappenplan is, waarbij de stappen noodgedwongen klein (mensen mogen zich niet te zeer bedreigd voelen of haken helemaal af) zullen moeten zijn in het streven naar het uiteindelijke realiseren van je ideaal.
Ik denk dat een eerste stap het overtuigen van mensen is dat er een betere wereld mogelijk is en dat er een weg voor is om hem te bereiken.
Nu, daarin ben je niet helemaal vruchteloos bezig moet ik zeggen
Oud 8 mei 2006, 19:09   #38

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de overgang echt wel het grootste probleem vormt.
Ik denk dat als men eerlijk met zichzelf is dat men dan moet erkennen dat je systeem eerlijker is dan het huidige.
Ik denk dat er wel wat mensen zijn die liever niet al te eerlijk zijn met zichzelf.
Als je wat te verliezen hebt (hoe rijker, hoe meer te verliezen) zal je mss geneigd zijn te denken dat het huidige systeem wel eerlijk is.
Bovendien zijn het net deze rijkeren die het grootste deel van de macht in handen hebben (politiek/economisch/militair).
Je kan er dus zeker van zijn dat je op heel wat weerstand zal stuiten om je ideaal te verwezenlijken.
Je hebt echter één erg sterk punt, in wezen denk ik dat je gelijk hebt.
Mocht je van nul kunnen herbeginnen met jouw systeem, dan zou dit een eerlijker wereld zijn.
Nu is echter veel opgebouwd met de regels zoals ze nu bestaan.
Om nog eens het vb van Bill Gates te nemen. Hij is op een heel snelle manier tot één van de rijksten (volgens sommigen de rijkste) op aarde geworden. Het is voor hem en voor vele anderen niet vanzelfsprekend om ineens een heel pak (mss wel het grootste) van zijn bezit/macht te moeten opgeven.
Ik denk dan ook dat de meest aangewezen weg om iets te bereiken op dit vlak, deze van geleidelijke hervormingen is.
Ik denk dat het een kwestie van opmaak van een stappenplan is, waarbij de stappen noodgedwongen klein (mensen mogen zich niet te zeer bedreigd voelen of haken helemaal af) zullen moeten zijn in het streven naar het uiteindelijke realiseren van je ideaal.
Ik denk dat een eerste stap het overtuigen van mensen is dat er een betere wereld mogelijk is en dat er een weg voor is om hem te bereiken.
Nu, daarin ben je niet helemaal vruchteloos bezig moet ik zeggen
dank je satiper maar de eer komt niet mij toe.

hieronder een citaatje uit 1897 ivm het grafschrift van henry george, degene die wel de eer toekomt

Meer dan 200.000 mensen bewezen hem de laatste eer. Op zijn grafsteen is het volgende citaat uit Vooruitgang en Armoede aangebracht:

‘De waarheid die ik getracht heb aan het licht te brengen zal niet gemakkelijk worden aanvaard. Was dat wel zo, dan zou zij al lang geaccepteerd zijn en zou ze nooit zijn verduisterd. Maar zij zal vrienden vinden, vrienden die ervoor willen strijden en lijden en zonodig, ervoor sterven. Dat is de kracht van de waarheid.’

bron

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 mei 2006 om 19:10.
Oud 9 mei 2006, 20:42   #39
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
dank je satiper maar de eer komt niet mij toe.

hieronder een citaatje uit 1897 ivm het grafschrift van henry george, degene die wel de eer toekomt

Meer dan 200.000 mensen bewezen hem de laatste eer. Op zijn grafsteen is het volgende citaat uit Vooruitgang en Armoede aangebracht:

De waarheid die ik getracht heb aan het licht te brengen zal niet gemakkelijk worden aanvaard. Was dat wel zo, dan zou zij al lang geaccepteerd zijn en zou ze nooit zijn verduisterd. Maar zij zal vrienden vinden, vrienden die ervoor willen strijden en lijden en zonodig, ervoor sterven. Dat is de kracht van de waarheid.’

bron

DE waarheid.
Je kan enkel denken dat je ze kent, nooit weten.
Los daarvan maken mensen keuzes, medebepaald door de mythes die als waarheid worden ervaren.

Dit gezegd zijnde, voel ik het persoonlijk zo aan, dat het systeem van henry georges eerlijker zou kunnen zijn dan hetgeen we nu kennen.

Als er meer mensen dit zo gaan aanvoelen is er kans dat er wat in die richting beweegt. Om maar te zeggen je woorden vallen niet altijd in dovemansoren
Oud 9 mei 2006, 23:06   #40

Standaard

Citaat:
DE waarheid.
Je kan enkel denken dat je ze kent, nooit weten.
Los daarvan maken mensen keuzes, medebepaald door de mythes die als waarheid worden ervaren.

Dit gezegd zijnde, voel ik het persoonlijk zo aan, dat het systeem van henry georges eerlijker zou kunnen zijn dan hetgeen we nu kennen.

Als er meer mensen dit zo gaan aanvoelen is er kans dat er wat in die richting beweegt. Om maar te zeggen je woorden vallen niet altijd in dovemansoren
tof satiper en bedankt dat je dit zegt want dat doet me toch wel eens goed af en toe .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be