![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Schepen
|
![]() Fonske zegt niet dat ge moet werken he, enkel dat je die job moet aannemen, of uw uitkering verliest (of dat die daalt). Er staat immers ook nergens in de grondwet dat u recht heeft op een werkloosheidsuitkering, en zeker niet dat u dit recht heeft als u niet wil werken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee toch ![]() ge hebt ook nog kraanman en stellingbouwers (ook knelpuntenberoepen). En gevelschilders, metsers,... moeten vaak ook hoog. ge kunt misschien mensen VERPLICHTEN hun rug kapot te maken door ze te doen vloeren. ![]() Werk weigeren moet altijd kunnen.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() werk weigeren moet kunnen, maar niet als je wel geschikt ben voor het werk. solidariteit werkt naar 2 kanten hé
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VDAB oordeelt wat ze zien op papier. Staat daar dat iemand hoogtevrees heeft? Staat daar dat iemand een paniekstoornis heeft en daarom begint te hyperventileren als hij met een auto of camion op de baan moet? Je zult het maar voorhebben dat je een rijbewijs CE op zak hebt m�*�*r ook rijangst hebt en dat ze u op een dag VERPLICHTEN om iedere dag de baan op te gaan met den oplegger.
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1° het recht op arbeid en op de vrije keuze van beroepsarbeid in het raam van een algemeen werkgelegenheidsbeleid dat onder meer gericht is op het waarborgen van een zo hoog en stabiel mogelijk werkgelegenheidspeil, het recht op billijke arbeidsvoorwaarden en een billijke beloning, alsmede het recht op informatie, overleg en collectief onderhandelen;
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk trouwens dat niémand geschikt is voor een job als vloerder of natuursteenbewerker: zelfs met de geschikte opleiding blijft het een job die uw lichaam om zeep helpt. Sommige mensen pakken dat erbij, maar ik zou er niet graag tot verplicht worden.
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doet mij een beetje denken aan die vrouw van den VDAB die me per sé wou zien werken na m'n studies. Ik had al een contract toen, te beginnen in januari, maar in november wou ze per sé dat ik ging solliciteren
![]() Wat maakt het in godsnaam wat ik deed met die tijd? Waarom zou ik moeten solliciteren voor een job die ik toch niet kan blijven uitoefenen? Bende zeveraars. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Goed goed,
Weiger maar werk met wetteksten in de hand. Dat is zeker toegelaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Men moet zelfs niet weigeren, want u hebt het recht niet iemand te DWINGEN
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Dus de ene mens heeft rechten en de ander heeft plichten... tiens tiens...
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() De Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling? Moeten die niet objectief zijn?
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Als een werkende van job kan veranderen naar keuze zonder te MOETEN opdraven voor een instantie dan kan dat natuurlijk. Als een uitkeringsgerechtigde werkzoekende niet meteen de gepaste job vindt die aan zijn/haar profiel beantwoord MOET die werkzoekende dat maar aannemen en tegen de zin in gaan werken?! Slavernij is reeds afgeschaft beste...
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden. basta
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het recht om werk te weigeren moet absoluut gegarandeerd blijven
enkele voorbeelden als vegetarier moet ik een job in het slachthuis kunnen weigeren als moslim een job bij een bank ( omdat ze tegen rente zijn ) als aanhanger van een niet materialistische cultuur moet ik zelfs elke vorm van economische activiteit kunnen weigeren. raakt men aan dit princiepe dan zou men bvb elke vrouw kunnen verplichten een job in de prostitutie aan te nemen want elke vrouw kan haar benen open doen. ( een man trouwens ook ) de raad van state zal brandhout maken van de aangekondigde maatregelen zeker weten en frankske van de kakbroek en zijn stoer fonske weten dat ook - het is dan ook pure demagogische propaganda om het belang te behartigen van de werkgevers ( die de vdab sponsoren - dus belangenvermenging ) wat ze verkondigen. Uiteindelijk zal het allemaal weer een scheet in een fles blijken te zijn. Onze grondwet is daar te immers goed voor en conform het UVRM.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 mei 2006 om 13:16. |
![]() |
![]() |