Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2006, 16:46   #21
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Buiten een paar flaminganten die een gemakkelijkheidsoplossing voor Brussel willen, heb ik dat nog nooit gehoord.
Ze zitten in UK, Frankrijk, Duitsland absoluut niet te wachten op een Europese DC.
Dat de Fransen daar niet op staan te wachten is omwille van Straatsburg alleen maar logisch. Verder klopt het dat ik er nog nooit een oproep om gehoord heb (Wie roept er nu op om een deel van een ander land in te palmen?) , maar evenmin een afkeuring.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 03:03   #22
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Frankrijk heeft laten weten dat er in Straatsburg net nog drie nieuwe gebouwen zijn aangekocht...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 01:34   #23
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Indien het Europees verdrag tot instelling van een Grondwet goedgekeurd was, zou het EP deze kwestie nu in behandeling moeten nemen om dit eventueel gesterkt door een eigen motie door de ER te laten op haar agenda zetten. Hieruit blijkt eigenlijk dat de
individuele Naties nog steeds een sterk veto-recht hebben en er blijkt bovendien uit dat het niet de grootte van de Naties is dat hier doorslaggevend is, maar dat alle systemen die een meerderheid de macht ontnemen in wezen ondemocratisch zijn. Anders gezegd : om democratisch te kunnen zijn heebben de democratische europese instellingen behoefte aan meer macht ! De meest democratische Europese Instelling is wel die van een volksreferendum, reeds vorzien in de grondwet
maar door onze franse en nederlandse vrienden afgeblokt !
Oud 18 oktober 2006, 01:38   #24
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Bouw toch ineens een nieuwe hoofdstad tussen Aken/Maastricht en Luik =
een veeltalige nagelnieuwe stad, een groots project voor een groots continent.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 06:04   #25
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door §tijn Bekijk bericht
Als je ziet naar Straatsburg: het Parlement is pas gebouwd heeft daar miljarden euro's gekost, zorgt voor werkgelegenheid, etc...
Ik denk dus niet dat de Fransen zomaar akkoord zouden gaan met de verhuis.
Ik ben wel voor zo'n defenitieve vestiging naar Brussel, niet enkel omwille van voordelen voor Brussel, maar ook tegen de kosten van parlementsleden, hun hele achterban + camionette met dossier en andere materiaal.
waarom dan niet alles in Straatsburg?Wat is dat nu voor verschil, Brussel of Straatsburg? t'Is toch allemaal Europa?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 06:16   #26
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Ik denk dat het belang van Straasburg vooral de symboliek is van europese eensgezindheid, aangezien dit gebied belangerijke was van voor beide wereld oorlogen. Ik vind het niet erg dat het de belastingbetaler 200 miljoen euro kost echter wel dat het zo zinloos is. Dus misschien zou men hier een andere instantie moeten vestigen, bijvoorbeeld voor de raad van ministers of het europese pentagon voor ons aanstaande europees leger. Zijn de fransen blij, zijn de europese parlementariers blij, en word het geld van de belastingbetaler niet meer verkwanseld aan iets nutteloos(dan alleen nog maar verkwanseld op een normale manier )
akkoord op voorwaarde dat men direkt serieus begint met de opzet van dat leger.Wij hebben dat hard nodig om onze Europese grenzen te bewaken, tegen illegale indringers.Als eerste taak al, en voor degenen die er reeds in gelukt zijn zich een toegang te verschaffen, terug te verwijderen.
Oud 18 oktober 2006, 06:24   #27
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Bouw toch ineens een nieuwe hoofdstad tussen Aken/Maastricht en Luik =
een veeltalige nagelnieuwe stad, een groots project voor een groots continent.
dat is geen slecht idee, zo in de aard van de stad "Brasilia", gloednieuw,modern, énorm...schept werkgelegenheid ook nog! En Brussel en Straatsburg kunnen dan terug provinciestedjes worden.Enfin, Brussel een Marokkaanse enclave.We kunnen daar dan een 20 meter hoge muur rond bouwen...
Oud 18 oktober 2006, 11:59   #28
*Lorre*
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
Straatsburg of Brussel , EU maak een Keuze !!!
Doe mij maar Brussel
*Lorre* is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be