![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar is het voor die kerel bijzonder moeilijk inhoudelijk te discussiëren. Nog steeds blijft mijn vraag onbeantwoord.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 |
Burger
|
![]() Ik wil eens een echte reactie van 'de andere' kant horen
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() De "andere kant" kan zich terugvinden in de toespraak van Dewinter vandaag die op een verbloemde manier de verantwoordelijkheid opnam voor de feiten van donderdag.
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als morgen een vreemdeling twee Vlamingen neerschiet, dan is dat de fout van de SPa, Groen!, CD&V en VLD. Stop met zeveren.
![]() |
#26 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() voor de fun ![]() Laatst gewijzigd door NapalmBenny. : 14 mei 2006 om 19:24. |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Waarom gebeurt er dan niets tegen dat soort gasten?
Mensen die geweld gebruiken, in onze maatschappij, verdienen straf. Op het moment dat het Vb zich ermee gaat bemoeien echter, treed er een andere gedachtengang in werking: die van de vrije meningsuiting. Iets wat zij niet begrijpen. Zodra het Vb begint te stigmatiseren, is de kans groot dat de daders gaan lopen. Simpelweg omdat ze onder de polemieke vleugels van het Vb ontkomen in de nakende discussie. Bek dicht & doe er iets aan, zou beter op zijn plaats zijn geweest. Maar neen, zoals vaker geschreven, het Vb is [zeker nu] beter af met pappen & nathouden van die haat. Want als er hard wordt opgetreden kloppen ze zich op de borst (politiek volgt Vb) en als dat niet gebeurt schelden ze naar immigranten & politiek. De beste stuurlui staan aan wal. En zonder vaarbewijs kom je nu eenmaal niet aan het roer. Laatst gewijzigd door Mephisto : 14 mei 2006 om 19:57. |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn moeder had een rijbewijs, maaaaaar kon niet met de auto rijden zulle. ze was bang alléén in het verkeer, er moest steeds iemand bij zijn, en dan ging het goed. anders nopens ![]() |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik begrijp dit niet. Er zijn 2 mensen vermoord door iemand die blijkbaar vond dat mensen die 'anders' zijn dood moeten. En wat lees ik hier eigenlijk tussen de lijntjes, dat in al jullie verontwaardiging (of het nu verontwaardiging is over de moorden, of over het feit dat het VLBL verantwoordelijk gesteld wordt) jullie vinden dat mensen die 'anders' zijn ... dood moeten.
Hebben jullie het dan nog niet door dat niet VLBL, niet de SP-a, niet de PS, niet de CD&V etc, verantwoordelijk zijn (dat is alleen de moordenaar), maar dat iedereen, mezelf incluis, boter op het hoofd hebben ? Het VLBL 'zaait inderdaad haat'. Maar wat hebben de zogezegd politiek correcten dan wel gedaan om die haat ui te doven, behalve hun kop in het zand gestoken ? Het lijkt wel of racisme altijd van één kant komt. Maar wat is het uiteindelijke verschil tussen een blanke man die een zwarte doodschiet omwille van zijn huidskleur, en een Noordafrikaan die een vrouw met een volgens hem te kort rokje uitscheldt voor hoer ? Zou het niet beter zijn, in plaats van de fout alweer in een ander zijn schoenen te schuiven, eens in de spiegel durven kijken, en zich afvragen waar je zelf mee bezig bent, want iedereen is hier mee schuldig. |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij schieten vallen er doden en gewonden. Bij uitschelden nooit. Citaat:
Ik heb geen wapen, en ook daarzonder heb ik nog niemand gemold. Ik kan perfect raciale of andere hate-speech aanhoren en naast me neer leggen zonder er daadwerkelijk gevolg aan te geven. Ik draag dus op geen enkele wijze schuld aan wat die kwiet uitrichtte. Als jij je perse schuldig wil voelen, ga dan je gang, ransel jezelf mentaal of fysiek tot bloedens toe, verteer van berouw, maar probeer die onzin niet in andermans schoenen te schuiven. Steek het pakketje schuldgevoel dat je me wil aansmeren waar de zon nooit schijnt. ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 15 mei 2006 om 07:30. |
||
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eerder verzorgen, als ik de reacties lees.
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik voel me niet in het minst verantwoordelijk omdat een gast zijn controle verliest en zich tot zulke daden strekt. Die jongen móet gewoon labiel geweest zijn, en daardoor gemakkelijker te vangen voor zwart-wit-theorieën, zoals deze van het VB. Daar hebben de andere partijen geen schuld aan. En ze doen er ook iets aan: eventjes geleden stonden de VB'ers allemaal te schreeuwen omdat er een wet gemaakt was die speciaal ontworpen was tégen hen. Daarenboven, ik ontken de problemen belange niet. Maar ik stem GEEN VB omdat die partij duidelijk een racistisch discours volgt, en ik ben ervan overtuigd dat zijn het geenszins beter gaan doen dan dezen die nu aan de macht zijn. Waar we nu nood aan hebben zijn politici die hun nek durven uitsteken, die durven zeggen waar het essentiële onderliggende probleem ligt, en dat aanpakken. En dat ze hierbij niet kijken naar de korte termijn (die ideaal is om klantjes of stemmers te lokken) maar naar de lange termijn. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Even terzijde: heeft Waregem de VB-posters al gevonden? Ik bedoel dat van die onvindbare avatars?
#38 |
Banneling
|
![]() WELKOM IN MECHELEN, stad met de meeste Marokkanen in Vlaanderen.
Die gast is geen alleenstaand geval, zo gebeurd dit elke dag wel in Mechelen. Wie waren het deze keer? Mannekes van Nekkerspoel? Ziekeliedenstraat? Mahatma Gandi-wijk? Voor al die VB-bashers hier, KOM GODVERDOMME EENS NAAR het STATION VAN MECHELEN, met NEN MP3-speler of iets anders dat die mannen zou interesseren. Ge zult snel klop krijgen. Ik weet nog enkele jaren geleden toen een meisje aangevallen werd door enkele marokkanen aant station; en de taxichauffeurs stonden er maar naar te kijken omdat ze niks durfden doen uit represailles. LANG LEVE DE MULTIKUL. |
![]() |
![]() |
#39 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik heb ook niet gezegd dat je schuldig bent aan wat die kerel uitgespookt heeft. Ik heb gezegd dat je ook mee verantwoordelijk bent voor het klimaat dat hier heerst, en die dergelijk geval mogelijk maakt. |
|
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |