Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 15 mei 2006, 00:34   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Welke psychiater heeft hem dit "borderline syndroom" formeel toegemeten ??
Ik ga toegeven dat dat een gerucht is. Het is dus nog niet in de mainstream media verschenen. Daarop is het wachten tot volgende week. Zie een andere post van me waarin ik die nuance wel leg. Maar ja... tegenover jouw ongenuanceerde posts moet ik het nu ook weer niet te eerlijk gaan spelen, he.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 mei 2006, 01:14   #22
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ga toegeven dat dat een gerucht is. Het is dus nog niet in de mainstream media verschenen. Daarop is het wachten tot volgende week. Zie een andere post van me waarin ik die nuance wel leg. Maar ja... tegenover jouw ongenuanceerde posts moet ik het nu ook weer niet te eerlijk gaan spelen, he.
Ongenuanceerd ?? Ik laat alle mogelijkheden open. Wat de uitslag ook mogen zijn.
Wat me wel opvalt, is dat een mogelijke invloed van jarenlange extreemrechtse ideeën vanuit familieverband absoluut uitgesloten word door VB-kringen. Van nuancering gesproken..........8)
Pietje is offline  
Oud 15 mei 2006, 01:21   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongenuanceerd ?? Ik laat alle mogelijkheden open. Wat de uitslag ook mogen zijn.
Wat me wel opvalt, is dat een mogelijke invloed van jarenlange extreemrechtse ideeën vanuit familieverband absoluut uitgesloten word door VB-kringen. Van nuancering gesproken..........8)
Dat wordt niet uitgesloten, beste vriend. Heel de journalistiek heeft al laten weten dat de dader handelde uit voorliefde voor het vlaams belang nog voor de dader gehoord werd. Dat is pas recuperatie. Verhofstadt kwam zeggen dat het Vlaams Belang dit alles had gedaan en Bryceke kwam hem dat nazeggen (waar een forumcollega die niet aan het VB kan gelinkt worden hier reeds kon zeggen dat Bryce zich vooral in het handjelikken heeft gespecialeerd en nul en gener waarde heeft). Nu jij.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 mei 2006, 01:22   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En bij de volgende moord door allochtonen gepleegd (die amper de media haalt) wil ik ook de partij weten waarop de ouders van het ettertje stemmen.

Als we dat allemaal gaan vragen dan staat de SP.a enkel moeilijke jaren te wachten.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 15 mei 2006 om 01:22.
Jazeker is offline  
Oud 15 mei 2006, 01:24   #25
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat wordt niet uitgesloten, beste vriend. Heel de journalistiek heeft al laten weten dat de dader handelde uit voorliefde voor het vlaams belang nog voor de dader gehoord werd. Dat is pas recuperatie. Verhofstadt kwam zeggen dat het Vlaams Belang dit alles had gedaan en Bryceke kwam hem dat nazeggen (waar een forumcollega die niet aan het VB kan gelinkt worden hier reeds kon zeggen dat Bryce zich vooral in het handjelikken heeft gespecialeerd en nul en gener waarde heeft). Nu jij.
Ik zei dat de VB-kringen die mogelijkheid uitsluiten.
Pietje is offline  
Oud 15 mei 2006, 01:29   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zei dat de VB-kringen die mogelijkheid uitsluiten.
Volgende week wordt duidelijk dat de dader wat psychische problemen had. Tot dan.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 mei 2006, 01:34   #27
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgende week wordt duidelijk dat de dader wat psychische problemen had. Tot dan.
Wat die invloed van jarenlange extreemrechts gedachtengoed nog altijd niet uitsluit. In tegendeel, het is niet omdat iemand psychische problemen zou hebben dat die invloed niet zou kunnen bestaan hebben.
Pietje is offline  
Oud 15 mei 2006, 01:39   #28
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
folterpraktijken is mischien nogal extreem als uitdrukking, maar het lijkt toch veel op een dubbele straf wat ge daar zegt. Meer dan waarschijnlijk zullen ze hem in de gevangenis echter niet met vreemde kleurlingen tezamen zetten.Anders is dat manneke ten dode opgeschreven...dat is dan geen foltering, maar een terechtstelling.
Maar dat was precies wat hij wou...
Misschien kan hij vrijgesteld worden van gevangenisstraf en vervangende straffen doen: bijvoorbeeld in een psychiatrische instelling: het secretariaat van het vb;
ericferemans is offline  
Oud 15 mei 2006, 02:24   #29
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar hoort iemand thuis die het borderline syndroom heeft, wil zelfmoord plegen om een bagatel (van internaat gestuurd worden) en daarbij besluit dat hij niet wil gaan "without a bang" en wat mensen gaat afknallen.

Laat me de visie van links daar eens op weten. Hoort die in de gevangenis terwijl jullie echte kriminelen eruit proberen houden ? Nou ja... ik ben de voorstellen van Onckelinckx nog niet vergeten om mensen die onder de drie jaar gevangenisstraf kregen, niet naar de gevangenis te sturen.
Vooraleer zo van uwen tamtam te maken en je het nieuwe toverwoord "eigen" te maken, zou je je beter eerst eens informeren wat borderline eigenlijk is... gewoon een persoonlijkheidsstoornis (DSM-III-R* 301.83). En in feite in de meeste gevallen simpelweg een samenraapsel van een beetje hysterie, paranoia, narcisme en antisociale trekjes.
Als Borderline inderdaad zijn etiket wordt, dan zal dat hem zeker niet uit de gevangenis houden, vermits het op zowat 80% van de gevangenisbevolking van toepassing is.
Is dat effe pech hebben...

[SIZE=1]* OK, ik weet het, ondertussen zitten ze minstens al aan DSM-IV-R of DSM-V, maar vemits ik geen clinicus ben investeer ik ook niet in de recentere updates. En veel verschil zal het wel niet maken voor een dergelijk goed gedocumenteerd klinisch beeld.[/SIZE]
Oud 15 mei 2006, 22:27   #30
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Wat gebeurd is is gebeurd, maar geheel de ideologie van het VB volgend mogen we aannemen dat Van Temsche een lange gevangenisstraf te wachten staat... Alvast werk aan de winkel voor de VB-advocaten... op naar Straatsburg!
Een vogeltje fluisterde me in dat er zelfs geen Vuil Belang advocaten die zaak wilden pleiten... en dat hem daarom een pro-deo advocaat werd toegewezen
filosoof is offline  
Oud 15 mei 2006, 22:30   #31
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooraleer zo van uwen tamtam te maken en je het nieuwe toverwoord "eigen" te maken, zou je je beter eerst eens informeren wat borderline eigenlijk is... gewoon een persoonlijkheidsstoornis (DSM-III-R* 301.83). En in feite in de meeste gevallen simpelweg een samenraapsel van een beetje hysterie, paranoia, narcisme en antisociale trekjes.
Als Borderline inderdaad zijn etiket wordt, dan zal dat hem zeker niet uit de gevangenis houden, vermits het op zowat 80% van de gevangenisbevolking van toepassing is.
Is dat effe pech hebben...

[SIZE=1]* OK, ik weet het, ondertussen zitten ze minstens al aan DSM-IV-R of DSM-V, maar vemits ik geen clinicus ben investeer ik ook niet in de recentere updates. En veel verschil zal het wel niet maken voor een dergelijk goed gedocumenteerd klinisch beeld.[/SIZE]
Als hij in een gesloten psychiatrische instelling geïnterneerd wordt zou ik ook liever niet in zijn plaats zijn, maar ik vermoed dat hij zeer vlug vrij zal zijn... verantwoordelijk of niet. na de gemeenteverkiezingen zou wat vroeg zijn: juist voor de volgende Kamerverkiezingen dan?? 't waren "toch maar" allochtonen, en een blank vergissinkje, maja, missen is menselijk,ook voor een Belanger: op dit ogenblik heeft hij al een "plotse aanval van geheugenverlies"

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 mei 2006 om 22:40.
filosoof is offline  
Oud 15 mei 2006, 22:32   #32
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een vogeltje fluisterde me in dat er zelfs geen Vuil Belang advocaten die zaak wilden pleiten... en dat hem daarom een pro-deo advocaat werd toegewezen
Ik zou ook niet anders verwachten. Het enige wat de advokaten kunnen inroepen als verzachtende omstandigheden, is nu net de invloed van de jarenlange VB-retoriek...
Oud 15 mei 2006, 23:49   #33
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Vind je dat gek dan ? De hele media en de gevestigde partijen steken dit op het Belang (terwijl pesterijen van 5 jaar terug en -nieuwsflash van de VRT- computerspelletjes blijkbaar partners in crime zijn) en dan zou een advocaat die het goed kan hebben met het Belang de zaak pleiten ? Dat zou nefast zijn voor het recht op verdediging van de dader.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 mei 2006, 23:49   #34
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou ook niet anders verwachten. Het enige wat de advokaten kunnen inroepen als verzachtende omstandigheden, is nu net de invloed van de jarenlange VB-retoriek...
Afwachten of dat nu net is wat gaat gebeuren...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 mei 2006, 23:52   #35
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Oud 15 mei 2006, 23:56   #36
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind je dat gek dan ? De hele media en de gevestigde partijen steken dit op het Belang (terwijl pesterijen van 5 jaar terug en -nieuwsflash van de VRT- computerspelletjes blijkbaar partners in crime zijn) en dan zou een advocaat die het goed kan hebben met het Belang de zaak pleiten ? Dat zou nefast zijn voor het recht op verdediging van de dader.
So What? Computerspelletjes? Kan men niet beter zijn agressie "kwijtschieten" met een controler dan met een geweer? Gaan ze dat ook nog eens verbieden? Dan denk ik dat we binnen de korste keren echt niet meer veilig over straat kunnen lopen. En neen, dan is het VB nog steeds niet verantwoordelijk.
Nogmaals: politici willen enkel wapens als hun bodyguards ze dragen, want ze weten ook hoe ze de brugers ophitsen.

De trukken van de politiek zijn zo simpel te doorzien: uitdagen totdat er iemand door het lint gaat en dat de schuld op de tegenstander steken. Mensen, laat je er niet aan vangen! Blijf kalm, want ze dagen ons bewust de kast op!
Oud 16 mei 2006, 00:05   #37
abi
Banneling

Standaard

We keuren het natuurlijk sterk af,maar
gans dit gedoe is simpelweg een detail in de geschiedenis,niks meer en niks minder zoals (moorden,verkrachtingen en noem maar op),waarom er zo een ophef over maken ????

Binnen een paar weken staat de schoolvakantie weer voor de deur,met de traditionele familiedrama's,dan kunnen er daar weer treads overgemaakt worden!! En wat gaat dan de schuld zijn??
abi is offline  
Oud 16 mei 2006, 00:15   #38
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
So What? Computerspelletjes? Kan men niet beter zijn agressie "kwijtschieten" met een controler dan met een geweer? Gaan ze dat ook nog eens verbieden?
Wat ik wil zeggen is dat blijkbaar nu al de focus aan het verschuiven is. Ze hebben hun partijtje VB-bashen gehad en nu gaan ze andere zondebokken zoeken. Het lijstje afwerken. Wees maar zeker dat ze nog aan kleine zelfstandigen en mensen met een bmw gaan toekomen... die gaan allemaaaaaal moreel verantwoordelijk zijn voor dit drama.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 16 mei 2006, 00:45   #39
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En bij de volgende moord door allochtonen gepleegd (die amper de media haalt) wil ik ook de partij weten waarop de ouders van het ettertje stemmen.

Als we dat allemaal gaan vragen dan staat de SP.a enkel moeilijke jaren te wachten.
Zit iets in. In Terzake op TV kwam er een "deskundige" van de politie nog verklaren dat gewapende overvallen echt geen maatschappij ontwrichtende misdaden zijn. Daarnaast zat er een psycholoog te verklaren dat er altijd wel labiele mensen zijn waarbij de stoppen kunnen doorslaan. Zie je het verband? Ik wel: hoe moeten de slachtoffers van die verzwegen misdaden zich niet voelen. Zijn zij niet die "tijdbommen" waar de psycholoog het over had? Waarom moet men hun leed minimaliseren?

Tja, fraude kost de staat geld, vandaar dat deze misdaden de maatschappij wel ontwrichten.
Oud 16 mei 2006, 01:04   #40
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

De trukken van de politiek zijn zo simpel te doorzien: uitdagen totdat er iemand door het lint gaat en dat de schuld op de tegenstander steken.
Dit is echt poepzot: Het zijn dus de tegenstanders van racisme die de voorstanders zo zot maken dat ze gaan schieten op vreemdelingen?

Dat zal je HEEL GOED moeten uitleggen of mensen gaan een witte taxi voor je bellen met een heel speciaal kostuumpje voor jou.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 16 mei 2006 om 01:04.
ericferemans is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be