![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik laat Inbev nu links liggen. Als men zo een uitverkoop houd, als een hoer op haar retour, moet een firma geen winst meer maken van mijn zuurverdiende centjes.
Een firma mag winst maken, maar niet op zo'n onethische manier. Het lijken wel politici. Eerst graaien in de grote pot, en dan in de zakken van de anderen. Oh, er zitten politici in de beheerraad van Inbev..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het Amerikaanse Budweiser moet zowat de slechtse pils zijn die ooit is gemaakt. Zelfs Heineken is een culinair wonder in vgl. met Budweiser.
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer maakt een firma op etische manier winst? En over welke uitverkoop heb je het feitelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik drink opnieuw bollekes Koninck: ambachtelijk gebrouwen, geen troep aan toegevoegd, natuurlijke smaak en vooral géén INBEV.
PS: en je hebt nu ook Koninck blond en Koninck tripel. Laatst gewijzigd door circe : 15 mei 2006 om 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() genoeg opties hé
Brouwerij Palm of Brouwerij Moortgat (voor wie echt bij pilsbier zweert is bvb die Vedett is echt wel te pruimen) om Rodenbach niet te vergeten natuurlijk ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Grappig, dan is er eens een Belgische onderneming die het goed doet, dan gaan de Belgen hem boycotten omdat hij *gasp* probeert winst te maken.
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ach ja, da's dan de bekrompenheid van de Belgjes eh
![]() No grappiger is dan dat men Moortgat als alternatief naar voor schuift, terwijl die zowaar nog meer winst maken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar behalve Palm en Rodenbach hebben ze nog een derde schitternd biersoort: de Geuze Boon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
!nBev ontslaan overal mensen, sluit brouwerijen, ondanks hun immense winst. Zoiets is onethisch handel voeren. Om nog niet te beginnen over het culinaire (de Hoegaarden die ze zoeter gemaakt hebben, enz...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een oude populistische truuk ... iemand een quote toeschrijven en m dan belachelijk maken ... is dat niet een beetje te makkelijk ? heeft u dan zo weinig zelfrespect ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Maakt niet uit, dat is ook van Inbev...
![]() |
#34 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Los daarvan zou ik niet te hard roepen dat Moortgat geen ontslagen heeft of gaat hebben; zij opereren immers in eenzelfde markt, en die is in verval voor iedereen. En natuurlijk hebben ze nog geen brouwerij gesloten hier; als ze dat doen hebben ze hier immers gen productiecapaciteit meer, dus zo stom zijn ze ook niet (dat is appels met peren vergelijken). En nee, delocalisaties hebben ze evenmin gedaan. Hoeveel delocalisaties heeft Inbev gedaan? Citaat:
En een productieeenheid open houden wanneer die duidelijk een overcapaciteit betekent, wat is daar etisch aan? Of is het etischer andere brouwerijen buiten België te sluiten? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doe even de moeite en lees het topic even door, wil je... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Ik ben toch geen liefhebber van pils, ik heb dat enkel in huis voor bezoekers.
Voor witbier heb ik een Groot-Nederlandse oplossing: La Trappe Witte Trappist. Voor de rest heb ik enkel Leffe in huis als product van Inbev, dus een grote klant ben ik niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Nochtans wordt hij in verschillende trendy café's in het Antwerpse aardig gesmaakt. Er zijn zelfs heuse "Bud-avonden" waar men tegen een schappelijk prijsje van 1 euro een Budje kan drinken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() Dat heeft meer te maken met goeie marketing dan met smaak.
![]() |
#40 |
|
![]() Oei oei zeg! Een commerciële onderneming die winst maakt! Snel boycotten die handel.
|
![]() |
![]() |