Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 14 mei 2006, 22:41   #21
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
vertel me eens feremans, waarom we ten tijde van de moord op Joe de hele Marokaanse gemeenschap niet mochten viseren,
Misschien omdat de Marokkaanse gemeenschap met de moord NIETS TE MAKEN HAD? Misschien omdat [SIZE="3"]niet één Marokkaan[/SIZE] met die moord iets te maken had?

Citaat:
maar nu een individu in antwerpen 3 mensen neerknalt, mag er wel veralgemeent worden.
Er wordt niet veralgemeend, er wordt gezocht naar onderliggende redenen, naar oorzaken. Als een allochtoon een misdaad pleegt, dan ligt de oorzaak niet in het feit dat hij een allochtoon is maar in het feit dat hij bijvoorbeeld tussen twee culturen valt, geen andere toekomst heeft dan werkloosheid, misschien nauwelijks opgevoed wordt, of karakteriëël problemen heeft en gewoon crapuleus is.
Wat de moorden in Antwerpen betreft is het duidelijk dat 25 jaar stigmatiseren, 25 jaar haat zaaien, 25 jaar karikaturen maken en schelden, 25 jaar racistische, ééndimensionale stereotiepen verspreiden een klimaat heeft gecreëerd dat door onstabiele individuen als enige realiteit wordt ervaren.
Het is duidelijk dat de moordenaar zelf verantwoordelijk is maar zowel de vrije verkoop van het wapen als de haat die het VB verspreidt hebben de moord mogelijk gemaakt en de slachtoffers bepaald.

Dat VB-ers zich geen enkele vraag stellen over wat er gebeurd is maar het debat opnieuw en steeds verschuiven naar de verantwoordelijkheid van de migranten of allochtonen zelf, dat ze niet eens bereid lijken even stil te staan bij hun eventuele betrokkenheid over het vervagen van de grenzen, maakt me behoorlijk bang. In sommige uitlatingen van VB-sympathisanten hoor ik een ondertoon die hun zogenaamd gelijk moet bevestigen. Wie niet bereid is zich na zo'n drama even te bezinnen heeft niet alleen een serieus probleem, hij is er ook één...
kaatd is offline  
Oud 14 mei 2006, 22:42   #22
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Is dat schip, waar je het over hebt, een jachtje?
Ja, maar wat doet dat ertoe?
daiwa is offline  
Oud 14 mei 2006, 22:43   #23
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Ik denk eerder een fabeltje... maar kom.

Waarom slagen velen er niet in zichzelf en anderen als individuen los te zien van iets als een partijprogramma waarmee ze zich blijkbaar identificeren? Ik begin zo stilaan te denken dat het bewuste 70-puntenplan eigenlijk over IQ-punten gaat.
Dit is erger dan stigmatiseren: je gaat ze trots maken.
Een IQ van 70: een bijeenkomst van de afdeling VB van Zoutenaaie (70 blokkers).
ericferemans is offline  
Oud 14 mei 2006, 22:44   #24
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ja, maar wat doet dat ertoe?
forget it, hij kan niet antwoorden
born2bewild is offline  
Oud 14 mei 2006, 22:45   #25
vlaminghart
Vreemdeling

vlaminghart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Zoutenaaie is niet eens een afdeling.
Je zou beter eens nadenken voor je zo iets opschrijft. Die van Antwerpen hebben natuurlijk dikke nekken.
vlaminghart is offline  
Oud 14 mei 2006, 22:47   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U doet weer hetzelfde:
- u stelt dat het asielzoekers waren. Indien dit werkelijk zo is (was u getuige?)
Nee, ik was geen getuige, niemand trouwens.
Maar wat ik wel weet is dat de politie er af en toe toch eens een paar kan snappen en telkens!!! waren het vreemdelingen.
En zoals ik al zei, het is pas begonnen NA de komst van dat krapuul.

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 mei 2006 om 22:48.
daiwa is offline  
Oud 14 mei 2006, 22:57   #27
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het klopt niet in jouw plaatje dus is het gelogen volgens jou?

Als het allemaal leugens zijn weet ik niet wat die 6 leden van de rivierpolitie daar dan kwamen doen.
Jij weet het misschien niet maar op een zonnige zondagnamiddag is het tamelijk druk in het haventje van Doel dat dan vollloopt met mensen van rechteroever die met de Flandria overzet Doel komen bezoeken en die ook de schade hebben gezien.
Zelfs de agenten van de rivierpolitie erkenden dat Doel nooit zulke problemen had gekend en dat het pas begonnen is na het massal invoeren van die asielzoekers.
Dan veralgemenen zij en maken zij zich schuldig aan racisme en xenofobie.
Die link leggen (hebben zij trouwens de daders gevat???) is nu net het probleem. Het is een heksenjacht.
Heksen hebben nooit bestaan. Maar vrouwen werden verbrand. Snap je?
ericferemans is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:00   #28
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
't Gaat in stijgende lijn mijn beste...
Cijfers graag!

En verder ....hebt u blijkbaar nog nooit gehoord van het onderzoek van Marion van San......maar dit is waarschijnlijk bewuste selectie van uw kant aangezien haar bevindingen te pijnlijk zijn.
zorlac is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:01   #29
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan veralgemenen zij en maken zij zich schuldig aan racisme en xenofobie.
Die link leggen (hebben zij trouwens de daders gevat???) is nu net het probleem. Het is een heksenjacht.
In het verleden zijn er al daders gevat en telkens!!!! waren het vreemdelingen!!!!!
En de politie maakt zich helemaal niet schuldig aan racisme en xenofobiie tenzij jij de waarheid zeggen zo wil omschrijven.
daiwa is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:01   #30
ericferemans

Standaard

[quote]
Citaat:
vertel me eens feremans, waarom we ten tijde van de moord op Joe de hele Marokaanse gemeenschap niet mochten viseren,
a) omdat je nooit mag gaan veralgemenen naar een hele gemeenschap.
b) omdat het natuurlijk niets met Marokkanen te maken had

ericferemans is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:05   #31
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na jarenlang mensen te hebben bang gemaakt voor vreemdelingen,
Maar dat doen die vreemde elementen VEEL beter zelf, dan het Vlaams Blok hoor!
Zeg me waar ge woont, ik zal morgen eens een lading Roma, Berbers,Algerijnse boeven,Albanese maffia, AFghaanse Taliban en wat Hutu-hatende tutsis voor uw deur komen afzetten, trek er uw plan maar mee dan!
slobodan is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:06   #32
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ontken ik de persoonlijke verantwoordelijkheid? Waar staat dat?
Jij ontkent het feit dat haatzaaierij een voedingsboding is voor het morele verval dat er voor zorgt dat mensen racistische moorden plegen.
De grootste bende hypocrieten zijn de grootpraters van het VB: gisteren heel stoere taal tegen "kutallochtonen", het castreren van plegers van zedendelicten voorspiegelen als "endlösung", oproepen om zich te wapenen...

En dan, wanneer dit wapen wordt opgenomen: "Onze naam is Vlaams Belang, wij zijn onschuldig als een lam".

Kom op jongens: zevert niet. De hypocriete huicelaars zijn gekend. Degenen die steeds jankend klagen dat ze gestigmatiseerd worden en zelf niets anders doen, degenen die eenieder willen gaan opsluiten voor een kruimeldiefstal maar die het normaal vinden om ongestraft de mensenrechten te overtreden... Hypocrieten? ik ken ze!
vertel me eens feremans, welk signaal geef je de gewone burger als je een lijst bekendmaakt van kleine criminaliteit waar zelfs de moeite niet meer voor gedaan wordt om op een of andere manier te bestraffen? Als diezelfde kleine criminelen sneller buitenstaan dan dat de burger zijn klacht kan indienen? En wat heeft de burger eraan als de feiten, die hij elke dag met eigen ogen ziet gebeuren, en waarvan hij voornamelijk het slachtoffer van is, gebagatelliseerd worden? En wat heeft de burger eraan als de overheid zijn kop in het zand steekt en weigert om nog maar te luisteren naar de gewone man in de straat? Als de overheid zijn verantwoordelijkheid niet opneemt, de waarheid niet herkent en erkent, en niet naar een oplossing zoekt, eventueel samen met de betrokkenen?

Haatzaaierij kan enkel maar ontkiemen als de voedingsbodem daarvoor ontvankelijk is. Wat die bowem daarvoor ontvankelijk heeft gemaakt, daar wordt niet naar gekeken.

En wie is er hier de hypocriet? Ik veralgemeen niet. Ik stigmatiseer Polen niet, enkel omdat een Pool een Belg vermoord heeft voor een mp-3 speler van 50 euro, en nu stigmatiseer ik geen ganse groep kiesvee omdat een aanhanger van dat kiesvee 2 omstaanders vermoord. Gij doet enkel dat eerste niet.
Pieke is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:09   #33
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en nog maar eens het bewijs. Vervang afdeling VB eens door moslimraad. Nog steeds geen euro gevallen?
Pieke is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:09   #34
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Maar dat doen die vreemde elementen VEEL beter zelf, dan het Vlaams Blok hoor!
Zeg me waar ge woont, ik zal morgen eens een lading Roma, Berbers,Algerijnse boeven,Albanese maffia, AFghaanse Taliban en wat Hutu-hatende tutsis voor uw deur komen afzetten, trek er uw plan maar mee dan!
wonen die dan allemaal in uw buurt?
Pieke is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:11   #35
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet meer wetende van welk hout pijlen gemaakt probeert het Vb zijn slachtofferrol weer op te nemen.
Na jarenlang mensen te hebben bang gemaakt voor vreemdelingen, en dus terecht te worden nagewezen als vuurstokers, als wegbereiders voor racistische moorden, als kwekers van het klimaat waarin aanslagen volgen op wraakacties, als voorbereiders van een haatmaatschappij, als diegenen die wachten op elke misdaad, zelf door jonge kinderen, om dan meteen een reeks vreemdelingen van uiteenlopende origine over een kam te scheren, die zelf nieuwe woorden bedenken zoals "kutallochtonen" om blinde haat te gaan generaliseren en fictieve volkeren te gaan creeëren om hun manie om te stigmatiseren te kunnen verbreden;
Deze partij doet niet aan zelfonderzoek, aan herbronning, aan bijsturing: zij doet aan beschuldiging. De premier van dit land, die terecht wijst op hun schofferend gedrag gedurende jaren, en terecht met de vinger wijst, niet om te bedriegen maar om aan te klagen, wordt door hen nu getypeerd als een lijkenpikker.

Men kan niet meer hopen dat er nog enig goed van deze partijleiders valt te verwachten. Bij het goedpraten van de recentste moord ging de voorzitter ervan zover om nu ook geestesgestoorden te gaan zien als diegenen die niet moeten verzorgd worden, neen: zij dienen te worden gestraft!

Men kan deze immorele mensen niet langer enige voordeel van de twijfel gunnen. Het zijn inderdaad extremistische crapulen.

Het verbaast eenieder dat zij nu pas neo-nazis uit deze partij gaan zetten. Nog meer verbaast het dat zij dit vrolijk toegeven!
Bevestigt dit niet wat lnks al lang stelt: dat deze floreren in deze partij, en dat ze er haar toekomstige leiders uit recruteerde? Het is niet de eerste keer dat ze beweren van crapuleuze mensen uit hun partij te zetten. Hun crapuleuze ideeën blijven ze echter koesteren.

Als own goal mag dit tellen.
Hoe komt het dat als (misdadige) allochtonen het slachtoffertje spelen, politiek correcte politici hen over het bolletje strelen, terwijl een VBer uit dat hij door deze politici gediscrimineerd wordt, hij voor alles geculpabiliseert wordt?

Het VB voelt zich geen slachtoffer. Het is er eigenlijk één, maar trek het je niet aan. Doe zo verder, politiek correct België en oogst wat je zaait.
Die haatcampagne tegen alles wat niet in je kraam past, kan je zuur opbreken. Hoeveel allochtonen knuffel je? Een half miljoen ongeveer? En hoeveel autochtonen discrimineer je? 1 miljoen al zeker, maar ik durf er om te wedden dat het er veel meer zijn.
Oud 14 mei 2006, 23:12   #36
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Cijfers graag!

En verder ....hebt u blijkbaar nog nooit gehoord van het onderzoek van Marion van San......maar dit is waarschijnlijk bewuste selectie van uw kant aangezien haar bevindingen te pijnlijk zijn.
Ik heb geen van San nodig om te weten dat er sedert donderdagmiddag weer een Belgje bijkomt binnen onze gevangenismuren...
Oud 14 mei 2006, 23:14   #37
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die zelf nieuwe woorden bedenken zoals "kutallochtonen"
Correctie: dit woord is van Noord-Nederlandse makelij (jaren '90) en werd enkele jaren geleden door Yves De Smet in Vlaanderen geïntroduceerd en gededouaneerd in een geruchtmakend essay in zijn krant. Je kan het daar overigens vandaag nog regelmatig lezen.

Feiten juist hebben, Feremans, het zijn altijd die kleine details die verraden dat een mens aan het lullen is.
Oud 14 mei 2006, 23:18   #38
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het aanklagen van misdaden en crapuleus gedrag dat daadwerkelijk plaats heeft gevonden
is wat het VB al jaren doet?

Citaat:
is iets anders dan het stigmatiseren van onschuldigen op een laffe manier
wat jij hier al jaren doet, dus?

Citaat:
Ontkent u dit?
Bah nent hi, het zet tusschen j'n oren lek da je ziet: de ene zijn misdaad is de andere zijn stigmatisering. En vice versa.
Oud 14 mei 2006, 23:20   #39
ericferemans

Standaard

Citaat:
en nog maar eens het bewijs. Vervang afdeling VB eens door moslimraad. Nog steeds geen euro gevallen?
Sorry: je kan dit niet gewoon omdraaien. Het Vb is een partij die duidelijk verwerpelijke standpunten verkondigt die ingaan tegen de mensenrechten.
Hier mopjes rond maken is allicht nog beter dan er over zitten treuren alleen.
VB-ers gebrek aan intelligentie verwijten is niet ernstig maar niet hopeloos.

Hetzelfde doen rond bevolkingsgroepen, niet duidelijk omschreven, zeer heterogeen, zonder enige gemeenschappelijke noemer, is absurd: het is zelf niet om te lachen. Deze vorm van humor dient vaak enkel om hen te stigmatiseren. Met het VB lachen is op een spottende manier hun perfiditeit te kakken te zetten. In tegenstelling met het haatzaaien op een racistische manier is het spotten met racisten een goede vorm om te wijzen op hun absurditeit. Je kan daders en slachtoffers niet vermengen of verwarren.

Racisten zijn geen slachtoffers: het zijn daders. De volksspot, de schandpaal: het is beter dan het geweer.
ericferemans is offline  
Oud 14 mei 2006, 23:21   #40
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Veremans in zijn element: een hele bevolkingsgroep zwart maken op grond van politieke overtuigingen, en daarvoor de nog warme lijken van drie onschuldige slachtoffers gebruikend.
Vandaag valt hij die VB-ers aan, maar als hij ooit aan de macht komt, voert hij de unieke partij in,en een schrikbewind, zoals Hitler, Stalin, Mao, Sadam, Pol Pot en nog een paar anderen.Veremans heeft buitenlandse vijanden, de Amerikanen, de Israëliers, en binnenlandse, de VB. Onvoorwaardelijke bondgenoten: Vreemdelingen, hoe moslim-er, hoe beter.
Hij past de zelfde taktiek toe als zijn vijanden...bedrog en kwaadsprekerij...
Het zou een goede nazi geweest zijn, Goebbels had hem beslist een goede job aan de hand gedaan, in het Ministerie van Propaganda...
Klopt, maar ik trek het me niet aan. Ik ben maar een simpele huisvrouw, maar ik laat me niet intimideren door zo een leuterend stemmenmaniakske.

Hij beseft niet wat hij aanricht. Of juist wel. Ik snap het doel van deze mensen. Ze zijn er op uit hun (politieke) tegenstanders uit te dagen, tot er 1 door het lint gaat, zoals nu gebeurd is, om dan hun groot gelijk te schreeuwen.
Ze mogen van geluk spreken dat de meeste extreem rechtsen veel toleranter zijn dan zijzelf. Als VBers zo gevaarlijk zijn als ze beweerden, beweerden ze al lang niets meer, want dan had het VB hen gewoon uitgeroeid.
Zij langs de andere kant willen het VB wel uitroeien. Daag maar verder uit, totdat het geen maffe enkeling, maar de moegetergde massa is, die in gang schiet.
Waarom willen ze de wapenwet veranderen, denk je? Wapens storen hen niet, zolang hun bodyguards ze maar dragen. Maar als het volk ze zou hebben ... ze weten dat ze ook wel eens de schietschijf kunnen zijn, voor en door hun allochtone knuffelkindjes, m.a.w. ze kunnen langs twee kanten aangevallen worden. Ze willen enkel zichzelf verdedigen tegen het volk, waarvan ze laf de stemmen ronselen, om het dan te onderdrukken.
Steeds maken machtsgeile bestuursleden die fout en telkens gaan ze af als en gieter.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be