![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet dat ik het virtuele beeld dat enkele snotapen over "politiek" hebben niet in 3 tellen kan bijstellen, maar geef toch efkes ter overweging mee :
Het vlaanderen waar men het steeds over heeft is slechts 1/1000e van de mensheid. Is succesvol omdat het op een vreedzame wijze met die overige mensen samenwerkt exporteerd/importeerd hen hier laat investeren, hun winsten laat repatrieêren, hier zelf komen werken zich eventueel hier komen vestigen, belastingen betalen, hun nakomelingen laten opgaan in de bevolking en dus zelf "Vlaming" worden.. Dat systeem werkt al van de 12de eeuw.. & na 800 jaar zou dat systeem "mislukt" zijn ? Vlamingen zouden vlaming zijn omdat ze Nederlands spreken ? Er zijn er anders veel die Frans spreken (& in het verleden spraken). Er zijn marokanen die in onze heilige grond begraven zijn omdat ze mee hielpen ons heilig vaderland te verdedigen (idem dito voor zwarte congolezen, noordamerikaanse Indianen enz..) & dat komt dan op de 7de dag nog wat racistische praat over assimileren ipv integreren spuien .. Men lijkt te denken dat het mogelijk is een "beetje" racist te zijn.. Iemand die een handtas steelt is ook niet een "beetje" crimineel. Laat ons zero-tolerantie invoeren racisme is ook criminaliteit.
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En is een fatsoenlijke maatschappij er eentje waar 20-30% van de bevolking moet zwijgen, ondergaan en werken? Een soort van ideologische slavernij dus... |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar zal België nog een echte democratie zijn indien het VB verboden wordt? Die vraag is veel pertinenter. Ik kan alleen maarvaststellen dat de Belgische democratie in de jaren 30 Rex niet verboden heeft, dat Oostenrijk, Denemarken, Zwitserland, Frankrijk en Polen gelijkaardige partijen wel tolereren, precies omdat zij democratisch zijn. Waarom zou België en België alleen zo'n drastiche maatregel nemen? Het VB bereidt geen staatsgreep voor en is voor de rest niet radikaler dan wat voor extreem-rechts doorgaat in onze buurlanden. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet wel, volgens uw filosofie volstaat 24% van de stemmen om de lakens uit te delen. Maar doe er dan niet hypocriet over en zwijg over democratie. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Wat moet er dan gebeuren met de 30% VB kiezers? Maak het VB monddood, pak de vlaming zijn spreekbuis af. Maar verwacht U aan rellen en chaos op de straat. Want wij zijn het beu.
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alleen is het Vlaams Blok een racistische partij. Daarmee valt niet te discussieëren, dat is al lang bewezen. Van zodra ze niet kunnen winnen, duiken ze in de slachtofferrol. Als we het Vlaams Blok kunnen opdoeken en de kiesplicht afschaffen, dan ontstaat er vanzelf wel weer een rechtse partijbeweging, ditmaal bedachtzamer, beter doordacht. En wellicht verdraagzamer. Want dat is waar het om gaat. Verdraagzaamheid. En juist het Vb werkt dat tegen, vind ik. (en met mij vele anderen, merk ik). Die nieuwe, rechtse beweging krijgt dan ook het aantal stemmen dat het toehoort; tussen de 5% en 10% van een gezonde maatschappij is uiterst rechts of uiterst links en wensen enkel hun eigen gedachtengoed uitgevoerd te zien. De rest doet mee met de 90% van de zetels & politici die met elkaar in dialoog staan. Dat is een gezonde maatschappij. Deze is dat blijkbaar niet. En daar moet iets aan gebeuren. Als het Vlaams Blok wil beginnen door schuld te bekennen, wellicht dat er dan een dialoog op gang kan komen van hoe wij samen kunnen leven. Ik ga bijvoorbeeld graag op een zonnige dag naar de Phoenixstraat in Gent (immigrantenwijk). 's Avonds voel ik mij er niet zo veilig, dat geldt tevens voor de Veldstraat (hoofdwinkelstraat). Die is echt gevaarlijk, terwijl de Phoenixstraat voor mij onbegaan gebied is, des avonds. Ongekend maakt onbemind, weet-je-wel. Door een blokkade voor een dialoog uit de weg te ruimen (het Vlaams Blok), kan die dialoog wellicht -eindelijk!- worden opgestart. En leren wij samen te leven met mensen die ons zoveel meer te bieden hebben dan een andere huidskleur en/of andere taal.
![]() |
![]() |
#28 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#29 |
Burgemeester
|
![]() De definitie van racisme is: Een volk of cultuur als minderwaardig beschouwen.
En dat is hier in vlaanderen niet het probleem. Dat was wel zo in Zuid-Afrika tijdens de apartheid. Dus staar U niet blind op één woord maar veeg voor eigen deur. Vooral in onze grootsteden is er een enorme overlast door allochtonen. Durf dat eens in te zien en doe er wat aan. Dan is het VB zelfs niet nodig. Want vlamingen zijn geen nazi's zoals men ons dat zo graag wil laten geloven. |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Volgens de Van Dale:
in·zet (de ~ (m.)) 1 inspanning, aanwending van beschikbare krachten 2 kleine afbeelding in een grotere tekening of foto 3 inleg bij een spel 4 belang dat op het spel staat 5 eerste bod dat gevraagd of gedaan wordt bij een openbare veiling 6 [sport] schot of kopbal op doel 7 [muz.] begin van zingen of spelen in·zet·ten1 (onov.ww.) 1 (van periodes) beginnen => intreden in·zet·ten2 (ov.ww.) 1 (een bedrag, voorwerp) op het spel zetten => zetten op 2 (iets dat geveild wordt) voor een bepaald bedrag te koop aanbieden 3 (een melodie, lied) beginnen te zingen of te spelen 4 plaatsen in of tussen een bepaalde ruimte => vatten in 5 beginnen te doen 6 in actie laten komen => charteren, inschakelen, inspannen in·zet·ten3 (wk.ww., zich ~) 1 zijn best doen, zich inspannen => zich moeite /geven/getroosten/ om... voor·ko·men1 (het ~) 1 wijze waarop iets of iem. zich voordoet => habitus voor·ko·men2 (onov.ww.) 1 voor, verder dan iem. of iets anders komen 2 (van verschijnselen) gebeuren => heersen, optreden, rijzen, voorvallen, zich voordoen 3 aangetroffen worden => figureren 4 voor de rechtbank verschijnen => voor het gerecht verschijnen 5 lijken, (toe)schijnen voor·ko·men3 (ov.ww.) 1 niet laten plaats hebben => afwenden, verhoeden, vermijden voor·ko·mend (bn.) 1 tegemoetkomend, vriendelijk => hoffelijk Laatst gewijzigd door Mephisto : 15 mei 2006 om 15:15. |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meer dan 70 % van uw Vlamingen zijn het niet eens met wat die partij zegt of propageert. Laatst gewijzigd door kaatd : 15 mei 2006 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 70%, I presume ?? 8)
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ra·cis·me (het ~) 1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat 2 rassentheorie Vooral in onze grootsteden is er een enorme overlast door allochtonen. Durf dat eens in te zien en doe er wat aan. U zegt het, en dat is discriminatie op basis van ras (ik ben ook een allochtoon, ik kom uit NL, maar mij bedoelt het Vlaams Blok niet. Rara?). Racisme dus. Wanneer u zou zeggen: "Vooral in onze grootsteden is er een enorme overlast door criminelen. Durf dat eens in te zien en doe er wat aan." zou u zinnige taal uitspreken. En dat is het verschil tussen het Vlaams Blok en mij.
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik begrijp die vraag niet goed. Het VB is niet onontbeerlijk om een democratie te hebben, als het dat is wat je bedoelt. Wat wél wezenlijk is, is dat het volk soeverein is. Dat is het nu niet, maar als we dat principe op de huidige toestand toepassen kan je moeilijk anders dan stellen dat het volk soeverein zijn vertegenwoordigers kiest en dat democraten dat accepteren. Zeker heeft de staat geen opmerkingen te maken over de kwaliteit of de doelstellingen van die vertegenwoordigers: dat is de zaken op hun kop zetten!
|
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Laten we het hopen, anders stap ik morgen naar de partijtop van het Vlaams Blok en vraag ik 70 vliegtickets rond de wereld. Zij van hun problemen af en wij proberen het elders..
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In nederland is het trouwens niet anders. De laffe moordenaar van Pim Fortuyn kwam toch ook uit linkse kringen? Moeten we die partijen dan ook afschaffen?
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Even één ronde op de blaren laten zitten. Laten voelen wat het betekent om jarenlang onverdraagzaamheid te propageren. Door het gelijktijdig afschaffen van de stemplicht hoeft de Vlaming die anders zijn proteststem op het Vlaams Blok zou uitbrengen niet meer naar het stemhokje. En diegene die het echt met de partijpolitiek van het Vb eens is, kan in de verkiezingen erna wellicht wel weer voor een één of ander rechts-extreem, obscuur partijtje kiezen.
![]() |
![]() |
#40 |
Burgemeester
|
![]() Het VB zal alleen nog maar groeien tot spijt van wie het benijd.
En daar is ons links en laks beleid verantwoordelijk voor. |
![]() |