![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat de verbale racistische belager om het netjes te zeggen "een kleurtje heeft", dan is het voor de uitbater onmogelijk om deze de toegang te verbieden, wegens strafbaar middels de wet op anti-racisme. In voorkomend geval is de uitbater dus VERPLICHT om de verbale racistische belager toegang te verlenen en zijn de daar aanwezige klanten verplicht om de verbale uitspattingen van de in dit geval "gekleurde" belager te ondergaan. conclusie : in het vervolg: MASSAAL klachten indienen indien zulke dingen gebeuren in vb. discotheken!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() fout
Laatst gewijzigd door C uit W : 16 mei 2006 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burger
|
![]() Alle plaatsen waar geen uitnodeging voor nodig is om ze te betreden zijn publiektoegankelijk(openbaar)... .
Laatst gewijzigd door Azal : 16 mei 2006 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dit was natuurlijk geen zaak van vrije meningsuiting, het was een eenvoudig geval van verbale agressie. En in die zin heeft de rechter, vergeleken met wat men normaal krijgt voor fysieke agressie, inderdaad een belachelijk hoge straf uitgesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Moesten alle islamitische allochtonen die mij al uitgescholden hebben voor hoer, blank slet, en nog meer van dat fraais, 4 maanden cel zouden krijgen... wel dan moesten ze een gevangenis bij bouwen.
Oeps, net één van de politiek-correcte mantra's vergeten: 'enkel blanken kunnen racistisch zijn' (en nu CGKR-gewijs 10.000 keer herhalen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
waar blijft links nu? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het om een dronkelap en eenmalig incident ging volstaat een nachtje uitslapen in een cel op het politiekantoor m.i. ruimschoots. 4 maanden gevangenis + boete is buiten alle proporties tov de misdaad, zeker als je dan nog eens bekijkt welke andere misdrijven er helemaal niet vervolgd worden. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 16 mei 2006 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() tot hoeveel en of hoe lang zou ik iemand veroordeelt krijgen die mij als werkloze ongevraagd naar de mening dwingt te luisteren dat werklozen profiteurs zijn.
heb dat trouwens eens meegemaakt met een uitbater van een frietkot die mij zelf zo bejegende. mag die eender wie uitmaken voor eender wat omdat het zijn frituur is ? of mag hij het niet bij marokanen en wel bij mij ? nu ja ik kon er natuurlijk doorgaan zal men mss zeggen - maar eigenlijk zat ik zonder geld en werd ik getracteerd door iemand op frieten daar. en het was omdat die werklozenfobe frituuruitbater wist dat ik zonder werken en geld toch weer eten had dat ie natuurlijk ook zo boos was ![]() hoe dan ook eigenlijk vind ik dat die frituuruibater wel een pak rammel verdiende voor zoveel brutaliteit - maar ja zo zijn we dan weer niet he - veel beter is om gewoon lachend die frieten op te eten en intussen zitten kijken op zijn handen terwijl hij werkt en het nog extra lang rekken nadien en keilang in zijn frituur blijven hangen en natuurlijk devolgende dag als je dat frituur passeert van ver zwaaien he naar hem - alsof het je beste maat is. en dan liefst nog op t moment dat zijn frituur stampvol zit. zodat hij dan weer zijn klanten nukkig en nors een ongevraagde mening gaat verkondigen en zodat die hem op de duur die slecht gezinde van het frietkot gaan noemen en hij op de duur blij is dat iemand me daar nog eens een friet tracteert.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 mei 2006 om 00:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
nu is racisme één vorm van discriminatie de racistische vorm van discriminatie wordt door het cgkr wel behandelt alle niet-racistische vormen van discriminatie niet dus het cgkr is een zuiver racistische organisatie. de volledige naam was vroeger trouwens het centrum voor gelijkheid van kansen en rechten en racismebestrijding in werkelijkheid is het gewoon een centrum (enkel ) voor racismebestrijding
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 mei 2006 om 00:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Zeer terechte nuancering van het begrip vrije meningsuiting in het bijzonder, en vrijheid in het algemeen, waarin zonder deze en andere 'kanttekeningen' veel valstrikken aan verbonden zijn ... Ik denk dat deze situatie in het strafrechtboek onder 'laster en eerroof' valt, misschien ook nog onder enkele andere dingen. Dat dit bestraft wordt, lijkt me geen wonder. Dat sommige mensen het oordeel van de rechter abnormaal vinden, zegt bijgevolg veel meer over hun eigen percepties van 'nieuwe Belgen' dan over het niet-discriminerende wettenstelsel. Ik zou er verder ook nog op willen wijzen dat de sociale en maatschappelijke context heel belangrijk is ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 mei 2006 om 02:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
In de grondwet staat een anti-discriminatiewet, en blijkbaar is er ook een anti-racismewet. (Of gaat 't eigenlijk over dezelfde?) Anyway, racisme betekent bij mij nog altijd stigmatisering op basis van 'ras' (wat natuurlijk al vrij veel zegt over racisten zoals sociologen wel weten... aangezien het begrip 'ras' wetenschappelijk géén enkele peiler heeft). En aangezien er een anti-discriminatiewet is, betekent het ook dat dit geldt voor �*lle "rassen". Indien je iemand weigert op basis van uiterlijke kenmerken (damn, dit is ook weer dubbelzinnig: wat nl indien er iemand binnenkomt in een gevangenisplunje?) valt dit dus sowieso onder de anti-racismewet of anti-discriminatiewet. Dat dit alleen zo zou zijn "indien mensen een kleurtje hebben" is enkel een denkbeeld in uw, en misschien ook in andere mensen hun, hoofd. Dit is geen persoonlijke aanval trouwens, maar je moet er eens opletten, het VB en VB aanhangers maken graag gebruik van dit soort argumenten om zichzelf en anderen van de vooringenomenheid van de overheid en vooral van het gevaar van allochtonen voor onze samenleving te overtuigen. Gelukkig merken de kritische toehoorders die er niet van schromen ook eens voor zichzelf te denken, deze eigenlijk schandelijke praktijken op. Schandelijk, want jouw standpunt doordrukken al zou het wetenschappelijk verantwoord zijn om zo bepaalde doelen gedaan te krijgen lijkt mij niet meer of minder dan misleiding. Dat het VB zo dom is dat ze zelf die fouten in haar redeneringen niet doorheeft, durf ik te betwijfelen. (Hoewel, het zou natuurlijk we kunnen. Als je eens iets ziet in een bepaald perspectief is het heel moeilijk om daarvan af te stappen en zoek je almaar naar confirmerende evidentie enzo.) En indien dat zo is, dat het VB wéét heeft van het feit dat haar argumenten niet kloppen ... dan zie ik nog maar één mogelijke drijfveer van de partij: zuiver racisme ...
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() Net dìt 'zij-wij' denken zorgt voor een diepe kloof tussen beide groepen gevuld met onbegrip door het niet weet hebben van mekaars werkelijke situatie, onwetendheid door stereotyperingen die niet meer getoetst (kunnen) worden op de ware persoon, etcetera.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zou via hun kleding dat wij zij gevoel aanwakkeren? |
|
![]() |
![]() |