Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 16 mei 2006, 14:29   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik heb het niet over Vlamingen (dat zijn mijn landgenoten), wel over Vlaams-nationalisten. Dat is geheel iets anders.
maar jij bent een Belgische nationalist, dus wat is het verschil??
vlijmscherp is offline  
Oud 16 mei 2006, 14:30   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De houding van Hans1 toont wel aan dat echt bijna iedereen deze zaak politiek probeert te recupereren.

@Vlijmscherp, ik ben het vaak niet met je eens in je visies, maar ik moet je wel de forumaward voor consequentie geven.
thx, ik probeer dat altijd ja, alhoewel alleen idioten niet van mening kunnen veranderen natuurlijk
vlijmscherp is offline  
Oud 16 mei 2006, 14:33   #23
Schavuit
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over Vlamingen (dat zijn mijn landgenoten), wel over Vlaams-nationalisten. Dat is geheel iets anders.
Sedert wanneer zijn het geen noord-belgen meer? Tot inkeer gekomen Hans1?
Schavuit is offline  
Oud 16 mei 2006, 14:35   #24
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit Bekijk bericht
Sedert wanneer zijn het geen moord-belgen meer?
Even aangepast...
Oud 16 mei 2006, 14:53   #25
armando
Schepen

Standaard

dit is duidelijk gericht tegen het vlaams nationalisme
armando is offline  
Oud 16 mei 2006, 14:54   #26
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit Bekijk bericht
Sedert wanneer zijn het geen noord-belgen meer? Tot inkeer gekomen Hans1?
Noord-Belgen zijn de Belgen die in Noord-België wonen, dat is nog iets anders dan Vlamingen en Vlaams-nationalisten.
Hans1 is offline  
Oud 16 mei 2006, 14:54   #27
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar jij bent een Belgische nationalist, dus wat is het verschil??
Ik beschouw mijn eigen "volk" niet als superieur aan andere "volkeren".
Hans1 is offline  
Oud 16 mei 2006, 15:00   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar niet alle vlaams-nationalisten beschouwen zich ook niet superieur! spreek ermee eens en luistert eens echt, en je zult zien dat ze zich zeker niet superieur voelen. Racisten doen dat duidelijk wel, maar dat is iets anders. trouwens, voelden de Belgen zich in 1830 dan superieur tov de Nederlanden? of is dat weer iets anders??
vlijmscherp is offline  
Oud 16 mei 2006, 15:13   #29
Schavuit
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Even aangepast...

Wilt u mijn naam dan ook even verwijderen uit uw aangepast bericht? Want dit is schriftvervalsing8)
Schavuit is offline  
Oud 16 mei 2006, 15:16   #30
end
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik vind het een belediging dat U alle Vlamingen die streven voor een onafhankelijk Vlaanderen continu bestempelt als zijnde racisten en extremisten. Mijn gedachtegoed is ook relatief links, en ik ben toch voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen (of maakt dat mij automatisch rechts?). Het wordt dringend tijd dat u eens wat minder gaat generaliseren en stigmatiseren (nu dit toch zo'n modewoordje is), als u hoopt ooit meer dan een handjevol stemmen te halen. U bent niet minder discriminerend dan het VB.
Citaat:
Noord-Belgen zijn de Belgen die in Noord-België wonen, dat is nog iets anders dan Vlamingen en Vlaams-nationalisten.
Tiens, ik wist niet dat Noord-België een officiële term was. Vlaanderen wel daarintegen?

Het streven naar een onafhankelijk Vlaanderen is een kwestie van gezond verstand. Het is niet toevallig dat meer en meer politici en academici zich hierover beginnen uit te spreken (en neen, het zijn niet allemaal VB'ers). Als jij niet kan zien dat België inefficient bestuurd wordt, en dat dit nadelig is voor zowel de Walen als de Vlamingen, dan leeft U met oogkleppen op. Maar dit gaat natuurlijk een beetje off topic..
end is offline  
Oud 16 mei 2006, 15:18   #31
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard wordt België inefficiënt bestuurd. Maar dat heeft niets te maken met de "Walen", maar alles met de ingewikkelde staatsstructuur.

Daarom ben ik ook unitarist.
Hans1 is offline  
Oud 16 mei 2006, 15:20   #32
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard wordt België inefficiënt bestuurd. Maar dat heeft niets te maken met de "Walen", maar alles met de ingewikkelde staatsstructuur.

maar waarom vind jij jouw nationalisme beter dan het Vlaams-nationalisme?
vlijmscherp is offline  
Oud 16 mei 2006, 15:23   #33
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
dit is duidelijk gericht tegen het vlaams nationalisme
Dat zou het VB goed uitkomen, niet waar?
Wie is hier aan het recuperen zeg?
Extreem-rechts en racisme beroept zich op nationalisme, maar is het niet.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 16 mei 2006, 15:34   #34
end
Schepen

Standaard

Citaat:

En unitarisme is de oplossing? Hoe wilt u een staat die bestaat uit twee naties laten regeren door 1 enkele regering? Dat is toch waanzin?
end is offline  
Oud 16 mei 2006, 16:04   #35
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar waarom vind jij jouw nationalisme beter dan het Vlaams-nationalisme?
Ik vind het geen nationalisme. Hooguit patriotisme. Ik voel me bovendien ook Europeaan.
Hans1 is offline  
Oud 16 mei 2006, 16:05   #36
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
En unitarisme is de oplossing? Hoe wilt u een staat die bestaat uit twee naties laten regeren door 1 enkele regering? Dat is toch waanzin?
Alleen traditionele politici zeggen dat België uit twee naties bestaat, quod non. Ze hebben daar alle belang bij, want verdelen, is macht vergroten.
Hans1 is offline  
Oud 16 mei 2006, 16:07   #37
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Flaminganten zien het Vlaamse volk niet als superieur. Dat hebben u en uw voorgangers ervan gemaakt. Wij wensen enkel een eigen staat. Vrijheid en onafhankelijkheid.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 16 mei 2006, 16:14   #38
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Waarom bestaat de belgische staat uit 2 naties en niet bv; uit 4 of 75 ? Hoeveel volkeren denkt U dat er wonen in staten zoals : Brazilië, India, China, Australië, Zwitserland, Canada enz... ? Begin ooit eens "buiten het vierkantje" te denken !

Eén voorbeeld : de voorbeeldige oplossing van de transferten.

De Waalse regering zou gronden kunnen kopen (via "bouwpromotoren, vzw's enz..) in vlaanderen en er sociale woningen opzetten ten behoeve van de "Werklozen". Ze kunnen zelfs werklozen uitzoeken met een "Vlaamse" naam
en die daar dan huisvesten. Gevolg : de Waalse werkloosheidscijfers dalen met 100den eenheden tegelijk
en de tranferts dalen overeenkomstig.

Men stelt het "probleem" van de transferts altijd voor als een probleem van een "grondgebied", terwijl het louter een zaak van mensen is. mogelijk zijn die transferts allemaal ten voordeel van Vlaamse Werklozen die toevallig in Wallonië wonen!

De belgische staatsstructuur is inderdaad wat problematisch,
want tot stand gekomen niet om een goede staatsstructuur te scheppen, maar om 2 van de 4 definieêrbare gemeenschappen
maximaal aan hun trekken te laten komen. vlamingen versus Walen ten koste van Brusselaars, Duitstaligen en.. Letzemburgischtaligen.. Met Limburgers en WestVlamingen moet niemand rekening houden, die zijn altijd met alles kontent...
Oud 16 mei 2006, 16:21   #39
Boppa47
Burger

Boppa47's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo te horen ben je nog een snotneus die niet weet waar hij over praat.
Boppa47 is offline  
Oud 16 mei 2006, 16:43   #40
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

De Vlaamse onafhankelijjkheidseis versus het vreemdelingenstandpunt
en het Vlaams Nationalisme..

1. De eis om een onafhankelijke Vaamse Staat te stichten. Is op zich een oude gedachte dwz.. een idee van na 1830, die in een stroomversnelling geraakte toen de Walen leerden tellen en inzagen dat het moment ooit zou aanbreken waarop de meerdrheid in België .. Nederlandstalig zou zijn.
Waar in de 19de eeuw een "onafhankelijke staat" nog iets te betekenen had, is dit nu in feite een lege doos.. wij zijn afhankelijk van een geglobalizeerd kapitalisme en van staten die over grondstoffen (inclusief lage loonwerkers) beschikken en moeten ons verenigen met diegenen die dezelfde belangen hebben als wijzelf. dit staat haaks op de zgn. "onafhankelijkheid".

2.Vreemdelingenstandpunt : een "vreemdelingenvrij" Vlaanderen is ongeveer het lachwekkendste dat ik ken. Je moet inderdaad een psychopaat zijn om
in zoiets te geloven (de moordenaar in kwestie een psychopaat noemen is dus wel correct, de vraag is of er inderdaad 1 miljoen psychopaten rondlopen in Noord-België). Er staan inderdaad een 5tal kleurlingen op VB lijsten en er zijn nog een 5tal anderen lid van de partij. Maar in de ogen van het gros der leden
zijn dat eigenlijk idioten die hun eigen volk verraden als die misleide mensen uit volle borst meeroepen "Eigen Volk eerst" zouden ze in de hoofden van hun buren moeten kunnen kijken om te zien wat die daaronder bedoelen.

3.Vlaams Nationalisme: In elke staat bestaan er Nationalisten dwz; mensen die het belang van de eigen staat voorop stellen. De vraag is altijd ten koste van wie ? Er zijn inderdaad "staatsbelangen" die adequaat moeten verdedigd worden. De slechte methode is doorgaans de confrontatie, de goede het zoeken naar een win/win oplossing. Het Nationalisme, eender welk nationalisme staat in de politiek te dikwijls in het teken van de zinloze confrontatie.

....

Als we een minder gewelddadige maatschappij wensen moeten we het confrontatiesysteem afbouwen en gaan naar een politieke organisatie die
ingebed is in een systeem van opbouwende dialoog. Dat veronderstelt in de allereerste plaats dat het VB een radikale ommezwaai maakt in haar systeem
& liefst zich van de huidige "aangebrande " leiding ontdoet
1handclapping is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be